Ψήνεσαι για το μόνο Citroën AX 4x4 που πωλείται στην Ελλάδα;

Ψήνεσαι για το μόνο Citroën AX 4x4 που πωλείται στην Ελλάδα;

Θυμάσαι το τετρακίνητο Citroën AX; Κι όμως, κάτι τόσο δυσεύρετο πωλείται σε ελληνική αγγελία.

Citroën AX

Το Citroën AX 4x4 αποτελεί ένα από τα πιο ενδιαφέροντα αλλά και ξεχασμένα κεφάλαια της ευρωπαϊκής αυτοκινητικής ιστορίας των ‘80s και ‘90s.

Παρότι η γαλλική μάρκα είναι περισσότερο γνωστή για την ανατρεπτική της σχεδίαση και την άνεση της ανάρτησης των μοντέλων της, το μικρό AX απέδειξε ότι μπορούσε να σταθεί κι εκτός δρόμου -με τρόπο που λίγοι περίμεναν.

Η ιστορία ξεκινά το 1987, όταν η Citroën αποφάσισε να προσθέσει τετρακίνηση στο δημοφιλές AX, το οποίο είχε παρουσιαστεί έναν χρόνο νωρίτερα.

Για τον σκοπό αυτό συνεργάστηκε με την Steyr-Puch, την αυστριακή εταιρεία που είχε αναλάβει και τη μετάδοση της θρυλικής Mercedes-Benz G-Class

Citroën AX

Ο στόχος ήταν να δημιουργηθεί ένα ελαφρύ, ευέλικτο και προσιτό αυτοκίνητο, κάτι που να συνδυάζει την απλότητα ενός σούπερ-μίνι με κίνηση εκεί' που τελειώνει η άσφαλτος.

Το αποτέλεσμα ήταν ένα αυτοκίνητο με μόλις 3,5 m μήκος και βάρος λίγο πάνω από 800 kg, αλλά με τετρακίνηση μέσω συνεκτικού συμπλέκτη (viscous coupling). Ο πωλητής δεν θα μπορούσε να μη συμπεριλάβει στην αγγελία φωτογραφία με τον επίμαχο διακόπτη.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Βρήκαμε Citroën AX με 480 άλογα!

Δεν διέθετε κοντές σχέσεις, οπότε δεν πρόκειται για κάποια ιδιαίτερων δυνατοτήτων τετρακίνηση. Αλλά το χαμηλό βάρος και οι κοντές πρώτες ταχύτητες του κιβωτίου το καθιστούσαν απροσδόκητα ικανό σε δύσκολα τερέν.

Με κινητήρα 1,4 lt και απόδοση 75 ίππων, το AX 4x4 μπορούσε να κινηθεί ζωηρά στην άσφαλτο (11,4” για το 0-100) και να αντιμετωπίσει με αυτοπεποίθηση χωμάτινους δρόμους, χιόνι και λάσπη.

Citroën AX

Και τώρα μπορεί να γίνει δικό σου. Υπάρχει μόνο ένα προς πώληση, βρίσκεται στην Αττική και ο έμπορος ζητά 5.500 ευρώ, η σπανιότητα κοστίζει βλέπεις...

Μας μπερδεύει η αναγραφή 1.1 στα φτερά, τη στιγμή που γνωρίζουμε ότι ήταν διαθέσιμο μόνο ως 1.4. Στα δε στοιχεία της αγγελίας, αναφέρεται ότι φοράει μοτέρ 1.600 cc και 120 ίππους. Μετατροπή από VTS; 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Νιώσε όπως ο Vatanen στο Dakar με τη Citroën ZX Rallye Raid

Ίσως και τα λίγα χιλιόμετρα (130.000 km) για μοντέλο 30 ετών να αντιστοιχούν στο μοτέρ κι όχι στην καρότσα. Σε τέτοιες περιπτώσεις, κάθε παρέμβαση μειώνει τη μεταπωλητική αξία.

Κι είναι κρίμα γιατί πρόκειται για το 3θυρο αμάξωμα, που θεωρείται ακόμα πιο ικανό στους κύκλους των ψαγμένων φίλων των Citroën.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube