Πρόταση για μείωση του ορίου ταχύτητας στους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους στα 110 km/h

Την ώρα που στη Γερμανία αρνούνται να επιβάλλουν ανώτατο όριο  ταχύτητας στις Autobahn.

Με στόχο την επίτευξη του εθνικού στόχου ενεργειακής εξοικονόμησης για το 2030 που προβλέπει η Κοινοτική νομοθεσία, μια δέσμη μέτρων -μεταξύ των οποίων η μείωση του ορίου ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους στα 110 km/h και στις πόλεις στα 30 km/h πρότεινε ο Σύνδεσμος των Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών.

Σύμφωνα με τον ΣΕΕΠΕ η μείωση του ορίου ταχύτητας μπορεί να οδηγήσει σε σημαντική μείωση της κατανάλωσης καυσίμων (12% για πετρελαιοκίνητα οχήματα και 18% για βενζινοκίνητα) και να καλύψει ένα σημαντικό μέρος του στόχου.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Γερμανία: Το Κοινοβούλιο ψήφισε «όχι» στην επιβολή ορίων ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους

Οι προτάσεις των εταιριών για την περίοδο 2021-30 υποβάλλονται στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, προκειμένου να τις εξαιρέσει από το λεγόμενο καθεστώς επιβολής για την εξοικονόμηση ενέργειας. Δηλαδή, τη θέσπιση υποχρέωσης για τους προμηθευτές ενέργειας να επιτύχουν συγκεκριμένους στόχους εξοικονόμησης υπό την απειλή επιβολής υψηλών προστίμων σε περίπτωση απόκλισης.

Το καθεστώς επιβολής για τις εταιρείες ισχύει ήδη για την περίοδο 2014-20, θεωρείται όμως ότι ο στόχος εξοικονόμησης που τους αναλογεί για την περίοδο αυτή θα επιτευχθεί. Ενδεικτικά, σε περίπτωση πλήρους αποτυχίας (αν δηλαδή δεν γινόταν καθόλου εξοικονόμηση) το πρόστιμο για το σύνολο των εταιρειών θα ξεπερνούσε τα 100 εκατ. και θα οδηγούσε -όπως τόνισε ο πρόεδρος του ΣΕΕΠΕ, Γιάννης Αληγιζάκης- την πλειονότητα των εταιριών σε κλείσιμο.

Για την επόμενη δεκαετία συζητείται η αύξηση τόσο του στόχου εξοικονόμησης, όσο και η συμμετοχή των εταιριών εμπορίας πετρελαιοειδών στην επίτευξή του. Οι λόγοι για τους οποίους ο ΣΕΕΠΕ ζητά την εξαίρεση των μελών του ή την απαλλαγή τους από το καθεστώς επιβολής, σύμφωνα με το Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, είναι ότι ουσιαστικά με το ισχύον καθεστώς οι εταιρείες καλούνται να επενδύσουν για τη μείωση των πωλήσεών τους και επιπλέον ότι δεν έχουν σχέση πιστότητας (π.χ. μακροχρόνια συμβόλαια) με τους πελάτες τους.

Ο κ. Αληγιζάκης τόνισε ότι τα θέματα αυτά τέθηκαν σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε με τον υφυπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γεράσιμο Θωμά, ο οποίος (σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΣΕΕΠΕ) ανέφερε ότι δεν έχουν ληφθεί αποφάσεις για τη διατήρηση ή μη του καθεστώτος επιβολής και τη συμπερίληψη των εταιριών εμπορίας σε αυτά.