node/37248

Πρόταση για μείωση του ορίου ταχύτητας στους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους στα 110 km/h

Την ώρα που στη Γερμανία αρνούνται να επιβάλλουν ανώτατο όριο  ταχύτητας στις Autobahn.

Με στόχο την επίτευξη του εθνικού στόχου ενεργειακής εξοικονόμησης για το 2030 που προβλέπει η Κοινοτική νομοθεσία, μια δέσμη μέτρων -μεταξύ των οποίων η μείωση του ορίου ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους στα 110 km/h και στις πόλεις στα 30 km/h πρότεινε ο Σύνδεσμος των Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών.

Σύμφωνα με τον ΣΕΕΠΕ η μείωση του ορίου ταχύτητας μπορεί να οδηγήσει σε σημαντική μείωση της κατανάλωσης καυσίμων (12% για πετρελαιοκίνητα οχήματα και 18% για βενζινοκίνητα) και να καλύψει ένα σημαντικό μέρος του στόχου.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Γερμανία: Το Κοινοβούλιο ψήφισε «όχι» στην επιβολή ορίων ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους

Οι προτάσεις των εταιριών για την περίοδο 2021-30 υποβάλλονται στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, προκειμένου να τις εξαιρέσει από το λεγόμενο καθεστώς επιβολής για την εξοικονόμηση ενέργειας. Δηλαδή, τη θέσπιση υποχρέωσης για τους προμηθευτές ενέργειας να επιτύχουν συγκεκριμένους στόχους εξοικονόμησης υπό την απειλή επιβολής υψηλών προστίμων σε περίπτωση απόκλισης.

Το καθεστώς επιβολής για τις εταιρείες ισχύει ήδη για την περίοδο 2014-20, θεωρείται όμως ότι ο στόχος εξοικονόμησης που τους αναλογεί για την περίοδο αυτή θα επιτευχθεί. Ενδεικτικά, σε περίπτωση πλήρους αποτυχίας (αν δηλαδή δεν γινόταν καθόλου εξοικονόμηση) το πρόστιμο για το σύνολο των εταιρειών θα ξεπερνούσε τα 100 εκατ. και θα οδηγούσε -όπως τόνισε ο πρόεδρος του ΣΕΕΠΕ, Γιάννης Αληγιζάκης- την πλειονότητα των εταιριών σε κλείσιμο.

Για την επόμενη δεκαετία συζητείται η αύξηση τόσο του στόχου εξοικονόμησης, όσο και η συμμετοχή των εταιριών εμπορίας πετρελαιοειδών στην επίτευξή του. Οι λόγοι για τους οποίους ο ΣΕΕΠΕ ζητά την εξαίρεση των μελών του ή την απαλλαγή τους από το καθεστώς επιβολής, σύμφωνα με το Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, είναι ότι ουσιαστικά με το ισχύον καθεστώς οι εταιρείες καλούνται να επενδύσουν για τη μείωση των πωλήσεών τους και επιπλέον ότι δεν έχουν σχέση πιστότητας (π.χ. μακροχρόνια συμβόλαια) με τους πελάτες τους.

Ο κ. Αληγιζάκης τόνισε ότι τα θέματα αυτά τέθηκαν σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε με τον υφυπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γεράσιμο Θωμά, ο οποίος (σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΣΕΕΠΕ) ανέφερε ότι δεν έχουν ληφθεί αποφάσεις για τη διατήρηση ή μη του καθεστώτος επιβολής και τη συμπερίληψη των εταιριών εμπορίας σε αυτά.

 

node/39575

Όμιλος Σαρακάκη: Το Μεσοπρόθεσμο Πλάνο της Mitsubishi Motors Cooporation

Η Mitsubishi θα προσαρμόσει τη γκάμα των μοντέλων που θα διατίθενται τα επόμενα χρόνια στην Ευρώπη.

Δευτέρα, 27 Ιουλίου 2020 | Επικοινωνία

Όμιλος Σαρακάκη: Το Μεσοπρόθεσμο Πλάνο της Mitsubishi Motors Cooporation

H Mitsubishi Motors Corporation ανακοίνωσε πρόσφατα το νέο μεσοπρόθεσμο πλάνο της, στόχος του οποίου είναι η βελτίωση των οικονομικών της αποτελεσμάτων, δίνοντας έμφαση στις ενέργειες μείωσης του λειτουργικού κόστους και του κόστους παραγωγής, καθώς και στον επανασχεδιασμό της στρατηγικής της στις επιμέρους αγορές αναλόγως των εκάστοτε ευκαιριών και ρίσκων.

Στο πλαίσιο αυτό, μια σειρά από παράγοντες με κυριότερο τον αυστηρό κανονισμό CAFÉ για την μείωση των ρύπων CO2 που έχει επιβληθεί στις αυτοκινητοβιομηχανίες που δραστηριοποιούνται στην Ευρώπη και ο οποίος οδηγεί σε ιδιαίτερα αυξημένα κόστη παραγωγής, αναγκάζουν τον ιαπωνικό κολοσσό να προσαρμόσει ανάλογα τη γκάμα των μοντέλων που θα διατίθενται τα επόμενα χρόνια στην Ευρώπη.

Η Mitsubishi Motors Corporation διαβεβαιώνει τόσο τους υπάρχοντες όσο και τους μελλοντικούς αγοραστές των προϊόντων της ότι οι υπηρεσίες after sales (διάθεση ανταλλακτικών και τεχνική υποστήριξη) θα συνεχίσουν να παρέχονται απρόσκοπτα στις επιμέρους Ευρωπαϊκές αγορές καθώς τα οχήματα της θα εξακολουθούν να παράγονται και να διατίθενται σε άλλες αγορές. Αντίστοιχα, η Αδελφοί Σαρακάκη ΑΕΒΜΕ, Επίσημος Εισαγωγέας της Mitsubishi Motors από το 1963 στην Ελλάδα δεσμεύεται προς τους υφιστάμενους και μελλοντικούς πελάτες που την εμπιστεύονται ότι θα συνεχίζει να υποστηρίζει τόσο τις πωλήσεις των διαθέσιμων μοντέλων της μάρκας όσο και τις υπηρεσίες after sales μέσα από το Δίκτυο των Επισήμων Εμπόρων και Εξουσιοδοτημένων Επισκευαστών της.

Ο Όμιλος Επιχειρήσεων Σαρακάκη δραστηριοποιείται στην Ελλάδα από το 1922 σε μια σειρά από κλάδους σχετιζόμενους με την ιδιωτική και επαγγελματική μετακίνηση και τα βιομηχανικά και κατασκευαστικά μηχανήματα. Εκπροσωπεί κορυφαίους κατασκευαστές όπως Honda Motors, Mitsubishi Motors, Volvo, Renault Trucks, Komatsu, Massey Ferguson, Honda Marine, Volvo Penta καθώς και τα ελαστικά Kumho Tyres, Infinity κ.ά. Επιπλέον, όσον αφορά τις υπηρεσίες, η εταιρεία Απόλλων Α.Ε., συμφερόντων του Ομίλου Επιχειρήσων Σαρακάκη, δραστηριοποιείται στην Ελληνική ασφαλιστική αγορά για πάνω από 60 χρόνια, παρέχοντας ολοκληρωμένες υπηρεσίες ασφάλισης και διαχείρισης κινδύνων.

Τα τελευταία χρόνια, ο Όμιλος Επιχειρήσεων Σαρακάκη εφαρμόζει ένα φιλόδοξο πλάνο ανάπτυξης επεκτείνοντας συνεχώς το εύρος των προϊόντων και των υπηρεσιών του τόσο στην ελληνική αγορά όσο και στις αγορές της Κύπρου και των Βαλκανίων.

[Πηγή: Mitsubishi Motors]

node/39562

Δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ο νόμος για την ηλεκτροκίνηση

Δείτε αναλυτικά τις επιδοτήσεις και τα φορολογικά κίνητρα.

Παρασκευή, 24 Ιουλίου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ο νόμος για την ηλεκτροκίνηση

Δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ο νόμος για την ηλεκτροκίνηση, σε ισχύ πλέον το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, με επιδοτήσεις για την αγορά 11.700 ηλεκτρικών οχημάτων και δίκυκλων, καθώς και 1.000 φορτιστών.

Όπως είχε τονίζει και κατά τη συζήτηση στη Βουλή, ο αρμόδιος υπουργός Κωστής Χατζηδάκης, προβλέπεται αύξηση του ποσοστού επιδότησης στο 20% (από 15% προηγουμένως) για ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα με τιμή έως 30.000 ευρώ, με παράλληλη αύξηση του «πλαφόν» του ποσού επιδότησης στα 6.000 ευρώ (από 5.500 ευρώ προηγουμένως), καθώς και ενίσχυση των φορολογικών κινήτρων για ηλεκτρικά δίκυκλα.

«Ακούγοντας τα αιτήματα που κατατέθηκαν στη δημόσια διαβούλευση και τις προτάσεις στη Βουλή, αποφασίσαμε να προχωρήσουμε ακόμα παραπέρα στο πρόγραμμα επιδότησης για την αγορά/μίσθωση ηλεκτροκίνητων ΙΧ και να δώσουμε ακόμα ένα κίνητρο στους πολίτες που θέλουν να αποκτήσουν ηλεκτροκίνητο όχημα» δήλωσε ο κ. Χατζηδάκης.

«Έτσι, το πρόγραμμα προβλέπει πλέον επιδότηση 20% (έναντι αρχικής πρότασης 15%) στα φθηνότερα αυτοκίνητα έως 30.000 ευρώ, με οροφή τις 6.000 ευρώ αντί για 5.500 ευρώ. Για τα ακριβότερα οχήματα αξίας άνω των 30.000 ευρώ, το ποσοστό επιδότησης παραμένει 15%, αλλά η οροφή αυξάνεται στα 6.000 ευρώ (από 5.500)» συμπλήρωσε.

Επιδότηση για τα ηλεκτρικά ποδήλατα
«Με την πρωτοβουλία «Κινούμαι Ηλεκτρικά», επιδοτείται η αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικών ταξί με 25% και οροφή τα 10.500 ευρώ (15% για τα υβριδικά ταξί με οροφή τα 8.000 ευρώ). Επιδοτείται η αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικών σκούτερ με ποσοστό 20% επί της τιμής και ποδηλάτων στο 40% της αξίας τους, ποσοστό που είναι το υψηλότερο στην Ευρώπη με οροφή τα 800 ευρώ».

Σημαντικά φορολογικά κίνητρα
Η δαπάνη για την αγορά ή τη μίσθωση όχι μόνο ενός ηλεκτρικού οχήματος, αλλά και ενός ηλεκτρικού ποδηλάτου ή ενός σκούτερ θα εκπίπτει προσαυξημένη κατά 50% και για τα νησιά κατά 70%. Η αγορά των οχημάτων αυτών θα αποσβένεται με αυξημένους συντελεστές κατά τα πρώτα χρόνια και θα εξαιρείται από τα τεκμήρια διαβίωσης η αρχική αγορά κάθε ηλεκτρικού αυτοκινήτου, αλλά πλέον μετά τη διαβούλευση και ηλεκτρικού μοτοποδηλάτου ή μοτοσικλέτας. Υπολογίζεται ότι σε ορισμένες περιπτώσεις, με τα νέα ενισχυμένα κίνητρα, θα έχουμε μείωση της τιμής ενός ηλεκτρικού ΙΧ μέχρι και 35%.