node/39006

Ποδηλατόδρομοι με διαδικασίες - εξπρές στους μεγάλους δήμους

Προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας με την ευκαιρία των μέτρων για περιορισμού του κορονοϊού.

η δυνατότητα να εφαρμόσουν η Αθήνα και οι άλλοι μεγάλοι δήμοι της χώρας τα πρότυπα πολλών ευρωπαϊκών πόλεων γύρω από τη δημιουργία ποδηλατοδρόμων και πεζόδρομων δίνει το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, θεσπίζοντας γρήγορες διαδικασίες για την προσωρινή δημιουργία τους.

Σκοπός του ΥΠΕΝ είναι αρχικά ο περιορισμός της διασποράς του κοροναϊού, αλλά και η προώθηση της βιώσιμης μετακίνησης στις πόλεις.

Όπως έγινε γνωστό, σχετικός οδηγός ρυθμίσεων θα σταλεί άμεσα στους δήμους της χώρας, προκειμένου να εφαρμόσουν τις βέλτιστες πρακτικές της ΕΕ.

«Η παρέμβαση μας για τη δημιουργία προσωρινών ποδηλατοδρόμων και πεζόδρομων ακολουθεί το παράδειγμα πολλών ευρωπαϊκών πόλεων και είναι ένα ακόμα “όπλο” ενάντια στη διασπορά του κοροναϊού», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Χατζηδάκης, συμπληρώνοντας πως «έτσι περιορίζουμε τον συγχρωτισμό κατά τις μετακινήσεις».

Όπως τόνισε ο κ. Χατζηδάκης, «ενθαρρύνουμε το ποδήλατο, που είναι το πιο φιλικό στο περιβάλλον μέσο μετακίνησης». «Οι παρεμβάσεις αυτές είναι προσωρινές αλλά είμαι βέβαιος ότι θα μας δείξουν το δρόμο για πιο μόνιμες επιλογές. Οι πόλεις μας έχουν ανάγκη από περισσότερο ελεύθερο χώρο για πεζούς και ποδηλάτες», επεσήμανε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Προσωρινές παρεμβάσεις με στόχο να γίνουν μόνιμες

χατζ

Ειδικότερα, τη σχετική διάταξη, που εισηγείται το ΥΠΕΝ και πήγε με τη μορφή τροπολογίας στη Βουλή επεξεργάστηκαν ο υφυπουργός Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος κ. Δημήτρης Οικονόμου και ο Γενικός Γραμματέας Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος κ. Ευθύμιος Μπακογιάννης και δίνει τη δυνατότητα στους Δήμους με απόφαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής:

α) να δημιουργούνται προσωρινοί διάδρομοι κίνησης πεζών,

β) να δημιουργούνται προσωρινοί ποδηλατόδρομοι,

γ) να γίνεται προσωρινός χαρακτηρισμός ως πεζόδρομων, τοπικών οδών με αυξημένη κίνηση πεζών και συγκεντρωμένες χρήσεις εστίασης, προκειμένου να εξασφαλίζεται ο απαραίτητος χώρος για την ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων και για την ασφαλή κίνηση των πεζών, συμπεριλαμβανομένων των ατόμων με αναπηρία και των εμποδιζομένων ατόμων, και

δ) να δημιουργούνται «περιοχές ήπιας κυκλοφορίας» σε τοπικές οδούς ή σε περιοχές κατοικίας.

Επιπλέον, όπως έγινε γνωστό, το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας εκπονεί ήδη έναν οδηγό εφαρμογής των ρυθμίσεων αυτών, που θα σταλεί στους δήμους. Αυτός θα περιλαμβάνει τις καλές πρακτικές από τη διεθνή εμπειρία και θα δίνει οδηγίες: για την ανακατανομή του οδικού χώρου, τη δημιουργία προσωρινών λωρίδων κίνησης του ποδηλάτου, τις ειδικές παρεμβάσεις για την εξασφάλιση της προσβασιμότητας, τη δημιουργία προσωρινών επεκτάσεων πεζοδρομίων και λωρίδων πεζών.

Τέλος, ο οδηγός για τους δήμους, θα περιλαμβάνει προτάσεις σχεδιασμού για τη δημιουργία προσωρινών επεκτάσεων πεζοδρομίων για ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων σε πλατείες, κοινόχρηστους χώρους και πεζοδρόμια.

node/39083

Φορτίζουν το ηλεκτρικό Tesla Model X κάνοντας ποδήλατο! [video]

Σίγουρα δεν είναι και ο πιο πρακτικός τρόπος φόρτισης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Τετάρτη, 27 Μαΐου 2020 | Επικοινωνία

Φορτίζουν το ηλεκτρικό Tesla Model X κάνοντας ποδήλατο! [video]

Έχετε ποτέ αναρωτηθεί τι θα γινόταν αν χρησιμοποιούσαμε την ενέργεια που παράγουν οι ποδηλάτες στα γυμναστήρια για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας; Κάτι τέτοιο φαίνεται πως αποτέλεσε έμπνευση για τον Φιλανδό εφευρέτη Janne Käpylehto, ο οποίος κατασκεύασε μια συσκευή που μετατρέπει την ανθρώπινη κινητική ενέργεια σε ηλεκτρισμό για φότριση ηλεκτρικών αυτοκινήτων!

Όπως θα δείτε και στο απόσπασμα βίντεο που ακολουθεί, μια ομάδα από 9 ποδηλάτες έβαλαν τα δυνατά τους για 20 λεπτά προκειμένου να φορτίσουν όσο το δυνατόν περισσότερο τις μπαταρίες ενός Tesla Model X. Το πείραμα που ο ίδιος ο δημιουργός του χαρακτήρισε "Χαζό αλλά διασκεδαστικό και ακριβές" στέφθηκε με επιτυχία καθώς η κόπωση των ποδηλατών είχε όντως ως αποτέλεσμα τη φόρτιση του αυτοκινήτου!

Σύμφωνα με τον υπολογιστή ταξιδιού του Tesla, το μοντέλο κέρδισε 2 km ηλεκτρικής αυτονομίας από τα 20 λεπτά εργασίας της ποδηλατικής ομάδας. Αυτό σημαίνει πως για μια πλήρη φόρτιση του Model X, οι ποδηλάτες θα έπρεπε να συνεχίσουν το πεντάλ για 4 ημέρες!

[Πηγή: Janne Käpylehto μέσω Jalopnik]

node/39060

Autohellas: Η πτώχευση της Hertz στις ΗΠΑ δεν επηρεάζει τις δραστηριότητές μας

Σε ανακοίνωσή της επισημαίνει πως δεν έχει μετοχική σχέση με την Hertz Global, ούτε σχέση πιστωτή της Hertz Global αρά δεν έχει άμεση οικονομική επίπτωση από την εξέλιξη αυτή.

Δευτέρα, 25 Μαΐου 2020 | Επικοινωνία

Autohellas: Η πτώχευση της Hertz στις ΗΠΑ δεν επηρεάζει τις δραστηριότητές μας

Με ανακοίνωση της η Autohellas τονίζει πως η υπαγωγή της Hertz Global Holdings σε καθεστώς χρεοκοπίας σε ΗΠΑ και Καναδά, δεν έχει αντίκτυπο στην εταιρεία. Και αυτό διότι δεν έχει μετοχική σχέση με την Hertz Global, ούτε σχέση πιστωτή της Hertz Global αρά δεν έχει άμεση οικονομική επίπτωση από την εξέλιξη αυτή.

Ολόκληρη η ανακοίνωση της Autohellas έχει ως εξής:

«Σε συνέχεια της πρόσφατης ανακοίνωσης μας στις 06/05/2020 σχετικά με την Hertz Global Holdings, η Autohellas ενημερώνει για τα ακόλουθα:

H Hertz Global Holdings ανακοίνωσε ότι, επηρεαζόμενη σημαντικά από τις επιπτώσεις της πανδημίας και των περιορισμών που αυτή επέφερε στην μετακίνηση κατά τους τελευταίους τρεις μήνες, υπέβαλε την 22/05/2020 αίτηση για την υπαγωγή της σε "πτωχευτική διαδικασία αναδιάρθρωσης σε λειτουργία" του Chapter 11 για την ίδια και τις θυγατρικές της σε Αμερική και Καναδά.

Με βάση τις ανακοινώσεις της Hertz Global, κατά της διάρκεια της διαδικασίας αναδιάρθρωσης η λειτουργία της σε όλο το παγκόσμιο δίκτυό της συνεχίζεται κανονικά για όλα τα brands που έχει στην κατοχή της (Hertz, Thrifty, Dollar και Firefly), χωρίς επιπτώσεις στις κρατήσεις της ή τα προγράμματα προνομίων και πιστότητας των πελατών της.

Όπως έχει επισημανθεί και στην προηγουμένη ανακοίνωση, η Autohellas η οποία εκμεταλλεύεται το σήμα της Hertz σε Ελλάδα και σε 7 χώρες στην περιοχή των Βαλκανίων, δεν έχει μετοχική σχέση με την Hertz Global, ούτε σχέση πιστωτή της Hertz Global αρά δεν έχει άμεση οικονομική επίπτωση από την εξέλιξη αυτή. Εκτίμησή μας είναι ότι με την προϋπόθεση της επιτυχούς ολοκλήρωσης της διαδικασίας αναδιάρθρωσης του δανεισμού της, μέσω του Chapter 11, η Hertz Global θα μπορέσει να λειτουργήσει σε παγκόσμιο επίπεδο με μεγαλύτερη δυναμική και αποτελεσματικότητα. Υπενθυμίζεται ότι οι βραχυχρόνιες μισθώσεις (το κύριο αντικείμενο της Hertz Global) αντανακλούν το 16% του κύκλου εργασιών της Autohellas, ενώ οι μακροχρόνιες μισθώσεις, οι πωλήσεις μεταχειρισμένων και η εμπορία αυτοκινήτων το υπόλοιπο 84%. Επίσης τα ίδια κεφάλαια της Autohellas την 31/12/2019 ήταν €294εκ. με την ευνοϊκότερη (χαμηλότερη) σχέση δανεισμού προς ίδια κεφάλαια μεταξύ όλων των εισηγμένων εταιρειών RAC ή Operating Leasing εταιρειών σε όλη την Ευρώπη».