node/44551

Η άνοδος της βενζίνης αύξησε και την κίνηση στους δρόμους!

Με την τιμή της βενζίνης να καταγράφει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο, θα περίμενε κανείς να έχει μειωθεί η κίνηση στους δρόμους της πρωτεύουσας. Κι όμως, συνέβαλε στο να αυξηθούν οι μποτιλιαρισμένοι δρόμοι.

Όσοι μετακινείστε καθημερινά με αυτοκίνητο στον χώρο εργασίας σας, θα έχετε παρατηρήσει ότι τον τελευταίο καιρό -και παρόλο τις αυξήσεις «φωτιά» στη βενζίνη και τα υπόλοιπα καύσιμα- η κίνηση στους δρόμους της πρωτεύουσας όχι μόνο δεν έχει μειωθεί αλλά έχει αυξηθεί δραματικά.

Όσο και αν φαίνεται περίεργο, ένας από τους λόγους που το κυκλοφοριακό πρόβλημα επέστρεψε για τα καλά στην Αθήνα, με τους οδηγούς να υπόκεινται σε τεράστια ταλαιπωρία καθημερινά, είναι η ραγδαία αύξηση στην τιμή των καυσίμων. Το γιατί, το εξήγησαν τις τελευταίες μέρες οι ειδικοί.

«Τα περισσότερα προβλήματα εντοπίζονται στον Κηφισό, που αποτελεί την πιο πολυσύχναστη οδική αρτηρία της Αττικής. Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται καθημερινά η παραβίαση της ΛΕΑ από εκατοντάδες οδηγούς λόγω της συμφόρησης. Τις τελευταίες μέρες η Τροχαία έχει αυξήσει την ένταση των ελέγχων. Το γεγονός αυτό έχει ελευθερώσει τη ΛΕΑ, όπως είναι φυσικά και το σωστό, όμως επιμηκύνει και τις ουρές, όταν εισέρχονται πάλι στις λωρίδες κυκλοφορίας» ανέφερε σε πρόσφατες δηλώσεις του ο Κίμων Λογοθέτης , Σύμβουλος Οδικής Ασφάλειας της Περιφέρειας Αττικής.

«Την οριστική λύση για να μένει ελεύθερη η ΛΕΑ θα δώσουν τα τεχνικά μέτρα καταγραφής τροχαίων παραβάσεων. Θα πρέπει όμως να επανεξεταστεί το ζήτημα των κατασκευαστικών αστοχιών που έχει ο Κηφισός, καθώς δεν διαθέτει σε όλο το μήκος ΛΕΑ, αντίθετα, έχει πολλά εμπόδια, όπως η γέφυρα Βρυούλων στη Νέα Φιλαδέλφεια και άλλα σημεία που προκαλούν απότομη στένωση της διαδρομής και έχουμε έτσι το φαινόμενο του μπουκαλιού» συμπλήρωσε.

kifisos

Πέρα από τα δεδομένα που λίγο πολύ όλοι μας βλέπουμε και αντιμετωπίζουμε στις καθημερινές μας μετακινήσεις, ο κ. Λογοθέτης επεσήμανε και μια ακόμα αιτία. Τα οχήματα που ακινητοποιούνται στο δρόμο καθημερινά λόγω έλλειψης καυσίμου, τα οποία έχουν διπλασιαστεί τον τελευταίο καιρό.

«Από τα τρία-τέσσερα το πολύ οχήματα που έμεναν με βενζίνη ημερησίως, το τελευταίο διάστημα μπορεί να φτάνουν και τα οκτώ. Δεν πρέπει βέβαια να ξεχνάμε ότι πολλά ΙΧ ακινητοποιούνται και από άλλες αιτίες, όπως μηχανολογική βλάβη ή μικροσυγκρούσεις, στις οποίες οι οδηγοί... παραμένουν στις λωρίδες του Κηφισού, είτε για να ανταλλάξουν εκεί τα στοιχεία τους, είτε ακόμα και για να διαπληκτιστούν», τόνισε ο Σύμβουλος Οδικής Ασφάλειας της Περιφέρειας Αττικής.

Η κυκλοφοριακή συμφόρηση του Κηφισού προκαλεί, όπως είναι επόμενο, μποτιλιάρισμα και σε άλλους κεντρικούς άξονες του λεκανοπεδίου, όπως η Λεωφόρος Αθηνών, η Ιερά Οδός αλλά και η Αττική Οδός.

Ο κ. Λογοθέτης δεν παρέλειψε να αναφερθεί και σε άλλες αιτίες που αυξάνουν την κίνηση στην Αττική, όπως π.χ., την τουριστική κίνηση που είναι αρκετά αυξημένη φέτος. Το αποτέλεσμα είναι να υπάρχουν πολλές μετακινήσεις στα λιμάνια και το αεροδρόμιο και αρκετά τουριστικά λεωφορεία να κινούνται στο κέντρο της πόλης, επιβαρύνοντας το οδικό δίκτυο της.