Δημήτρης Καββούρης: «Τα 100 χρόνια ιστορίας της MG Motor, εγγύηση για το μέλλον της»

Δημήτρης Καββούρης: «Τα 100 χρόνια ιστορίας της MG Motor, εγγύηση για το μέλλον της»

Η MG κατάφερε να κερδίσει την εμπιστοσύνη των Ελλήνων οδηγών, ανοίγοντας τον δρόμο για τις κινεζικές μάρκες στην ελληνική αγορά.

MG - Καββούρης συνέντευξη

Η MG ήταν η πρώτη κινεζική μάρκα που εισήλθε δυναμικά στην ελληνική αγορά, κερδίζοντας άμεσα την αποδοχή του κοινού. Η συνδυαστική προσέγγιση ποιότητας, σχεδίασης και τιμής φαίνεται να κέρδισε τους Έλληνες καταναλωτές, καθιστώντας την MG μια από τις πιο αναγνωρίσιμες και επιτυχημένες κινεζικές μάρκες στη χώρα μας.

Στη συζήτησή μας με τον κ. Δημήτρη Καββούρη, αναπληρωτή διευθύνοντα σύμβουλο του Ομίλου Συγγελίδη και managing director της MG, αποκαλύπτονται τα μυστικά της επιτυχίας, η φιλοσοφία των Κινέζων κατασκευαστών και οι προοπτικές της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου για τα επόμενα χρόνια. Οι απόψεις του προσφέρουν μια ξεκάθαρη εικόνα για τον τρόπο με τον οποίο οι κινεζικές μάρκες προσαρμόζονται και κερδίζουν έδαφος σε ένα απαιτητικό περιβάλλον.

«Η MG είναι ίσως το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα ισορροπίας μεταξύ ευρωπαϊκής σχεδιαστικής κουλτούρας και κινεζικής βιομηχανικής δύναμης» - Δημήτρης Καββούρης, managing director της MG

Η MG ήρθε σε μια εποχή που υπήρχε ακόμη προκατάληψη για τα «made in China». Θεωρείτε πως η επιτυχία της άνοιξε τον δρόμο και για άλλους Κινέζους κατασκευαστές;
Πάντα υπάρχει χώρος για μια μάρκα με ιστορία, όταν συνοδεύεται από σωστό στρατηγικό σχεδιασμό και την υποστήριξη ενός ισχυρού ομίλου. Η MG Motor δεν επιλέχθηκε τυχαία. Διαθέτει βρετανική κληρονομιά, 100 χρόνια ιστορίας και δραστηριότητα πάνω από δέκα χρόνια στην Ευρώπη. Προσφέρει πλήρη γκάμα αξιόπιστων και τεχνολογικά εξελιγμένων μοντέλων, σχεδιασμένων για την ευρωπαϊκή αγορά.

Μέσα σε μόλις τρεις μήνες δημιουργήσαμε δίκτυο 30 σημείων πώλησης και service, αξιοποιώντας τη δύναμη του Ομίλου Συγγελίδη. Η MG τοποθετήθηκε αμέσως στο Top 10 των πωλήσεων, αποδεικνύοντας ότι όταν υπάρχει ποιότητα, στρατηγική και συνέπεια, το κοινό ανταποκρίνεται.

MG - Καββούρης συνέντευξη

Το αν άνοιξε ο δρόμος για άλλες κινεζικές μάρκες; Η απάντηση δίνεται από την πραγματικότητα. Η έλευση πολλών νέων κατασκευαστών τους τελευταίους μήνες δείχνει πως η επιτυχία της MG δημιούργησε προσδοκίες και έδειξε τον δρόμο.

Ποια θεωρείτε τη μεγαλύτερη επιτυχία  και ποιο το σημαντικότερο μάθημα από την πορεία της MG;
Μεγαλύτερη επιτυχία είναι η ταχύτατη αποδοχή από τους πελάτες. Η MG βρίσκεται στην έκτη θέση της αγοράς λιανικής με μερίδιο κοντά στο 5%. Το MG3 Hybrid+ έχει ξεπεράσει το 11% στην κατηγορία του, ενώ το ZS Max Hybrid+ είναι πρώτο στα υβριδικά C-SUV με πάνω από 13%. Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, η Ελλάδα κατατάσσεται δεύτερη μετά το Ηνωμένο Βασίλειο σε μερίδιο αγοράς MG -επίδοση που μας γεμίζει υπερηφάνεια.

Το βασικό μάθημα; Ότι πάντα υπάρχει χώρος για τον «νέο», αν προσφέρει ποιότητα και αξία. Επίσης, η συνεργασία με έναν κινεζικό κολοσσό, με διαφορετική επιχειρηματική κουλτούρα, αποτέλεσε πολύτιμη εμπειρία. Με επαγγελματισμό και μετρήσιμα αποτελέσματα, καταφέραμε να αποτελέσουμε θετικό παράδειγμα σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Σας εξέπληξε κάτι στον Έλληνα  καταναλωτή;
Ο Έλληνας είναι απαιτητικός αλλά δίκαιος. Αντιλαμβάνεται γρήγορα πότε ένα προϊόν προσφέρει αξία. Η MG έγινε αντιληπτή ως αυτό που πραγματικά είναι: Μια μάρκα με τεχνολογία, ποιότητα, αξιοπιστία και ανταγωνιστική τιμή.

MG - Καββούρης συνέντευξη

Ποιοι είναι οι βασικοί σας ανταγωνιστές;
Οι πελάτες μας προέρχονται κυρίως από ιαπωνικές, κορεατικές και ευρωπαϊκές μάρκες. Η MG διαθέτει προτάσεις σε όλες τις βασικές κατηγορίες: Σύγχρονη τεχνολογία Hybrid+ και ηλεκτρική, πλούσιο εξοπλισμό, κορυφαία ποιότητα, 7ετή εργοστασιακή εγγύηση και δίκτυο 30 σημείων σε όλη τη χώρα. Είναι μια μάρκα που μπορεί να σταθεί δίπλα σε κάθε ανταγωνιστή με αυτοπεποίθηση.

Σε ποιους τομείς υπερέχει η MG και πού χρειάζεται βελτίωση;
Η MG ξεχωρίζει για την τεχνολογική καινοτομία, την αξιοπιστία και την προσιτή τιμολόγηση. Με τη στήριξη του Ομίλου SAIC, ενός από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές παγκοσμίως, διαθέτουμε τεχνολογίες όπως Hybrid+ και Super Plug-in Hybrid+ που συνδυάζουν απόδοση και ποιότητα. 

Η 7ετής εργοστασιακή εγγύηση αποδεικνύει την εμπιστοσύνη μας, ενώ η ευρωπαϊκή υποστήριξη ανταλλακτικών εξασφαλίζει ταχύτητα εξυπηρέτησης. Παράλληλα, η MG επενδύει διαρκώς σε R&D σε Κίνα και Ευρώπη, σε τομείς όπως η συνδεσιμότητα και η ενεργειακή αποδοτικότητα. Η πρόκληση πλέον είναι η συνέπεια και η διατήρηση της εμπιστοσύνης, καθώς οι απαιτήσεις του κοινού αυξάνονται.

Θεωρείτε ότι η «επέλαση» των Κινέζων κατασκευαστών είναι βιώσιμη ή μια πρόσκαιρη φούσκα;
Δεν πρόκειται για φούσκα αλλά για στρατηγική που σχεδιάζεται χρόνια. Η Κίνα διαθέτει τεράστια παραγωγική ικανότητα και επιδιώκει εξαγωγές ως βασικό άξονα ανάπτυξης. Ωστόσο, δεν θα αντέξουν όλοι. Οι ευρωπαϊκές απαιτήσεις είναι αυστηρές και η επιτυχία απαιτεί προσαρμογή σε προϊόν, δίκτυο και after sales.

Η MG ξεχωρίζει διότι μπήκε με σχέδιο: Ευρωπαϊκά προϊόντα, επενδύσεις, δίκτυο και τεχνολογία. Δεν είναι «μια ακόμη κινεζική μάρκα», αλλά μια διεθνής εταιρεία με ισχυρή παρουσία και σταθερή στρατηγική.

Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές πιάστηκαν απροετοίμαστοι;
Οι Κινέζοι δούλεψαν μεθοδικά για πάνω από μια δεκαετία, επενδύοντας στην ηλεκτροκίνηση και στη βιομηχανική τους αυτάρκεια. Οι Ευρωπαίοι δεν αιφνιδιάστηκαν, αλλά αναγκάστηκαν να κινηθούν με ρυθμούς που δεν ταίριαζαν στις δομές τους. 

Η ΕΕ επέβαλε αυστηρούς στόχους απανθρακοποίησης, την ώρα που οι Κινέζοι είχαν ήδη προβάδισμα δέκα ετών και κρατική υποστήριξη. Παρόλα αυτά, δεν πρέπει να υποτιμούμε τη δύναμη των Ευρωπαίων. Η επιτυχία των Κινέζων θα εξαρτηθεί από την προσαρμογή τους στις ευρωπαϊκές ανάγκες, όχι μόνο στην τιμή και την τεχνολογία.

Η MG είναι ίσως το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα ισορροπίας μεταξύ ευρωπαϊκής σχεδιαστικής κουλτούρας και κινεζικής βιομηχανικής δύναμης.

Ποιο είναι, τελικά, το «μυστικό» της επιτυχίας των Κινέζων στην αυτοκινητοβιομηχανία;
Δεν υπάρχει ένα μυστικό, αλλά ένας ολόκληρος σχεδιασμός. Πρώτα κατέκτησαν την εγχώρια αγορά των 26 εκατομμυρίων οχημάτων, αποκτώντας την εμπιστοσύνη των Κινέζων καταναλωτών και εκτοπίζοντας διεθνείς μάρκες.
Έπειτα, μέσω συνεργασιών και εξαγορών, απέκτησαν τεχνογνωσία και διεθνή εμπειρία. Επένδυσαν σε R&D, εργοστάσια εκτός Κίνας και κυρίως στην τεχνολογία των EV και μπαταριών, όπου σήμερα ηγούνται παγκοσμίως.

MG - Καββούρης συνέντευξη

Η στρατηγική τους για την Ευρώπη είναι μακροπρόθεσμη: Τοπική παραγωγή, δίκτυα διανομής και πλήρη προσαρμογή στις ρυθμιστικές απαιτήσεις. Δεν πρόκειται απλώς για εξαγωγές, αλλά για ενσωμάτωση στην ευρωπαϊκή αγορά.
Η επιτυχία τους στηρίζεται στη συνέπεια, τον σχεδιασμό και τη συστηματική επένδυση σε τεχνολογία και βιομηχανική υποδομή.

Πώς αξιολογείτε την ελληνική πολιτική για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τι θα μπορούσε να βελτιωθεί;
Η Ελλάδα υπολείπεται ακόμα του ευρωπαϊκού μέσου όρου. Το πρόβλημα δεν είναι μόνο το κόστος αλλά κυρίως οι υποδομές φόρτισης. Χωρίς αξιόπιστο και εύκολο στην πρόσβαση δίκτυο, η ηλεκτροκίνηση δύσκολα γίνεται καθημερινότητα.

Τα υπάρχοντα κίνητρα είναι μια καλή αρχή, αλλά χρειάζεται σταθερό και μακροπρόθεσμο πλαίσιο επιδοτήσεων, ειδικά για επαγγελματικούς στόλους και μικρές επιχειρήσεις. Επίσης, πρέπει να υπάρξουν κίνητρα για ανάπτυξη ιδιωτικής και δημόσιας φόρτισης, ακόμα και σε πολυκατοικίες ή επαρχιακές περιοχές.

Η MG διαθέτει τεχνολογία, προσιτές τιμές και πλήρη υποστήριξη after sales έτσι ώστε να συμβάλλει ουσιαστικά στη μετάβαση. Η ηλεκτροκίνηση δεν είναι μόδα· είναι τεχνολογική εξέλιξη. Το στοίχημα είναι να τη φέρουμε στην πράξη, με σταθερή πολιτική και σωστά εργαλεία για τον καταναλωτή.

Ποια είναι η πρόβλεψή σας για την ελληνική αγορά αυτοκινήτου τα επόμενα χρόνια;
Η αγορά βρίσκεται σε φάση μετάβασης. Με μέσο όρο ηλικίας στόλου τα 17 έτη, υπάρχει ισχυρή ανάγκη ανανέωσης. Η ανάπτυξη όμως δεν θα προέλθει αποκλειστικά από τα ηλεκτρικά. Τα επόμενα χρόνια θα δούμε δυναμική στα μοντέλα hybrid, plug-in και βενζινοκίνητα χαμηλών ρύπων, που συνδυάζουν τεχνολογία και ρεαλισμό για τον μέσο Έλληνα.
Απαραίτητα είναι τα μέτρα ανανέωσης στόλου -φορολογικά και επιδοματικά – διότι η βιώσιμη κινητικότητα είναι και κοινωνική ανάγκη.

Η MG διαθέτει πλήρη γκάμα μοντέλων -βενζίνης, υβριδικών και ηλεκτρικών- σχεδιασμένων για τις ανάγκες της ελληνικής αγοράς. Συνεχίζουμε να επενδύουμε σε τεχνολογία, υποστήριξη και προσβασιμότητα, με στόχο να στηρίξουμε έμπρακτα τη μετάβαση του Έλληνα οδηγού στη νέα εποχή. 

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google News Facebook Twitter Instagram YouTube