Breadcrumb
Δεξιοτίμονο Nissan Figaro με ελληνικές πινακίδες; Κι όμως, ναι!
Το Nissan Figaro είναι ένα μοντέλο περιορισμένης παραγωγής με ρετρό στιλ, που παρουσιάστηκε το 1989 στο σαλόνι αυτοκινήτου του Τόκιο και μπήκε επίσημα στην παραγωγή το 1991.
Δημιουργήθηκε από τη Nissan από την ομάδα «Pike Factory». Επρόκειτο για κάμποσους εμπνευσμένους σχεδιαστές που ανέλαβαν να παντρέψουν ρετρό αισθητική με σύγχρονη -για την εποχή- τεχνολογία. Και κάπως έτσι προέκυψε το Nissan Figaro, αλλά και κάμποσα ακόμα μοντέλα: Τα Be-1, Pao και S-Cargo.
Το Figaro βασίζεται στο Micra γενιάς K10 και έχει σκληρή οροφή που ανοίγει με ηλεκτρικό μηχανισμό. Με σταθερά πλαϊνά, δημιουργώντας ένα μοναδικό στιλ.
Αν απουσίαζε αυτή η έξυπνη λύση, οι τεχνικοί της Nissan θα είχαν να επιλύσουν ζητήματα ακαμψίας και ασφάλειας
Ήταν διαθέσιμο σε τέσσερις παστέλ αποχρώσεις: Lapis Grey, Emerald Green, Pale Aqua και Topaz Mist. Καθεμία αντιπροσώπευε μία εποχή του χρόνου.
Κατασκευάστηκαν μόλις 20.073 μονάδες, όλες για την ιαπωνική αγορά, προφανώς με το τιμόνι δεξιά. Και το τελευταίο σημείο που περιμένεις να πετύχεις κάτι τέτοιο είναι στο κατέβασμα στο Ποτάμι.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Mitsuoka Ryugi, μία Toyota Corolla που θυμίζει κλασική Jaguar
Ο κινητήρας του είναι ένας 1.000άρης 4κύλινδρος τούρμπο, ο MA10ET. Απόδοσης 76 ίππων, συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο τριών σχέσεων και μπροστινή κίνηση.
Αλλά έτσι κι αλλιώς, το Nissan Figaro δεν είχε ποτέ σπορ βλέψεις. Μα και οι ρυθμίσεις της ανάρτησης είναι προσανατολισμένες στην άνεση και στην καθημερινή ευχρηστία. Το περιορισμένο βάρος των μόλις 810 kg καθιστά το ιαπωνικό μοντέλο αυτοκίνητο αρκετά ζωντανό στην οδήγηση στην πόλη.

Το εσωτερικό διακρίνεται για την πολυτελή ρετρό αισθητική με δερμάτινα καθίσματα, ραδιοκασετόφωνο με vintage σχεδίαση, κλασικά αναλογικά όργανα και χρωμιωμένες λεπτομέρειες.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Suzuki Jimny ταξιδεύει πίσω στον χρόνο με ρετρό bodykit, που θυμίζει παλιό Chevrolet Blazer
Είναι να απορείς πώς οι Ιάπωνες κατάφεραν να προσφέρουν τέτοιο διαμάντι με βάση το Micra K10. Έτσι, σε αντίθεση με το χάτσμπακ που έχει απαξιωθεί -με εξαίρεση του Super Turbo, το Figaro θεωρείται συλλεκτικό. Με τα καλά διατηρημένα μοντέλα να αλλάζουν χέρια σε υψηλές τιμές.
-Τι δουλειά θες να κάνεις όταν μεγαλώσεις, τον ρωτούσαν όταν ήταν πιτσιρίκος.
-Να γράφω σε περιοδικό για αυτοκίνητα, απαντούσε ευθαρσώς. Μπορεί να τα ξεκοκάλιζε από τη Γ' Δημοτικού, αλλά δεν ήξερε ακόμα τις έννοιες δημοσιογράφος, συντάκτης Ειδικού Τύπου, δοκιμαστής, αρθρογράφος. Το παιδικό όνειρο πραγματοποιήθηκε εκείνο τον μακρινό Γενάρη του 2000, τότε που τον εμπιστεύθηκαν στο εβδομαδιαίο ελληνικό Autocar. Βέβαια, τότε τον είχαν ξεγελάσει τρόπον τινά: είχε διαβάσει μια αγγελία για συντάκτες στο Drive, το αγαπημένο του περιοδικό. Αλλά όταν πέρασε τη συνέντευξη, του ανακοίνωσαν ότι τον προόριζαν για το (νεοσυσταθέν τότε, συγχωρεμένο τώρα) Autocar. Τώρα, σχεδόν 24 χρόνια αργότερα, η "αδικία" αποκαθίσταται.



