node/38550

Απαγόρευση κυκλοφορίας: Σενάριο για χρονικό περιορισμό στις μετακινήσεις

Αυστηροποίηση της απαγόρευσης κυκλοφορίας φαίνεται πως εξετάζει η κυβέρνηση μετά τις παραβάσεις του μέτρου και τις… τουλάχιστον αστείες δικαιολογίες. Τα τρία σημάδια που “δείχνουν” παράταση των περιοριστικών μέτρων.

«Αν δεν έβγαινα θα σκότωνα τη γυναικά μου», «εξουσιοδοτώ τον εαυτό μου να πάει βόλτα», «πάω σε πάρτυ φίλου που έχει γενέθλια», «έσπασαν τα υδραυλικά στο εξοχικό». Την ώρα που οι περισσότεροι συμμορφώνονται με τις υποδείξεις των ειδικών του ΕΟΔΥ και μένουν σπίτι για να περιοριστεί τη εξάπλωση του κορονοϊού, κάποιοι άλλοι βρίσκουν από αστείες έως εξοργιστικά γελοίες δικαιολογίες για να «σπάσουν» την απαγόρευση κυκλοφορίας.

Γι’ αυτό και όπως φαίνεται η κυβέρνηση ετοιμάζεται να βάλει χρονικό περιορισμό στις εξόδους από το σπίτι. Το άφησε να εννοηθεί κατά την ενημέρωση της Δευτέρας ο Νίκος Χαρδαλιάς, το είπε πιο ξεκάθαρα ο Στέλιος Πέτσας.

Η κυβέρνηση εξετάζει την αυστηροποίηση του πλαισίου για τις εξόδους των πολιτών από τα σπίτια τους τους, είπε, την Τρίτη (31.03.2020) στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΙ ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας. Όπως είπε το σχέδιο περιλαμβάνει ένα καθορισμένο χρονικό όριο επιστροφής από τη στιγμή που ο πολίτης θα στείλει μήνυμα στο 13033.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΣΤΟ newsit.gr

node/39100

Πώς ο κορονοϊός έσωσε δεκάδες ζωές στη Γερμανία

Το lockdown μείωσε σε ιστορικά επίπεδα τον αριθμό των τροχαίων -  Οι ειδικοί προειδοποιούν ότι με την επιστροφή στην καθημερινότητα τα δυστυχήματα θα αυξηθούν ξανά.

Πέμπτη, 28 Μαΐου 2020 | Επικοινωνία

Πώς ο κορονοϊός έσωσε δεκάδες ζωές στη Γερμανία

Οι αριθμοί που δημοσίευσε αυτή την εβδομάδα η Ομοσπονδιακή Στατιστική Υπηρεσία μιλούν από μόνοι τους. Ποτέ άλλοτε από την χρονιά της γερμανικής επανένωσης το 1990, δεν ήταν μικρότερος αριθμός των νεκρών σε τροχαία, όσο τον Μάρτιο του 2020. Συνολικά στους γερμανικούς δρόμους πέθαναν 158 άνθρωποι, ενώ τον Μάρτιο του 2019 ήταν 234. Αλλά και ο αριθμός των τραυματιών σε αυτοκινητιστικά δυστυχήματα μειώθηκε δραστικά τον ίδιο μήνα σε σχέση με τον αντίστοιχο πέρυσι. Το νέο είναι καταρχήν θετικό, αλλά δεν θα πρέπει να οδηγήσει σε υπέρμετρη αισιοδοξία για τα μελλούμενα, υποστηρίζει ειδικός σε θέματα οδικής κυκλοφορίας στην ADAC, τη μεγαλύτερη λέσχη αυτοκινήτου στην Ευρώπη.

Μείωση δυστυχημάτων και πριν από τον κορονοϊό

Για τον υπεύθυνο της ADAC ο μειωμένος αριθμός δυστυχημάτων οφείλεται στον κορονοϊό και στα περιοριστικά μέτρα, όπως το Homeoffice και την κοινωνική αποστασιοποίηση. «Η δική μας υπόθεση είναι ότι ο αριθμός των δυστυχημάτων θα αυξηθεί και πάλι, όταν αποκατασταθεί η συγκοινωνία και επιστρέψει η κανονικότητα. Προς το παρόν σε πολλούς εργασιακούς κλάδους οι άνθρωποι δεν επέστρεψαν στον τόπο εργασίας τους. Αυτό φυσικά επηρεάζει πολύ την κίνηση στους δρόμους. Επιπλέον ταξιδεύουν ελάχιστα». Παρά τις εκτιμήσεις του ειδικού, παραμένει αδιαμφισβήτητο ότι και πριν ξεσπάσει η πανδημία ο αριθμός των νεκρών σε τροχαία σε γερμανικούς δρόμους είχε παραμείνει επί χρόνια στάσιμος. Μπορεί εκ πρώτης όψεως να εκπλήσσει, διότι σε αντίθεση με άλλες χώρες της ΕΕ στη Γερμανία δεν υπάρχει ανώτατο όριο ταχύτητας. 

Ωστόσο, από το 1970 ελήφθησαν μια σειρά από άλλα μέτρα, τα οποία αύξησαν την οδική ασφάλεια, όπως υποχρεωτική ζώνη ασφάλειας ή μείωση του ανώτατου ποσοστού αλκοόλ ανά λίτρο αίματος. Με αυτά κι άλλα μέτρα κατάφερε η χώρα να μειώσει τα οδικά δυστυχήματα από 20.000 μέσα της δεκαετίας του 1970 μόνο στην τότε Δυτική Γερμανία, σε λιγότερα από 3.000 στην επανενωμένη Γερμανία.

Ποδηλατοδρόμοι pop-up

Παρά την θετική εξέλιξη χρειάζεται να γίνουν πολλά ακόμη, επισημαίνει ο εκπρόσωπος της ADAC. Ένα από τα βασικότερα είναι ίσως να βρεθούν τρόποι, ώστε οι άνθρωποι να χρησιμοποιήσουν περισσότερο το ποδήλατο. Το Βερολίνο έκανε την αρχή. Κατά τη διάρκεια της καυτής φάσης της πανδημίας δημιούργησε τους λεγόμενους ποδηλατοδρόμους pop-up με την απόδοση της δεξιάς λωρίδας ή τμήματος της λωρίδας παρκαρίσματος στους ποδηλάτες. Ο διαχωρισμός από τις υπόλοιπες λωρίδες έγινε οπτικά με την χάραξη κίτρινης γραμμής ή με διαχωριστικά φωτεινά σήματα, σαν αυτά που μπαίνουν στις οικοδομές.

Σημαίνει άραγε ότι ο κορονοϊός θα επιταχύνει και αλλαγές στην κυκλοφορία; Ο γερμανός ειδικός είναι προσεκτικός. «Όσο περισσότερο επιστρέφουμε στην καθημερινότητα, τόσο περισσότερο θα επιστρέφουμε και στα προβλήματα. Ίσως να εργάζονται περισσότεροι άνθρωποι από το σπίτι τους. Αλλά θεωρούμε βέβαιο ότι τα διάφορα μέσα μεταφοράς θα χρησιμοποιούνται και μετά την κορονοκρίση, όπως και πριν».

[Πηγή: Deutsche Welle]

node/39097

Στις 5 Ιουνίου ανακοινώνονται τα κίνητρα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Τι είπε σήμερα στο υπουργικό συμβούλιο ο πρωθυπουργός - Τι αναφέρουν πληροφορίες για το ύψος των επιδοτήσεων.

Πέμπτη, 28 Μαΐου 2020 | Επικοινωνία

Στις 5 Ιουνίου ανακοινώνονται τα κίνητρα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Επιδότηση για την απόκτηση ηλεκτρικών οχημάτων, φορολογικά κίνητρα σε εταιρείες και δωρεάν στάθμευση, περιλαμβάνει μεταξύ άλλων το νομοσχέδιο για την ηλεκτροκίνηση, που παρουσίασε σήμερα στο υπουργικό συμβούλιο ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης.

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ανακοίνωσε μάλιστα στο Υπουργικό ότι προτίθεται να παρουσιάσει αυτή τη σημαντική πρωτοβουλία μαζί με την ηγεσία του Υπουργείου «με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος στις 5 Ιουνίου 2020», τονίζοντας ότι «δεν μιλάμε μόνο για την ηλεκτροκίνηση, αλλά και για το πλαίσιο κινήτρων για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και του αποτυπώματος των αερίων του θερμοκηπίου».

ipourg

Ειδικότερα, στο νομοσχέδιο για την ηλεκτροκίνηση, που εντάσσεται στον ευρύτερο σχεδιασμό για «πράσινες» μετακινήσεις  και βελτίωση της ποιότητας ζωής στις πόλεις, μεταξύ άλλων, προβλέπονται:

- Οικολογικό μπόνους (επιδότηση) για απόκτηση ηλεκτρικού ΙΧ, δικύκλου, ποδηλάτου και μικρών βαν που απευθύνεται σε φυσικά πρόσωπα, εταιρείες και ταξί.

- Φορολογικά κίνητρα σε εταιρείες  για απόκτηση /χρήση ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς και προμήθεια και εγκατάσταση υποδομών φόρτισης.

- Δωρεάν στάθμευση σε ελεγχόμενες θέσεις  για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα

- Χωροθέτηση θέσεων στάθμευσης και φόρτισης από τους Δήμους.

- Μέτρα για διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στον Δημόσιο Τομέα.

Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με πληροφορίες, η επιδότηση αγοράς για ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα κινείται στα επίπεδα των 4.500-5.000 ευρώ.

Όπως είχε δηλώσει χτες, άλλωστε, ο υπουργός κ. Χατζηδάκης, για τα ηλεκτρικά σκούτερ και τα ηλεκτρικά ποδήλατα οι επιδοτήσεις θα είναι πιο γενναίες, «γιατί θέλουμε να κάνουμε άνοιγμα στα δίκυκλα, ιδιαίτερα στα ποδήλατα. Θεωρούμε ότι είναι η κίνηση της νέας εποχής. Μας νοιάζει η νέα γενιά και μας νοιάζει ιδιαίτερα το ποδήλατο. Γι’ αυτό εκεί θα δώσουμε σημαντικά κίνητρα».