node/17755

Ανατρέπονται όλα στη φορολογία των ΙΧ – Μπαίνει στην εξίσωση η τιμή αγοράς

Αλλάζει ριζικά το σύστημα υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας και της φορολόγησης των ΙΧ, με την τιμή αγοράς του αυτοκινήτου να είναι το «κλειδί» του νέου συστήματος που εξετάζεται.

Έρχονται μεγάλες ανατροπές στην φορολόγηση των ΙΧ αυτοκινήτων και τον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας.

Η κυβέρνηση δημιούργησε μία διυπουργική επιτροπή στην οποία συμμετέχουν εκπρόσωποι από τα υπουργεία Οικονομικών και Μεταφορών, καθώς και άλλες συναρμόδιες υπηρεσίες για να επεξεργαστεί ένα νέο ριζικά διαφορετικό από το σημερινό σύστημα υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας και των φόρων που επιβάλλονται στα αυτοκίνητα.

Σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες, ο παράγοντας «κλειδί» με τον οποίο θα προσδιορίζονται οι φόροι και τα τέλη κυκλοφορίας στο νέο σύστημα θα είναι η πραγματική αξία του αυτοκινήτου και όχι τα κυβικά εκατοστά του κινητήρα, όπως ισχύει μέχρι σήμερα.

Κατά γενική ομολογία, το σημερινό σύστημα υπολογισμού δημιουργεί αρκετές αδικίες, καθώς δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις όπου η φορολογία φθηνότερων αυτοκινήτων με μεγάλο κυβισμό έφθανε να ξεπερνά την αντίστοιχη ακριβών αυτοκινήτων που εφοδιάζονται με μικρού κυβισμού κινητήρες. Το καθεστώς αυτό θα καταργηθεί και τους περισσότερους φόρους, καθώς και τα υψηλότερα τέλη κυκλοφορίας θα πληρώνουν πλέον οι έχοντες μεγάλης αξίας αυτοκίνητα.

Βέβαια εδώ θα πρέπει να λυθεί ένα κρίσιμο ζήτημα απ' το υπουργείο Οικονομικών που δεν είναι άλλο από τον προσδιορισμό της... πραγματικής τιμής ενός αυτοκινήτου. Υπενθυμίζεται ότι τα τελευταία χρόνια ελέγχοντας από το ΣΔΟΕ πολλές θυγατρικές αυτοκινητοβιομηχανιών και εισαγωγικές εταιρείες που εικάζεται ότι πουλούν αυτοκίνητα στην ελληνική αγορά με μειωμένη εργοστασιακή τιμή ώστε να υπολογίζονται πιο χαμηλά και οι σχετικοί δασμοί.

Οι τελικές αποφάσεις αναμένεται να ληφθούν αυτή την εβδομάδα και εφόσον οι αλλαγές λάβουν τη σύμφωνη γνώμη της τρόικας, θα ενεργοποιηθούν στα τέλη του έτους ώστε να ισχύσουν από το 2017.

Τι θα γίνει με την απόσυρση;
Από την ίδια διυπουργική επιτροπή αναμένεται να παρθεί εντός της εβδομάδας και η απόφαση για τη ρύθμιση της απόσυρσης.

Μετά από μεγάλη καθυστέρηση στις τελικές αποφάσεις η λύση στην οποία δείχενι να καταλήγει η Κυβέρνηση η παράταση του μέτρου έως το τέλος Μαΐου αλλά με ελαφρά μειωμένους συντελεστές, που σημαίνει μικρή μείωση στο όφελος για τους καταναλωτές.

TAGS
node/40256

O Βόλος «πνίγεται» στους ρύπους μαζί με Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Μελέτη του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας δείχνει μεγάλη συγκέντρωση αιωρούμενων σωματιδίων. 

Πέμπτη, 29 Οκτωβρίου 2020 | Επικοινωνία

O Βόλος «πνίγεται» στους ρύπους μαζί με Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) προειδοποιεί εδώ και χρόνια για τα αυξημένα επίπεδα ρύπανσης σε πολλές περιοχές και πλέον βρισκόμαστε αντιμέτωποι με αυτά. Η υπόθεση πως μόνον τα αστικά κέντρα κατέχουν υψηλά επίπεδα ρύπανσης, συνήθως λόγω υπερπληθυσμού και αυξημένης κίνησης οχημάτων, αποδεικνύεται λάθος.

Μέσω του Ευρωπαϊκού Προγράμματος “Green Your Air”,το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας επιβεβαίωσε την κρισιμότητα της κατάστασης, παρουσιάζοντας τις αυξημένες υπερβάσεις που σημειώνονται στα αιωρούμενα σωματίδια διαμέτρου PM2.5, μέσω 12 σταθμών μέτρησης σε διάφορα σημεία της πόλης του Βόλου. Πρέπει να σημειωθεί πως η επιστημονική κοινότητα έχει ορίσει τους ρύπους PM2.5, ως πολύ επικίνδυνους, μιας και οι επιπτώσεις στον ανθρώπινο οργανισμό είναι άμεσες (λόγω της μικρής διαμέτρου, τα μικρό-σωματίδια έχουν την ικανότητα να εισχωρούν κατευθείαν στο ανθρώπινο αναπνευστικό σύστημα).

Σύμφωνα με το ερευνητικό πρόγραμμα και τις μετρήσεις που διεξήχθησαν από τον Μάρτιο του 2019 έως και τον Φεβρουάριο του 2020 σημειώθηκαν 178 μέρες υπερβάσεων. Οι υπερβάσεις καλύπτουν συνεπώς τη μισή διάρκεια του χρόνου και δυστυχώς είναι αρκετά υψηλές, με το μέσο όρο να είναι στα 30,03 μg/m3, όταν ο ΠΟΥ έχει θέσει το όριο στα 10,00 μg/m3. Υπενθυμίζεται ότι η πανδημία του  COVID επαλήθευσε πως όταν η ανθρώπινη δραστηριότητα και μετακινήσεις περιορίζονται σημαντικά, άμεσα και δραστικά επίσης μειώνονται οι αέριοι ρύποι, τονίζοντας για άλλη μια φορά πόσο πολύ επηρεάζεται η ατμοσφαιρική ρύπανση από τα αυτοκίνητα.

Τα παιδιά παρουσιάζονται ως οι μεγαλύτεροι αποδέκτες της ρύπανσης, καθώς τα αποτελέσματα της μελέτης συσχετίζουν της ημερήσιες υπερβάσεις των ρύπων PM2.5 με την αύξηση περιστατικών στην Παιδιατρική κλινική του Βόλου κατά +32,43%. Εκτός της αύξησης των περιστατικών της παιδιατρικής, σημαντική αύξηση εμφανίστηκε και στην Παθολογική κλινική κατά +25,83%.

Τέλος, αλλά πλέον σημαντικό είναι το γεγονός ότι τα αναπνευστικά προβλήματα που προκαλεί η ρύπανση στον αέρα καθιστούν τον πληθυσμό περισσότερο ευάλωτο στους ιούς τύπου COVID, καθώς αυτοί προσβάλλουν κυρίως το κατώτερο αναπνευστικό σύστημα.

[Πηγή: Δελτίο Τύπου ΣΕΑΑ]
 

node/40164

Το DRIVE 289 κυκλοφορεί την Κυριακή 18/10, με τη Real News

Το νέο μας τεύχος έχει απ' όλα και θα σας περιμένει στα περίπτερα την Κυριακή.

Παρασκευή, 16 Οκτωβρίου 2020 | Αργύρης Τούντας Επικοινωνία

Το DRIVE 289 κυκλοφορεί την Κυριακή 18/10, με τη Real News

Μια ματιά στα στοιχεία των πωλήσεων, είναι αρκετή για να αποδείξει πως το Toyota Yaris είναι εδώ και χρόνια το πιο αγαπημένο μοντέλο των Ελλήνων.

Γι’ αυτό και αφιερώσαμε το εξώφυλλο του νέου τεύχους στην ολοκαίνουργια, τέταρτη γενιά η οποία αποτελεί μια πολύ ευχάριστη έκπληξη σε όλα τα επίπεδα. Μπορείτε να διαβάσετε τόσο για τη συμβατική έκδοση με τον 1.500άρη VVT-i κινητήρα στο Master Test, όσο και για την υβριδική στο θέμα «Υβριδικό ή ντίζελ» με συμπρωταγωνιστή το Peugeot 208 1.5 BlueHDi. Τα οδηγήσαμε παράλληλα στην ίδια ακριβώς διαδρομή, κάτω από τις ίδιες συνθήκες για να δούμε με ποιο κάνεις την περισσότερη οικονομία και πού.

Η πανέμορφη μα και ιδιαίτερα απαιτητική McLaren 765LT που συνεχίζει το θρύλο των Longtail, αναλαμβάνει να δώσει εξωτική νότα στις σελίδες μας, ενώ το ηλεκτρικό Hyundai Kona με την τεράστια αυτονομία συμπληρώνει τις θέσεις του εξωφύλλου. Μεγάλο ενδιαφέρον έχει η δοκιμή του ολοκαίνουργιου SEAT Leon FR με τον 1.5 TSI των 150 PS, όπως και η πρώτη επαφή με την νέα γενιά του Honda Jazz που διατίθεται αποκλειστικά σε υβριδική έκδοση. Μια πρώτη γεύση πήραμε επίσης από το ηλεκτρικό Honda e, και μια που μιλήσαμε για Honda, αξίζει να αναφέρουμε πως ο Κλεάνθης αυτό τον μήνα ετοίμασε ένα κομμάτι με αφορμή τη δήλωση πως η εταιρεία θα αποχωρήσει από την F1 στο τέλος του 2021.

Οι ανανεωμένες εκδόσεις των Citroën C3 και Suzuki Swift, μαζί με την ήπια υβριδική έκδοση του Ford Fiesta των 155 PS ολοκληρώνουν το κομμάτι των δοκιμών, ενώ το συγκριτικό μεταξύ Audi A3 35 TFSI, BMW 118i και Mercedes-Benz A 200 βάζει τη δική του premium σφραγίδα ενδιαφέροντος.

Τέλος, σχεδόν 25 σελίδες αναφέρονται στα επαγγελματικά μοντέλα με την μορφή του ετήσιου αφιερώματος που κάνουμε σε αυτά. Εκεί θα βρείτε όλα τα νέα μοντέλα της αγοράς αλλά και αυτά που αναμένονται, καθώς και όλες τις τελευταίες τεχνολογικές εξελίξεις τους.

Καλή ανάγνωση!