node/31112

Ελεύθερες οι γερμανικές πόλεις να «ξεφορτωθούν» άμεσα τα παλιότερα ντίζελ

Από τα 15 εκατομμύρια αυτοκίνητα ντίζελ στη Γερμανία, μόλις τα 2,7 είναι περιβαλλοντικά εγκεκριμένης τεχνολογίας Euro 6.

Οι γερμανικές πόλεις έχουν το δικαίωμα να απαγορεύσουν άμεσα τα παλαιότερα αυτοκίνητα ντίζελ από τους δρόμους για να ευθυγραμμίσουν το επίπεδο ατμοσφαιρικής ρύπανσης με τους κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, επιβεβαίωσε το ανώτατο διοικητικό δικαστήριο της Γερμανίας την Παρασκευή, 18 Μαΐου.

Η απόφαση ήρθε μια ημέρα ύστερα από την υποβολή καταγγελίας από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο Ανώτατο Δικαστήριο της Ευρώπης κατά της Γερμανίας για την επανειλημμένη αποτυχία της να προστατεύσει την ποιότητα του αέρα στις πόλεις της.

Οι λεπτομέρειες της γερμανικής απόφασης θα επιβάλλουν μεγαλύτερη πίεση στις αυτοκινητοβιομηχανίες να προχωρήσουν σε επιδιορθώσεις και αναβαθμίσεις στα ρυπογόνα μοντέλα ντίζελ. Η ερευνητική εταιρεία Evercore ISI δήλωσε ότι αυτό θα μπορούσε να κοστίσει στη βιομηχανία 14,5 δισ. ευρώ. 

Η Γερμανία άνοιξε την πόρτα στις απαγορεύσεις παλαιότερων αυτοκινήτων ντίζελ τον Φεβρουάριο, όταν επέτρεψε σε περιβαλλοντικές ομάδες να μηνύσουν δήμους που δεν επιβάλλουν τους ευρωπαϊκούς κανόνες για την καθαρότητα του αέρα. Πράσινο φως που δόθηκε παρά την έντονη άσκηση πιέσεων από το λόμπι των κατασκευαστών αυτοκινήτων για να αντιταχθούν στις ως άνω απαγορεύσεις.

diesel city ban

Δεκάδες γερμανικές πόλεις, όπως το Αμβούργο, το Μόναχο και η Στουτγάρδη, υπερβαίνουν τα όρια της ΕΕ για τα οξείδια του αζώτου (NOx), γνωστά για τις επιπτώσεις τους στο αναπνευστικό σύστημα.

Χωρίς περίοδο χάριτος
Σε μια δήλωση 30 σελίδων, σχετικά με την απόφαση, η οποία δημοσιεύθηκε την Παρασκευή, το γερμανικό διοικητικό δικαστήριο στη Λειψία ανέφερε ότι δεν θα πρέπει να υπάρχει περίοδος χάριτος για την απαγόρευση.

«Αυτοί οι περιορισμοί, με την έντασή τους, δεν υπερβαίνουν τις άλλες απαγορεύσεις διέλευσης και απόρριψης, όπως δικαιολογούνται από τις απαιτήσεις της οδικής νομοθεσίας, τις οποίες πρέπει πάντα να λαμβάνουν υπόψη οι αυτοκινητιστές και με τις οποίες πρέπει κυρίως να συμμορφώνονται», ανέφερε το δικαστήριο.

Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν επενδύσει ισχυρά στους κινητήρες ντίζελ. Μοτέρ που ναι μεν εκπέμπουν λιγότερο άνθρακα που προκαλεί την υπερθέρμανση του πλανήτη, σε σχέση με τους βενζινοκινητήρες, αλλά οι περισσότεροι άλλοι ρύποι τους κατηγορούνται για πρόκληση ασθενειών.

Η κίνηση της Γερμανίας να επιτρέψει στους μεγάλους δήμους να απαγορεύσουν τους πετρελαιοκινητήρες από τους δρόμους θα μπορούσε να έχει τεράστιες συνέπειες για το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας. 

Οι απαγορεύσεις αυτές στην έδρα ορισμένων από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες στον κόσμο είναι ένα ακόμη χτύπημα για τον τομέα. Επιπλέον προκαλεί αμηχανία στην κυβέρνηση της καγκελαρίου Angela Merkel, η οποία έχει αντιμετωπίσει κριτική για τους στενούς δεσμούς της με τη βιομηχανία.

«Αυτή η απόφαση είναι μια καταστροφή για την κυβέρνηση, η οποία στέκεται μονόπλευρα υπέρ του οφέλους των αυτοκινητοβιομηχανιών, αφήνοντας δέκα εκατομμύρια ιδιοκτήτες “πειραγμένων” αυτοκινήτων ντίζελ στην τύχη τους», δήλωσε ο Jürgen Resch, διευθύνων σύμβουλος του γερμανικού περιβαλλοντικού λόμπι DUH.

diesel city ban

Τεράστια επίπτωση
Οι άμεσες απαγορεύσεις στους κύριους δρόμους ή τμήματα του οδικού δικτύου, νομιμοποιούμενες, θα μπορούσαν να επηρεάσουν όλα τα μοντέλα ντίζελ, εξαιρουμένων εκείνων που πληρούν το πλέον πρόσφατο πρότυπο εκπομπών Euro 6, σύμφωνα με την κυβερνητική δήλωση.

Από τα 15 εκατομμύρια πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα στους δρόμους της Γερμανίας, μόλις τα 2,7 έχουν τεχνολογία Euro 6, η οποία τέθηκε σε εφαρμογή το 2014.

Για τις ευρύτερες περιοχές των πόλεων που περιλαμβάνουν πολλούς κεντρικούς και πλευρικούς δρόμους, το δικαστήριο συνέστησε τη σταδιακή εφαρμογή των απαγορεύσεων, ξεκινώντας από παλαιότερα αυτοκίνητα που πληρούν το πρότυπο εκπομπών Euro 4. Το πρότυπο Euro 4 αντικαταστάθηκε από το Euro 5 από το 2009.

Το λόμπι της αυτοκινητοβιομηχανίας της Γερμανίας VDA παρότρυνε τους δήμους να διατηρήσουν μια αίσθηση αναλογίας όταν αποφασίσουν την εφαρμογή των απαγορεύσεων. Επεσήμαναν δε ότι το επίπεδο των NOx θα μειωθεί σημαντικά τους επόμενους μήνες, καθώς πωλούνται όλο περισσότερα μοντέλα Euro 6, ενώ ενημερώνεται και το λογισμικό ελέγχου των εκπομπών των παλαιότερων μοντέλων.

«Αυτό που διακυβεύεται δεν είναι οι απαγορεύσεις, αλλά η αξιολόγηση του εάν τα τοπικά μέτρα είναι ακόμη απαραίτητα για την επίτευξη των νομικών στόχων στην ποιότητα του αέρα», δήλωσε ο πρόεδρος του VDA, Bernhard Mattes.

diesel city ban

Το δικαστήριο της Λειψίας είπε τον Φεβρουάριο ότι τα οχήματα Euro 5 δεν πρέπει να απαγορευθούν μέχρι την 1η Σεπτεμβρίου 2019. Οι έμποροι και ορισμένοι κάτοικοι θα πρέπει επίσης να εξαιρεθούν ακόμη και τότε, διευκρίνισε.

Η απόφαση είναι η πιο πρόσφατη ρυθμιστική ενέργεια που θα ακολουθήσει το σκάνδαλο χειραγώγησης των μετρήσεων εκπομπών ντίζελ του Volkswagen Group το 2015 και προκλήθηκε από νομικές ενέργειες από το γερμανικό DUH.

«Τα δικαστήρια περιμένουν την απόφαση που ελήφθη σήμερα», δήλωσε ο Remo Klinger, δικηγόρος που εκπροσωπεί τον DUH, ο οποίος χειρίζεται αγωγές σε 28 γερμανικές πόλεις, περιλαμβανομένων του Μονάχου και της Φρανκφούρτης. «Πιστεύουμε ότι σε πολλές περιπτώσεις θα προκύψουν σύντομα προφορικές ακροάσεις και αποφάσεις». 

Η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Γερμανίας, το Αμβούργο, δήλωσε την Τετάρτη ότι άρχισε να τοποθετεί πινακίδες επιβολής απαγορεύσεων για παλαιότερα αυτοκίνητα ντίζελ, ενώ οι τοπικές αρχές περιμένουν οι περιορισμοί να τεθούν σε ισχύ στο τέλος αυτού του μήνα.

diesel city ban

node/39638
Sony Vision-S Concept

To Sony Vision-S εμφανίζεται στο Tokyo [video]

Θυμάστε που η Sony μας παρουσίασε online νωρίτερα εφέτος το εντυπωσιακό Vision-S. Τώρα βλέπουμε τη γιαπωνέζικη ηλεκτρική μπερλίνα να βολτάρει στο Tokyo κοντά στην έδρα της Sony.

Τετάρτη, 05 Αυγούστου 2020 | Επικοινωνία

To Sony Vision-S εμφανίζεται στο Tokyo [video]

Οι τελείως ψεύτικες και στατικές φωτογραφίες του απροσδόκητου Sony Vision-S μας έδωσαν μια πρόγευση γι’ αυτό που ετοιμάζουν οι Ιάπωνες τον περασμένο Ιανουάριο. Αλλά το 4θυρο Sony φαίνεται ότι κινείται κιόλας! Απόδειξη, αυτό το σύντομο διαφημιστικό κλιπάκι που δημοσιεύτηκε στο Youtube από τον ιαπωνικό γίγαντα.

Στο video, ένα μυστηριώδες λευκό φορτηγό μπαίνει στον υπόγειο χώρο στάθμευσης των κεντρικών γραφείων της Sony. Στη συνέχεια, οι πλευρικές πόρτες αποκαλύπτουν το προφίλ του ιαπωνικού ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Οι εικόνες που ακολουθούν μας δείχνουν σε animation την καμπίνα και τον φωτισμό του Vision-S. Και βάζοντας όπισθεν, το αυτοκίνητο κατεβαίνει απαλά, με μικρή ταχύτητα, από την πλατφόρμα του.

Να υπενθυμίσουμε ότι η Sony λέει ότι δεν έχει την πρόθεση να λανσάρει εμπορικά το ηλεκτρικό πρωτότυπό της. Το Vision-S χρησιμοποιείται επίσημα μόνο για την εξέλιξη onboard τεχνολογιών που συνδέονται, μεταξύ άλλων, με την ψυχαγωγία.

node/39635

Το υπουργείο Μεταφορών ζητά ηλεκτρικά λεωφορεία για πιλοτική λειτουργία

Πρόσκληση προς την αυτοκινητοβιομηχανία - Θα κινούνται σε προκαθορισμένες διαδρομές για να διαπιστωθεί στην πράξη η λειτουργικότητά τους. 

Τετάρτη, 05 Αυγούστου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Το υπουργείο Μεταφορών ζητά ηλεκτρικά λεωφορεία για πιλοτική λειτουργία

Το υπουργείο Μεταφορών σκοπεύει να θέσει στο πλαίσιο πιλοτικού προγράμματος σε κυκλοφορία ηλεκτρικά λεωφορεία στην περιοχή της Αθήνας. Τα λεωφορεία θα κινούνται σε προκαθορισμένες διαδρομές και σκόπος του προγράμματος είναι να δοκιμαστεί στην πράξη η λειτουργικότητά τους, αλλά και να μελετηθεί η δημιουργία υποδομών φόρτισής τους. 
Για το λόγο αυτό απευθύνεις πρόσκληση σε αυτοκινητοβιομηχανίες μέσω του ΣΕΑΑ να του διατεθεί ένας αριθμός από ηλεκτρικά λεωφορεία, ώστε να υλοποιήσει το πιλοτικό αυτό πρόγραμμα. 

Το κείμενο της πρόσκλησης που έχει αναρτηθεί στον ιστότοπο του υπουργείου έχει ως εξής: 

«Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, δράττοντας την ευκαιρία που δίνει το έργο της «Προμήθειας Λεωφορείων Αστικών Συγκοινωνιών για Αθήνα και Θεσσαλονίκη», ενσωματώνει στο μείγμα τεχνολογιών και τα ηλεκτροκίνητα οχήματα. Ωστόσο, προκειμένου να υπάρξει η σωστή προετοιμασία από άποψης υποδομών και οι κατάλληλες λειτουργικές επιλογές οχημάτων–φόρτισης, είναι αναγκαία η δοκιμαστική κυκλοφορία οχημάτων κατά μήκος κατάλληλων διαδρομών από φέτος το καλοκαίρι έως τα τέλη Ιουνίου 2021.

Στην παρούσα χρονική συγκυρία και στο εγχείρημα αυτό, η συμβολή του κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας και του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) είναι καθοριστική. Η δοκιμαστική κυκλοφορία ηλεκτροκίνητων λεωφορείων μπορεί να υλοποιηθεί μόνο μέσα από ευγενικές χορηγίες. Ως εκ τούτου, παρακαλούμε για την ανάληψη όλων των απαραίτητων πρωτοβουλιών από πλευράς σας, ώστε να περιέλθει στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για ένα χρονικό διάστημα ικανός αριθμός ηλεκτροκίνητων λεωφορείων, που θα ενταχθούν στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας στο αμέσως επόμενο διάστημα.Προσβλέποντας στην ανταπόκρισή σας, παραμένουμε στη διάθεσή σας για διευκρινίσεις και περαιτέρω συνεργασία».