node/16005

LA Auto Show: Volvo Concept 26

Καθίσματα, ταμπλό και τιμόνι, αλλά όχι απαραίτητα και οδηγός. Καλώς ήρθατε στον μελλοντικό κόσμο της Volvo

H Volvo βρήκε μια πολύ ιδιαίτερη προσέγγιση για να παρουσιάσει το νέο της αυτοκίνητο. Σήμερα λοιπόν στην Έκθεση του LA, οι Σουηδοί παρουσίασαν μόνο το κάθισμα του οδηγού, το ταμπλό και μια οθόνη αυτόνομης οδήγησης.

Το πάλλευκο ταμπλό ήταν ομολογουμένως φουτουριστικό και συγχρόνως οικείο, δεδομένου ότι ακολουθούσε τη σχεδιαστική φιλοσοφία της Volvo. Όμως αυτό που τραβούσε την προσοχή ήταν η τεράστια οθόνη που αναδύεται και «χάνεται» από το ταμπλό, στην πλευρά του συνοδηγού. H Volvo ονομάζει αυτή την πρωτότυπη εγκατάσταση «Concept 26». Κάποιες πηγές επιμένουν πως το κάθισμα και το ταμπλό μάλλον ανήκουν στην επερχόμενη ναυαρχίδα της εταιρείας, το S90, η οποία θα έχει στόχο κυρίως τις αγορές της Κίνας και της Βόρειας Αμερικής.

Το εσωτερικό είναι όντως ένας υπαινιγμός για τον αγώνα δρόμου που κάνει η Volvo προς την αυτόνομη οδήγηση. «Θα το πάμε βήμα-βήμα» είπε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Volvo Βόρειας Αμερικής, Lex Kerssemakers. «Παρουσιάσαμε το Pilot Assist με το XC90 και τώρα το επόμενο βήμα είναι να αυξήσουμε την ταχύτητα για το όριο λειτουργίας του Pilot Assist από τα 45 km/h στα 120 km/h, ώστε να μπορείς να κινείσαι και στον αυτοκινητόδρομο». Προβλέπει επίσης ότι η δυνατότητα για πλήρως αυτόνομη οδήγηση θα είναι έτοιμη στη Volvo κάποια στιγμή μετά το 2020«Υπάρχει πολλή δουλειά ακόμα να γίνει» συνεχίζει «και δεν αφορά μόνο τα αυτοκίνητα, αλλά και την υποδομή, ακόμα και την ψυχολογία των πελατών. Η αυτόνομη οδήγηση είναι μια εντελώς νέα βιομηχανία».

Ποιο θα είναι όμως το κόστος ενός πλήρως αυτόνομου συστήματος οδήγησης; Ο Kerssemakers παραδέχεται πως δεν μπορεί να προβλέψει επακριβώς την τιμή. Διευκρινίζει ακόμα ότι Volvo θεωρεί πως οι άνθρωποι θα εξακολουθούν να θέλουν να οδηγούν οι ίδιοι. Επομένως θα μιλάμε για μοντέλα που θα έχουν συμβατικά χειριστήρια αλλά και δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης.

Στο Concept 26 το κάθισμα του οδηγού ενσωματώνει δυνατότητες χαλάρωσης (π.χ. μασάζ) αλλά και εγρήγορσης του οδηγού, όταν οι αισθητήρες του αυτοκινήτου διαπιστώνουν πως έχει αρχίζει να κουράζεται. Η Volvo συνεργάζεται με την γαλλική εταιρεία Faurecia για να τοποθετήσει στο κάθισμα διάφορους βιομετρικούς σένσορες, οι οποίοι θα μετρούν από τους παλμούς και το ρυθμό αναπνοής του οδηγού, μέχρι το πόσο αγχωμένος είναι.

TAGS
node/39356

Σαλόνι Αυτοκινήτου Γενεύης: Ακυρώθηκε και για το 2021

Ο κορονοϊός και τα οικονομικά προβλήματα οδήγησαν τους διοργανωτές σε αυτήν την απόφαση.

Τρίτη, 30 Ιουνίου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Σαλόνι Αυτοκινήτου Γενεύης: Ακυρώθηκε και για το 2021

Οι διοργανωτές του Σαλονιού Αυτοκινήτου της Γενεύης ανακοίνωσαν επίσημα ότι ακυρώνεται και η διοργάνωση του 2021 που ήταν προγραμματισμένη να διεξαχθεί από 1 έως 14 Μαρτίου του 2021.

Οι διοργανωτές οδηγήθηκαν σε αυτήν την απόφαση μετά από έρευνα ανάμεσα στους εκθέτες οι οποίοι στην πλειοψηφία τους, δεν έδειχναν διατεθειμένοι να συμμετάσχουν στην Εκθεση. Καθώς ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας έχει πληγεί από τον κορονοϊό, η συμμετοχή στις Εκθέσεις φαίνεται να μην είναι από τις πρώτες προτεραιότητες των κατασκευαστών. Επιπλέον με την πανδημία να μην έχει εκλείψει, φαίνεται ότι οι 600.000 περίπου επισκέπτες και οι 10.000 εκθέτες και δημοσιογράφοι που προσελκύει η Εκθεση, δεν είναι και ό,τι καλύτερο από πλευράς υγειονομικής.  

Να θυμίσουμε πως οι διοργανωτές είχαν ανακοινώσει ότι η ακύρωση της διοργάνωσης του 2020 είχε προκαλέσει ζημιά της τάξης των 11 εκατ. ελβετικών φράγκων. Το καντόνι της Γενεύης είχε προθυμοποιηθεί να δανείσει τους διοργανωτές με 16,8 εκατ. ελβετικά φράγκα, αλλά οι όροι του δανεισμού κρίθηκαν από τους δανειζόμενους ασύμφοροι και δεν προχώρησαν στην ολοκλήρωση της συμφωνίας. Τώρα, δημοσιεύματα θέλουν τους διοργανωτές να προσπαθούν να πωλήσουν την εκδήλωση στην Palexpo SA, την εταιρεία που κατέχει και διαχειρίζεται τις κτιριακές εγκαταστάσεις που φιλοξενούν την έκθεση. 

node/39094

Κινδυνεύει με ματαίωση και για το 2021 το Σαλόνι της Γενεύης

Οι διοργανωτές απέρριψαν τους όρους οικονομικής ενίσχυσης από το Καντόνι της Γενεύης. 

Πέμπτη, 28 Μαΐου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Κινδυνεύει με ματαίωση και για το 2021 το Σαλόνι της Γενεύης

Η πανδημία του κορονοϊού ματαίωσε το Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης τον περασμένο Μάρτιο, αλλά και πολλές άλλες παρόμοιες εκδηλώσεις. 
Σαν αποτέλεσμα οι διοργανωτές υπάστησαν μεγάλη οικονομική ζημιά και όπως οι ίδιοι δηλώνουν επισήμως, βρίσκονται σε δεινή οικονομική θέση, καθώς η ζημιά εκτιμάται στα $ 11,3 εκατ. 

Ο OICA (Organisation Internationale des Constructeurs d'Automobiles) πρότεινε να λάβουν οι διοργανωτές οικονομική στήριξη από το Καντόνι της Γενεύης, το οποίο έσπευσε να εγκρίνει ένα ποσό επιχορήγησης της τάξης των $17,3 εκατ. 
Όμως, οι διοργανωτές της Εκθεσης έσπευσαν να απορρίψουν την επιχορήγηση καθώς οι όροι που θέτει το Καντόνι είναι αντίθετοι με το κατασταστικό τους. Ο βασικότερος όρος της δανειακής αυτής σύμβασης είναι ότι το Σαλόνι της Γενεύης έπρεπε οπωσδήποτε να πραγματοποιηθεί το 2021, κάτι για το οποίο οι διοργανωτές δεν μπορούν να εγγυηθούν, καθώς το θέμα είναι αν θα υπάρχουν εκθέτες πρόθυμοι να συμματάσχουν. 
Οι τελευταίοι προσανατολίζονται σε μια Έκθεση που θα γίνει στη Γενεύη το 2022, καθώς ακυρώθηκε και το Σαλόνι της Νέας Υόρκης που αρχικά είχε μετατεθεί για τον Αύγουστο. 

Στο μεταξύ, φαίνεται ότη η πανδημία δημιούργησε κάποια νέα δεδομένα: Οι online παρουσιάσεις νέων μοντέλων φαίνεται να δουλεύουν πολύ καλά και κυρίως να εξοικονομούν μπόλικο χρήμα στα ταμεία των ήδη χειμαζόμενων από την πανδημία κατασκευαστών. Το ερώτημα είναι αν φτάσαμε στο τέλος των Εκθέσεων ή αν έχουμε να κάνουμε με μια προσωρινή κατάσταση.