node/38347

Έκθεση Νέας Υόρκης: Αναβάλλεται λόγω κορονοϊού

Αντί για τον Απρίλιο που ήταν αρχικά προγραμματισμένη, θα πραγματοποιηθεί τον Αύγουστο.

Όπως ήταν αναμενόμενο μετά από την εξάπλωση του κορονοϊού στις ΗΠΑ και σε ολόκληρο τον κόσμο, οι διοργανωτές της Διεθνούς Έκθεσης Νέας Υόρκης αποφάσισαν αναβολή της μέχρι τον Αύγουστο. Η έκθεση που ήταν αρχικά προγραμματισμένη για τις 10-19 Απριλίου, θα γίνει μεταξύ 28 Αυγούστου και 6 Σεπτεμβρίου 2020. Αντίστοιχα, οι παρουσιάσεις για τον ειδικό τύπο (press days) θα λάβουν χώρα στις 26 και 27 Αυγούστου.

Στις ΗΠΑ, τα κρούσματα κορονοϊού ανέρχονται σε πάνω από 1.000, με 31 θανάτους. Η πολιτεία της Νέας Υόρκης είναι δεύτερη σε αριθμό επιβεβαιωμένων κρουσμάτων με 142 (μέχρι στιγμής). 

Ο Mark Schienberg, πρόεδρος της ομοσπονδίας αντιπροσώπων αυτοκινήτων της ευρύτερης περιοχής της Νέας Υόρκης που είναι υπεύθυνος για τη διοργάνωση της διεθνούς έκθεσης δήλωσε: «Λαμβάνουμε αυτό το έκτακτο μέτρο για να προστατέψουμε τους επισκέπτες, τους εκθέτες και όλους τους συμμετέχοντες από τον κορονοϊό. Για 120 χρόνια, το μότο "the show must go on" έχει εντυπωθεί στο DNA μας, και παρόλο που η απόφαση για αναβολή της ημερομηνίας δεν ήταν εύκολη, παραμένει προτεραιότητα μας η διαφύλαξη της υγείας όλων όσων εμπλέκονται σε αυτή την ιστορική διοργάνωση. Έχουμε ήδη έρθει σε επικοινωνία με αρκετούς από τους εκθέτες και συνεργάτες μας και είμαστε σίγουροι πως οι νέες ημερομηνίες για το 2020 θα συμβάλλουν σε ένα ακόμη επιτυχημένο event.»

Τα ετήσια έσοδα από την Έκθεση Νέας Υόρκης που μετρά εκατοντάδες χιλιάδες επισκέπτες κάθε χρόνο, ανέρχονται σε $330 εκατομμύρια. Μένει να δούμε αν οι πρεμιέρες που είχαν προγραμματιστεί για τον Απρίλιο θα γίνουν μέσω διαδικτύου - όπως έγινε και με την Έκθεση Γενεύης η οποία ματαιώθηκε.

 

node/39356

Σαλόνι Αυτοκινήτου Γενεύης: Ακυρώθηκε και για το 2021

Ο κορονοϊός και τα οικονομικά προβλήματα οδήγησαν τους διοργανωτές σε αυτήν την απόφαση.

Τρίτη, 30 Ιουνίου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Σαλόνι Αυτοκινήτου Γενεύης: Ακυρώθηκε και για το 2021

Οι διοργανωτές του Σαλονιού Αυτοκινήτου της Γενεύης ανακοίνωσαν επίσημα ότι ακυρώνεται και η διοργάνωση του 2021 που ήταν προγραμματισμένη να διεξαχθεί από 1 έως 14 Μαρτίου του 2021.

Οι διοργανωτές οδηγήθηκαν σε αυτήν την απόφαση μετά από έρευνα ανάμεσα στους εκθέτες οι οποίοι στην πλειοψηφία τους, δεν έδειχναν διατεθειμένοι να συμμετάσχουν στην Εκθεση. Καθώς ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας έχει πληγεί από τον κορονοϊό, η συμμετοχή στις Εκθέσεις φαίνεται να μην είναι από τις πρώτες προτεραιότητες των κατασκευαστών. Επιπλέον με την πανδημία να μην έχει εκλείψει, φαίνεται ότι οι 600.000 περίπου επισκέπτες και οι 10.000 εκθέτες και δημοσιογράφοι που προσελκύει η Εκθεση, δεν είναι και ό,τι καλύτερο από πλευράς υγειονομικής.  

Να θυμίσουμε πως οι διοργανωτές είχαν ανακοινώσει ότι η ακύρωση της διοργάνωσης του 2020 είχε προκαλέσει ζημιά της τάξης των 11 εκατ. ελβετικών φράγκων. Το καντόνι της Γενεύης είχε προθυμοποιηθεί να δανείσει τους διοργανωτές με 16,8 εκατ. ελβετικά φράγκα, αλλά οι όροι του δανεισμού κρίθηκαν από τους δανειζόμενους ασύμφοροι και δεν προχώρησαν στην ολοκλήρωση της συμφωνίας. Τώρα, δημοσιεύματα θέλουν τους διοργανωτές να προσπαθούν να πωλήσουν την εκδήλωση στην Palexpo SA, την εταιρεία που κατέχει και διαχειρίζεται τις κτιριακές εγκαταστάσεις που φιλοξενούν την έκθεση. 

node/39215

Πώς ο κορονοϊός εκτοξεύει τις πωλήσεις αυτοκινήτων, ειδικά μεταχειρισμένων

Ο φόβος της μόλυνσης στα μέσα μαζικής μεταφοράς οδηγεί διεθνώς όλο και περισσότερους στη χρήση αυτοκινήτου για τις καθημερινές μετακινήσεις - Τεράστια κινητικότητα στην αγορά των μεταχειρισμένων.

Πέμπτη, 11 Ιουνίου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Πώς ο κορονοϊός εκτοξεύει τις πωλήσεις αυτοκινήτων, ειδικά μεταχειρισμένων

«Όποιος με ξέρει γνωρίζει πόσο αντιστάθηκα στην αγορά δικού μου αυτοκινήτου» έγραψε πρόσφατα η δημοσιογράφος των New York Times Έμα Φιτσίμονς στο twitter. Τις τελευταίες εβδομάδες όμως αναγκάστηκε να αναθεωρήσει και να ανακρούσει πρύμναν. Με δυο μικρά παιδιά φοβάται, όπως λέει, μήπως κολλήσει κορονοϊό στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Ο κύβος ερρίφθη στα τέλη Απριλίου. «Θα αγοράσουμε μεταχειρισμένο αυτοκίνητο». Και αίφνης μια κατάσταση που μέχρι πριν από μερικές εβδομάδες βύθιζε τους τζίρους χιλιάδων επιχειρήσεων, έγινε η ελπίδα ενός ολόκληρου κλάδου. Η πανδημία φαίνεται να οδηγεί σε ένα αναπάντεχο comeback του αυτοκινήτου.

«Οι άνθρωποι θέλουν ασφάλεια, προστασία και έλεγχο» σημειώνει ο Τζον Κάιζερ από την εταιρία καταναλωτικών ερευνών Ipsos η οποία έβαλε στο μικροσκόπιο την καταναλωτική συμπεριφορά χιλιάδων ανθρώπων την εποχή του κορονοϊού. Όπως προκύπτει από την έρευνα, πολλοί αισθάνονται στο αυτοκίνητο μεγαλύτερη προστασία έναντι του κορονοϊού απ΄ ότι στο λεωφορείο ή στο μετρό. Άλλοι συνδυάζουν ειδικά τώρα το αυτοκίνητο με τη δυνατότητα να αποδράσουν από τους τέσσερις τοίχους του σπιτιού τους. Και αυτό ενώ πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες δίνουν τώρα επιπλέον κίνητρα, προσφέροντας τεράστιες εν μέρει εκπτώσεις. «Η πανδημία μπορεί να βοηθήσει όντως στο comeback του αυτοκινήτου» λέει ο Κάιζερ.

Μεταχειρισμένο και όχι καινούριο;
Μεγάλη ζήτηση έχουν αυτό το διάστημα ειδικά τα μεταχειρισμένα. Η μετοχή της διαδικτυακής επιχείρησης πώλησης μεταχειρισμένων αυτοκινήτων Carvana εκτοξεύθηκε τους τελευταίους στο +80%. Μόνον τον Απρίλιο οι πωλήσεις της ιντερνετικής πλατφόρμας αυξήθηκαν κατά 30% περίπου σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρσι. Και αυτό την ώρα που οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες Ford, GM και Fiat-Chrysler κατέγραφαν τον Μάιο αντίστοιχη μείωση του τζίρου τους.

«Πιστεύουμε ότι η συγκυρία είναι πιο ιδανική για μεταχειρισμένα απ΄ ότι για καινούρια» εκτιμά ο αναλυτής της επενδυτικής CFRA Γκάρετ Νέλσον. Και αυτό όχι μόνον επειδή η αγορά των μεταχειρισμένων είναι σε πολλές χώρες εμφανώς μεγαλύτερη από εκείνη των καινούριων. Την εποχή του κορονοϊού «και λόγω των οικονομικών δυσκολιών λίγοι άνθρωποι μπορούν να αγοράσουν καινούριο αυτοκίνητο».

Σε αυτά τα συμφραζόμενα δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι άλλος ένας μεγάλος έμπορος μεταχειρισμένων αυτοκινήτων εισήχθη αυτές τις μέρες στο χρηματιστήριο. Ο λόγος για την επίσης διαδικτυακή εμπορική πλατφόρμα Vroom που την περασμένη Τρίτη έκανε το ντεμπούτο της στον τεχνολογικό δείκτη Nasdaq της Νέας Υόρκης. Μέσα σε λίγες ώρες η τιμή της μετοχής της εκτοξεύθηκε από τα 22 στα 48 δολάρια. Η εταιρία κατάφερε να συγκεντρώσει ήδη από την πρώτη μέρα συμμετοχής της στα χρηματιστηριακά δρώμενα 500 εκατομμύρια δολάρια. Μπορεί η Vroom να μην καταγράφει ακόμη κέρδη, και αυτό παρά τα 19.000 αυτοκίνητα που πούλησε την περασμένη χρονιά. Η χρηματιστηριακή της αξίας όμως εκτοξεύθηκε τώρα στα 2,5 δις δολάρια.

Ελπίδες και για καινούρια ΙΧ
Το παράδειγμα της Κίνας δείχνει την ίδια ώρα ότι και για τα καινούρια αυτοκίνητα υπάρχουν ακόμη ελπίδες. Οι πωλήσεις έχουν αυξηθεί και πάλι σημαντικά το τελευταίο διάστημα. Ενώ τον Φεβρουάριο και όταν η πανδημία βρισκόταν εκεί σε έξαρση οι πωλήσεις είχαν μειωθεί κατά 80%, τον Μάιο αυξήθηκαν κατά 2% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019. Οι κινεζικοί δρόμοι έχουν πλημμυρίσει και πάλι από αυτοκίνητα. Στις μεγάλες πόλεις μάλιστα, όπως το Πεκίνο και τη Σανγκάη κυκλοφορούν κατά μέσο όρο περισσότερα οχήματα απ΄ ότι πέρσι. Τα μέσα μαζικής μεταφοράς, αντίθετα, δεν έχουν συνέλθει ακόμη.

«Το παράδειγμα της Κίνας γεννά ελπίδες στον κλάδο» σχολιάζει ο Στέφαν Μπράτσελ, επικεφαλής του Center of Automotive Management (CAM). Αυτό ωφελεί καταρχήν τους γερμανούς κατασκευαστές που σε αντίθεση με τους γάλλους και αμερικανούς ανταγωνιστές έχουν σαφώς μεγαλύτερη παρουσία στην Κίνα. Η VW πουλάει το 40% των νέων αυτοκινήτων της στην Κίνα και «παρά την πανδημία πούλησε εκεί τον Απρίλιο περισσότερα οχήματα απ΄ ότι πέρσι» επισημαίνει ο Μπράτσελ.

Παρά ταύτα ο ίδιος δεν συμμερίζεται τις εκτιμήσεις για ένα comeback του αυτοκινήτου. Η αγορά θα συνέλθει με αργούς ρυθμούς και στο πλαίσιο αυτό ενδεχομένως να υπάρξουν κάποιες βραχυπρόθεσμης διάρκειας διορθώσεις όπως λέει. Εντούτοις δεδομένων των εντεινόμενων προβλημάτων στις συγκοινωνίες -με κυριότερα την κίνηση στους δρόμους και την έλλειψη χώρων στάθμευσης- τα αυτοκίνητα θα συνεχίσουν να εξαφανίζονται από την εικόνα των πόλεων μόλις περιοριστεί η πανδημία, εκτιμά ο ειδικός.

[Πηγή: Deutsche Welle]