ΕΕ, σανίδα σωτηρίας για θερμικούς κινητήρες και μετά το 2035;

ΕΕ, σανίδα σωτηρίας για θερμικούς κινητήρες και μετά το 2035;

Ο Manfred Weber προαναγγέλλει νέο πλάνο με στόχο μείωσης CO₂ κατά 90% – Ενισχύεται η πίεση από τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία και την υποτονική πορεία των EV.

απαγόρευση κινητήρων εσωτερικής καύσης

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προετοιμάζεται να εγκαταλείψει τον σχεδιασμό για ουσιαστική απαγόρευση των νέων αυτοκινήτων με θερμικό κινητήρα από το 2035, όπως αποκάλυψε ο Manfred Weber, πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος (EPP).

Μια εξέλιξη που, εφόσον επιβεβαιωθεί, συνιστά σημαντική νίκη για τη Γερμανία και τις αυτοκινητοβιομηχανίες της, οι οποίες είχαν ασκήσει έντονη πίεση για αλλαγή πορείας.

Η Ευρώπη αλλάζει ρότα στην αυτοκίνηση, αναγνωρίζοντας ότι ο δρόμος προς το μηδενικό αποτύπωμα δεν είναι μονόδρομος

Σύμφωνα με τον Weber, η Κομισιόν θα παρουσιάσει στις 16 Δεκεμβρίου μια εναλλακτική πρόταση, η οποία θα προβλέπει μείωση των εκπομπών CO₂ κατά 90% για τους στόλους των αυτοκινητοβιομηχανιών από το 2035 και όχι πλήρη εξάλειψη των θερμικών κινητήρων.

Η δήλωση ήρθε σε συνέντευξη Τύπου στη Χαϊδελβέργη, όπου ο Γερμανός ευρωβουλευτής ανέφερε πως «την επόμενη Τρίτη, η Επιτροπή θα παρουσιάσει ξεκάθαρη πρόταση για την κατάργηση της απαγόρευσης των κινητήρων εσωτερικής καύσης».

Σε αδιέξοδο το ευρωπαϊκό ηλεκτρικό όραμα
Η αρχική απαγόρευση είχε αποτελέσει κεντρικό άξονα της στρατηγικής της ΕΕ για την απαλλαγή από τον άνθρακα και την επιτάχυνση της μετάβασης στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ωστόσο, η υλοποίησή της συναντά πλέον σοβαρά εμπόδια:

•    Η ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα υπολείπεται των προσδοκιών.
•    Οι ευρωπαϊκές εταιρείες πιέζονται από τον ισχυρό κινεζικό ανταγωνισμό.
•    Το κόστος παραγωγής και η αβεβαιότητα για το μέλλον κάνουν πολλές χώρες –με πρώτη τη Γερμανία– να ζητούν αναθεώρηση των στόχων.

Ο Weber τόνισε πως η επίτευξη των κλιματικών στόχων πρέπει να αφεθεί «στην αγορά και στους καταναλωτές», επαναλαμβάνοντας επιχειρήματα που διατυπώνουν διαρκώς κολοσσοί της αυτοκινητοβιομηχανίας όπως οι όμιλοι Volkswagen, Stellantis και Mercedes-Benz.

Η Κομισιόν, από την πλευρά της, αρνήθηκε να σχολιάσει πριν από την επίσημη ανακοίνωση της 16ης Δεκεμβρίου.

θερμικοί κινητήρες

Προς στόχο 90% και χωρίς 100% απεξάρτηση ούτε το 2040
Χωρίς να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες, ο Weber είχε αποκαλύψει μία ημέρα νωρίτερα στη Bild ότι υπό το νέο πλάνο:

•    Η μείωση κατά 90% των εκπομπών CO₂ θα είναι υποχρεωτική για τα νέα αυτοκίνητα από το 2035.
•    Δεν θα υπάρξει στόχος 100% ούτε το 2040.

Στο ίδιο μήκος κύματος και ο Γερμανός Καγκελάριος, Friedrich Merz, ο οποίος υπογράμμισε ότι τα ηλεκτρικά παραμένουν η βασική διαδρομή προς την κλιματική ουδετερότητα, αλλά υπάρχουν και άλλες τεχνολογίες που πρέπει να ληφθούν υπόψη, όπως τα συνθετικά καύσιμα.

«Αυτό σημαίνει τεχνολογική ουδετερότητα. Και αυτό δίνει πραγματική ασφάλεια προγραμματισμού στη βιομηχανία», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Η Γερμανία δεν κρύβει τις ανησυχίες της
Το Βερολίνο έχει κινηθεί επιθετικά για την ανατροπή της απαγόρευσης, φοβούμενο περαιτέρω πίεση προς τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία την ώρα που:

•    Οι ασιατικές εταιρείες αυξάνουν το μερίδιό τους στην Ευρώπη.
•    Οι αμερικανικοί δασμοί περιορίζουν σημαντικά τις εξαγωγές ευρωπαϊκών μοντέλων.

Μόλις τον προηγούμενο μήνα, ο Merz είχε στείλει επιστολή στην πρόεδρο της Επιτροπής, Ursula von der Leyen, τονίζοντας πως οι κατασκευαστές χρειάζονται μεγαλύτερη ευελιξία, καθώς η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα δεν έχει ανταποκριθεί στις προβλέψεις της αγοράς.

Όπως ανέφερε: «Μεγάλο μέρος της ευρωπαϊκής –και ιδιαίτερα της γερμανικής– βιομηχανίας βρίσκεται σε εξαιρετικά δύσκολη οικονομική κατάσταση. Πρέπει να διορθώσουμε άμεσα το ευρωπαϊκό πλαίσιο ώστε να διασφαλιστεί το μέλλον της στην ήπειρο».

Πηγή: Reuters

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google News Facebook Twitter Instagram YouTube