ΕE: Οριστικό τέλος στα αυτοκίνητα βενζίνης/ντίζελ από το 2035 - Ποια εξαιρούνται

ΕE: Οριστικό τέλος στα αυτοκίνητα βενζίνης/ντίζελ από το 2035 - Ποια εξαιρούνται

Παρά τις αντιδράσεις των μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών, η ΕΕ αποφάσισε να σταματήσει από το 2035 η διάθεση αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση ανακοίνωσε ότι από το 2035 θα απαγορεύεται η πώληση αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης (βενζίνης ή ντίζελ). Στην απαγόρευση περιλαμβάνονται τα ΙΧ αυτοκίνητα αλλά και τα ελαφρά επαγγελματικά. 

Ο στόχος είναι να επιταχυνθεί η στροφή της Ευρώπης προς τα ηλεκτρικά οχήματα και να ενθαρρυνθούν οι αυτοκινητοβιομηχανίες για μεγάλες επενδύσεις στην ηλεκτροκίνηση. Αυτό θα γίνει και με τη βοήθεια ενός άλλου νόμου της ΕΕ που θα απαιτεί από τις χώρες να εγκαταστήσουν εκατομμύρια φορτιστές οχημάτων που θα εξυπηρετούν τα EV. 

Από την απαγόρευση εξαιρούνται οι «εξειδικευμένοι κατασκευαστές» που κατασκευάζουν μεταξύ 1.000 και 10.000 αυτοκινήτων ετησίως, οι οποίοι θα έχουν τη δυνατότητα να πουλήσουν τα βενζινοκίνητα οχήματά τους για επιπλέον 12 μήνες. Έτσι ανοίγει η πόρτα για τη διάθεση για έναν ακόμη χρόνο αυτοκινήτων από κατασκευαστές όπως είναι η Lamborghini και η Ferrari. Επιπλέον μάρκες που κατασκευάζουν λιγότερα από 1.000 αυτοκίνητα ετησίως εξαιρούνται δίχως χρονικό όριο από τις διατάξεις της ΕΕ. 

Εκτός από τους κατασκευαστές «μικρού όγκου», οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα μπορούν επίσης να ταξινομούν αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης που κινούνται «αποκλειστικά με καύσιμα ουδέτερων εκπομπών CO2 μετά το 2035, σύμφωνα με τη νομοθεσία της ΕΕ».

Η Porsche έχει πει πως τα συνθετικά καύσιμα (eFuels) είναι ένας τρόπος διατήρησης στη ζωή των κινητήρων εσωτερικής καύσης.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ήδη αρχίσει να σηματοδοτούν τις προθέσεις τους να τερματίσουν τις πωλήσεις οχημάτων εσωτερικής καύσης. Η Volvo και η Renault έχουν δεσμευτεί να τερματίσουν τις πωλήσεις ICE έως το 2030 και η Volkswagen θα σταματήσει το 2033 στην Ευρώπη.

Ωστόσο, υπάρχουν και κάποιοι οι οποίοι είναι αντίθετοι στο ρεύμα αυτό της ηλεκτροκίνησης. Ο Carlos Tavares, επικεφαλής του ομίλου Stellantis έχει προειδοποιήσει ότι τα σχέδια για ολική απαγόρευση των αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες έως το 2035 είναι επικίνδυνα.

«Αυτό που είναι ξεκάθαρο είναι ότι η ηλεκτροκίνηση είναι μια τεχνολογία που επιλέγουν οι πολιτικοί, όχι η βιομηχανία», είχε αναφέρει σε πρόσφατες δηλώσεις του ο Tavares.

«Δεδομένου του τρέχοντος ευρωπαϊκού ενεργειακού μείγματος, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο χρειάζεται να διανύσει 70.000 km για να αντισταθμίσει το αποτύπωμα άνθρακα από την κατασκευή της μπαταρίας και για να έχει το ίδιο αποτύπωμα με ένα ελαφρύ υβριδικό όχημα, το οποίο κοστίζει το μισό από ένα EV», είχε επισημάνει.

Μάλιστα, μόλις την περασμένη εβδομάδα o Tavares είχε πει πως «η δογματική απόφαση που ελήφθη για την απαγόρευση της πώλησης θερμικών οχημάτων το 2035 έχει κοινωνικές συνέπειες που δεν είναι διαχειρίσιμες».

Το αφεντικό της BMW, Oliver Zipse, μιλώντας εκ μέρους μιας ομάδας λόμπι για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, ζήτησε «οι όροι-πλαίσιο που είναι απαραίτητοι για την επίτευξη αυτού του στόχου να αντικατοπτρίζονται στις πολιτικές της ΕΕ. Αυτά περιλαμβάνουν μια αφθονία ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, ένα απρόσκοπτο ιδιωτικό και δημόσιο δίκτυο υποδομής φόρτισης και πρόσβαση σε πρώτες ύλες».

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube