Η Hankook αντίπαλος της Pirelli στη μάχη των ελαστικών της F1 από το 2020

Η Hankook αντίπαλος της Pirelli στη μάχη των ελαστικών της F1 από το 2020

Η Hankook διεκδικεί το συμβόλαιο προμήθειας ελαστικών στην F1 από το 2020 που λήγει η σημερινή συμφωνία.

Η FIA έχει εγκρίνει και εξετάζει δύο φακέλους με προσφορές για την προμήθεια ελαστικών της Formula 1 από το 2020 και έπειτα. Ο πρώτος είναι βέβαια της Pirelli, και ο δεύτερος ήρθε από την Hankook.

Οι δύο κατασκευάστριες εταιρείες ελαστικών έχουν ειδοποιηθεί από την FIA ότι οι  προτάσεις τους πληρούν τις τεχνικές προδιαγραφές και τις προδιαγραφές ασφάλειας της Ομοσπονδίας. Οπότε τώρα η Liberty Media, κάτοχος των εμπορικών δικαιωμάτων της F1, θα προχωρήσει σε διαπραγματεύσεις με τις δύο πλευρές για να γίνει η τελική επιλογή.

Η Pirelli είναι επίσημος και μοναδικός προμηθευτής της F1 από το 2011. Η σχέση του ιταλικού εργοστασίου με την F1 έχει περάσει από πολλά στάδια καθώς τα λάστιχα άλλες χρονιές ήταν πολύ σκληρά και δεν επέτρεπαν διαφορετικές προσεγγίσεις στη στρατηγική με (προσδοκώμενο) όφελος στο θέαμα. Και άλλες υπερβολικά ευαίσθητα, οπότε οι οδηγοί δεν μπορούσαν να πιέσουν και τα GP εξελίσσονταν σε αγώνες συντήρησης των ελαστικών. Κάποια στιγμή το ιταλικό εργοστάσιο βρήκε τη χρυσή τομή, αλλά τότε άλλαξαν τα λάστιχα ξανά, με τους νέους κανονισμούς να ορίζουν μεγαλύτερο πλάτος από πέρσι. Και φέτος είμαστε πάλι σε μία κατάσταση που η hyper soft γόμα είναι υπερβολικά ευαίσθητη ενώ οι υπόλοιπες έχουν μικρή μεταξύ τους διαφορά σε απόδοση χωρίς το degradation να δικαιολογεί διαφορετική στρατηγική.

Η Hankook, με έδρα τη Ν. Κορέα, ίσως εμπορικά δεν έχει το εκτόπισμα της Pirelli. Αλλά είναι εξαιρετικά σημαντικός παίκτης στη διεθνή αγορά των ελαστικών. Και γνωστή στον κόσμο των αγώνων και στις τάξεις της FIA καθώς είναι η αποκλειστική προμηθεύτρια του DTM και του ευρωπαϊκού πρωταθλήματος FIA Formula 3.

Για λόγους που έχουν να κάνουν με τη συγκράτηση του κόστους, η FIA και η Liberty Media ξεκαθαρίζουν ότι δεν θα έχουμε «πόλεμο λαστιχάδων» όπως την περίοδο Bridgestone vs Michelin. Όποια εταιρεία επιλεγεί θα είναι και η αποκλειστική προμηθεύτρια για το διάστημα 2020 - 2023. Αν και τελευταία είχε φουντώσει η παλαιότερη κουβέντα για αύξηση της διαμέτρου της ζάντας και μείωση του προφίλ του ελαστικού ώστε η εικόνα να είναι πιο κοντά σε αυτή του τελικού προϊόντος που οι εταιρείες ελαστικών διαθέτουν στο εμπόριο, τελικά η Formula 1 θα συνεχίσει με ζάντες 13 ιντσών και το 2020. Αυτός ήταν και ο βασικός λόγος που η Michelin απέσυρε το ενδιαφέρον της, σύμφωνα με ανακοίνωση του γαλλικού εργοστασίου. Η αλλαγή στις 18” θα ισχύσει από το 2021, οπότε και θα καταργηθούν οι ειδικές  κουβέρτες που προθερμαίνουν τα λάστιχα. «Είναι πολλές οι αλλαγές. Και πολλές λεπτομέρειες που πρέπει να δούμε. Όχι μόνο για το βαθμό φθοράς, που είναι αυτό που φαίνεται για τον πολύ κόσμο. Αλλά και για τη σκληρότητα, το σημείο που θα έρχεται το peak της απόδοσης, το εύρος λειτουργίας και άλλα. Είναι μια σπουδαία πρόκληση σε όλα  τα επίπεδα», δηλώνει ο Mario Isola, αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli.  

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube