node/30976

Η Geely πουλάει τη Volvo;

Η Geely μισθώνει συμβούλους για πιθανή προσφορά μετοχών της Volvo, υποστηρίζουν αναφορές.

Η ιδιοκτήτρια της Volvo Cars, Zhejiang Geely Holding Group, έχει επιλέξει τη Citigroup Inc., την Goldman Sachs Group Inc. και τη Morgan Stanley για να τη συμβουλεύσει σχετικά με μια αρχική δημόσια προσφορά μετοχών για τη σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία φέτος, δήλωσαν στο Bloomberg πηγές με γνώση του θέματος.

Η κινεζική Zhejiang Geely και η Volvo συζήτησαν την αποτίμηση της σουηδικής αυτοκινητοβιομηχανίας σε ένα εύρος από 16 έως 30 δισ. δολάρια σε πώληση μετοχών, δήλωσαν οι πηγές, ζητώντας να μην ταυτοποιηθούν επειδή οι συζητήσεις είναι ακόμα εμπιστευτικές. Οι εταιρείες πραγματοποίησαν συναντήσεις στη Σουηδία και στο Hong Kong αυτό το μήνα για να συζητήσουν την εμφάνιση και στα δύο χρηματιστήρια, είπαν οι πηγές.

Η πώληση των μετοχών θα μπορούσε να ξεκινήσει ήδη από το φθινόπωρο, αν και δεν έχουν ληφθεί τελικές αποφάσεις και τα σχέδια μπορεί να αλλάξουν, δήλωσαν. Η δημόσια εγγραφή είναι μια επιλογή, αλλά η απόφαση εξαρτάται από τον ιδιοκτήτη, δήλωσε εκπρόσωπος της Volvo Cars, παραλείποντας να σχολιάσει περαιτέρω. Εκπρόσωποι για τις εταιρείες Geely, Citigroup, Goldman Sachs και Morgan Stanley αρνήθηκαν να σχολιάσουν.

Η Volvo Cars μπορεί να επιδιώξει να συγκριθεί με τις αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων των εισηγμένων στο Hong Kong, Geely Automobiles Holdings Ltd. και της Tesla Inc. στην πιθανή αρχική εγγραφή, ανέφεραν οι πηγές. Η Geely εξακολουθεί να ολοκληρώνει τη σύνθεση των τραπεζών και μπορεί να προσθέσει και άλλους συμβούλους, ανέφεραν οι πηγές.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ H Daimler μπορεί να αγοράσει μερίδιο της Volvo

Ο διευθύνων σύμβουλος της Volvo Cars, Håkan Samuelsson, δήλωσε τον Μάρτιο ότι η πώληση μετοχών είναι μια πιθανή επιλογή για τον δισεκατομμυριούχο ιδιοκτήτη, Li Shufu, να αποφασίσει. Η Zhejiang Geely, απέκτησε τη Volvo το 2010 και στη συνέχεια ανανέωσε την γκάμα της για να την καταστήσει μια δημοφιλή εναλλακτική λύση έναντι των premium γερμανικών μοντέλων.

Η σουηδική μονάδα της κινεζικής εταιρείας κατέχει το 99% της Volvo Car AB, ενώ μια ομάδα Σουηδών θεσμικών επενδυτών κατέχει το υπόλοιπο 1%, μέσω άλλης κατηγορίας μετοχών, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της.

Η αυτοκινητοβιομηχανία με έδρα το Gothenburg παρουσίασε μείωση 1,8% στα κέρδη του πρώτου 3μήνου του 2018. Οι ΗΠΑ ήταν η κύρια κινητήρια δύναμη για την αύξηση των πωλήσεών της, ενώ η Κίνα συνέχισε να είναι η μεγαλύτερη αγορά της, με δεύτερη τη σουηδική αγορά και τρίτη την αμερικανική.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Daimler: Έχουμε σχέδιο αν ο Li Shufu γίνει επιθετικός

H πώληση μετοχών της Volvo έχει να κάνει σαφώς με το ότι η Geely είναι εκτός από ιδιοκτήτρια της σουηδικής εταιρείας και ο μεγαλύτερος μέτοχος της Daimler και ανταγωνιστή της Volvo. Ως εκ τούτου, οι Γερμανοί ήδη, διά μέσου τη Brigitte Zypries, υπουργού Οικονομίας της γερμανικής κυβέρνησης, παρατήρησαν ότι θα μπορούσε να είναι προβληματικό κάποιος που εκπροσωπεί έναν ανταγωνιστή της Daimler να βρίσκεται στο εποπτικό συμβούλιό της. Να σημειώσουμε ότι Geely, διά μέσου της συμμετοχής της στην Daimler ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για τις τεχνολογίες της γερμανικής εταιρείας για το αυτόνομο αυτοκίνητο, ιδίως όσον αφορά τη δορυφορική σύνδεση με το ίντερνετ. Και η Volvo θα μπορούσε να θυσιαστεί γι’ αυτό.

node/40088

Deutsche Welle: Λιτότητα χωρίς τέλος στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία

Η πανδημία και η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση έφεραν σε δεινή θέση τους γερμανικούς κολοσσούς - Παρά τις αντιδράσεις των συνδικάτων, εταιρίες όπως η VW και η BMW κάνουν ό,τι μπορούν για να μειώσουν το μισθολογικό κόστος.

Τετάρτη, 07 Οκτωβρίου 2020 | Επικοινωνία

Deutsche Welle: Λιτότητα χωρίς τέλος στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία

Ρόλο κλειδί στην πορεία της γερμανικής οικονομίας παίζει η αυτοκινητοβιομηχανία μιας και απασχολεί περισσότερους από 800.000 εργαζόμενους. Αν συνυπολογίσουμε και τις προμηθεύτριες εταιρίες τότε οι συνολικές θέσεις εργασίας φθάνουν σήμερα τα 2.000.000. Η πανδημία του κορωνοϊού ήρθε να προστεθεί στην ήδη δύσκολη θέση, στην οποία βρίσκονταν οι κολοσσοί της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας αναζητώντας τον ιδανικό δρόμο μετάβασης από τους συμβατικούς κινητήρες εσωτερικής καύσεως στην ηλεκτροκίνηση με τις πολυάριθμες εκδοχές της. Τους τελευταίους μήνες οι πωλήσεις των εταιριών κατέρρευσαν διεθνώς, αλλά και στη Γερμανία, προφανώς επειδή ελάχιστοι θεώρησαν ότι χρειάζονται εν καιρώ πανδημίας ένα νέο αυτοκίνητο. Πώς διαμορφώνεται σήμερα η κατάσταση στις μεγαλύτερες γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες;

Volkswagen

vw

Προς το παρόν δεν προβλέπονται αυστηρότερα προγράμματα λιτότητας από όσα τρέχουν ήδη στη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου. Η διοίκηση στο Βόλφσμπουργκ αποφάσισε ωστόσο να αναστείλει μέχρι νεοτέρας τις προσλήψεις και να συνεχίσει το φιλόδοξο πρόγραμμα αναδιάρθρωσης της εταιρίας. Υπενθυμίζουμε ότι από το 2016 ξεκίνησε ο περιορισμός 11.000 θέσεων εργασίας και περικοπών σχεδόν 3 δις. Στα επόμενα χρόνια προβλέπεται να χαθούν μέχρι 20.000 επιπλέον θέσεις εργασίας. Όλα αυτά χωρίς απολύσεις, μια και ο γερμανικός κολοσσός εγγυήθηκε στους εργαζόμενους ότι δεν θα υπάρξουν απολύσεις μέχρι το 2029. Παράλληλα όμως η VW δημιούργησε περισσότερες από 10.000 νέες θέσεις εργασίας στους τομείς της ηλεκτροκίνησης, της ψηφιοποίησης και της ανάπτυξης λογισμικών.

Δεν ανοίγει τα χαρτιά της η Daimler

mercedes

H πανδημία προκαλεί τεράστια ελλείμματα στη γερμανική εταιρία, η οποία αναγκάστηκε να προβεί σε αυστηρότερη λιτότητα από εκείνη που είχε ήδη δρομολογήσει. Ταυτόχρονα επιταχύνει το πρόγραμμα ηλεκτροκίνησης στο πλαίσιο ενός γενικότερου πλάνου αναδιάρθρωσης της εταιρείας. Το τελευταίο διάστημα κυκλοφόρησαν φήμες για περικοπή 10.000 μέχρι και 15.000 θέσεων από τις συνολικά 300.000 διεθνώς. Μερικά μέσα ενημέρωσης έκαναν λόγο ακόμα και για 30.000. Η αυτοκινητοβιομηχανία ωστόσο προτίμησε να μη προβεί σε σχετικές ανακοινώσεις και περιορίστηκε να διαβεβαιώσει ότι επιθυμεί η μείωση των θέσεων εργασίας να γίνει με όσο το δυνατόν λιγότερες κοινωνικές επιπτώσεις για τους εργαζόμενους. Σύμφωνα με εκπροσώπους εργαζομένων της Daimler στη μονάδα παραγωγής στη Στουτγάρδη θα χαθούν μέχρι το 2025, 4.000 από τις 19.000 θέσεις εργασίας και στο Βερολίνο, στο παλαιότερο εργοστάσιο της εταιρίας, 1.000 από τις 2.500.

BMW

bmw

H πανδημία αναγκάζει την βαυαρική αυτοκινητοβιομηχανία να «διαγράψει» 6.000 από τις συνολικά 126.000 θέσεις εργασίας, αποφεύγοντας ωστόσο τις απολύσεις και δίνοντας κίνητρα σε όσους επιθυμούν να εγκαταλείψουν εθελοντικά την εταιρία. Σύμφωνα με εκπροσώπους των εργαζομένων οι προτάσεις σε όσους εργαζόμενους βρίσκονται κοντά στη σύνταξη να εργάζονται με μειωμένο ωράριο είναι «πολύ συμφέρουσες». Παράλληλα η εταιρία δίνει οικονομική βοήθεια σε νέους εργαζόμενους που θέλουν να σπουδάσουν και τους εγγυάται ότι η θέση εργασίας τους θα τους... περιμένει. Ας σημειωθεί ότι το δεύτερο τρίμηνο του 2020 η BMW κατέγραψε για πρώτη φορά σε 11 χρόνια ελλείμματα. Παρόλα αυτά όμως η διοίκηση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας διαβεβαιώνει ότι θα συνεχίσει να επενδύσει δις ευρώ στην ηλεκτροκίνηση και την ψηφιοποίηση.

Η Audi αποχαιρέτησε τη κερδοφορία λόγω dieselgate

audi

Η θυγατρική της VW είχε αποφασίσει ήδη το Νοέμβριο του 2019 να περικόψει στις μονάδες Ίνγκολστατ και Νεκαρσούλμ 9.500 από τις συνολικά 61.000 θέσεις εργασίας, χωρίς ωστόσο να προχωρήσει σε απολύσεις. Παράλληλα ανακοίνωσε ότι δημιουργεί 2.000 νέες θέσεις εργασίας σε ηλεκτροκίνηση και ψηφιοποίηση. Στόχος της Audi είναι να εξοικονομήσει γύρω στα 6 δις ευρώ, να αυξήσει την παραγωγικότητα και την ανταγωνιστικότητά της έτσι ώστε διατηρηθούν μακροπρόθεσμα όλα τα εργοστάσια παραγωγής στη Γερμανία, αλλά και να επιστρέψει στην κερδοφορία. Θυμίζουμε ότι λόγω του σκανδάλου με τις παραποιημένες τιμές ντίζελ η Audi έχασε σημαντικά μερίδια αγοράς σε Daimler και BMW και ότι από την αρχή τη πανδημίας οι πωλήσεις οχημάτων μειώθηκαν δραστικά.

Opel

opel

Από την προσχώρησή της στον γαλλικό όμιλο PSA (Peugeot- Citroën) το καλοκαίρι του 2017 η Opel έχει περιορίσει μαζικά τις θέσεις εργασίας προσφέροντας σε πολλούς εργαζόμενους αποζημιώσεις. Οι εναπομείναντες εργαζόμενοι έχουν λάβει εγγυήσεις ότι η διοίκηση δεν θα προχωρήσει σε απολύσεις μέχρι το καλοκαίρι του 2025. Δικαιολογημένη επομένως η οργή των συνδικαλιστικών οργανώσεων, των εκπροσώπων των εργαζομένων και πολιτικών του κρατιδίου της Έσσης, όπου βρίσκονται οι μονάδες παραγωγής της Opel, όταν ο επικεφαλής προσωπικού της πρώην γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Ραλφ Βάνγκεμαν, επικαλούμενος τη κατάρρευση των πωλήσεων, απείλησε με απολύσεις σε περίπτωση που δεν ενδιαφερθεί ικανός αριθμός εργαζομένων για τον επόμενο γύρω εθελούσιας εξόδου. Εν τέλει διοίκηση και εργαζόμενοι συμφώνησαν να παραταθεί η εργασία με μειωμένο ωράριο μέχρι τα τέλη 2021 στο εργοστάσιο Ρίσελσχαϊμ, καθώς και προγράμματα επιμόρφωσης και μετεκπαίδευσης έτσι ώστε εκείνοι που επιλέξουν να αποχωρήσουν να μπορέσουν να εργαστούν σε άλλους τομείς. Προς το παρόν πάντως το ζήτημα απολύσεων δεν βρίσκεται πλέον στο τραπέζι.

[Πηγή: Deutsche Welle]

node/40063

Volvo: Ετοιμάζει μικρό ηλεκτρικό premium SUV

Το Volvo XC20 θα βασίζεται στη νέα αρχιτεκτονική SEA της Geely.

Δευτέρα, 05 Οκτωβρίου 2020 | Επικοινωνία

Volvo: Ετοιμάζει μικρό ηλεκτρικό premium SUV

Η Volvo ετοιμάζεται να επεκτείνει τη γκάμα των SUV της με ένα νέο, μικρότερο και αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο που πιθανότατα θα ονομάζεται XC20.

Η είδηση έρχεται μετά από την παρουσίαση της νέας ηλεκτρικής πλατφόρμας Sustainable Experience Architecture (SEA) σε πρωτότυπο της Lynk & Co στην έκθεση του Πεκίνου. Να θυμίσουμε πως η Volvo, όπως και η Lynk & Co ανήκουν στην κινεζική Geely, οπότε θα και οι δύο θα έχουν πρόσβαση στη νέα αρχιτεκτονική για μοντέλα παραγωγής τους.

Ο CEO της Volvo, Hakan Samuelsson, δήλωσε: «Θα χρησιμοποιήσουμε τη νέα πλατφόρμα σε ένα μικρότερο αυτοκίνητο, όπου πιστεύω πως έιναι πολύ πρακτικό και έξυπνο για εμάς να την μοιραστούμε, έτσι ώστε να έχουμε μια πιο οικνονομική αρχιτεκτονική για μικρότερο μοντέλο που να είναι πολύ ανταγωνιστικό. Είναι δύσκολο να πιέσεις την αρχιτεκτονική CMA που φιλοξενεί συνδυασμό ηλεκτρικών και θερμικών συστημάτων κίνησης προς τα κάτω από πλευράς κόστους. Οπότε αν θέλεις ένα μοντέλο που θα είναι μικρότερο από το XC40, τότε η SEA είναι η κατάλληλη. Θα την χρησιμοποιήσουμε για αυτό.»

«Μπορούμε να κατασκευάσουμε ένα πολύ premium Volvo πάνω στην SEA. Θα το κάνουμε μαζί με την Geely, οπότε είναι πολύ φυσικό. Συνεργαζόμαστε σε αυτό τον τομέα. Εξελίξαμε την CMA στο Gothenberg, παρόλο που η επένδυση ήταν κοινή. Όπως η SEA εξελίχθηκε στην Κίνα, και με προμηθευτές από Κίνα έρχονται και τα χαμηλά κόστη. Όμως με ένα περιτύλιγμα Volvo.»

Ο Samuelsson αποκάλυψε επίσης πως το πρώτο μοντέλο της Volvo που θα είναι μικρότερο από τη σειρά 40, θα είναι ένα μικρό ηλεκτρικό SUV: «Θα πρέπει να είναι premium μοντέλο, και τα SUV είναι πολύ δημοφιλή, όμως θα πρέπει να είναι και αμιγώς ηλεκτρικό. Πιστεύω πως τα SUV του μέλλοντος δεν θα είναι ακριβώς όπως τα σημερινά SUV. Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος και οι δυνατότητες εκτός δρόμου πιθανό να μην είναι ανάμεσα στα σημαντικότερα χαρακτηριστικά αυτή τη στιγμή.».

Στόχος της Volvo είναι το 50% των συνολικών τις  πωλήσεων να προέρχονατι από αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το 2025. Αντίστοιχα, ηλεκτρικό θα είναι και το νέο μοντέλο της σειράς 40 που θα παρουσιαστεί μέσα στο 2021.

[Πηγή: Autoexpress]

TAGS