Robert Kearns 1927-2005
node/39946

DRIVE Legend: Robert Kearns 1927-2005

Σε όλη τη ζωή του, ο Kearns έκανε δόγµα του να µην οδηγεί αυτοκίνητα που εξοπλίζονταν με την εφεύρεσή του: Υαλοκαθαριστήρες µε διακοπτόµενη λειτουργία. Ήταν ένας τρόπος διαµαρτυρίας για την αδικία που ένιωθε ότι είχε υποστεί από τις αυτοκινητοβιοµηχανία.

Flash of Genius: Πιθανόν να έχετε δει την ταινία του 2008, αν και δεν σηµείωσε επιτυχία στις ελληνικές αίθουσες. Η ιστορία ενός ανθρώπου που, όπως περιγράφουν τα παιδιά του, ήταν «πεισµατάρης, αποφασιστικός, ιδιαίτερος και ακλόνητος». 

Ένας άνθρωπος που δεν πτοήθηκε από το µέγεθος και την επιρροή της Ford και της Chrysler, σέρνοντάς τις στα δικαστήρια και κερδίζοντας δύο από τις πιο γνωστές υποθέσεις διπλωµάτων ευρεσιτεχνίας κατά εταιριών.

Πατέρας µιας εφεύρεσης
Ο Kearns γεννήθηκε το 1927 στο Gary της Indiana και µεγάλωσε στο προάστιο River Rouge του Detroit. Ύστερα από το γυµνάσιο κατατάχτηκε στον Στρατό των ΗΠΑ και κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσµίου Πολέµου ήταν µέλος του Γραφείου Στρατηγικών Υπηρεσιών, το οποίο αργότερα έγινε η CIA. Ύστερα από τον πόλεµο, απέκτησε πτυχίο µηχανικού από το Πανεπιστήµιο του Detroit και το Πανεπιστήµιο της Πολιτείας του Wayne, ενώ υπηρετούσε στους Έφεδρους Πεζοναύτες. Αργότερα εργάστηκε για την Burroughs Corp. επίσης στο Detroit.

Η ιδέα για τους καθαριστήρες µε διακοπτόµενη λειτουργία του καρφώθηκε στη δεκαετία του ’50, όταν ένας φελλός σαµπάνιας χτύπησε και τραυµάτισε το αριστερό µάτι του στον µήνα του µέλιτος. Ένα ατύχηµα που ταλαιπωρούσε τον Kearns όταν οδηγούσε το αυτοκίνητό του υπό ελαφρά βροχή λόγω της συνεχούς κίνησης των µάκτρων, επιδεινώνοντας την όρασή του. «Γιατί να µην εξελίξουµε υαλοκαθαριστήρες που θα “βλεφαρίζουν”, καθαρίζοντας διακοπτόµενα το παρµπρίζ;», σκέφτηκε.

Μέχρι το 1962, η εφεύρεση της διακοπτόµενης λειτουργίας του είχε γίνει πάθος και ο Kearns εργαζόταν µέχρι το ξηµέρωµα στο υπόγειο εργαστήριό του, στο σπίτι του στο Detroit. Και τελικά τοποθέτησε την εφεύρεσή του στο οικογενειακό κονβέρτιµπλ Ford Galaxie 500. To 1967, κατέθεσε την πατέντα και πήρε δίπλωµα ευρεσιτεχνίας, ενώ ενθαρρυνόταν τόσο από τη σύζυγό του Phyllis όσο και από έναν φίλο του, προµηθευτή της Ford, να προσπαθήσει να πουλήσει την ιδέα του στο Μπλε Οβάλ.

Καθώς λοιπόν ήταν καθηγητής στο Wayne State, ο Kearns είχε µια ευκαιρία να δείξει στους µηχανικούς της Ford πώς δουλεύουν αυτοί οι καθαριστήρες. «Τον κάλεσαν ως σύµβουλο», είχε πει η Phyllis κάποια στιγµή. «Ήταν πολύ ιδεαλιστής. Νόµιζε ότι θα ήταν σπουδαίο αν µπορούσε να προµηθεύσει µε καθαριστήρες τη Ford. Νόµιζε ότι ήταν η µεγάλη αµερικανική εταιρεία και τους εµπιστευόταν. Ήταν πολύ αφελής». Η Ford δήλωσε ότι ενδιαφέρεται. «Δείξε µας πώς λειτουργούν και θα τους αγοράσουµε. Αλλά δεν αγόρασαν την εφεύρεση», είχε εξιστορήσει ο γιος του Kearns, Dennis.

Ο ίδιος δήλωσε ότι ο πατέρας του δεν πληρώθηκε για το συµβουλευτικό έργο για τους υαλοκαθαριστήρες. «Έκανε κάποια συµβουλευτική εργασία για τη Ford και αργότερα πληρώθηκε γι’ αυτό, αλλά δεν είχε καµία σχέση µε τους υαλοκαθαριστήρες».

Το 1969, υαλοκαθαριστήρες με διακοπτόμενη λειτουργία εµφανίστηκαν για πρώτη φορά σε μοντέλο της Ford. «Θυµάµαι τις κραυγές και τις φωνές του όταν το ανακάλυψε», εξιστορούσε η Phyllis.

Robert Kearns 1927-2005
Ο πραγµατικός φόβος για τις Ford και Chrysler ήταν ότι ο Kearns δεν ήθελε χρήµατα, αλλά δικαιοσύνη...


Στα δικαστήρια
Το 1976, υαλοκαθαριστήρες που χρησιµοποιούσαν έναν µηχανισµό παρόµοιο µε του Kearns εµφανίστηκαν σε µια Mercedes-Benz. Αυτή η ανακάλυψη και άλλες πιέσεις τον οδήγησαν σε ψυχολογική κατάρρευση. «Τράβηξε τον υαλοκαθαριστήρα µιας Mercedes-Benz και τον έσπασε», είπε ο Dennis.

Ο Kearns εξαφανίστηκε για µέρες. Βρέθηκε σε ένα σταθµό λεωφορείων στο Tennessee, όπου η Phyllis, ο Dennis και ο άλλος γιος του, ο Pat, τον µάζεψαν. «Τα κόκκινα µαλλιά του είχαν ασπρίσει σε λίγες µέρες… Ποτέ δεν ξαναέγινε όπως παλιά». 

Ο Kearns κατέληξε σε ψυχιατρικό νοσοκοµείο του Maryland, για αρκετό καιρό πριν επιστρέψει σπίτι του. Το 1978, ανέθεσε την υπόθεση σε µια µικρή νοµική φίρµα των προαστείων του Detroit, τη Harness, Dickey & Pierce, για να τον εκπροσωπήσει στο δικαστήριο στη δίωξη κατά της Ford.

Ύστερα από 12 χρόνια νοµικής διαµάχης, τα δικαστήρια επιδίκασαν στον Kearns $5,16 εκατ. δολάρια, ψήγµα των 300 εκατοµµυρίων που ζητούσε µε την αγωγή του. Έτσι εφεσίβαλε την πρωτόδικη απόφαση, ανεβάζοντας την αποζημίωση το φθινόπωρο του 1990 στα $10,2 εκατ.

Επί σειρά ετών, ο Kearns κατέθετε αγωγές κατά 26 αυτοκινητοβιοµηχανιών, περιλαµβανοµένης της General Motors, Γερµανών και Ιαπώνων κατασκευαστών. Μέσα από αυτό τον ένδικο «πολυβολισµό», το Ανώτατο Δικαστήριο των ΗΠΑ του επιδίκασε ακόµα $20 εκατ. για την αγωγή κατά της Chrysler. «Τα µισά και παραπάνω από αυτά πήγαν προς πληρωµή των δικηγόρων και των νοµικών αµοιβών», δήλωσε ο Dennis Kearns. Οι αγωγές κατά της Ford και Chrysler ήταν οι µόνες που τελικά κέρδισε ο Robert Kearns.

Η εµµονή του Kearns µε την υπόθεση αυτή και οι ατέρµονες δικαστικές διαµάχες είχαν σηµαντική επίπτωση στην οικογενειακή και εργασιακή ζωή του. Η ανέχεια δεν τον εµπόδιζε να απορρίπτει σηµαντικές επαγγελµατικές προτάσεις, ενώ ήταν διαρκώς απών για τη σύζυγό του (µε την οποία χώρισε το 1981) και τα έξι παιδιά του. Παρόλα τα εκατοµµύρια που κέρδισε τελικά, η ζωή του ήταν απλή και µετρηµένη. 

Ο Kearns που πάλευε µε τη νόσο του Alzheimer, πέθανε από καρκίνο του εγκεφάλου το 2005 σε ηλικία 77 ετών. Τα τελευταία χρόνια της ζωής του οδηγούσε ένα παλιό Ford pick-up του ’78 κι ένα ακόµα παλιότερο Chrysler New Yorker του ’65, που κανένα από τα δυο τους δεν είχε διακοπτόµενη λειτουργία καθαριστήρων...

node/40240

Πόσο κοστίζει στην Ελλάδα το Ford Puma ST; [video]

Το Ford Puma ST των 200 PS έφτασε στη χώρα μας.

Τρίτη, 27 Οκτωβρίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Πόσο κοστίζει στην Ελλάδα το Ford Puma ST; [video]

Η ελληνική αντιπροσωπεία της Ford δημοσίευσε την τιμή του νέου Puma ST στη χώρα μας η οποία διαμορφώνεται στα €35.403 (συμπ.ΦΠΑ και τέλους ταξινόμησης). To Puma ST είναι η κορυφαία έκδοση επιδόσεων του B-SUV της Ford με τις περιποιήσεις του τμήματος Ford Performance.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ: Επίσημο: Ford Puma ST [video]

Κάτω από το καπό του μοντέλου βρίσκεται ο τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 1.5 EcoBoost με απόδοση 200 PS και 320 Nm που γνωρίζαμε από το Fiesta ST. Η δύναμη μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς μέσω χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων, με τη βοήθεια του προαιρετικού μηχανικού διαφορικού περιορισμένης ολίσθισης Quaife και του συστήματος Torque Vectoring Control. Χάρη σε όλα αυτά, η επιτάχυνση 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 6,7" και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 220 km/h. Διαφορετικό είναι και το στήσιμο με μεγαλύτερες αντιστρεπτικές, ελατήρια force vectoring, πιο σφιχτά αμορτισέρ, 25% ταχύτερο τιμόνι και 17% μεγαλύτερα φρένα (δίσκους 325 mm εμπρός και 271 mm πίσω) από τις υπόλοιπες εκδόσεις του Puma.

Ford Puma ST

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 155 PS [video]

Την εικόνα συμπληρώνουν οι νέες ζάντες 19" με ελαστικά Michelin Pilot Sport 4S και το πιο επιθετικό αεροδυναμικό πακέτο με νέο σπλίτερ, glossy-black λεπτομέρειες, μεγαλύτερη αεροτομή και νέο διαχύτη που φιλοξενεί διπλές απολήξεις της ενεργής εξάτμισης που αλλάζει ήχο ανάλογα με την επιλεγμένη λειτουργία οδήγησης (Eco, Normal, Sport και Track). Υπάρχει επίσης η νέα εξωτερική απόχρωση Mean Green που διατίθεται αποκλειστικά για τη συγκεκριμένη έκδοση (μαζί με τις αποχρώσεις Αgate Black, Desert Island Blue, Fantastic Red, Frozen White και Magnetic). 

Στο εσωτερικό βρίσκουμε σπορ θερμαινόμενα καθίσματα της Recaro με επενδύσεις Miko Dinamica, flat-bottom δερμάτινο τιμόνι, ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3", κεντρική οθόνη αφής 8" και το έμβλημα ST σε αρκετά σημεία. Ο χώρος αποσκευών είναι 456 λίτρα και κάτω από το πάτωμα υπάρχει το πρακτικό MegaBox 80 λίτρων. 

Ford Puma ST

Ο εξοπλισμός περιαμβάνει θερμαινόμενο παρμπρίζ, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός και πίσω, αυτόματους υαλοκαθαριστήρες, θήκη ασύρματης φόρτισης smartphone, υποστήριξη φωνητικών εντολών, τεχνολογία απομακρυσμένου ελέγχου FordPass Connect και προαιρετικό ηχοσύστημα B&O. Όσο για τα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης έχουμε τα Pre-Collision Assist με Active Braking, Active Park Assist, Cross Traffic Alert με Active Braking και Intelligent Speed Limiter.

node/40225

Ford: Καταργεί τα συμβατικά βενζινοκίνητα Mondeo

Το Ford Mondeo είναι διαθέσιμο αποκλειστικά σε υβριδικές και πετρελαιοκίνητες εκδόσεις.

Σάββατο, 24 Οκτωβρίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Ford: Καταργεί τα συμβατικά βενζινοκίνητα Mondeo

Η Ford ανακοίνωσε πως το Mondeo είναι πλέον διαθέσιμο αποκλειστικά σε υβριδικές και diesel εκδόσεις, καταργώντας τους μη-υβριδικούς βενζινοκινητήρες από τη γκάμα. Η απόφαση αυτή πάρθηκε λόγω των προτιμήσεων του αγοραστικού κοινού καθώς σύμφωνα με το δελτίο τύπου, το 1/3 των Mondeo που πουλήθηκαν στην Ευρώπη το 2019 ήταν υβριδικά.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Οι Κινέζοι αγαπούν το Ford Mondeo

To σύστημα κίνησης του Mondeo Hybrid με συνδυαστική απόδοση 187 PS, αποτελείται από βενζινοκινητήρα 2,0 λίτρων, αυτόματο κιβώτιο power-split, ηλεκτροκινητήρα και μπαταρία ιόντων λιθίου 1,4 kWh. Χάρη σε ανάκτηση έως και του 90% της ενέργειας που χάνεται κατά το φρενάρισμα, η μπαταρία φορτίζει αυτόματα. 

Παράλληλα, η Ford διατήρησε και την επιλογή του πετρελαιοκινητήρα 2.0 EcoBlue με 150 PS η 190 PS για το σεντάν και το στέισον βάγκον καθώς υπάρχει ακόμα κοινό που τα επιλέγει.

Ford Mondeo

Να θυμίσουμε πως η σημερινή, τέταρτη γενιά του Mondeo (γνωστή και ως Fusion στις ΗΠΑ) πρωτοπαρουσιάστηκε το 2012 και ανανεώθηκε το 2019. Με το φρεσκάρισμα, το Mondeo Hybrid έγινε διαθέσιμο και σε έκδοση ST-Line δίπλα στα Titanium και Vignale. Το υβριδικό μοντέλο παράγεται σήμερα στο εργοστάσιο της Ford στη Βαλένθια της Iσπανίας, ενώ από τις αρχές του 2021 θα μετακομίσει εκεί και η παραγωγή των υβριδικών S-MAX και Galaxy που βασίζονται στο ίδιο πάτωμα.

Οι πληροφορίες που έχουμε για τη νέα γενιά Mondeo που αναμένεται να παρουσιαστεί μέσα στο 2021, αναφέρουν πως η εξωτερική σχεδίαση θα παραπέμπει σε crossover. Αυτή η αλλαγή στο χαρακτήρα του μοντέλου γίνεται ώστε να ανταγωνιστεί καλύτερα τα SUV που έχουν κλέψει ένα τεράστιο μερίδιο πωλήσεων από τα παραδοσιακά D-Segment sedan.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Η νέα γενιά του Ford Mondeo θα παρουσιαστεί το 2021

Μέχρι τα τέλη του 2021, η Ford θα έχει παρουσιάσει 17 εξηλεκτρισμένα μοντέλα για την αγορά της Ευρώπης. Στόχος είναι οι πωλήσεις των εξηλεκτρισμένων Ford να αφορούν μεγαλύτερο ποσοστό από το 50% των συνολικών πωλήσεων της εταιρείας στη Γηραιά Ήπειρο μέχρι τα τέλη του 2022.

[Πηγή: Ford]