node/32627

Δανία: Σε 12 χρόνια τέρμα βενζινοκίνητα και ντίζελ

Η Δανία διά στόματος του πρωθυπουργού της υπερθεμάτισε στο χρονικό όριο της απαγόρευσης πώλησης σε ντίζελ και βενζινοκίνητα, κατεβάζοντάς το για το 2030.

Μία μέρα πριν το Διεθνές Σαλόνι του Παρισιού ανοίξει τις πύλες του στο κοινό, ήρθε η κρυάδα από τους πιο ένθερμους πολέμιους του φαινομένου της κλιματικής αλλαγής. Και του οποίου ο προφανής ένοχος είναι το αυτοκίνητο που διασφαλίζει την προβολή αυτών που το κακολογούν. 

Σε ένα Σαλόνι Αυτοκινήτου λοιπόν που ενδύθηκε με νέο ένδυμα, η Δανία έκανε μια εντυπωσιακή ανακοίνωση: Την απαγόρευση της πώλησης βενζινοκίνητων και ντίζελ με ορίζοντα το 2030. 

Γνωρίζετε τον Lars Løkke Rasmussen; Αν όχι, ήρθε η ώρα να τον μάθετε, καθώς η φήμη του παίρνει διαστάσεις. Είναι ο πρωθυπουργός της Δανίας και θέλει να αποτελέσει παράδειγμα στην Ευρώπη, κηρύσσοντας τον πόλεμο στους κατασκευαστές, με το μεγαλύτερο αυτοκινητικό γεγονός των ημερών, το Mondial de l’Automobile στο Παρίσι να ανοίγει τις πύλες του για το κοινό αύριο. Δήλωσε λοιπόν ο Rasmussen: «Θέλω μια Δανία στην πρώτη γραμμή, που να τραβάει τον κόσμο σε μια πιο πράσινη κατεύθυνση, θέτοντας την πορεία και στέλνοντας ένα σαφές μήνυμα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, στην αυτοκινητοβιομηχανία και στον υπόλοιπο κόσμο. Σε δώδεκα χρόνια -μόνο δώδεκα χρόνια- θέλουμε να απαγορεύσουμε την πώληση νέων βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων». 

Στο σημείο αυτό αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι η Δανία μείωσε τις εκπομπές άνθρακα κατά 38% μεταξύ 1980 και 2015, σύμφωνα με το ινστιτούτο State of Green. Οι Δανοί φιλοδοξούν να σταματήσουν να χρησιμοποιούν ορυκτά καύσιμα μέχρι το 2050. Η Δανία ακολουθεί το παράδειγμα της Ισλανδίας, η οποία ανακοίνωσε παρόμοιο μέτρο στις αρχές Σεπτεμβρίου. Άλλες ευρωπαϊκές χώρες έχουν τοποθετήσει το τέλος της πώλησης νέων αυτοκινήτων με θερμικό κινητήρα τουλάχιστον δέκα χρόνια αργότερα από το όριο της Δανίας, ενώ οι δήμαρχοι πρωτεύουσες προσανατολίζονται στην απαγόρευση των ντίζελ μέχρι το 2025, όπως το Μαδρίτη, το Παρίσι και το Mexico City. Α! Και η Αθήνα!

[Πηγή Reuters]

node/39064
Tyre microplatics

Μικροπλαστικά: Tο λάστιχο, ένας αόρατος και συχνά ξεχασμένος ρυπαίνων

Το Σουηδικό Ινστιτούτο Έρευνας για την Ασφάλεια των Μεταφορών, δείχνει σε μελέτη του, ότι ο ρόλος των ελαστικών στη ρύπανση με μικροσωματίδια και ιδιαίτερα οι επιπτώσεις στο περιβάλλον -και όχι μόνο στην ανθρώπινη υγεία, εξακολουθεί να εξετάζεται ελάχιστα

Δευτέρα, 25 Μαΐου 2020 | Επικοινωνία

Μικροπλαστικά: Tο λάστιχο, ένας αόρατος και συχνά ξεχασμένος ρυπαίνων

Ακούμε συχνά για τα μικροσωματίδια, αυτά τα μικροσκοπικά σωματίδια που εκπέμπονται από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, επιβλαβή για το αναπνευστικό σύστημα των ανθρώπων. Ωστόσο, έχουν πραγματοποιηθεί λίγες μελέτες σχετικά με τη φθορά των ελαστικών, η οποία έχει μεγάλη ευθύνη -μαζί με τα φρένα- γι’ αυτήν την αόρατη ρύπανση που δυνητικά είναι πολύ επικίνδυνη.

Το VTI (Σουηδικό Ινστιτούτο για την Ασφάλεια των Μεταφορών) μόλις διενήργησε μια μακρά μελέτη, μεταφρασμένη στα αγγλικά, σχετικά με τις μεθόδους μέτρησης των «μικροπλαστικών» που εκπέμπονται από τα λάστιχα των τροχοφόρων. Πρόκειται για σωματίδια μεγαλύτερα από τα διάσημα μικροσωματίδια, υποθετικά λιγότερο επικίνδυνα για την αναπνευστική οδό μας αλλά επικίνδυνα σε άλλους βαθμούς. Αυτά τα μικρά κομμάτια ελαστικού και χημικών πολυμερών στη συνέχεια περνούν στο έδαφος και στο νερό, και όλη η δυσκολία είναι η επεξεργασία του νερού ακριβώς στους ειδικούς σταθμούς για την εξάλειψή τους. Ή μήπως αυτό δεν συμβαίνει στο βαθμό που απαιτείται;

Στη συνέχεια έρχεται το πρόβλημα της δημόσιας υγείας: Το VTI αναγνωρίζει ότι προς το παρόν, κανείς δεν έχει αντιμετωπίσει πραγματικά αυτά τα προβλήματα. Τα μικροπλαστικά στους ωκεανούς (λόγω των απορριμμάτων) αποτελούν πλέον αντικείμενο συζήτησης, αλλά όχι αυτά που προέρχονται από τις μεταφορές. Και όμως το επίπεδό τους θα μπορούσε να είναι ιδιαίτερα υψηλό:

«Με βάση τις τρέχουσες γνώσεις μας στη Σουηδία, μπορούμε να πούμε ότι τουλάχιστον οι μισές από τις εκπομπές μικροπλαστικών της χώρας προέρχονται από τη φθορά των ελαστικών. Άλλες πηγές εκπομπών μικροπλαστικών περιλαμβάνουν, για παράδειγμα, τη φθορά των σημάνσεων στην άσφαλτο. Ένα μεγάλο μέρος της διασποράς στο περιβάλλον αυτών των πλαστικών σωματιδίων προέρχεται από τις μετακινήσεις στους δρόμους, από τους ανέμους, από τον εκχιονισμό και τον καθαρισμό του δρόμου». Η μελέτη διευκρινίζει ότι αυτά τα μικρά κομμάτια πλαστικού στη συνέχεια τα βρίσκουμε στις αρόσιμες γαίες.

Προς το παρόν, η γνώση σχετικά με την επιδράσεις αυτών των πλαστικών σωματιδίων όταν καταναλώνονται από τον άνθρωπο (σε πόσιμο νερό ή σε τρόφιμα) είναι πενιχρή, επισημαίνει το VTI.

node/39028

Ένα πατίνι από τη Škoda για μέσα στην πόλη

Το νέο πατίνι της Škoda πιάνει ελάχιστο χώρο, ζυγίζει μόλις 5 kg και μπορεί να μεταφέρει ενήλικα βάρους μέχρι 100 kg.

Πέμπτη, 21 Μαΐου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Ένα πατίνι από τη Škoda για μέσα στην πόλη

Σκεφτείτε ότι θέλετε να πάτε κάπου στο κέντρο της πόλης, όπου το αυτοκίνητο δεν φτάνει. Δύο είναι οι λύσεις: Ή το... κόβετε με τα πόδια ή έχετε ένα μικρό πατίνι που σας πηγαίνει παντού. Αυτό το δεύτερο είναι και η λύση που προκρίνει η Škoda και για το λόγο αυτό παρουσιάζει ένα μίνι σκούτερ που ταιριάζει απόλυτα σε δύο μοντέλα της. 

Καταρχήν να πούμε ότι έχει διαστάσεις μόλις 49x42x11 cm (όταν αναδιπλωθεί), και ότι σχεδιάστηκε έτσι ώστε να αποθηκεύεται εύκολα στο πορτμπαγκάζ των Scala και Kamiq, στο χώρο του εφεδρικού τροχού. Όντας κατασκευασμένο από ατσάλι και αλουμίνιο αντέχει βάρος 100 kg, που σημαίνει ότι ένας ενήλικας μπορεί να μετακινηθεί άνετα. Το βάρος του φτάνει μόλις τα 5 κιλά, που σημαίνει ότι μπορεί να μεταφερθεί εύκολα στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς αλλά και στο γραφείο. Τέλος να πούμε πως τα χρώματά του (μαύρο και πράσινο) παραπέμπουν ευθέως στα εταιρικά χρώματα της μάρκας. 

Για όσους θα πουν ότι η Škoda τώρα ανακάλυψε την κίνηση στους δύο τροχούς θα πρέπει να τους υπενθυμίσουμε ότι οι ιδρυτές της Laurin και Klement ξεκίνησαν την επιχείρηση με καινοτόμα για την εποχή τους ποδήλατα, προτού στρέψουν την προσοχή τους στα αυτοκίνητα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Όλα τα μοντέλα της Škoda στο site της εταιρίας

[Πηγή: Carscoops]