Automotive Cells Company
node/42789

Daimler και Stellantis, μαζί στις μπαταρίες!

Η Mercedes-Benz είναι ο νέος συνεταίρος του Ομίλου Stellantis και της TotalEnergies για την κοινοπραξία Automotive Cells Company για την παραγωγή ευρωπαϊκών μπαταριών.

Πρόκειται για την έκπληξη, την είδηση της ημέρας! Σε κοινό δελτίο Τύπου, οι όμιλοι Stellantis και TotalEnergies ανακοινώνουν την άφιξη της Mercedes-Benz ως ισότιμου εταίρου στο κεφάλαιο της Automotive Cells Company (ACC). Η κοινοπραξία ξεκίνησε το 2020 για να δημιουργήσει έναν πραγματικό ευρωπαϊκό τομέα παραγωγής ηλεκτρικών μπαταριών.

«Αυτή η νέα συνεργασία μας επιτρέπει να εξασφαλίσουμε τον εφοδιασμό μας, να επωφεληθούμε από τις οικονομίες κλίμακας και να παρέχουμε στους πελάτες μας ανώτερη τεχνολογία μπαταριών. Επιπλέον, μπορούμε έτσι να διασφαλίσουμε ότι η Ευρώπη θα παραμείνει ένα hotspot για την αυτοκινητοβιομηχανία, περιλαμβανομένης της εποχής της ηλεκτροκίνησης», σχολίασε ο Ola Källenius, πρόεδρος της Daimler AG και της Mercedes-Benz AG. 

«Με τη Mercedes-Benz ως νέο συνεργάτη, η ACC στοχεύει να υπερδιπλασιάσει τις ευρωπαϊκές βιομηχανικές μονάδες, προκειμένου να υποστηρίξει τη βιομηχανική ανταγωνιστικότητα της Ευρώπης στον σχεδιασμό και στην κατασκευή κυψελών μπαταριών». 

Πρέπει να σημειωθεί εν συντομία ότι η Mercedes-Benz δείχνει τη φιλοδοξία της να γίνει 100% ηλεκτρικός κατασκευαστής το αργότερο έως το 2030.

Mercedes-Benz EQE

«Καλωσορίζουμε τη Mercedes-Benz, έναν στρατηγικό εταίρο, ο οποίος συμμερίζεται την επιθυμία μας να ενισχύσουμε και να αναπτύξουμε την ηγεσία της ACC», δήλωσε ο Carlos Tavares, διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Stellantis.

Η ACC δείχνει σαφώς τη φιλοδοξία της να γίνει ο ευρωπαϊκός ηγέτης στην αγορά μπαταριών και μας διαβεβαιώνει ότι «το κέντρο Έρευνας και Εξέλιξης, και οι εγκαταστάσεις δοκιμών στη Nouvelle-Aquitaine είναι μόνο η αρχή». 

Εδώ όμως αναρωτιόμαστε για τη μη συμμετοχή της Renault, αν και είχε ανακοινωθεί εδώ και καιρό διάστημα. Και που θα είχε νόημα.

Ο λόγος προφανώς είναι ότι η Billancourt έχει άλλες προτεραιότητες προς το παρόν, όπως αυτή της δημιουργίας του δικού της εργοστασίου μπαταριών στη βόρεια Γαλλία. Προσέγγιση που αποτελεί μέρος της διαδικασίας επανεκκίνησης του εργοστασίου στην Douai για αμιγώς ηλεκτρικά, όπως περιγράφηκε λεπτομερώς από τον Jean -Dominique Sénard στις αρχές του έτους. «Πάντα έλεγα ότι θα μπορούσαμε να είμαστε κι εμείς εταίροι (στην AAC). Αλλά σημαντική προϋπόθεση είναι να μας αντιμετωπίζουν ως ίσους με τα σημερινά συμβαλλόμενα μέρη. Ως πρόεδρος της Renault, πρέπει να διασφαλίσω το κοινωνικό συμφέρον της εταιρείας… είναι ο ρόλος μου».

Η Renault να θυμίσουμε ότι στοχεύει στην παραγωγή 400.000 αυτοκινήτων ετησίως στην Ευρώπη. Και αμφιβάλλει για το αν συμφέρει να ενώσει τις δυνάμεις της στον τομέα αυτό με τον μεγάλο της αντίπαλο που ακούει στο όνομα «Stellantis», παρά την πίεση που ασκεί προς αυτή την κατεύθυνση η γαλλική κυβέρνηση.

Κάθε εταιρεία χρειάζεται φυσικά να ενεργεί σύμφωνα με τις απαιτήσεις, τις ανάγκες και τα μέσα της. Έτσι η Mercedes-Benz, σύμμαχος με τη Renault στα επαγγελματικά, προτίμησε να προσεγγίσει τον Όμιλο Stellantis για τις μπαταρίες της. Κάτι που δεν πρέπει να μας προκαλεί έκπληξη, καθώς αποτελεί μέρος των μεγάλων ανατροπών που συντελούνται στην αυτοκινητοβιομηχανία.