node/35149

Bentley S1! Τέτοιο pick-up μάλιστα!

Αυτό είναι το απόλυτο αγροτικό για να ξεχωρίζεις μέσα από το συρμό των αμερικανικών, γιαπωνέζικων και εσχάτως γερμανικών pick-up.

Ας υποθέσουμε ότι χρειάζεσαι ένα «αγροτικό», αλλά τα εκλεπτυσμένα γούστα σου βρίσκουν τα Toyota Hilux και Ford Ranger μπασκλασαρία και μια Mercedes-Benz Χ-Class ένα μακιγιαρισμένο και φτιασιδωμένο Nissan Navara. 

Ε, λοιπόν! Η τύχη σου χαμογελά, καθώς στις 11 Μαΐου στις Silverstone Auctions, στη Βρετανία, δημοπρατείται μια Bentley S1 του 1956, με τον οίκο να έχει αναλάβει να βρει στο «πιο κομψό pick-up του κόσμου» νέο σπίτι. Κι αν αναρωτιέστε πώς είναι δυνατόν να σκεφτείς μια Bentley ως αγροτικό φορτηγάκι, να σας θυμίσουμε τα λόγια του Ettore Bugatti που απέκλεισε τη βρετανική εταιρεία από ανταγωνίστρια, λέγοντας ότι πρόκειται για τον κατασκευαστή των «ταχύτερων φορτηγών του κόσμου». Μάλιστα χρησιμοποίησε το βρετανικό όρο για τα επικαθήμενα μεγάλα φορτηγά: «the world’s fastest lorries»!

Το κάστομ pick-up που βλέπετε ήρθε στη ζωή το 1956 ως μια συμβατική Bentley S1 και αγοράστηκε καινούργια στο Λονδίνο από τον Charles Lloyd-Jones, του οποίου η οικογένεια ανήκε στην παλαιότερη αλυσίδα πολυκαταστημάτων στην Αυστραλία. Ο Jones πούλησε αργότερα την 6κύλινδρη δεξιοτίμονη μπερλίνα στον William Keith Rous, πιο επίσημα γνωστό ως ο Right Honourable 6th Earl of Stradbroke, ο οποίος τη μετέφερε στην Αυστραλία, όπου και ζούσε.

Bentley S1 pick-up

Οι Αυστραλοί αγαπούν πιο πολύ και από τους Αμερικανούς τα «ute» τους –συντομογραφία για το «utility» ή το «coupé utility». Με άλλα λόγια, pick-up που βασίζονται συνήθως σε στέισον που το πίσω μέρος τους μετατράπηκε σε καρότσα. Με τον ίδιο τρόπο που οι Αμερικανοί μετέτρεψαν μια Chevrolet Brookwood σε El Camino ή το Ford Ranch Wagon σε Ranchero. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ferrari 412 του '89 με καρότσα

H αγάπη αυτή είναι ίσως ο λόγος που ο κόμης πήγε στον καροσερίστα George Williams στη Νέα Νότια Ουαλία για να μετατρέψει την S1 σε pick-up με μια όμορφη καρότσα από σκληρό ξύλο που καταλαμβάνει το πίσω μισό του αυτοκινήτου, διατηρώντας παράλληλα τα χυτά, καλοσχηματισμένα πίσω φτερά της αρχικής καροσερί. Ο κόμης, που σαφώς δεν είχε κανένα πρόβλημα να αντέξει οικονομικά μια κάστομ Bentley, την έβαψε σε ένα λαμπερό κίτρινο της μπανάνας, με το όνομα του αγροκτήματος φάτσα-κάρτα στις πόρτες και την εικόνα ενός βοοειδούς «Black Angus» στο καπό.

Bentley S1 pick-up

Το 2011, ο Rous δώρισε το αυτοκίνητο στο Trinity Grammar School, το οποίο το δημοπράτησε αμέσως για να συγκεντρώσει κεφάλαια για μια νέα βιβλιοθήκη για το σχολείο. Το 2012, ένας αγοραστής αγνώστων στοιχείων έφερε την Bentley πίσω στη Βρετανία, όπου μέχρι σήμερα παρέμενε σε ιδιωτική συλλογή.

Bentley S1 pick-up

Η «αγροτική» Bentley είναι σε μέτρια κατάσταση όσον αφορά τη φθορά, αλλά δεν είναι αποκαρδιωτική δεδομένης της ηλικίας της. Η ξύλινη καρότσα, που φαίνεται να έχει κατασκευαστεί από μαόνι ή κάποιο παρόμοιο είδος ξύλου, θα μπορούσε να είχε ξανά-φινιριστεί, καθώς είναι τόπους τόπους αβερνίκωτη έχει κάμποσα χτυπήματα, καθώς και μια περιορισμένη οξείδωση εκεί που πατά στο μέταλλο.

Bentley S1 pick-up

Ο οίκος που τη δημοπρατεί εκτιμά ότι το αυτοκίνητο θα πουληθεί από 25 έως 30 χιλιάδες στερλίνες. Τιμή σημαντικά υψηλότερη από την τρέχουσα τιμή μιας 4θυρης Bentley S1 Standard Steel του 1956 σε παρόμοια κατάσταση που δεν υπερβαίνει τις £14.000. Αλλά ακόμη κι έτσι, αν είσαι ο τύπος που γράφουμε στην αρχή, δεν θα βρεις κάποια άλλη καροτσάτη Bentley, πόσω μάλλον φθηνότερη.

node/39101
Ventouri 260 Atlantique

Venturi 210 & 260 1984-1994: Κόντρα στον καιρό

Καλοαναθρεμμένα και καλά φτιαγμένα, τα Venturi μπορούσαν να τα βάλουν με τα καλύτερα GT της εποχής τους. Ελλείψει φήμης όμως, η πορεία τους είχε κοντά ποδάρια…

Πέμπτη, 28 Μαΐου 2020 | Γιάννης Κουτσουφλάκης Επικοινωνία

Venturi 210 & 260 1984-1994: Κόντρα στον καιρό

Διεθνές Σαλόνι του Παρισιού 1984. Στο περιθώριο των τεράστιων κατασκευών με τα αχανή σταντ που φιλοξενούσαν τους μεγάλους της παρισινής έκθεσης, ένα σταντ, μόλις και μετά βίας ταπεινό, προκαλούσε την περιέργεια των επισκεπτών. Κάτω από τη μαρκίζα που έγραφε «Ventury», με την ορθογραφία όπως την βλέπετε, με ένα «y», φιγουράριζε ένα κεντρομήχανο κουπέ. 

Με το «καλημέρα», ο σπορ προσανατολισμός του αυτοκινήτου ήταν δεδηλωμένος. Δημιούργημα του πάθους δύο ανθρώπων, του Gérard Godfroy και του Claude Poiraud, σχεδιαστή και μηχανικού αντίστοιχα, τράβηξε το ενδιαφέρον του Hervé Boulan, ενός επενδυτή o οποίος και κατάρτισε ένα σχέδιο παραγωγής. 

Στη συνέχεια όλα εξελίχτηκαν πολύ γρήγορα, με τη δημιουργία της MVS -Manufacture de Voitures de Sport- και την κατασκευή ενός πρωτοτύπου που φορούσε κινητήρα από Peugeot 505 Turbo. To δημιούργημα αυτό, πολύ βιοτεχνικό, εγκαταλείφθηκε εις όφελος ενός πιο φιλόδοξου πρότζεκτ που για καρδιά του θα είχε τον V6 Turbo PRV, το ίδιο 3λιτρο μοτέρ που φορούσε το Renault 25 V6 Turbo.

Ventouri 260 Atlantique
Ταχύτατο και ομοιογενές, το 260 με τον V6 PRV τούρμπο 2.8 αναδείχτηκε στην πιο επιτυχημένη έκδοση της σύντομης εποποιίας της Venturi.


Τους τρεις άνδρες ήρθε να συνδράμει ο Jean Rondeau. O οδηγός, κατασκευαστής και νικητής των 24 Ωρών του Le Mans του 1980, ενεπλάκη με τη σειρά του σε αυτήν την περιπέτεια για να εξελίξει το σασί και τις αναρτήσεις. Κοντά σε αυτόν και ο Jean-Pierre Beltoise και ο Mauro Bianchi, παλιός οδηγός της Alpine Renault, που συμμετείχαν στις πρώτες δοκιμές εξέλιξης στον δρόμο. 

Με λανσάρισμα το 1986, η τελική έκδοση παραγωγής της Venturi επιβλήθηκε μονομιάς ως μια αδιαμφισβήτητη αισθητική επιτυχία. Προκαλώντας τη σιλουέτα της Lotus Esprit, η γραμμή του αυτοκινήτου συνταίριαζε τη λιτή γοητεία και τα πολύτιμα αεροδυναμικά στοιχεία που του εξασφάλιζαν το καλό πάτημα στον δρόμο σε υψηλή ταχύτητα.

Με αυτοφερόμενο πλαίσιο μεγάλης στρεπτικής ακαμψίας και κοφτερό εμπρός σύστημα με διπλά ψαλίδια και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, η Venturi 260 έκανε πάρτι επίσης και στις φιδίσιες διαδρομές. Σχεδόν σωστό σε επιδόσεις με τον «γηραλέο» κινητήρα PRV, ωρίμασε για τα καλά το 1990, υιοθετώντας τον 2.8 V6 τούρμπο. Ισχυρό, γρήγορο και ελαστικό (430+ Nm από τις 2.000 rpm), αυτό το Venturi φιγουράριζε ανάμεσα στα δέκα ταχύτερα αυτοκίνητα στον κόσμο.

Ventouri 260 Atlantique
Παρότι το μοτέρ δεν είχε ευγενική καταγωγή, έφτανε και αρκούσε στο Venturi για να τα βάζει στον δρόμο με ό,τι καλύτερο (και ακριβότερο) κυκλοφορούσε στην πιάτσα των GT.


Σε αντίθεση όμως με τα δυναμικά πλεονεκτήματα και τη σοβαρότητα στην κατασκευή του, η εμπορική επιτυχία του σημείωνε χαμηλές πτήσεις, αφενός λόγω της ορατότητας, αφετέρου λόγω έλλειψης ενός πραγματικού δικτύου διανομής.

Οι δυσκολίες αυτές έκοβαν την όρεξη όσων θα ήθελαν να επενδύσουν στη διανομή της Venturi ή των εμπόρων που ήδη διατηρούσαν επιχειρήσεις που εμπορεύονταν εξωτικά ή λιγότερο εξωτικά αυτοκίνητα. Κατάσταση που οδήγησε μοιραία στη διακοπή του εγχειρήματος το 1999. Και την κήρυξη πτώχευσης το 2000.

Την ίδια χρονιά, ο Μονεγάσκος Gildo Pallanca Pastor αγόρασε τη Venturi και αποφάσισε να επικεντρωθεί στους ηλεκτροκινητήρες. Αυτή η αλλαγή προσανατολισμού ήταν που γέννησε το περιορισμένης παραγωγής Fétish, το πρώτο ηλεκτρικό σπόρτσκαρ στον κόσμο. Η υποδοχή του Fétish ήταν ενθουσιώδης από το κοινό, οδηγώντας σε ακόμη πέντε καινοτόμα, πρωτότυπα αυτοκίνητα.

Ventouri 260 Atlantique
Καθαρό και λιτό όπως οι γραμμές του αυτοκινήτου, τo ταμπλό και η ατμόσφαιρα της καμπίνας γενικότερα ξεχώριζαν για το καλό γούστο που συνδυαζόταν με ακριβό δέρμα και -κατά περίπτωση- ξύλο -δείτε στην γκάλερι.


Ο ηλεκτρικός πυρετός της Venturi ήταν που την ώθησε να γίνει η πρώτη ομάδα που εντάχθηκε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula Ε, υπό την ονομασία ROKiT Venturi Racing, με οδηγούς τους Felipe Massa και Edoardo Mortara. Σήμερα, η Venturi ειδικεύεται στην εξέλιξη ηλεκτρικών οχημάτων υψηλής απόδοσης που προορίζονται να σπάσουν ρεκόρ ή να λειτουργήσουν σε ακραίες συνθήκες.

Έναν χρόνο πριν η «θερμική» Venturi κατεβάσει ρολά, τον Ιούλιο του 1998, είχα την τύχη να γνωρίσω τον αντιπρόσωπό της στο Χονγκ Κονγκ. Επρόκειτο για μια τελείως τυχαία γνωριμία, καθώς πιάσαμε κουβέντα στην επίσημη παρουσίαση της Maserati 3200GT στο Polo de Paris. H γνωριμία μας συνεχίστηκε σε ένα εκπληκτικό κινεζικό εστιατόριο (δεν το ’πιανε το μάτι σου) στο 17ο Διαμέρισμα του Παρισιού και την άλλη μέρα που διαμεσολάβησε για να μου δώσουν να κάνω βόλτα με μια Venturi 300 Atlantique. Παίρνοντας έτσι μυρωδιά την ευκαιρία που χάθηκε και, στο μέτρο του δυνατού, που αντιλήφθηκα τη σοβαρότητα της κατασκευής αυτών των αυτοκινήτων.

Ventouri 260 Atlantique

Αν σήμερα θελήσει κάποιος να αποκτήσει μια Venturi 210 ή 260, η υπόθεση δεν είναι πανάκριβη. Για μια 260 Coupé SPC σε πολύ καλή κατάσταση η τιμή δεν υπερβαίνει τις 50 χιλιάδες, ενώ για μια 260 Atlantique θα χρειαστεί μέχρι 70.000. Για μια 210 η τιμή είναι ελαφρώς πιο χαμηλή. 

H Venturi 260 με μια ματιά
Κινητήρας 6κύλινδρος σε V, τούρμπο, στο κέντρο
Χωρητικότητα 2.849 cc
Τροφοδοσία Ψεκασμός πολλαπλών σημείων Renix-EIA, τούρμπο Garrett T3, ιντερκούλερ
Ισχύς 260 PS/5.750 rpm 
Ροπή 432 Nm/2.000 rpm
Κιβώτιο Χειροκίνητο 5τάχυτο
Διαστάσεις 4,09 x 1,70 x 1,17 m
Μεταξόνιο 2,4 m
Ρεζερβουάρ 90 lt
Βάρος 1.265 kg
Φρένα Αεριζόμενα δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς, 280 mm εμπρός και πίσω 
Λάστιχα Michelin MXX 205/55 ZR16 εμπρός, Michelin MXX 245/55 ZR16 πίσω
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 5,2”
0-400 m 13,2”
0-1.000 m 24,4”
Τελική ταχύτητα 270 km/h
Κατανάλωση 11,3 lt/100 km
Παραγωγή 264 αυτοκίνητα (1984-1994)
Τιμή σήμερα Από €60.000 έως €75.000 (πολύ καλή έως άριστη κατάσταση) 

node/39091

Ποιο αυτοκίνητο έχει τις καλύτερες θέσεις για τους πίσω επιβάτες [video]

Επειδή πάντα θα υπάρχουν κάποιοι που αγοράζουν αυτοκίνητο για να κάθονται... πίσω, αφήνοντας την οδήγηση στον υπάλληλό τους.

Πέμπτη, 28 Μαΐου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Ποιο αυτοκίνητο έχει τις καλύτερες θέσεις για τους πίσω επιβάτες [video]

Συνηθίζουμε, όταν αναφερόμαστε σε ένα αυτοκίνητο, να γράφουμε για τη θέση οδήγησης και όλα όσα έχει στη διάθεσή του ο οδηγός. Την ίδια στιγμή, για τους πίσω επιβάτες αφιερώνουμε λίγες λέξεις που έχουν να κάνουν με το αν βρίσκει το κεφάλι στους στην οροφή και τα γόνατά τους στα εμπρός καθίσματα. Μέχρις εκεί.

Και όμως, υπάρχουν αυτοκίνητα που δίνουν σαφώς μεγάλη έμφαση στους πίσω επιβάτες, μεγαλύτερη και από όση ίσως δίνουν στον οδηγό. Και αυτό διότι κάποιοι αγοράζουν αυτοκίνητο για να κάθονται πίσω,αφήνοντας την εμπρός θέση στον οδηγό τους.

Ανάμεσα σε αυτούς τους «κάποιους» είναι σίγουρα και η πλειοψηφία των πελατών της Bentley που θα επιλέξουν να πληρώσουν κάποιες εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ για να πάρουν την ολοκαίνουργια Flying Spur, η οποία μετά το τέλος της παραγωγής της Mulsanne, είναι αυτή που αναλαμβάνει το ρόλο της ναυαρχίδας της μάρκας. 

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ όλα όσα θέλετε να ξέρετε για τη νέα Bentley Flying Spur [+video]

Όπως λέει η Bentley οι δημιουργοί του εσωτερικού της Flying Spur είναι έτοιμοι να ανταποκριθούν σε ό,τι τους ζητήσει ο πελάτης. Μάλιστα, πάνω από το 80% των αγοραστών θα επιλέξουν το Mulliner Driving Specification, το οποίο περιλαμβάνει τρισδιάστατα δερμάτινα πάνελ θυρών, πλήρως δερμάτινη επένδυση κορυφαίας ποιότητας, κεντημένα εμβλήματα Bentley και πολλά άλλα. Η Flying Spur θα έχει επίσης μερικά εντυπωσιακά χαρακτηριστικά στα πίσω καθίσματα που θα την αναδείξουν ίσως στην πλέον πολυτελή λιμουζίνα που κυκλοφορεί. 

spur

Στην κεντρική κονσόλα υπάρχει ένα πολυλειτουργικό τηλεχειριστήριο οθόνης αφής 5 ιντσών που επιτρέπει στους επιβάτες να ελέγχουν τα καθίσματα, τον έλεγχο του κλιματισμού, τις περσίδες παραθύρων, τη θέση της ηλιοροφής, ακόμη και τη θέση του σήματος του αυτοκινήτου στο καπό, του περίφημου Flying B. Επίσης τα πίσω καθίσματα που ρυθμίζονται ηλεκτρικά σε 14 διαφορετικές θέσεις, θερμαίνονται και αερίζονται και διαθέτουν πέντε διαφορετικές ρυθμίσεις μασάζ.

Επιπλέον, οι αγοραστές μπορούν επίσης να επιλέξουν το πακέτο Rear Seat Entertainment, το οποίο προσθέτει δύο αφαιρούμενα tablet Android 10,2 ιντσών με συνδέσεις 4G, Wi-Fi και Bluetooth, ενώ παρέχουν και δυνατότητα ελέγχου του συστήματος ψυχαγωγίας της Bentley. Για την καλύτερη δυνατή εμπειρία ήχου, η Flying Spur προσφέρει σύστημα ήχου Naim 2.200 watt, ενισχυτή 21 καναλιών και 19 ηχεία, συμπεριλαμβανομένων των Super Tweeters και δύο μετατροπείς μπάσων που είναι τοποθετημένοι στο κάθισμα με φωτιζόμενες γρίλιες ηχείων.

bentley6

Για μια επιπλέον πολυτελή πινελιά, ένα ψυγείο μπουκαλιών μπορεί να φιλοξενήσει δύο μπουκάλια σαμπάνιας πλήρους μεγέθους ή άλλα ποτά που μπορεί να θέλετε να έχετε. Σε ό,τι έχει να κάνει με την ποιότητα των υλικών, οι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε δεκαπέντε διαφορετικές αποχρώσεις του δέρματος και ανάμεσα σε οκτώ καπλαμάδες για να δημιουργήσουν τις δικές τους ξεχωριστές προδιαγραφές. 

bentley7

«Το εσωτερικό της Flying Spur είναι ένας εντυπωσιακός συνδυασμός της πιο πρόσφατης τεχνολογίας, ποιοτικών υλικών και σχεδιαστικής τελειότητας, ενώ διατηρεί μια διαχρονική ποιότητα που θα εξακολουθεί να είναι κομψή και ελκυστική για τις επόμενες δεκαετίες», λέει ο Brett Boydell, επικεφαλής του εσωτερικού σχεδιασμού για την Flying Spur.