Αυτά τα Ford RS200 είναι ομολογκέ Group B και είναι υπέροχα! Και πωλούνται!

Δύο ορίτζιναλ RS200, εκ των οποίων το ένα Evo διαθέτουν χαρακτηριστικά που βάζουν υποθήκη για νέο ρεκόρ στην ήδη αστρονομική αγοραία αξία του αυτοκινήτου.

Υπάρχει στην αγορά ένα τούρμπο κεντρομήχανο Ford, εμπνευσμένο από τη ράτσα των σούπερκαρ; Μπορεί να μην θυμάστε καλά, αλλά το πρόσφατο Ford GT δεν είναι η μόνη επιλογή που ικανοποιεί αυτές τις απαιτήσεις. Με τον ίδιο σχεδόν τρόπο που το Μπλε Οβάλ έβαλε τις βάσεις για τις νίκες του στο Le Mans στη δεκαετία του ’60, η Ford αποφάσισε να κυριαρχήσει στη σκηνή του Group B του WRC στα μέσα της δεκαετίας του ’80 με το διαστρικά γρήγορο RS200.

Οι τότε κανονισμοί της FIA επέβαλλαν για την ομολογκασιόν ως προϋπόθεση να πουληθούν τουλάχιστον 200 «πολιτικά» αυτοκίνητα. Δύο από αυτά τα σπάνια, πετροφάγα τέρατα θα διατεθούν προς πώληση στην εβδομάδα πλειστηριασμών της Arizona, στο Scottsdale αυτό το μήνα.

Παρόλο που οι αλλαγές των κανονισμών κατήργησαν τα ιδιαίτερα εντυπωσιακά και εξίσου επικίνδυνα αυτοκίνητα του Group B της ομάδας B ύστερα από την αγωνιστική σεζόν 1986, το RS200 αποδείχτηκε μια ανταγωνιστική πλατφόρμα με 19 νίκες και 32 θέσεις στο βάθρο στον πρώτο και μοναδικό χρόνο που αγωνίστηκαν στην κατηγορία.

Ford RS200
Φωτογραφία RM Sotheby's - Ford RS200 1986


Η τιμή της ιπποδύναμης για τα αγωνιστικά αυτοκίνητα παρουσιάζει ευρεία απόκλιση, με τις περισσότερες εκτιμήσεις να τοποθετούν το 4κύλινδρο μοτέρ βελτιωμένο από την Cosworth κάπου μεταξύ 400 και 800 ίππων, ανάλογα με τη ρύθμιση. Η street legal 1.800άρα έκδοση που χρησιμοποιήθηκε για την ομολογκασιόν περιοριζόταν σε πιο γήινη ιπποδύναμη που έφτανε τα 250 άλογα. Οι εξαιρετικά σπάνιες παραλλαγές Evolution (24 από τα 200), ωστόσο, φορούσαν τον 2,1λιτρο κινητήρα Cosworth BDT-E και απέδιδαν την αστρονομική ισχύ των 589 ίππων, με πίεση στο τούρμπο Garrett T3 στα 1,6 bar. Το Evo χρειαζόταν για το σπριντ των 0-60 mph μόλις 3,07”, χρόνος ικανός για να κρατήσει το παγκόσμιο ρεκόρ Guinness για το ταχύτερο αυτοκίνητο δρόμου στην επιτάχυνση για 12 χρόνια. Πάντως λέγεται ότι οι πιο ισχυρές εκδόσεις Evo που έφταναν τους 826 PS, με την ανάλογη κλιμάκωση στο σασμάν, για το ίδιο σπριντ χρειάζονταν κάτω από δύο δευτερόλεπτα.

Ford RS200
Φωτογραφία RM Sotheby's - Ford RS200 Εvο 1986


Τα δύο Ford που θα δημοπρατηθούν από τον οίκο RM Sotheby’s 2019 στην Arizona, ένα RS200 του 1986 και το RS200 Evolution του 1986, αντιπροσωπεύουν τη μάξιμουμ οικονομική απόδοση της εποχής του Group B. Και ενώ εκείνη την εποχή δεν είχαν εκτιμηθεί δεόντως γι’ αυτό που θα γίνονταν, σήμερα διαμορφώνουν την τιμή και τη συλλεκτικότητά τους πολύ ψηλά. Μόνο μια χούφτα από αυτά έχουν διαπραγματευτεί τα τελευταία χρόνια, περιλαμβανομένου και αυτού ακριβώς του Evo το οποίο δημοπρατείται από τον οίκο RM. Ένα αυτοκίνητο που πουλήθηκε στη δημοπρασία Quail Lodge του 2017 από τον οίκο Bonhams έναντι του ποσού-ρεκόρ των $550.000.

Ford RS200
Φωτογραφία RM Sotheby's - Ford RS200 1986


Ο Greg Ingold, ειδικός του Hagerty στα δεδομένα οχημάτων, θεωρεί ότι τα δύο lot θα μπορούσαν να ανεβάσουν ακόμα περισσότερη την τιμή του 2017. «Είναι δύσκολο να βρεθούν καθαρά δείγματα RS200, καθώς πολλά από αυτά ήταν κακοποιημένα ύστερα από χρόνια σκληρής οδήγησης», εξηγεί ο Ingold. «Τα δύο δημοπρατούμενα αυτοκίνητα φαίνεται να βρίσκονται σε κατάσταση άνω του μέσου όρου, με το RS200 να παρουσιάζει σημάδια χρήσης (αλλά όχι κατάχρησης) και το Evo να είναι συνολικά πολύ καλά διατηρημένο».

Τελικά αυτές οι δύο κάψουλες χρόνου από τη εποχή των Group B θα έχουν την ευκαιρία να φέρουν χοντρό χρήμα στο Scottsdale, σπάζοντας ακόμη και το ρεκόρ των 550 χιλιάδων; Η κατάσταση, συν τις επιδόσεις και το αγωνιστικό ιστορικό τους, αποτελούν σημάδια πως «ναι!».