EuroNCAP: η ασφάλεια των μικρών τετράτροχων παραμένει στάσιμη

EuroNCAP: η ασφάλεια των μικρών τετράτροχων παραμένει στάσιμη

Χωρίς βελτίωση τα τελευταία αποτελέσματα των δοκιμών πρόσκρουσης για τα μικρά οχήματα ειδικών προδιαγραφών

Ο ευρωπαϊκός οργανισμός για την πιστοποίηση της παθητικής ασφάλειας είχε δοκιμάσει ξανά πριν δυο χρόνια αρκετά μικρά οχήματα πόλης, ειδικής χρήσης. Τότε, το Club Car Villager και το Ligier IXO δεν είχαν πάρει κανένα αστέρι, το Renault Twizy είχε καταφέρει να πάρει δυο, ενώ το Tazzari Zero μόλις ένα.


 
Οι επαναληπτικές μετρήσεις στην κατηγορίας έγιναν σε τέσσερα διαφορετικά μοντέλα, στο Aixam Crossover GTR, στο Bajaj Qute, στο Chatenet CH30 και στο Microcar M.GO Family. Παρά τις οδηγίες που είχαν δώσει στους κατασκευαστές το 2014, τα συνολικά αποτελέσματα ήταν απογοητευτικά, λαμβάνοντας από ένα αστέρι, με εξαίρεση τα 2 του Chatenet. Αν και σε κάποιες περιπτώσεις υπήρξαν οριακές βελτιώσεις, τα μικρά τετράκυκλα δεν μπορούν να εγγυηθούν την παθητική ασφάλεια των επιβατών τους. 


 
H EuroNCAP επισημαίνοντας το πρόβλημα, τόνισε πως όλο και περισσότερα τέτοια μοντέλα φτάνουν στην ευρωπαϊκή αγορά. Ωστόσο δεν είναι υποχρεωμένα να ακολουθούν κάποια συγκεκριμένα πρότυπα ασφάλειας, όπως για παράδειγμα την εγκατάσταση συστήματος ευστάθειας, ή αερόσακων οδηγού και συνοδηγού. Αναγνωρίζεται δε, πως είναι επιβεβλημένη η συνεργασία με την παγκόσμια GlobalNCAP, ώστε να δημιουργηθεί ένα ενιαίο πρότυπο για αυτά τα μοντέλα που μοιάζουν μεν με αυτοκίνητα, όμως δεν υπόκεινται στην ίδια νομοθεσία


 
Όλες οι λεπτομέρειες, οι εικόνες και τα video από τις δοκιμές πρόσκρουσης, στο www.euroncap.com
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube