Crash Test VW ID.4
node/42845

Volkswagen: Ψηφιακές προσομοιώσεις αντί για crash-tests;

Η Volkswagen βασίζεται στη συνεχή βελτίωση των προσομοιώσεων crash-tests για να αλλάξει τον τρόπο που δοκιμάζει την ασφάλεια των μελλοντικών μοντέλων της.

Για να λανσάρεις ένα μοντέλο στην αγορά, πρέπει πρώτα να το περάσεις από την «πέδη» των crash-test για να αποδείξεις την ανθεκτικότητα του κλωβού και το επίπεδο ασφάλειάς του. Εκτός από τον EuroNCAP, τον οργανισμό αναφοράς στην Ευρώπη, οι κατασκευαστές πραγματοποιούν και δικές τους δοκιμές. Σύμφωνα με τη Volkswagen, αυτές θα μπορούσαν σύντομα να αντικατασταθούν από προσομοιώσεις υπολογιστών.

Ο Markus Biewendt, υπεύθυνος για την ασφάλεια των οχημάτων στη Volkswagen, ισχυρίζεται ότι έχει σημειωθεί μεγάλη πρόοδος στην ψηφιοποίηση των δοκιμών. Τα αποτελέσματά τους είναι όλο και πιο αξιόπιστα και πολύ κοντά σε αυτά των συνηθισμένων δοκιμών φυσικής σύγκρουσης. Έτσι, οι αναλύσεις καθιστούν δυνατή την πρόβλεψη ορισμένων αντιδράσεων ή την επιβεβαίωση υποθέσεων πριν περάσει ένα μοντέλο της Κλίμακας 1 στη δοκιμή. Επειδή τελικά, αυτές οι δοκιμές είναι πολύ ακριβές.

Crash Test VW ID.4

Οι προσομοιώσεις μπορούν τώρα να φιλοξενήσουν πιο περίπλοκες περιπτώσεις, είπε ο Biewendt, και σύντομα δεν θα χρειάζονται πρωτότυπα που θα τα στέλνουμε πάνω στους τοίχους. «Ο στόχος μας είναι να εξαλείψουμε κάθε είδους δοκιμή υλικού κατά την εξέλιξη (για παράδειγμα, μέχρι το επίπεδο της μονάδας του αερόσακου)», εξήγησε στους συναδέλφους μας από το Automotive Testing Technology International, προκειμένου να μην χρειάζονται πρωτότυπα παρά μόνο για την τελική διαδικασία έγκρισης.

Crash Test VW ID.4

Χάρη στην ψηφιοποίηση των δοκιμών, η Volkswagen θα μπορούσε να εξοικονομήσει χρόνο στον σχεδιασμό των αυτοκινήτων και να μειώσει το κόστος εξέλιξής τους. Πράγματι, οι φυσικές δοκιμές πρόσκρουσης έχουν σημαντικό κόστος (πρώτες ύλες, κατασκευή του πρωτοτύπου, αποσυναρμολόγηση για ανάλυση, πιθανή καταστροφή) που η προσομοίωση υπολογιστή μπορεί εν μέρει να αποφύγει.

Ωστόσο, δεν είναι βέβαιο ότι οι πραγματικές δοκιμές θα εγκαταλειφθούν. Τα γεγονότα έχουν αναδείξει εκπλήξεις, όπως για παράδειγμα το Volkswagen Golf VIII του οποίου η πίσω πόρτα άνοιξε κατά τη διάρκεια μιας δοκιμής πρόσκρουσης!