Τα μεγάλα φορτία κρύβουν κινδύνους για τους οδηγούς επαγγελματικών οχημάτων

Τα μεγάλα φορτία κρύβουν κινδύνους για τους οδηγούς επαγγελματικών οχημάτων

Ένα φορτωμένο βαν χρειάζεται έως και 5 μέτρα επιπλέον στο φρενάρισμα από τα 50 Km/h

Οι οδηγοί επαγγελματικών οχημάτων δεν μπορούν να υπολογίσουν σωστά την ασφαλή απόσταση φρεναρίσματος σύμφωνα με έρευνα της Volkswagen Commercial Vehicles, η οποία αποκαλύπτει πως πάνω από τους μισούς δεν γνωρίζουν τον τρόπο με τον οποίο τα φορτία επηρεάζουν το φρενάρισμα.

Οι περισσότεροι οδηγοί επαγγελματικών οχημάτων μεταφέρουν μέχρι και μισό τόνο εξοπλισμού σε καθημερινή βάση, κάτι που μπορεί να επηρεάσει την απόσταση φρεναρίσματος μέχρι και 36% - δηλαδή έως και 5 επιπλέον μέτρα για την πλήρη ακιητοποίηση του οχήματος.

Οι δοκιμές της Volkswagen πραγματοποιήθηκαν στο MIRA Proving Grounds, Nuneaton, με τα Caddy, Transporter και Crafter να φρενάρουν από τα 48 km/h και από τα 97 km/h με φορτία από 0 έως και 500 kg. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι για το 48-0 km/h οι αποστάσεις που απαιτούνταν για ακινητοποίηση ήταν κατά μέσο όρο 33% μεγαλύτερες με φορτίο 500 kg, δηλαδή το όχημα χρειαζόταν 2 επιπλέον μέτρα. Αντίστοιχα, για το 97-0 km/h με 500 kg φορτίου, οι αποστάσεις ήταν κατά 19% μεγαλύτερες, δηλαδή το όχημα χρειαζόταν 5 επιπλέον μέτρα.

Περισσότεροι από τους μισούς οδηγούς που συμμετείχαν στην έρευνα δεν γνώριζαν πόσα μέτρα νωρίτερα έπρεπε να φρενάρουν όταν οδηγούν φορτωμένο όχημα, ενώ μόλις το 17% απάντησε σωστά για την απόσταση φρεναρίσματος που προβλέπει ο κώδικας οδικής κυκλοφορίας για ταχύτητες 48 km/h.

VW Commercial Vehicles

Ο Carl zu Dohna, υπεύθυνος της Volkswagen Commercial Vehicles δήλωσε: "Οι αποστάσεις φρεναρίσματος στον κώδικα οδικής κυκλοφορίας βασίζονται σε ενδεικτικά πρότυπα και δεν λαμβάνουν υπόψη τα πιθανά φορτία των βαν. Η έρευνά μας υποδεικνύει ένα σημαντικό μήνυμα οδικής ασφάλειας από το οποίοι οι οδηγοί επαγγελματικών οχημάτων θα μπορούσαν πραγματικά να επωφεληθούν."

Ο Matthey Avery, υπεύθυνος της έρευνας στο Thatcham Research πρόσθεσε πως οι οδηγοί επαγγελματικών οχημάτων θα πρέπει να σιγουρεύουν πως τα φορτία τους είναι δεμένα με ασφάλεια, καθώς η μετακίνηση βαριών αντικειμένων στην καρότσα του αυτοκινήτου μπορούν επίσης να επηρεάσουν τη σταθερότητα και την απόσταση φρεναρίσματος.

Τα συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος (AEB) έχουν τη δυνατότητα να μειώσουν τις ασφαλιστικές απαιτήσεις τρίτων κατά 45% και τα ασφάλιστρα κατά 10% σε σύγκριση με τα οχήματα που δεν εξοπλίζονται με αυτό το σύστημα, κάτι που σημαίνει χαμηλότερο κόστος για τις εταιρείες και λιγότερος χρόνος εκτός για τους οδηγούς επαγγελματικών οχημάτων. Από το 2017 και μετά, όλα τα νέα επαγγελματικά μοντέλα της Volkswagen έχουν το σύστημα ατόματου φρεναρίσματος (AEB) στον βασικό τους εξοπλισμό.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube