Οθόνη αφής
node/45079

Τα φυσικά κουμπιά είναι πιο ασφαλή από τις οθόνες αφής

Σουηδικό περιοδικό δοκίμασε τις οθόνες αφής έντεκα σύγχρονων μοντέλων κόντρα σε ένα Volvo V70 του 2005 και επιβεβαίωσε ότι τα φυσικά κουμπιά εξακολουθούν να είναι ο πιο εύχρηστος και ασφαλής τρόπος για να ελέγξεις τις βασικές λειτουργίες του αυτοκινήτου.

Το σουηδικό περιοδικό Vi Bilägare δοκίμασε τις οθόνες αφής έντεκα σύγχρονων μοντέλων ενάντια σε ένα Volvo V70 του 2005 που διαθέτει παραδοσιακό ταμπλό με φυσικά κουμπιά. Το αποτέλεσμα; Το 17 ετών Volvo αποδείχθηκε πιο εύχρηστο από όλους τους μοντέρνους αντιπάλους του.

Για να είναι ρεαλιστικά τα αποτελέσματα της έρευνας, στους οδηγούς δόθηκε χρόνος για να εξοικειωθούν με το εκάστοτε αυτοκίνητο. Έπειτα, οδηγώντας με σταθερή ταχύτητα 110 km/h, κλήθηκαν να ολοκληρώσουν τέσσερις βασικές δοκιμασίες.

α) Να ενεργοποιήσουν τα θερμαινόμενα καθίσματα, να αυξήσουν τη θερμοκρασία του κλιματισμού κατά 2° C και να ενεργοποιήσουν την απόψυξη. β) Να ενεργοποιήσουν το ραδιόφωνο και να εντοπίσουν ένα συγκεκριμένο σταθμό. γ) Να μηδενίσουν τον υπολογιστή ταξιδίου. δ) Να χαμηλώσουν τον φωτισμό του πίνακα οργάνων και να απενεργοποιήσουν την κεντρική οθόνη.

Οθόνη αφής

Νικητής αναδείχθηκε το Volvo V70 με τον οδηγό του να ολοκληρώνει και τις τέσσερις δοκιμασίες σε μόλις 10" με το αυτοκίνητο σε αυτό το διάστημα να έχει διανύσει 306 m. Τη χειρότερη επίδοση σημείωσε το MG Marvel R, του οποίου ο οδηγός χρειάστηκε 44,9" καλύπτοντας 1.372 m. Tη δεύτερη καλύτερη επίδοση σημείωσε το Dacia Sandero με 13,5" με το Volvo C40 να ακολουθεί με 13,7".

Μοντέλο Χρόνος ολοκλήρωσης δοκιμασιών
BMW iX 30,4"
Dacia Sandero 13,5"
Hyundai Ioniq 5 26,7"
Mercedes-Benz GLB 20,2"
MG Marvel R 44,9"
Nissan Qashqai 25,1"
Seat Leon 29,3"
Subaru Outback 19,4"
Tesla Model 3 23,5"
Volkswagen ID.3 25,7"
Volvo C40 13,7"
Volvo V70 (2005) 10"