Στενά λάστιχα: Πιο αποτελεσματικά και στο χιόνι

Στενά λάστιχα: Πιο αποτελεσματικά και στο χιόνι

Η δοκιμή του Touring Club Suisse επιβεβαιώνει αυτό που πολλοί γνωρίζουν και άλλοι τόσοι υποθέτουν: Τα πιο κοντά και στενά λάστιχα δίνουν καλύτερη πρόσφυση εκτός από το βρεγμένο και στο χιόνι.

Εσείς, εκεί στη βόρειο Ελλάδα, δεν φορέσατε ακόμη χειμωνιάτικα λάστιχα; Δεν είναι αργά, έστω κι αν οι θερμοκρασίες κατρακύλησαν με την έλευση του νέου χρόνου και ο χιονιάς έχει ήδη χτυπήσει τη χώρα μας. Ειδικά εν κινείστε ή αν σχεδιάζεται να το κάνετε στο εγγύς μέλλον στα βουνά.

Αν ψάχνετε για τα καλύτερα χειμωνιάτικα λάστιχα, όπως κάθε χρόνο, αναδημοσιεύουμε τη δοκιμή του Touring Club Suisse, τη μεγαλύτερη λέσχη που εξυπηρετεί τους Ελβετούς οδηγούς, τεστάροντας μεταξύ άλλων και χειμερινά ελαστικά –δείτε αποτελέσματα για το 2018. Επιπλέον, για πρώτη φορά, έψαξε να βρει τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα ανάλογα με το μέγεθος του ελαστικού. Θα μας πείτε πως πρόκειται για «άνοιγμα ανοιχτής πόρτας», ειδικά όταν πρόκειται για υδρολίσθηση. Αναδημοσιεύουμε όμως τα αποτελέσματα της δοκιμής ειδικά για το συσχετισμό των ποσοστών της αποτελεσματικότητας. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ 28 χειμωνιάτικα λάστιχα σε δοκιμή [video]

Για τη νέα αξιολόγηση, το TCS επέλεξε να πραγματοποιήσει τη δοκιμή με το λάστιχο Dunlop Winter Sport 5, επειδή η σύνθεση και η χάραξή του δεν αλλάζουν ανάλογα με τα μεγέθη. Οι ειδικοί του TCS αξιολόγησαν τη συμπεριφορά ενός VW Golf VII σε στεγνό και βρεγμένο δρόμο, σε χιόνι και σε πάγο. Αξιολόγησαν επίσης το θόρυβο, την άνεση, την κατανάλωση και τη φθορά.

Συνολικά, τα τελικά αποτελέσματα είναι πολύ κοντά. Ο καλύτερος μέσος όρος, 66%, επιτυγχάνεται από το μικρότερο μέγεθος (195/65 R15), ο χειρότερος, το 62%, από το μεγαλύτερο (225/40 R18). Υπάρχουν, ωστόσο, πιο σημαντικές διαφορές ανάλογα με τα κριτήρια.

Για το πιο σημαντικό μέρος της αναφοράς μας, το χιόνι, είναι το μικρότερο λάστιχο που χτυπάει κορυφή, με 80%. Οι 16 και 17 ίντσες κατεβαίνουν στο 72%, ενώ οι 18 ίντσες σε μόλις 64%. Το πλεονέκτημα είναι επίσης στα 15ιντσα στο βρεγμένο δρόμο (68% έναντι 60% για τα 18άρια): Ο κίνδυνος υδρολίσθησης στη βροχή και στο λιωμένο χιόνι είναι χαμηλότερος. Το μοναδικό μειονέκτημα είναι η ταχύτερη φθορά. Έχει επίσης ένα αναμενόμενο και λογικό πλεονέκτημα όσον αφορά την τιμή και την κατανάλωση.

Δείτε τις λεπτομέρειες των αποτελεσμάτων του τεστ στο site του TCS…

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Χειμωνιάτικα λάστιχα υπέρ και κατά [video]

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Χειμωνιάτικα λάστιχα: Τι πρέπει να γνωρίζετε

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ανεπίδεκτο αλυσίδων; Να, οι λύσεις...

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube