Volvo line-up
node/39288

Κόφτης στα 180 km/h: H Volvo και η λογική της

Η επικεφαλής ασφαλείας της Volvo εξηγεί γιατί η εταιρεία έχει βάλει όριο ταχύτητας σε όλα τα αυτοκίνητά της και ποια θα είναι τα επόμενα βήματα της σουηδικής φίρμας.

Η απόφαση της Volvo να περιορίσει την τελική ταχύτητα στα αυτοκίνητά της στα 180 km/h, την οποία η υιοθετεί αυτή τη στιγμή για όλα τα μοντέλα της, φαίνεται απίθανο να κάνει πραγματική διαφορά στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας.

Αυτό το ανώτατο όριο είναι πολύ πάνω από το όριο ταχύτητας κάθε χώρας, πλην της Γερμανίας. Επιπλέον, οι οδηγοί που θα ήθελαν να τρέχουν παραπάνω μάλλον δεν θα επέλεγαν Volvo και αναμφισβήτητα γίνεται ακόμα πιο απίθανο να το κάνουν από εδώ και πέρα. Ακόμα και η Malin Ekholm, επικεφαλής του Κέντρου Ασφάλειας της Volvo Cars, παραδέχτηκε: «Τα 180 km/h παραμένουν υψηλή ταχύτητα. Μήπως πρόκειται για το τέλος της υψηλής ταχύτητας; Σαφώς και όχι».

Γιατί λοιπόν το κάνει αυτό η Volvo; «Είναι ένας περιορισμός… και δεν υπάρχει κανένας λόγος να κινούμαστε ταχύτερα από τα 180 km/h», δήλωσε η Ekholm. «Όλοι μιλάνε για την ταχύτητα, αλλά εμείς θέλαμε να κάνουμε κάτι για να δείξουμε ότι το παίρνουμε πολύ στα σοβαρά. Και είναι κάτι που θα πυροδοτήσει έναν εις βάθος διάλογο για το θέμα».

Malin Ekholm, head of the Volvo Cars Safety Centre
Malin Ekholm, επικεφαλής του Volvo Cars Safety Centre.


Για τη Volvo, το όριο ταχύτητας είναι το πιο πρόσφατο βήμα στις προσπάθειές της για την προώθηση της οδικής ασφάλειας. Μην ξεχνάμε τη συμβολή της σουηδικής εταιρείας στην οδική ασφάλεια που ξεκίνησε με την υιοθέτηση της ζώνης ασφαλείας τριών σημείων και συνέχισε προωθώντας τα βιομηχανικά πρότυπα σχετικά με τα συστήματα δομικής και παθητικής ασφάλειας του αυτοκινήτου, και στη συνέχεια της πρόληψης των συγκρούσεων. Τεχνολογίες που δεν πατεντάρισε ποτέ, θεωρώντας ότι θα ήταν καλύτερο να έχουν όλοι πρόσβαση, μιας και η ασφάλεια στους δρόμους δεν έχει εταιρικό ή εθνικό χρώμα και σφραγίδα. 

Ως αποτέλεσμα της πρόσφατης ενέργεια με το όριο ταχύτητας των 180 km/h, η Ekholm είπε, «πολλοί πελάτες μας υποστηρίζουν σθεναρά αυτό που κάνουμε. Ένας λόγος για τον οποίο επέλεξαν ένα Volvo είναι επειδή είμαστε τόσο επικεντρωμένοι στην ασφάλεια».

Η αντίδραση άλλων, πολλών ανθρώπων ήταν πιο κυνική. Ακόμη και στο drive.gr και στη σελίδα μας στο Facebook πολλοί λοιδόρησαν τη Volvo γι’ αυτή την επιλογή της. Όμως η Ekholm αντιτείνει: «Υπάρχουν πάντα σκεπτικιστές, διότι η πρόκληση με τις πτυχές της ανθρώπινης συμπεριφοράς είναι ότι το ζήτημα της ταχύτητας συνδέεται με τον τρόπο που είναι προγραμματισμένος να λειτουργεί ο εγκέφαλός μας. Δεν είμαστε προγραμματισμένοι να κατανοήσουμε την το υψηλό επίπεδο της ταχύτητας».

»Λοιπόν, πώς μπορούμε να το κάνουμε αυτό με ωραίο τρόπο; Πώς εξισορροπούνται η ελευθερία κινήσεων με την ασφάλεια, πώς μοιάζει ο οδικός χάρτης και πώς συμπεριλαμβάνουμε τους σκεπτικιστές; Το όριο ταχύτητας είναι το πρώτο βήμα για να εξετάσουμε ποια είναι η ασφαλής ταχύτητα -και πώς μπορούμε να σε βοηθήσουμε να τη διατηρήσεις;».

Volvo  Varjo

Η Ekholm είπε ότι η Volvo δεν βρίσκεται εδώ για να προσδιορίσει ποια είναι η ασφαλής ταχύτητα. Πρόσθεσε μάλιστα, «παρακολούθησα ένα Συνέδριο Οδικής Ασφάλειας του ΟΗΕ στη Στοκχόλμη εφέτος όπου υπήρχαν πολιτικοί, αρχές οδικής κυκλοφορίας και ΜΚΟ που μιλούσαν για την ταχύτητα. Διαφορετικές ομάδες μπορούν να εισφέρουν διαφορετικά πράγματα: Οι κυβερνήσεις μπορούν να θεσπίσουν ανάλογη νομοθεσία και την επιβολή των ορίων, για παράδειγμα».

»Ως κατασκευαστής αυτοκινήτων, θέλουμε να φέρουμε στο τραπέζι την εργαλειοθήκη που διαθέτουμε, η οποία περιλαμβάνει ανώτατα όρια ταχύτητας και να δούμε πώς μπορούμε να κάνουμε τους οδηγούς να γίνουν όσο καλύτεροι θα μπορούσαν ανάλογα με την κάθε περίπτωση. Και μπορούμε να το κάνουμε με τρόπο που θα είναι κατανοητός ότι θα βοηθήσει και όχι με μια προσέγγιση “Μεγάλου Αδελφού”».

»Πριν από είκοσι χρόνια, δεν ήταν απαραιτήτως διασκεδαστικό να οδηγείς γρήγορα, διότι δεν ήταν άνετο. Τώρα τα αυτοκίνητα είναι φανταστικά και συμπεριφέρονται το ίδιο με οποιαδήποτε σχεδόν ταχύτητα. Οπότε πώς μπορούμε να μεταφράσουμε τα σήματα του παρελθόντος, όταν τρέχαμε πολύ, σε ένα σύγχρονο περιβάλλον;».

Εκτός από το όριο ταχύτητας των 180 km/h, η Volvo παρουσιάζει ένα Care Key, το οποίο επιτρέπει στους ιδιοκτήτες να περιορίζουν την ταχύτητα του αυτοκινήτου όταν το δανείζουν σε άλλους. Αυτό είναι το είδος του συστήματος που ενεργοποιήθηκε από τις πρόσφατες εξελίξεις στην τεχνολογία, αλλά η Ekholm ισχυρίζεται ότι η εστίαση της Volvo επικεντρώνεται στην ανθρώπινη πτυχή.

Volvo  Varjo

«Η χρήση της τεχνολογίας μπορεί να σε βοηθήσει να κατανοήσεις την κατάσταση όσο το δυνατόν καλύτερα», είπε. «Η δουλειά μου είναι να κατανοήσω τι πρέπει να αντιμετωπίσουμε και στη συνέχεια να χρησιμοποιήσω την τεχνολογία για να το αντιμετωπίσουμε».

Για το σκοπό αυτό, η Volvo σχεδιάζει και παρακάτω βήματα. Για παράδειγμα, όπως αρκετοί άλλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων, εξελίσσει ένα σύστημα παρακολούθησης οδηγού. Πιθανότατα θα λανσαριστεί τον επόμενο χρόνο και θα μπορούσε να βάλει «φρένο» στους μεθυσμένους ή στους πολύ κουρασμένους οδηγούς. Είναι αναντίλεκτα ένα πιο αμφιλεγόμενο βήμα, καθώς η χρήση ενός συστήματος που βασίζεται σε κάμερα εγείρει ερωτήματα σχετικά με το αν η Volvo παρακολουθεί τους οδηγούς.

«Η κάμερα δεν θα σε παρακολουθεί για να ξέρει τι κάνεις», είπε η Ekholm. «Το σύστημα διαβάζει τις κινήσεις του κεφαλιού και των ματιών σου, μελετά τα σήματα της αντίληψής σου και μεταφράζει το πού βρίσκεται το μυαλό σου. Βρίσκεται στην οδήγηση ή χρειάζεσαι βοήθεια;»

«Θα μείνουμε μακριά από τον λόγο που βρίσκεται πίσω από κάθε περισπασμό κατά την οδήγηση, διότι αυτό είναι νομοθετικό ζήτημα. Υπάρχουν τόσα πολλά πράγματα που σε μια συγκεκριμένη χρονική στιγμή μπορούν να μειώσουν την εστίασή σου στο οδηγικό καθήκον, οπότε ψάχνουμε τι καλύτερο μπορούμε να κάνουμε σε αυτήν την κατάσταση για να την επαναφέρουμε».

[Πηγή Volvo, Autocar UK]

node/39597

Mercedes-Benz S-Class: Με ενεργή αερανάρτηση και τετραδιεύθυνση

Προηγμένη τεχνολογία άνεσης και ασφάλειας για τη νέα Mercedes-Benz S-Class.

Πέμπτη, 30 Ιουλίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Mercedes-Benz S-Class: Με ενεργή αερανάρτηση και τετραδιεύθυνση

Μετά από το προηγμένο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας MBUX της ναυαρχίδας της και το νέο τύπο αερόσακων για τους πίσω επιβάτες, η Mercedes-Benz παρουσίασε τα τεχνικά χαρακτηριστικά της ενεργής αερανάρτησης και της τετραδιεύθυνσης της επερχόμενης S-Class (W223). 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Mercedes-Benz S-Class: MBUX με πέντε οθόνες και προηγμένη διεπαφή [video]

Η προαιρετική ανάρτηση E-Active Body Control έχει τη δυνατότητα να αυξομειώνει την απόσταση από το έδαφος και να αλλάζει τα χαρακτηριστικά της, βελτιώνοντας όχι μόνο την άνεση αλλά και την ασφάλεια. Πιο συγκεκριμένα, ως μέρος του συστήματος Pre-Safe Impulse Side, η ενεργή αερανάρτηση ψηλώνει αυτόματα κατά 8 cm μέσα σε μόλις 80 milisecond με τη βοήθεια υγροπνευματικών και συστήματος 48V, όταν οι αισθητήρες αντιληφθούν επικείμενη πλευρική σύγκρουση. Έτσι, μειώνεται η παραμόρφωση της καμπίνας καθώς το πάτωμα του οχήματος απορροφά καλύτερα τις δυνάμεις που ασκούνται σε μια πλευρική σύγκρουση.

Για να τα πετύχει όλα αυτά, η ανάρτηση διαθέτει πέντε επεξεργαστές με πολλαπλόυς πυρήνες, περισσότερους από 20 αισθητήρες και μια stereo camera (με λειτουργία Road Surface Scan), αναλύοντας τις συνθήκες 1.000 φορές το δευτερόλεπτο.

Mercedes-Benz S-Class

Το προαιρετικό σύστημα τετραδιεύθυνσης με ηλεκτροκινητήρα, βελτιώνει την ευελιξία της S-Class μειώνοντας τον κύκλο στροφής της λιμουζίνας σε κάτω από 11 μέτρα. Επίσης, διευκολύνει τις μανούβρες κατά το παρκάρισμα, πάντα σε συνδυασμό με το σύστημα Active Parking Assist και την κάμερα 360° με 3D view. Όπως βλέπουμε από τις φωτογραφίες, οι πίσω τροχοί της S-Class έχουν τη δυνατότητα να στρίβουν σε μεγάλες γωνίες που φτάνουν και τις 10ο ανάλογα με τη γωνία του τιμονιού και την ταχύτητα, παίρνοντας πληροφορίες από του αισθητήρες (οι πίσω τροχοί στρίβουν στην αντίθετη κατεύθυνση μέχρι τα 60 km/h και στην ίδια κατεύθυνση από εκεί και πέρα)

Η Mercedes-Benz έδωσε περισσότερες πληροφορίες και για τους νέου τύπου αερόσακους που χρησιμοποιεί η S-Class. Ο αερόσακος για τους πίσω επιβάτες (Rear Airbag), μειώνει την πιθανότητα τραυματισμού της σπονδυλικής στήλης, υποστηρίζοντας το κεφάλι και το λαιμό τους και λειτουργώντας επικουρικά στη ζώνη ασφαλείας (η οποία έχει τεχνολογίες beltbag και inflatable seat belt). Από την άλλη πλευρά, ο κεντρικός αερόσακος ανάμεσα στους εμπρός επιβάτες βρίσκεται αποθηκευμένος στην πλάτη του καθίσματος του οδηγού και ενεργοποιείται σε περίπτωση ισχυρής πλευρικής σύγκρουσης αποτρέποντας τη επαφή των κεφαλιών τους.

Ακόμα ένα στοιχείο ασφάλειας είναι η προειδοποίηση Exit Warning που προειδοποιεί οδηγό και συνοδηγό για διερχόμενο όχημα με κόκκινο φωτισμό όταν κάνουν την κίνηση να ανοίξουν την πόρτα (χρησιμοποιώντας τους αισθητήρες του Active Blind Spot Assist).

Περισσότερες αποκαλύψεις για τη νέα γενιά Mercedes-Benz S-Class W223 θα έχουμε στις 12 Αυγούστου όπου η γερμανική φίρμα θα μας παρουσιάσει στοιχεία πολυτέλειας ενώ η επίσημη πρεμιέρα του μοντέλου είναι προγραμματισμένη για τον Σεπτέμβριο του 2020.

[Πηγή: Mercedes-Benz]

node/39571

Αερόσακοι και για τους πίσω επιβάτες στην Mercedes-Benz S-Class

Η Mercedes-Benz S-Class ετοιμάζεται να θέσει νέα στάνταρ στον τομέα της ασφάλειας.

Κυριακή, 26 Ιουλίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Αερόσακοι και για τους πίσω επιβάτες στην Mercedes-Benz S-Class

Η Mercedes-Benz αποκάλυψε πως η νέα γενιά S-Class (W223) θα είναι το πρώτο αυτοκίνητο με αερόσακο για τους πίσω επιβάτες δημοσιεύοντας και μια σχετική εικόνα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Mercedes-Benz S-Class: MBUX με πέντε οθόνες και προηγμένη διεπαφή [video]

Όπως βλέπουμε, ο αερόσακος είναι τοποθετημένος στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων. Χάρη σε αυτόν, σε περίπτωση σύγκρουσης το κεφάλι και ο κορμός των πίσω επιβατών συγκρατείται με αποτέλεσμα να αποτρέπονται οι σοβαροί τραυματισμοί της σπονδυλικής στήλης. Επιπλέον, η γερμανική φίρμα δήλωσε πως ο αερόσακος έχει τη δυνατότητα να προσαρμόζεται σε περίπτωση παιδικών καθισμάτων. Βέβαια, όπως συμβαίνει με όλους τους αερόσακους, η ύπαρξή του καθιστά ακόμη πιο αναγκαία την ούτως η άλλως υποχρεωτική χρήση ζώνης (η S-Class έχει τεχνολογία inflatable seatbelt).

Εκτός από τους πίσω αερόσακους, η νέα S-Class θα έχει αναβαθμισμένη λειτουργία Pre-Safe Impulse Side που αντιλαμβάνεται μια πλευρική σύγκρουση προτού συμβεί και με τη βοήθεια των καθισμάτων μετακινεί τον οδηγό και τον συνοδηγό προς το κέντρο του οχήματος, ενώ παράλληλα η ανάρτηση στη μεριά της σύγκρουσης ανυψώνεται (E-Active Body Control) για καλύτερη απορρόφηση των δυνάμεων από το πιο άκαμπτο πάτωμα του μοντέλου.

Περισσότερες πληροφορίες για την ασφάλεια και τα συστήματα αυτόνομης οδήγησης της νέας S-Class θα έχουμε στις 29 Ιουλίου, ενώ στις12 Αυγούστου θα μάθουμε για την πολυτέλεια. Η επίσημη πρεμιέρα της Mercedes-Benz S-Class W223 είναι προγραμματισμένη για τον Σεπτέμβριο του 2020.

[Πηγή: Mercedes-Benz]