Volvo line-up
node/39288

Κόφτης στα 180 km/h: H Volvo και η λογική της

Η επικεφαλής ασφαλείας της Volvo εξηγεί γιατί η εταιρεία έχει βάλει όριο ταχύτητας σε όλα τα αυτοκίνητά της και ποια θα είναι τα επόμενα βήματα της σουηδικής φίρμας.

Η απόφαση της Volvo να περιορίσει την τελική ταχύτητα στα αυτοκίνητά της στα 180 km/h, την οποία η υιοθετεί αυτή τη στιγμή για όλα τα μοντέλα της, φαίνεται απίθανο να κάνει πραγματική διαφορά στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας.

Αυτό το ανώτατο όριο είναι πολύ πάνω από το όριο ταχύτητας κάθε χώρας, πλην της Γερμανίας. Επιπλέον, οι οδηγοί που θα ήθελαν να τρέχουν παραπάνω μάλλον δεν θα επέλεγαν Volvo και αναμφισβήτητα γίνεται ακόμα πιο απίθανο να το κάνουν από εδώ και πέρα. Ακόμα και η Malin Ekholm, επικεφαλής του Κέντρου Ασφάλειας της Volvo Cars, παραδέχτηκε: «Τα 180 km/h παραμένουν υψηλή ταχύτητα. Μήπως πρόκειται για το τέλος της υψηλής ταχύτητας; Σαφώς και όχι».

Γιατί λοιπόν το κάνει αυτό η Volvo; «Είναι ένας περιορισμός… και δεν υπάρχει κανένας λόγος να κινούμαστε ταχύτερα από τα 180 km/h», δήλωσε η Ekholm. «Όλοι μιλάνε για την ταχύτητα, αλλά εμείς θέλαμε να κάνουμε κάτι για να δείξουμε ότι το παίρνουμε πολύ στα σοβαρά. Και είναι κάτι που θα πυροδοτήσει έναν εις βάθος διάλογο για το θέμα».

Malin Ekholm, head of the Volvo Cars Safety Centre
Malin Ekholm, επικεφαλής του Volvo Cars Safety Centre.


Για τη Volvo, το όριο ταχύτητας είναι το πιο πρόσφατο βήμα στις προσπάθειές της για την προώθηση της οδικής ασφάλειας. Μην ξεχνάμε τη συμβολή της σουηδικής εταιρείας στην οδική ασφάλεια που ξεκίνησε με την υιοθέτηση της ζώνης ασφαλείας τριών σημείων και συνέχισε προωθώντας τα βιομηχανικά πρότυπα σχετικά με τα συστήματα δομικής και παθητικής ασφάλειας του αυτοκινήτου, και στη συνέχεια της πρόληψης των συγκρούσεων. Τεχνολογίες που δεν πατεντάρισε ποτέ, θεωρώντας ότι θα ήταν καλύτερο να έχουν όλοι πρόσβαση, μιας και η ασφάλεια στους δρόμους δεν έχει εταιρικό ή εθνικό χρώμα και σφραγίδα. 

Ως αποτέλεσμα της πρόσφατης ενέργεια με το όριο ταχύτητας των 180 km/h, η Ekholm είπε, «πολλοί πελάτες μας υποστηρίζουν σθεναρά αυτό που κάνουμε. Ένας λόγος για τον οποίο επέλεξαν ένα Volvo είναι επειδή είμαστε τόσο επικεντρωμένοι στην ασφάλεια».

Η αντίδραση άλλων, πολλών ανθρώπων ήταν πιο κυνική. Ακόμη και στο drive.gr και στη σελίδα μας στο Facebook πολλοί λοιδόρησαν τη Volvo γι’ αυτή την επιλογή της. Όμως η Ekholm αντιτείνει: «Υπάρχουν πάντα σκεπτικιστές, διότι η πρόκληση με τις πτυχές της ανθρώπινης συμπεριφοράς είναι ότι το ζήτημα της ταχύτητας συνδέεται με τον τρόπο που είναι προγραμματισμένος να λειτουργεί ο εγκέφαλός μας. Δεν είμαστε προγραμματισμένοι να κατανοήσουμε την το υψηλό επίπεδο της ταχύτητας».

»Λοιπόν, πώς μπορούμε να το κάνουμε αυτό με ωραίο τρόπο; Πώς εξισορροπούνται η ελευθερία κινήσεων με την ασφάλεια, πώς μοιάζει ο οδικός χάρτης και πώς συμπεριλαμβάνουμε τους σκεπτικιστές; Το όριο ταχύτητας είναι το πρώτο βήμα για να εξετάσουμε ποια είναι η ασφαλής ταχύτητα -και πώς μπορούμε να σε βοηθήσουμε να τη διατηρήσεις;».

Volvo  Varjo

Η Ekholm είπε ότι η Volvo δεν βρίσκεται εδώ για να προσδιορίσει ποια είναι η ασφαλής ταχύτητα. Πρόσθεσε μάλιστα, «παρακολούθησα ένα Συνέδριο Οδικής Ασφάλειας του ΟΗΕ στη Στοκχόλμη εφέτος όπου υπήρχαν πολιτικοί, αρχές οδικής κυκλοφορίας και ΜΚΟ που μιλούσαν για την ταχύτητα. Διαφορετικές ομάδες μπορούν να εισφέρουν διαφορετικά πράγματα: Οι κυβερνήσεις μπορούν να θεσπίσουν ανάλογη νομοθεσία και την επιβολή των ορίων, για παράδειγμα».

»Ως κατασκευαστής αυτοκινήτων, θέλουμε να φέρουμε στο τραπέζι την εργαλειοθήκη που διαθέτουμε, η οποία περιλαμβάνει ανώτατα όρια ταχύτητας και να δούμε πώς μπορούμε να κάνουμε τους οδηγούς να γίνουν όσο καλύτεροι θα μπορούσαν ανάλογα με την κάθε περίπτωση. Και μπορούμε να το κάνουμε με τρόπο που θα είναι κατανοητός ότι θα βοηθήσει και όχι με μια προσέγγιση “Μεγάλου Αδελφού”».

»Πριν από είκοσι χρόνια, δεν ήταν απαραιτήτως διασκεδαστικό να οδηγείς γρήγορα, διότι δεν ήταν άνετο. Τώρα τα αυτοκίνητα είναι φανταστικά και συμπεριφέρονται το ίδιο με οποιαδήποτε σχεδόν ταχύτητα. Οπότε πώς μπορούμε να μεταφράσουμε τα σήματα του παρελθόντος, όταν τρέχαμε πολύ, σε ένα σύγχρονο περιβάλλον;».

Εκτός από το όριο ταχύτητας των 180 km/h, η Volvo παρουσιάζει ένα Care Key, το οποίο επιτρέπει στους ιδιοκτήτες να περιορίζουν την ταχύτητα του αυτοκινήτου όταν το δανείζουν σε άλλους. Αυτό είναι το είδος του συστήματος που ενεργοποιήθηκε από τις πρόσφατες εξελίξεις στην τεχνολογία, αλλά η Ekholm ισχυρίζεται ότι η εστίαση της Volvo επικεντρώνεται στην ανθρώπινη πτυχή.

Volvo  Varjo

«Η χρήση της τεχνολογίας μπορεί να σε βοηθήσει να κατανοήσεις την κατάσταση όσο το δυνατόν καλύτερα», είπε. «Η δουλειά μου είναι να κατανοήσω τι πρέπει να αντιμετωπίσουμε και στη συνέχεια να χρησιμοποιήσω την τεχνολογία για να το αντιμετωπίσουμε».

Για το σκοπό αυτό, η Volvo σχεδιάζει και παρακάτω βήματα. Για παράδειγμα, όπως αρκετοί άλλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων, εξελίσσει ένα σύστημα παρακολούθησης οδηγού. Πιθανότατα θα λανσαριστεί τον επόμενο χρόνο και θα μπορούσε να βάλει «φρένο» στους μεθυσμένους ή στους πολύ κουρασμένους οδηγούς. Είναι αναντίλεκτα ένα πιο αμφιλεγόμενο βήμα, καθώς η χρήση ενός συστήματος που βασίζεται σε κάμερα εγείρει ερωτήματα σχετικά με το αν η Volvo παρακολουθεί τους οδηγούς.

«Η κάμερα δεν θα σε παρακολουθεί για να ξέρει τι κάνεις», είπε η Ekholm. «Το σύστημα διαβάζει τις κινήσεις του κεφαλιού και των ματιών σου, μελετά τα σήματα της αντίληψής σου και μεταφράζει το πού βρίσκεται το μυαλό σου. Βρίσκεται στην οδήγηση ή χρειάζεσαι βοήθεια;»

«Θα μείνουμε μακριά από τον λόγο που βρίσκεται πίσω από κάθε περισπασμό κατά την οδήγηση, διότι αυτό είναι νομοθετικό ζήτημα. Υπάρχουν τόσα πολλά πράγματα που σε μια συγκεκριμένη χρονική στιγμή μπορούν να μειώσουν την εστίασή σου στο οδηγικό καθήκον, οπότε ψάχνουμε τι καλύτερο μπορούμε να κάνουμε σε αυτήν την κατάσταση για να την επαναφέρουμε».

[Πηγή Volvo, Autocar UK]

node/40213

Έρευνα: Ποιο είναι το προφίλ του οδηγού που προκαλεί τροχαίο ατύχημα 

Τι αποκαλύπτει έρευνα του Ινστιτούτου Δημόσιας Υγείας του Αμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδος - Τα ερωτήματα που τέθηκαν στους συμμετέχοντες

Πέμπτη, 22 Οκτωβρίου 2020 | Επικοινωνία

Έρευνα: Ποιο είναι το προφίλ του οδηγού που προκαλεί τροχαίο ατύχημα 

Είναι άνδρας, ηλικίας κυρίως 17 με 35 χρόνων, δεν φορά ζώνη ασφαλείας ενώ οδηγεί, ταυτόχρονα πίνει, παραβιάζει όριο ταχύτητας και STOP, μιλά στο κινητό, στέλνει μηνύματα, ενώ τέλος δεν ξέχνα να παρκάρει παράνομα.

Αυτά είναι μερικά από τα χαρακτηριστικά του Έλληνα παραβάτη οδηγού, που ευθύνεται σημαντικά για τα τροχαία, το προφίλ του οποίου σκιαγραφούν τα στοιχεία έρευνας του Ινστιτούτου Δημόσιας Υγείας του Αμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδος, που παρουσιάστηκαν χτες βράδυ στη δεύτερη διαδικτυακή εκδήλωση του ΣΤ’ Κύκλου Διαλέξεων.

Μερίδιο ευθύνης στα τροχαία ατυχήματα, όπως δείχνουν τα στοιχεία έχουν και οι γυναίκες οδηγοί, οι οποίες σε μερικές παραβάσεις φαίνεται να «συναγωνίζονται» τους άνδρες. «Στόχος μας είναι να συμβάλουμε στην επίλυση ενός σημαντικού προβλήματος και να σβήσουμε -όπως κάναμε με το κάπνισμα- τη θλιβερή πρωτιά που έχει η χώρα μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, κι αυτό είναι το πρώτο δείγμα γραφής» τόνισε ο Διευθυντής του Ινστιτούτου Δημόσιας Υγείας, του Αμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδος, Καθηγητής Παναγιώτης Μπεχράκης, κατά την παρουσία των στοιχείων της πανελλήνιας έρευνας.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από τις 28/8/2020 έως 9/9/2020 και συμμετείχαν 1.600 άτομα (Άνδρες και γυναίκες) ηλικίας 17 ετών και άνω από το σύνολο των αστικών και αγροτικών περιοχών της ηπειρωτικής και νησιωτικής Ελλάδας.


Βασικό ερώτημα στους συμμετέχοντες ήταν πόσες φορές τους τελευταίους τρεις μήνες παραβίασαν τις διατάξεις του κώδικα οδικής κυκλοφορίας όσον αφορά:

Tη χρήση ζώνης ασφαλείας: Σύμφωνα με τα στοιχεία, σε αναγωγή επί του συνόλου των οδηγών της χώρας, 1.260.000 δηλαδή το 24% οδήγησαν από μια έως δέκα φορές χωρίς ζώνη ασφαλείας! Τα πρωτεία έχουν οι επαγγελματίες οδηγοί!
Υπέρβαση ορίου ταχύτητας: Το παραβίασαν 2.800.000 ,δηλαδή το 49%, με πρώτους τους μοτοσικλετιστές και δεύτερους τους επαγγελματίες
Επιτάχυνση για να περάσουν με πορτοκαλί φανάρι: Πάτησαν γκάζι, αντί για φρένο 3.116.000, πάνω από τους μισούς το 54%. Από αυτούς το 56% ήταν άνδρες και 52% γυναίκες
Παραβίαση STOP: 346.000 οδηγοί, ποσοστό 6%. Δυστυχώς οι περισσότεροι ήταν επαγγελματίες
Τη χρήση αλκοόλ: 750.000οδήγησαν έχοντας κάνει χρήση πάνω από ένα ποτό, δηλαδή το 13%!
Κινητό και οδήγηση: 2.827.000 μιλούσαν και οδηγούσαν κρατώντας το κινητό στο χέρι,ποσοστό 49% . Οι μοτοσυκλετιστές πρώτοι, με δεύτερους τους επαγγελματίες
Να στέλνει ή να διαβάζει μήνυμα στο κινητό: 577.000 είχαν...αφήσει το τιμόνι και ασχολούνταν με το κινητό, ποσοστό 10%
Προγραμματισμός GPS κατά την οδήγηση: 1.038.000 το… ξέχασαν πριν ξεκινήσουν, ποσοστό 18%
Παραβίαση λωρίδας έκτακτης ανάγκης: 404.000 ήταν οι «έξυπνοι» ποσοστό 7%
Οδήγηση μοτοσικλέτας χωρίς κράτος: 180.000, ποσοστό 35%,
Παράνομο παρκάρισμα: 865,000 , ποσοστό 15% , ενώ 1.211.000 ανέφεραν ότι διπλο-πάρκαραν,ποσοστό 21% !

Κι όλα αυτά τη στιγμή που η χώρα μας κατέχει «τη θλιβερή πρωτιά στην Ευρωπαϊκή Ένωση σε με το υψηλότερο ποσοστό σε θανάτους από τροχαία δυστυχήματα. Ταυτόχρονα, το μεγαλύτερο ποσοστό των θυμάτων είναι ηλικίας 17 έως 35 ετών» όπως ανέφερε κατά την έναρξη της ομιλίας του ο Υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη Ελευθέριος Οικονόμου.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο κ. Οικονόμου (Παγκόσμια Τράπεζα), το οικονομικό κόστος από τα τροχαία ατυχήματα ανέρχεται στο 1-3% του ΑΕΠ κάθε κράτους. Στην Ε.Ε. ετησίως δαπανάται ποσό ύψους €160 δισ., το οποίο ισοδυναμεί με το 2% του ΑΕΠ της Ε.Ε. Η ελληνική οικονομία επιβαρύνεται ετησίως με δαπάνες άνω των 3 δισεκατομμυρίων ευρώ. Για την πρόληψη και μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, όπως εξήγησε ο υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη θα πρέπει να βελτιωθούν συντονισμένα όλοι οι παράγοντες που συνθέτουν το πρόβλημα: οδηγός - όχημα - οδικό δίκτυο.

Συγκεκριμένα απαιτείται:

Η αναβάθμιση του συστήματος εκπαίδευσης των οδηγών,
Η σταδιακή αντικατάσταση των οχημάτων,
Η καθιέρωση του μαθήματος της κυκλοφοριακής αγωγής,
Η ενίσχυση των μεθόδων τεχνικής επιτήρησης οδικής συμπεριφοράς αλλά και της αστυνόμευσης με τη χρήση ηλεκτρονικών μέσων όπως π.χ. ραντάρ,
Περαιτέρω βελτίωση του οδικού δικτύου,
Η σύσταση ενός ενιαίου φορέα κεντρικού συντονισμού των εμπλεκόμενων υπηρεσιών σε ένα τροχαίο ατύχημα.
Καταλήγοντας ο κ. Οικονόμου ανέφερε πως «Σημαντικότερη όμως προϋπόθεση για την επιτυχία οποιασδήποτε πολιτικής στην οδική ασφάλεια είναι η καλλιέργεια κουλτούρας Οδικής Ασφάλειας στα παιδιά, γιατί μόνο έτσι μπορεί να αλλάξει μελλοντικά η κοινωνική αντίληψη για το σοβαρό αυτό πρόβλημα» άποψη με την οποία συμφώνησε και ο κ. Μπεχράκης τονίζοντας πως «έτσι έγινε και με το κάπνισμα, όταν το παιδί έλεγε μπαμπά μη καπνίζεις, τώρα πρέπει να μάθει να λέει μπαμπά μη τρέχεις …».

Την εκδήλωση προλόγισε ο κ. Παναγιώτης Αρκουμανέας, Πρόεδρος του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας, ο οποίος ανέφερε πως «ο ΕΟΔΥ σε συνεργασία με φορείς έχει ως κύριο στόχο να λάβει μέτρα για τα τροχαία για πρόληψη, προστασία και ευαισθητοποίηση του κόσμου σε θέματα οδικής ασφάλειας».

node/40198

EuroNCAP: Πέντε αστέρια για το VW ID.3 [video]

Δείτε αναλυτικά τη βαθμολογία που πήρε το VW ID.3 από τον EuroNCAP.

Τετάρτη, 21 Οκτωβρίου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

EuroNCAP: Πέντε αστέρια για το VW ID.3 [video]

«Το ID.3 αντιπροσωπεύει το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η κλιματική αλλαγή μας ωθεί να προσαρμοστούμε σε ένα καθαρότερο μέλλον και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα γίνουν ο κανόνας τα επόμενα χρόνια. Ο οργανισμός EuroNCAP θα συνεχίσει να δοκιμάζει αυτά τα αυτοκίονητα για να διασφαλίσει ότι η διάσωση του πλανήτη από ρύπους δεν επιβαρύνει την ασφάλεια και χαίρομαι που βλέπω ότι το ID.3 δεν συμβιβάζεται στις προδιαγραφές ασφαλείας».

Με αυτά τα λόγια ο Michiel van Ratingen, γενικός γραματέας του EuroNCAP σχολιάσε τα αποτελέσματα των δοκιμών πρόσκρουσης του VW ID.3, του πρώτου ηλεκτρικού αυτοκινήτου της VW, το οποίο και συγκέντρωσε την ανώτερη βαθμολογία των 5 αστεριών. 

id.3 crash

Συγκεκριμένα και σύμφωνα με τα αποτελέσματα των δοκιμών το ID.3 διατήρησε ακέραιο το χώρο των επιβατών, παρέχοντας σε αυτούς καλή προστασία τόσο σε μετωπική όσο και σε πλάγια σύγκρουση. Η βαθμολογία που συγκέντρωση για τους επιβάτες έφτασε το 87%. 

Αντίστοιχα η βαθμολόγια για την προστασία των παιδιών (με αυτά να κάθονται στα ειδικά καθίσματα) έφτασε το 89%, με την αξιολόγηση για την προστασία των πεζών να φτάνει το 71%, ενώ στο 88% κυμάνθηκε η βαθμολογία των συστημάτων ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας. 

Ειδική μνεία γίνεται από τον οργανισμό στο σύστημα multi-collision braking system, που επεμβαίνει στα φρένα μετά από μία σύγκρουση, ώστε να αποτρέψει ανεξέλεγκτη περαιτέρω κίνηση του οχήματος, καθώς και στο σύστημα e-Call που στέλνει αυτόματα μήνυμα σε υπηρεσίες άμεσης βοήθειας, ενημερώνοντας και για το σημείο που σημειώθηκε το ατύχημα.