node/39337

Καμπριολέ: Ασφαλέστερα από τα αντίστοιχα κλειστά μοντέλα;

Σύμφωνα με νέα έρευνα του IIHS, οι ανοιχτές εκδόσεις των αυτοκινήτων δεν υστερούν στο κομμάτι της παθητικής ασφάλειας.

Έρευνα του αμερικανικού ινστιτούτου IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) για την παθητική ασφάλεια των καμπριολέ αποδεικνύει πως είναι εξίσου ασφαλή - αν όχι ασφαλέστερα - σε σύγκριση με τα αντίστοιχα κλειστά οχήματα!

Παρόλο που τα δεδομένα από τις δοκιμές πρόσκρουσης αποδεικνύουν ότι τα σύγχρονα καμπριολέ μπορούν να προσφέρουν ικανοποιητική ασφάλεια στους επιβάτες τους, μέχρι σήμερα δεν είχε γίνει κάποια μελέτη με βάση τα πραγματικά ατυχήματα.

Έτσι, το IIHS συνέλεξε στοιχεία από τα τροχαία ατυχήματα και τα ποσοστά θανάτων όσον αφορά ανοιχτά και αντίστοιχα κλειστά μοντέλα ηλικίας 1 έως 5 ετών για την περίοδο 2014-2018 στις ΗΠΑ. Σύμφωνα με τα στατιστικά, η πιθανότητα ατυχήματος στα καμπριολέ ήταν 6% μικρότερη σε σύγκριση με τα αντίστοιχα κλειστά μοντέλα. Αντίστοιχα, τα ποσοστά θανάτων ήταν 11% χαμηλότερα στα καμπριολέ, παρόλο που η πιθανότητα ο οδηγός να εκτοξευτεί από τη θέση του σε ένα θανατηφόρο τροχαίο ήταν μεγαλύτερη σε σχέση με ένα κλειστό όχημα (21% έναντι 17%).

Βέβαια πρέπει να σημειωθεί πως η συμπεριφορά των οδηγών παρουσίασε μικρές διαφορές ανάλογα με τον τύπο οχήματος. Πιο συγκεκριμένα, οι οδηγοί ανοιχτών μοντέλων φορούσαν συχνότερα ζώνη ασφαλείας και δεν ξεπερνούσαν τόσο συχνά τα όρια ταχύτητας - αν και ήταν λίγο πιο πιθανό να οδηγούν υπό την επήρεια αλκοόλ. Όλα αυτά βέβαια με πολύ μικρές αποκλίσεις. Επιπλέον, οι ιδιοκτήτες καμπριολέ είναι λιγότερο πιθανό να τα οδηγήσουν σε κακές καιρικές συνθήκες ή σε πολυσύχναστους δρόμους, κάτι που μειώνει την πιθανότητα σοβαρού τροχαίου.

Ο Eric Teoh, υπεύθυνος στατιστικής του IIHS, δήλωσε: «Τα ευρήματα μπορεί να μη δείχνουν ότι τα καμπριολέ προσφέρουν καλύτερη προστασία για τους επιβάτες τους σε σχέση με άλλα αυτοκίνητα, αλλά υποδεικνύουν πως δεν υπάρχει στατιστική βάση για οποιαδήποτε ανησυχία ότι η απουσία σταθερής οροφής τα καθιστά πιο επικίνδυνα. Με βάση αυτή τη μελέτη, τα καμπριολέ δεν κρύβουν κινδύνους. Αν ενδιαφέρεστε να αγοράσετε ένα ανοιχτό μοντέλο, καλό θα ήταν να ελέγξετε τη βαθμολογία του στις δοκιμές πρόσκρουσης και τα συστήματα ασφαλείας που διαθέτει στον εξοπλισμό του - ακριβώς όπως θα κάνατε και για οποιοδήποτε άλλο όχημα.»

[Πηγή: IIHS]

node/40213

Έρευνα: Ποιο είναι το προφίλ του οδηγού που προκαλεί τροχαίο ατύχημα 

Τι αποκαλύπτει έρευνα του Ινστιτούτου Δημόσιας Υγείας του Αμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδος - Τα ερωτήματα που τέθηκαν στους συμμετέχοντες

Πέμπτη, 22 Οκτωβρίου 2020 | Επικοινωνία

Έρευνα: Ποιο είναι το προφίλ του οδηγού που προκαλεί τροχαίο ατύχημα 

Είναι άνδρας, ηλικίας κυρίως 17 με 35 χρόνων, δεν φορά ζώνη ασφαλείας ενώ οδηγεί, ταυτόχρονα πίνει, παραβιάζει όριο ταχύτητας και STOP, μιλά στο κινητό, στέλνει μηνύματα, ενώ τέλος δεν ξέχνα να παρκάρει παράνομα.

Αυτά είναι μερικά από τα χαρακτηριστικά του Έλληνα παραβάτη οδηγού, που ευθύνεται σημαντικά για τα τροχαία, το προφίλ του οποίου σκιαγραφούν τα στοιχεία έρευνας του Ινστιτούτου Δημόσιας Υγείας του Αμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδος, που παρουσιάστηκαν χτες βράδυ στη δεύτερη διαδικτυακή εκδήλωση του ΣΤ’ Κύκλου Διαλέξεων.

Μερίδιο ευθύνης στα τροχαία ατυχήματα, όπως δείχνουν τα στοιχεία έχουν και οι γυναίκες οδηγοί, οι οποίες σε μερικές παραβάσεις φαίνεται να «συναγωνίζονται» τους άνδρες. «Στόχος μας είναι να συμβάλουμε στην επίλυση ενός σημαντικού προβλήματος και να σβήσουμε -όπως κάναμε με το κάπνισμα- τη θλιβερή πρωτιά που έχει η χώρα μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, κι αυτό είναι το πρώτο δείγμα γραφής» τόνισε ο Διευθυντής του Ινστιτούτου Δημόσιας Υγείας, του Αμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδος, Καθηγητής Παναγιώτης Μπεχράκης, κατά την παρουσία των στοιχείων της πανελλήνιας έρευνας.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από τις 28/8/2020 έως 9/9/2020 και συμμετείχαν 1.600 άτομα (Άνδρες και γυναίκες) ηλικίας 17 ετών και άνω από το σύνολο των αστικών και αγροτικών περιοχών της ηπειρωτικής και νησιωτικής Ελλάδας.


Βασικό ερώτημα στους συμμετέχοντες ήταν πόσες φορές τους τελευταίους τρεις μήνες παραβίασαν τις διατάξεις του κώδικα οδικής κυκλοφορίας όσον αφορά:

Tη χρήση ζώνης ασφαλείας: Σύμφωνα με τα στοιχεία, σε αναγωγή επί του συνόλου των οδηγών της χώρας, 1.260.000 δηλαδή το 24% οδήγησαν από μια έως δέκα φορές χωρίς ζώνη ασφαλείας! Τα πρωτεία έχουν οι επαγγελματίες οδηγοί!
Υπέρβαση ορίου ταχύτητας: Το παραβίασαν 2.800.000 ,δηλαδή το 49%, με πρώτους τους μοτοσικλετιστές και δεύτερους τους επαγγελματίες
Επιτάχυνση για να περάσουν με πορτοκαλί φανάρι: Πάτησαν γκάζι, αντί για φρένο 3.116.000, πάνω από τους μισούς το 54%. Από αυτούς το 56% ήταν άνδρες και 52% γυναίκες
Παραβίαση STOP: 346.000 οδηγοί, ποσοστό 6%. Δυστυχώς οι περισσότεροι ήταν επαγγελματίες
Τη χρήση αλκοόλ: 750.000οδήγησαν έχοντας κάνει χρήση πάνω από ένα ποτό, δηλαδή το 13%!
Κινητό και οδήγηση: 2.827.000 μιλούσαν και οδηγούσαν κρατώντας το κινητό στο χέρι,ποσοστό 49% . Οι μοτοσυκλετιστές πρώτοι, με δεύτερους τους επαγγελματίες
Να στέλνει ή να διαβάζει μήνυμα στο κινητό: 577.000 είχαν...αφήσει το τιμόνι και ασχολούνταν με το κινητό, ποσοστό 10%
Προγραμματισμός GPS κατά την οδήγηση: 1.038.000 το… ξέχασαν πριν ξεκινήσουν, ποσοστό 18%
Παραβίαση λωρίδας έκτακτης ανάγκης: 404.000 ήταν οι «έξυπνοι» ποσοστό 7%
Οδήγηση μοτοσικλέτας χωρίς κράτος: 180.000, ποσοστό 35%,
Παράνομο παρκάρισμα: 865,000 , ποσοστό 15% , ενώ 1.211.000 ανέφεραν ότι διπλο-πάρκαραν,ποσοστό 21% !

Κι όλα αυτά τη στιγμή που η χώρα μας κατέχει «τη θλιβερή πρωτιά στην Ευρωπαϊκή Ένωση σε με το υψηλότερο ποσοστό σε θανάτους από τροχαία δυστυχήματα. Ταυτόχρονα, το μεγαλύτερο ποσοστό των θυμάτων είναι ηλικίας 17 έως 35 ετών» όπως ανέφερε κατά την έναρξη της ομιλίας του ο Υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη Ελευθέριος Οικονόμου.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο κ. Οικονόμου (Παγκόσμια Τράπεζα), το οικονομικό κόστος από τα τροχαία ατυχήματα ανέρχεται στο 1-3% του ΑΕΠ κάθε κράτους. Στην Ε.Ε. ετησίως δαπανάται ποσό ύψους €160 δισ., το οποίο ισοδυναμεί με το 2% του ΑΕΠ της Ε.Ε. Η ελληνική οικονομία επιβαρύνεται ετησίως με δαπάνες άνω των 3 δισεκατομμυρίων ευρώ. Για την πρόληψη και μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, όπως εξήγησε ο υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη θα πρέπει να βελτιωθούν συντονισμένα όλοι οι παράγοντες που συνθέτουν το πρόβλημα: οδηγός - όχημα - οδικό δίκτυο.

Συγκεκριμένα απαιτείται:

Η αναβάθμιση του συστήματος εκπαίδευσης των οδηγών,
Η σταδιακή αντικατάσταση των οχημάτων,
Η καθιέρωση του μαθήματος της κυκλοφοριακής αγωγής,
Η ενίσχυση των μεθόδων τεχνικής επιτήρησης οδικής συμπεριφοράς αλλά και της αστυνόμευσης με τη χρήση ηλεκτρονικών μέσων όπως π.χ. ραντάρ,
Περαιτέρω βελτίωση του οδικού δικτύου,
Η σύσταση ενός ενιαίου φορέα κεντρικού συντονισμού των εμπλεκόμενων υπηρεσιών σε ένα τροχαίο ατύχημα.
Καταλήγοντας ο κ. Οικονόμου ανέφερε πως «Σημαντικότερη όμως προϋπόθεση για την επιτυχία οποιασδήποτε πολιτικής στην οδική ασφάλεια είναι η καλλιέργεια κουλτούρας Οδικής Ασφάλειας στα παιδιά, γιατί μόνο έτσι μπορεί να αλλάξει μελλοντικά η κοινωνική αντίληψη για το σοβαρό αυτό πρόβλημα» άποψη με την οποία συμφώνησε και ο κ. Μπεχράκης τονίζοντας πως «έτσι έγινε και με το κάπνισμα, όταν το παιδί έλεγε μπαμπά μη καπνίζεις, τώρα πρέπει να μάθει να λέει μπαμπά μη τρέχεις …».

Την εκδήλωση προλόγισε ο κ. Παναγιώτης Αρκουμανέας, Πρόεδρος του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας, ο οποίος ανέφερε πως «ο ΕΟΔΥ σε συνεργασία με φορείς έχει ως κύριο στόχο να λάβει μέτρα για τα τροχαία για πρόληψη, προστασία και ευαισθητοποίηση του κόσμου σε θέματα οδικής ασφάλειας».

node/40198

EuroNCAP: Πέντε αστέρια για το VW ID.3 [video]

Δείτε αναλυτικά τη βαθμολογία που πήρε το VW ID.3 από τον EuroNCAP.

Τετάρτη, 21 Οκτωβρίου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

EuroNCAP: Πέντε αστέρια για το VW ID.3 [video]

«Το ID.3 αντιπροσωπεύει το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η κλιματική αλλαγή μας ωθεί να προσαρμοστούμε σε ένα καθαρότερο μέλλον και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα γίνουν ο κανόνας τα επόμενα χρόνια. Ο οργανισμός EuroNCAP θα συνεχίσει να δοκιμάζει αυτά τα αυτοκίονητα για να διασφαλίσει ότι η διάσωση του πλανήτη από ρύπους δεν επιβαρύνει την ασφάλεια και χαίρομαι που βλέπω ότι το ID.3 δεν συμβιβάζεται στις προδιαγραφές ασφαλείας».

Με αυτά τα λόγια ο Michiel van Ratingen, γενικός γραματέας του EuroNCAP σχολιάσε τα αποτελέσματα των δοκιμών πρόσκρουσης του VW ID.3, του πρώτου ηλεκτρικού αυτοκινήτου της VW, το οποίο και συγκέντρωσε την ανώτερη βαθμολογία των 5 αστεριών. 

id.3 crash

Συγκεκριμένα και σύμφωνα με τα αποτελέσματα των δοκιμών το ID.3 διατήρησε ακέραιο το χώρο των επιβατών, παρέχοντας σε αυτούς καλή προστασία τόσο σε μετωπική όσο και σε πλάγια σύγκρουση. Η βαθμολογία που συγκέντρωση για τους επιβάτες έφτασε το 87%. 

Αντίστοιχα η βαθμολόγια για την προστασία των παιδιών (με αυτά να κάθονται στα ειδικά καθίσματα) έφτασε το 89%, με την αξιολόγηση για την προστασία των πεζών να φτάνει το 71%, ενώ στο 88% κυμάνθηκε η βαθμολογία των συστημάτων ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας. 

Ειδική μνεία γίνεται από τον οργανισμό στο σύστημα multi-collision braking system, που επεμβαίνει στα φρένα μετά από μία σύγκρουση, ώστε να αποτρέψει ανεξέλεγκτη περαιτέρω κίνηση του οχήματος, καθώς και στο σύστημα e-Call που στέλνει αυτόματα μήνυμα σε υπηρεσίες άμεσης βοήθειας, ενημερώνοντας και για το σημείο που σημειώθηκε το ατύχημα.