node/34838

Η αύξηση των ορίων ταχύτητας κοστίζει σε ανθρώπινες ζωές

Σύμφωνα με έρευνα του Institute for Highway Safety (IIHS) στις ΗΠΑ.

Σύμφωνα με νέα έρευνα του Institute for Highway Safety (IIHS), η αύξηση των ορίων ταχύτητας στις ΗΠΑ που παρατηρείται τα τελευταία 25 χρόνια έχει κοστίσει τη ζωή σε περίπου 37.000 ανθρώπους.

Στη μελέτη που αποτελεί συνέχεια μιας έρευνας του 2016, αναλύθηκαν οι επιπτώσεις των αλλαγών στα μέγιστα επιτρεπόμενα όρια ταχύτητας σε κάθε πολιτεία, από το 1993 μέχρι το 2017. Εξετάζοντας τους ετήσιους θανάτους από τροχαία ανά χιλιόμετρο που διανύθηκε σε κάθε πολιτεία και λαμβάνοντας υπόψη και άλλους παράγοντες που επηρέασαν τα εν λόγω στατιστικά στοιχεία (αλλαγές σε ποσοστά ανεργίας, αριθμός των νέων οδηγών και χρήση της ζώνης ασφαλείας), υπολογίστηκε το κόστος της αύξησης των ορίων σε ανθρώπινες ζωές.

Τα αποτελέσματα δείχνουν πως μια αύξηση της τάξεως των 8 km/h (5 mph) στα όρια ταχύτητας, αντιστοιχεί σε ποσοστιαία αύξηση των θανάτων κατά 8% όσον αφορά τα τροχαία που γίνονται στις εθνικές οδούς και κατά 3% στο υπόλοιπο οδικό δίκτυο. Αυτό σημαίνει πως μέσα σε 25 χρόνια οι αυξήσεις των ορίων ευθύνονται για 36.760 περισσότερους θανάτους (13.638 σε εθνικές οδούς και 23.122 σε άλλους δρόμους) οι οποίοι θα μπορούσαν να έχουν αποφευχθεί αν τα όρια ταχύτητας είχαν διατηρηθεί στα επίπεδα του 1993.

car crash

Όπως δήλωσε και ο Charles Farmer, αντιπρόεδρος της IIHS για έρευνες και στατιστικά: "Διατηρώντας ταχύτητα 113 km/h (70 mph) αντί για 105 km/h (65 mph), ο οδηγός μπορεί να γλιτώσει στην καλύτερη περίπτωση 6,5 λεπτά σε μια απόσταση 113 km. Πριν ανεβάσουν τα όρια ταχύτητας, οι νομοθέτες θα πρέπει να σκεφτούν αν τα πιθανά οφέλη στο χρόνο ταξιδιού αξίζουν το πρόσθετο ρίσκο για ανθρώπινες ζωές."

Από τα μέσα της δεκαετίας του '90 παρατηρήθηκε μια αύξηση των ορίων στις περισσότερες πολιτείες των ΗΠΑ. Μια μεγάλη μερίδα του κοινού βλέπει θετικά αυτή την αλλαγή και υποστηρίζει πως αποτελεί κίνηση εξορθολογισμού μιας και τα νέα όρια είναι πιο κοντά στις ταχύτητες που μετακινούνται οι περισσότεροι Αμερικανοί. Παρόλα αυτά, σύμφωνα με την IIHS, η αύξηση των ορίων κάνει τους οδηγούς να τα ξεπερνούν, πηγαίνοντας ακόμη πιο γρήγορα.

Σήμερα, το ανώτατο όριο ταχύτητας σε 41 πολιτείες είναι ίσο ή μεγαλύτερο από 113 km/h (70 mph), σε 6 πολιτείες ισχύουν τα 129 km/h (80mph) ενώ σε ορισμένους δρόμους του Τέξας επιτρέπονται ταχύτητες έως 137 km/h (85 mph).

USA speed limits

Ο πρόεδρος της IHS, David Harkey δήλωσε: "Περίπου 10.000 άνθρωποι το χρόνο χάνουν τη ζωή τους σε τροχαία που σχετίζονται με υπερβολική ταχύτητα. Μπορούμε να μειώσουμε αυτό τον αριθμό μέσω αποτελεσματικής αστυνόμευσης και καλύτερων υποδομών. Τα λογικά όρια ταχύτητας παίζουν και αυτά πολύ σημαντικό ρόλο όπως αποδεικνύεται από την έρευνά μας."

node/39446

Elon Musk: Είμαστε πολύ κοντά στην πλήρως αυτόνομη οδήγηση

Ο CEO της Tesla είναι σίγουρος πως στο άμεσο μέλλον τα οχήματα της Tesla θα υποστηρίζουν αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 5.

Παρασκευή, 10 Ιουλίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Elon Musk: Είμαστε πολύ κοντά στην πλήρως αυτόνομη οδήγηση

Ο Elon Musk, κατά τη διάρκεια ομιλίας του στο Παγκόσμιο Συνέδριο Τεχνητής Νοημοσύνης στη Σανγκάη, δήλωσε πως η τεχνολογία πλήρως αυτόνομης οδήγησης (επιπέδου 5) θα είναι έτοιμη αρκετά σύντομα.

«Είμαι απόλυτα σίγουρος πως η αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 5 θα γίνει πραγματικότητα, και πιστεύω πως αυτό θα συμβεί πολύ γρήγορα. Συνεχίζω να πιστεύω πως θα έχουμε έτοιμα τα βασικά συστατικά για αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 5 μέσα στο έτος», δήλωσε ο Musk.

Ο CEO της Tesla ισχυρίζεται πως η πλήρως αυτόνομη οδήγηση είναι εφικτή με το harware που υπάρχει ήδη στα σημερινά μοντέλα της εταριείας, με τις διαφορές να αφορούν το λογισμικό. Επίσης, θεωρεί πως δεν υπάρχουν πλέον μεγάλες προκλήσεις για την ολοκλήρωση του project αλλά αρκετά μικρά προβλήματα που απομένει να λυθούν, καθώς το σύστημα πρέπει να είναι έτοιμο να αντιμετωπίσει περίεργες καταστάσεις με επιτυχία.

Το πιο πιθανό σενάριο είναι η Tesla να συνεχίσει να αναβαθμίζει τις δυνατότητες του Autopilot που προσφέρει για τα μοντέλα της, το οποίο σήμερα προσφέρει αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2. Αυτό συμβαίνει επείδή παρόλο που το σύστημα αναλαμβάνει πλήρως τον έλεγχο του τιμονιού, της επιτάχυνσης και της επιβράδυνσης, ο οδηγός καλείται να έχει διαρκώς τα χέρια του πάνω ή κοντά στο τιμόνι και να διατηρεί την προσοχή του στο δρόμο καθώς ανά πάσα στιγμή μπορεί να του ζητηθεί να ανακτήσει τον έλεγχο.

[Πηγή: CarExpect]

node/39402

Bridgestone: Νέα τεχνολογία παρακολούθησης της κατάστασης των ελαστικών [video]

Το σύστημα Tyre Damage Monitoring System εξελίχθηκε σε συνεργασία με την Microsoft με στόχο να ενισχύσει την οδική ασφάλεια.

Σάββατο, 04 Ιουλίου 2020 | Επικοινωνία

Bridgestone: Νέα τεχνολογία παρακολούθησης της κατάστασης των ελαστικών [video]

Η Bridgestone ανακοίνωσε τη νέα τεχνολογία Tyre Damage Monitoring System σε συνεργασία με την Microsoft, η οποία παρακολουθεί διαρκώς την κατάσταση των ελαστικών καθώς το όχημα κινείται, με στόχο να προειδοποιεί τον οδηγό για πιθανές τεχνικές βλάβες, ενισχύοντας την οδική ασφάλεια.

Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε στη Μ.Βρετανία, το 30% των τροχαίων ατυχημάτων έχουν να κάνουν με τεχνικές βλάβες. Όπως αναφέρει η Bridgestone, οι βλάβες στα ελαστικά μπορεί να έχουν να κάνουν με απώλεια πίεσης, κόπωση, ανομοιόμορφη φθορά και τραυματισμό της γόμας από λακούβες, κακοτεχνίες ή κοφτερά αντικείμενα που βρίσκονται στο οδόστρωμα.

Τα συστήματα ελέγχου πίεσης ελαστικών που υποχρεωτικά ανήκουν στον εξοπλισμό όλων των αυτοκινήτων από το 2012, δίνουν μια εικόνα για την κατάσταση του ελαστικού, ενώ η σωστή συντήρηση τους αποτρέπει πιθανά προβλήματα. Παρόλα αυτά, μέχρι σήμερα δεν υπάρχει τρόπος να αντιληφθεί ο οδηγός τον τραυματισμό του ελαστικού από αντικείμενα καθώς βρίσκεται σε κίνηση - κάτι που έρχεται να λύσει το Tyre Damage Monitoring System.

Το σύστημα χρησιμοποιεί την πλατφόρμα Microsoft Connectet Vehcile Platform (MCVP), λαμβάνοντας δεδομένα από αισθητήρες που ήδη υπάρχουν στα αυτοκίνητα. Μέσω αλγορίθμων, είναι δυνατή η παρακολούθηση της κατάστασης της επιφάνειας του ελαστικού, με τον οδηγό να λαμβάνει προειδοποιητικό μήνυμα αμέσως μετά από μια πιθανή βλάβη. Επιπλέον, το σύστημα έχει τη δυνατότητα να καταγράφει την τοποθεσία όπου παρατηρήθηκε η βλάβη, δημιουργώντας μια βάση δεδομένων που θα μπορούσε να φανεί πολύ χρήσιμη στις τοπικές αρχές που είναι υπεύθυνες για τη συντήρηση δρόμων, αλλά και για τα υπόλοιπα οχήματα που περνούν από το συγκεκριμένο σημείο.

Το Tyre Damage Monitoring System είναι ήδη διαθέσιμο για τους στόλους οχημάτων που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα Microsoft Connectet Vehcile Platform (MCVP), ενώ δεν είναι απίθανο να δούμε κάτι παρόμοιο και στα επιβατικά αυτοκίνητα του μέλλοντος.

[Πηγή: Bridgestone]