H ZF δοκίμασε τον εξωτερικό πλευρικό αερόσακο

Οι αερόσακοι εκτός των αυτοκινήτων δεν είναι κάτι το συνηθισμένο. Ωστόσο, αυτό είναι το πρότζεκτ γερμανικής ZF, η οποία παρουσιάζει τα πρώτα αποτελέσματα της υπό εξέλιξη συσκευής.

Ύστερα από τους αερόσακους στην καμπίνα, θα μπορούσαμε να έχουμε και αερόσακους γύρω από το αμάξωμα. Προφανώς, στην πράξη, το δεύτερο είναι πιο περίπλοκο από το πρώτο, αλλά μπορούμε πλέον να συνοψίσουμε τα αποτελέσματα του εξωτερικού πλευρικού αερόσακου που εξελίσσει η γερμανική εταιρεία εξοπλισμού, ZF.

H ZF δεν ανέφερε τον χρονικό ορίζοντα που θα μπορούσε μια τέτοια συσκευή να αποτελέσει εξοπλισμό ενός μοντέλου παραγωγής. Και τούτο, δεδομένου ότι η εταιρεία δεν βρίσκεται ακόμη στην τελική φάση του πρότζεκτ. Αλλά απ’ ό,τι αναφέρει στο δελτίο Τύπου, οι δοκιμές φαίνονται πολλά υποσχόμενες.

zf

Η ZF λοιπόν δοκίμασε τον εξωτερικό πλευρικό αερόσακο. Συγκεκριμένα, ένας αερόσακος που είναι τοποθετημένος στο κάτω μέρος της καροσερί (και συνεπώς αόρατος απ’ έξω) αναπτύσσεται σε 150 χιλιοστά του δευτερολέπτου σε περίπτωση επικείμενης πλευρικής σύγκρουσης. Ο όγκος του φθάνει τα 400 lt, με άλλα λόγια οκτώ φορές περισσότερο από έναν κλασικό αερόσακο οδηγού!

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ ZF Group: Από τα γρανάζια στην πρωτοπορία της τεχνολογίας

Η ZF διευκρινίζει ότι η ανάπτυξη αυτού του πλευρικού «μαξιλαριού» εξαρτάται από διάφορες παραμέτρους, από διαφορετικούς αισθητήρες (ραντάρ, κάμερα, lidar) και τεχνητή νοημοσύνη ικανή να προβλέψει την επικείμενη σύγκρουση. Η γερμανικός γίγαντας με κύρια ενασχόληση τα κιβώτια ταχυτήτων, λέει ότι σε περίπτωση ατυχήματος με πλευρική πρόσκρουση, ένας τέτοιος αερόσακος θα μειώσει τους τραυματισμούς και τη σοβαρότητά τους έως και 40%.