node/45524

5άστερο το Subaru Solterra στις δοκιμές του Euro NCAP

Το Subaru Solterra, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Subaru, απέσπασε την κορυφαία διάκριση των 5 αστεριών στις δοκιμές ασφάλειας που υποβλήθηκε από τον ανεξάρτητο οργανισμό Euro NCAP.

Το Subaru Solterra πέτυχε τη μέγιστη συνολική βαθμολογία πέντε αστέρων στις δοκιμές πρόσκρουσης και ασφάλειας του ευρωπαϊκού ανεξάρτητου οργανισμού Euro NCAP. Πέρα από την ανώτατη συνολική βαθμολογία, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Subaru απέσπασε υψηλές βαθμολογίες και στους τέσσερις τομείς αξιολόγησης του Euro NCAP. 

Αναλυτικότερα, το Solterra πέτυχε την υψηλότερη βαθμολογία που έχει επιτύχει ποτέ ένα όχημα Subaru στην Υποβοήθηση Ασφάλειας στην κατηγορία Small Off-Road, σύμφωνα με την τελευταία ισχύουσα δοκιμή. Κατέγραψε επίσης τους υψηλότερους βαθμούς στην επιτήρηση της κατάστασης των επιβατών και του οδηγού, συμπεριλαμβανομένης και της υπενθύμισης ζώνης ασφαλείας. 

Επιπλέον, πήρε πολύ υψηλή βαθμολογία για το AEB Car-to-Car (σύστημα πριν από τη σύγκρουση), ενώ έχει καλή απόδοση στα τμήματα Emergency Lane Keep Assist, Lane keep Assist και Human Machine Interface. Συνολικά, το σύστημα Autonomous Emergency Braking (AEB) απέδωσε καλά στις δοκιμές. 

Το Solterra είναι εξοπλισμένο με σύστημα υπενθύμισης ζωνών ασφαλείας, που είναι στάνταρ τόσο στα εμπρός όσο και στα πίσω καθίσματα, καθώς και ένα σύστημα ανίχνευσης της κόπωσης του οδηγού. Το σύστημα Υποστήριξης Λωρίδας (Lane Tracing Assist) διορθώνει απαλά τη διαδρομή του οχήματος εάν βγει από τη λωρίδα ενώ επεμβαίνει σε ορισμένες πιο κρίσιμες καταστάσεις. Ένα σύστημα υποβοήθησης ταχύτητας ανιχνεύει το τοπικό όριο ταχύτητας χάρη στο Traffic Sign Reader και ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει τον περιοριστή (μέσω του Speed Limiter) ή να αφήσει το σύστημα να το κάνει αυτόματα.

Στον τομέα αξιολόγησης ενήλικων επιβατών, το Solterra έχει πετύχει τη μέγιστη βαθμολογία στη διάσωση και τον απεγκλωβισμό. Επιπλέον, τα πήγε εξαιρετικά στην πλευρική και στην οπίσθια σύγκρουση.

Subaru Solterra

Οι δοκιμές έδειξαν ότι ενώ η καμπίνα επιβατών παρέμεινε σταθερή στη δοκιμή μετωπικής μετατόπισης, οι εικονικές μετρήσεις έδειξαν καλή προστασία γονάτων και μηριαίων οστών, τόσο του οδηγού όσο και του συνοδηγού. Ο έλεγχος μετατόπισης (ο βαθμός στον οποίο ένα σώμα πέφτει στην άλλη πλευρά του οχήματος όταν χτυπιέται από την μακρινή πλευρά) διαπιστώθηκε ότι ήταν καλός. Το Solterra έχει ένα αντίμετρο για μετριασμό των τραυματισμών από επιβάτες σε επιβάτες σε τέτοιες κρούσεις.

Το σύστημα απέδωσε καλά στη δοκιμή του Euro NCAP, με καλή προστασία των κεφαλιών των επιβατών. Οι δοκιμές στα μπροστινά καθίσματα και τα προσκέφαλα έδειξαν καλή προστασία έναντι αυχενικών τραυματισμών σε περίπτωση σύγκρουσης από το πίσω μέρος. Μια γεωμετρική ανάλυση των πίσω καθισμάτων έδειξε επίσης καλή προστασία του αυχένα. Ένα προηγμένο σύστημα eCall έχει τοποθετηθεί που ειδοποιεί τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση σύγκρουσης καθώς και ένα σύστημα που ενεργοποιεί αυτόματα τα φρένα για να αποτρέψει δευτερεύουσες συγκρούσεις.

Για την αξιολόγηση ανήλικων επιβατών, το Solterra πέτυχε τη μέγιστη βαθμολογία στις δοκιμές πρόσκρουσης (μετωπική και πλευρική πρόσκρουση) με βάση τα παιδιά ηλικίας 6 και 10 ετών, καθώς και την εγκατάσταση CRS. Παρέχεται καλή ή επαρκής προστασία σε όλες τις κρίσιμες περιοχές του σώματος στις δοκιμές μετωπικής και πλευρικής σύγκρουσης, και οι μέγιστοι βαθμοί δόθηκαν σε αυτό το μέρος της αξιολόγησης. Ο αερόσακος του συνοδηγού μπορεί να απενεργοποιηθεί για να επιτραπεί, σε αυτή τη θέση καθίσματος, η χρήση παιδικού καθίσματος που βλέπει προς τα πίσω. Όλοι οι τύποι παιδικών καθισμάτων για τους οποίους έχει σχεδιαστεί το Solterra θα μπορούσαν να εγκατασταθούν και να τοποθετηθούν σωστά.

Για την αξιολόγηση των ευάλωτων χρηστών του δρόμου, το Solterra πέτυχε πολύ υψηλή βαθμολογία στο AEB Cyclist (Αυτόνομο Φρενάρισμα Έκτακτης Ανάγκης για προστασία ποδηλάτη). Η προστασία του κεφαλιού του χτυπημένου πεζού ήταν καλή ή επαρκής, ενώ ο προφυλακτήρας προσέφερε καλή προστασία στα πόδια των πεζών. Το σύστημα AEB έδειξε ότι μπορεί να ανταποκριθεί σε ευάλωτους χρήστες δρόμου καθώς και σε άλλα οχήματα. Απέδωσε καλά στις δοκιμές ανταπόκρισής του σε πεζούς και ποδηλάτες, με τις συγκρούσεις να αποφεύγονται στα περισσότερα σενάρια δοκιμών.

[Πηγή: Subaru]