Επίσημο: Νέο Subaru Solterra

Επίσημο: Νέο Subaru Solterra

Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό όχημα της Subaru είναι γεγονός. Πρόκειται για ένα crossover μοντέλο που βασίζεται τεχνικά στο Τoyota bZ4X.

Subaru και Toyota συνεργάστηκαν για μία ακόμη φορά, παρουσιάζοντας με λίγες ημέρες διαφορά τα πρώτα τους αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Έπειτα λοιπόν από την παρθενική εμφάνιση του νέου Τoyota bZ4X, σειρά πήρε η Subaru, με το λανσάρισμα του Solterra.

Τα δυο μοντέλα μοιάζουν τεχνικά σα μια σταγόνα νερού και διαφέρουν μονάχα στο αισθητικό κομμάτι. Το Solterra (το όνομα προέρχεται από τις λατινικές λέξεις “ήλιος” και “γη”) έχει μήκος 4,6 m, πλάτος 1,8 m, ύψος 1,6 m και μεταξόνιο 2,8 m, με το βάρος να κυμαίνεται από τα 1.930 έως τα 2.020 kg ανάλογα με την έκδοση (FWD και AWD).

SUBARU

Σχεδιαστικά, οι ντιζάινερς της Subaru επενέβησαν ουσιαστικά μονάχα στο εμπρόσθιο τμήμα του μοντέλου, με το προσωπείο του Solterra να έχεις ελαφρώς διαφορετική αισθητική, φέρνοντας λίγο και από Mustang Mach-E… Αντίθετα, από τη μεσαία κολώνα και πίσω, τα δυο μοντέλα μαρτυρούν τους δίδυμους συγγενικούς δεσμούς τους. 

Το ίδιο ισχύει και για το σύγχρονο εσωτερικό, με το μεγάλο σύστημα Infotainment, να δεσπόζει στο κέντρο του ταμπλό. Πιθανότατα τα δυο ιαπωνικά οχήματα να διαφοροποιηθούν ως προς τις χρωματικές επιλογές και τα επίπεδα εξοπλισμού. Χωροταξικά πάντως και το Solterra αναμένεται να προσφέρει πλούσιους χώρους για τους 5 επιβάτες του, οι οποίοι θα έχουν στη διάθεση τους και 452 lt για τις αποσκευές τους. 

Subaru

Από τεχνικής σκοπιάς, το Solterra, χτίστηκε πάνω στην πλατφόρμα e-TNGA που εξέλιξαν από κοινού Toyota και Subaru. Θα διατίθεται σε δυο εκδόσεις ισχύος, με τη βασική να κινείται από ένα ηλεκτρικό μοτέρ στον εμπρός άξονα απόδοσης 204 ίππων και την πιο ισχυρή, να συνδυάζει δυο ηλεκτροκινητήρες (έναν σε κάθε άξονα) προσφέροντας στο όχημα 218 ίππους.  

Ανεξαρτήτως έκδοσης, η μπαταρία ιόντων λιθίου που εφοδιάζει το όχημα είναι χωρητικότητας 71.4 κWh, με το ηλεκτρικό crossover να μπορεί να φορτίσει το 80% της ενέργειας της σε μόλις 30 λεπτά χρησιμοποιώντας φορτιστή 150 kW. H Subaru υπόσχεται μια αυτονομία της τάξης των 530 km για το προσθιοκίνητο μοντέλο και 460 km για την τετρακίνητη έκδοση. 

Επίσης, τις καινοτομίες του μοντέλου περιλαμβάνονται ένα σύστημα φόρτισης με ηλιακή ενέργεια το οποίο βελτιστοποιεί την αυτονομία του μοντέλου καθώς και ένα σύστημα «steer by wire» που σημαίνει ότι το τιμόνι δεν συνδέεται μηχανικά με τον εμπρός άξονα. 

Η εμπορική σταδιοδρομία του πρώτου ηλεκτρικού μοντέλου της Subaru θα εκκινήσει σε παγκόσμιο επίπεδο από τα μέσα του 2022. Την πρώτη ωστόσο εμφάνιση του στο κοινό, το Solterra θα την πραγματοποιήσει στο σαλόνι αυτοκινήτου του Λος Άντζελες στις 17 Νοεμβρίου.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube