node/40862

Παγκόσμιες (και ελληνικές) πωλήσεις: Η Mercedes-Βenz παραμένει η βασίλισσα στα premium

Η Mercedes-Benz διατήρησε για πέμπτη συνεχή χρονιά την ηγετική θέση της στην παγκόσμια αγορά premium, με την BMW να ανθίσταται και την Audi να αλλάζει ταμπλό πρώτης αγοράς…

Η παγκόσμια κρίση το 2020 δεν ανακάτεψε τελικά την τράπουλα στην premium αγορά αυτοκινήτων. Η Mercedes-Benz, κυρίαρχος τα προηγούμενα τέσσερα χρόνια, πρόσθεσε ακόμα ένα αστέρι στο παλμαρές της, με ένα ισχυρό αποτέλεσμα που αριθμεί σε 2,202 εκατ. παραδόσεις. Η Mercedes-Benz υποχώρησε ελαφρά πέρυσι έναντι του 2019, αλλά σε γενικές γραμμές και οι τρεις premium κατασκευαστές τα πήγαν πολύ καλά.

Η μείωση των ταξινομήσεων ήταν 7,5% για τη Mercedes-Benz, η οποία ωστόσο είναι ικανοποιημένη με τα καλά αποτελέσματα σε μεγάλες κατηγορίες όπως αυτή της S-Class. Το νέο μοντέλο έχει ήδη πάρει σχεδόν 40.000 παραγγελίες παγκοσμίως από το λανσάρισμά του, σημάδι ότι οι πελάτες δεν αδημονούσαν για την ηλεκτρική EQS και εξακολουθούν να γοητεύονται από τον υψηλότερο εκπρόσωπο της Mercedes-Benz στην πολυτελή κατηγορία. Εκπρόσωπος που παραμένει σταθερή αξία για πολλά χρόνια.

Mercedes-Benz S-Class

Πάνω απ’ όλα όμως, η Mercedes-Benz διατηρεί τον πλεονεκτικό συνδυασμό πωλήσεων σε αυτοκίνητα υψηλού κέρδους. Η Στουτγάρδη πούλησε πέρυσι 885.000 SUV, περιλαμβανομένων των μεγαλύτερων μοντέλων. Με την GLC να παραμένει το αυτοκίνητο με τις καλύτερες πωλήσεις της εταιρείας με 320.000 παραδόσεις το 2020.

174 χιλιάδες αυτοκίνητα παραπίσω 
Η BMW παρέδωσε 2,028 εκατ. αυτοκίνητα παγκοσμίως πέρυσι. Νούμερο που αντιπροσωπεύει πτώση 7,2% σε σύγκριση με το 2019 και που σημαίνει σχεδόν «τίποτα», δεδομένης του υφιστάμενης κατάστασης. Και για το Μόναχο, τα μοντέλα υψηλής κλάσης είχαν την τιμητική τους: +12,4% το 2020 για τις 7 Series, 8 Series και X7 που αντιπροσώπευσαν 115.420 ταξινομήσεις. Η BMW διευκρινίζει ότι αυτή η κατηγορία αυξήθηκε περισσότερο από 70% από το 2018. Η BMW M είχε επίσης πολύ καλή απόδοση με 144.218 πωληθείσες μονάδες και σημαντική εμπορική επιτυχία για την X6M.

BMW 840d xDrive

Μικρή διαφορά, ωστόσο, σε σχέση με τη Mercedes-Benz: Η κύρια αγορά της BMW είναι η Ευρώπη, εμπρός από την Κίνα. Το αντίστροφο ισχύει για τη φίρμα της Στουτγάρδης, η οποία πραγματοποιεί τις μισές από τις παγκόσμιες ταξινομήσεις της σε Ασία-Ειρηνικό.

Πιο αλάργα η Audi
Η Audi κατέγραψε τη μεγαλύτερη πτώση μεταξύ των τριών γερμανικών εμπορικών σημάτων, με ύφεση στις ταξινομήσεις κατά 8,3% το 2020. Το Ingolstadt παρέδωσε 1,692 εκατ. αυτοκίνητα παγκοσμίως, αλλά υπάρχει και ένα καλό σημείο για την Audi: Η κινεζική θυγατρική της σημείωσε κατακόρυφη αύξηση το 2020 με 727.358 παραδόσεις. Όπως μπορείτε να καταλάβετε, η Audi είναι ο γερμανικός γίγαντας που εξαρτάται πλέον περισσότερο από την Κίνα, καθώς η τάση αντιστράφηκε ξαφνικά το 2020: Οι πωλήσεις της μειώθηκαν κατά 19,5% στην Ευρώπη και αυξήθηκαν κατά 5,4 % στην Κίνα. Έτσι, εν μία νυκτί ή μάλλον σε ένα έτος, η Ευρώπη κατέληξε η δεύτερη αγορά της Audi!

Η Audi παρέδωσε 29.300 μοντέλα «υψηλής απόδοσης» σε όλον τον κόσμο, αριθμός πολύ μικρότερος από την Μ της BMW. Ωστόσο, οι κατασκευαστές δεν αποκαλύπτουν τις λεπτομέρειες αυτών των υπολογισμών, π.χ. τα μοντέλα τύπου M340i προσμετρώνται ως Μ από την BMW;

Audi e-tron

Μια άλλη αιτία ικανοποίησης για την Audi είναι οι 47.324 πωλήσεις των SUV Audi e-tron και e-tron Sportback. Που το αναδεικνύουν στο γερμανικό BEV με τις υψηλότερες πωλήσεις στον κόσμο.

Τέλος, η Audi, η BMW και η Mercedes-Benz έχουν ένα κοινό σημείο εφέτος: Επικαλούνται τις «εξαιρετικές» πωλήσεις υβριδικών ή ηλεκτρικών μοντέλων, με αυτές να διπλασιάζονται ή και να τριπλασιάζονται, ανάλογα με τους όρους που χρησιμοποιούνται. Θυμηθείτε ότι, προς το παρόν, καμία από τις τρεις φίρμες δεν διαθέτει στην αγορά κόμπακτ EV.

Στη χώρα της φαιδράς πορτοκαλέας
Ανάμεσα σε αυτά τα εκατομμύρια των πωλήσεων, ας δούμε την αγία γερμανική τριάδα τι έκανε και στη χώρα μας. Τα στοιχεία για την Ελλάδα αφορούν το διάστημα Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2020, καθώς ο ΣΕΑΑ δεν έχει καταχωρίσει ακόμη αυτά του Δεκεμβρίου. Μικρό το κακό, καθώς από τα δεδομένα δεν προοιωνιζόταν κάποια ανατροπή. 

Η Mercedes-Benz είναι κι εδώ πρώτη με 3.298 παραδόσεις και μερίδιο αγοράς 4,4%. Το αντίστοιχο 11μηνο του 2019 είχε παραδώσει 4.132 αυτοκίνητα, κάτι που συνιστά για το 2020 πτώση 20,2%. 

Η ΒMW Hellas παρέδωσε το 11μηνο του ’20 συνολικά 2.817 αυτοκίνητα (μερίδιο 3,8%), έναντι 3.084 το 2019, διαφορά που συνιστά πτώση 8,7%. Ύφεση που ήταν και η μικρότερη μεταξύ των τριών γερμανικών premium εταιρειών στην Ελλάδα και την ανέβασε από την τρίτη στη δεύτερη θέση 

Όσον αφορά την Audi, το αντίστοιχο διάστημα του ’20 ταξινόμησε 2.542 αυτοκίνητα (μερίδιο 3,4%). Το αντίστοιχο 11μηνο του 2019, η Kosmocar είχε παραδώσει 3.904 αυτοκίνητα, σημειώνοντας έτσι πέρυσι τη μεγαλύτερη πτώση μεταξύ των τριών, με σχεδόν 35%. Επίδοση που την έφερε το 2020 στην τρίτη θέση πίσω από την BMW, από τη δεύτερη που ήταν το 2019.