Νορβηγία: Σκέψεις για 25% φόρο πολυτελείας στα ακριβά ηλεκτρικά οχήματα

Νορβηγία: Σκέψεις για 25% φόρο πολυτελείας στα ακριβά ηλεκτρικά οχήματα

Η φορολογική πολιτική που ακολουθεί η Νορβηγία για τα ηλεκτρικά οχήματα οδήγησε στο να αποτελούν το 90% των ταξινομήσεων για τον μήνα Αύγουστο. Η πολιτική όμως αυτή μπορεί να αλλάξει.

Το εργατικό κόμμα που ηγείται ενός κεντροαριστερού συνασπισμού και όλα δείχνουν πως σύντομα θα κυβερνήσει στην Νορβηγία, ανακοίνωσε πως έχει σκοπό να θέσει σε ισχύ ένα διαβαθμισμένο σύστημα φορολογίας των ηλεκτρικών οχημάτων.

Αναλυτικότερα, τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα με τιμή αγοράς μέχρι τις 600.000 νορβηγικές κορόνες (περίπου €60.000) θα εξακολουθούν να απαλλάσσονται από τους φόρους. Για κάθε τιμή αγοράς που θα ξεπερνά το ποσό αυτό όμως, θα υπάρχει φορολογία της τάξεως του 25%.

Ο εκπρόσωπος του κόμματος, Svein Roald Hansen, ανέφερε πως άλλες χώρες όπως ο Καναδάς προσφέρουν μεγαλύτερες επιδοτήσεις για τα φθηνότερα ηλεκτρικά οχήματα, έτσι ώστε να μην ευνοούνται οι οικονομικά ευκατάστατοι, καθώς χρειάζονται λιγότερη βοήθεια για να αγοράσουν ένα αυτοκίνητο.

Στην συνέχεια πρόσθεσε πως τα τελευταία δύο έτη υπάρχουν στην αγορά πολλά διαθέσιμα ηλεκτρικά μοντέλα με τιμή αγοράς κάτω από τις 600.000 κορόνες για κάποιον που θέλει να αποφύγει τον φόρο αυτό.

Η ιδέα αυτή ακολουθεί την έκθεση του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου που ισχυρίζεται ότι ήρθε η ώρα να φορολογηθούν τα ακριβά ηλεκτρικά οχήματα στη Νορβηγία. Η απαλλαγή από τους φόρους για τα ηλεκτρικά οχήματα κοστίζει στην Νορβηγία 19,2 δισ. κορόνες τον χρόνο. Το ποσό που θα συγκεντρώσει αυτός ο φόρος πολυτελείας μπορεί να διοχετευθεί σε άλλες περιβαλλοντικές πολιτικές.

ev

Από την άλλη, η ένωση ιδιοκτητών ηλεκτρικών οχημάτων της Νορβηγίας υποστηρίζει ότι δεν είναι η κατάλληλη στιγμή να αλλοιωθεί μια περιβαλλοντική πολιτική τη στιγμή που είναι γνωστή η αποτελεσματικότητα της.

Η Christina Bu, μέλος της ένωσης ιδιοκτητών ηλεκτρικών οχημάτων της Νορβηγίας, ανέφερε με τη σειρά της ότι, «τώρα που και οι πιο αγροτικές περιοχές στρέφονται προς την ηλεκτροκίνηση, δεν είναι η κατάλληλη στιγμή να σταματήσουμε την πλήρη απαλλαγή των ηλεκτρικών οχημάτων από τους φόρους. Είναι σημαντικό να αυξήσουμε το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων και σε αυτές τις περιοχές».

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube