node/43605

Με αύξηση 24,6% έκλεισε το 2021 για την ελληνική αγορά αυτοκινήτου

Πρωταθλητές πωλήσεων η κατηγορία Β και τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα. Σημαντική αύξηση πωλήσεων σημείωσαν τα EV και τα plug-in υβριδικά.

Με 100.916 ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτων στην Ελλάδα έκλεισε το 2021, αριθμός που μεταφράζεται σε αύξηση της τάξης του 24,6% σε σχέση με το 2020, κατά το οποίο είχαν πωληθεί συνολικά 80.977 αυτοκίνητα.

Αύξηση είχαμε και στις πωλήσεις καινούργιων φορτηγών (ελαφρών και βαρέων) κατά 48% αλλά και στα λεωφορεία κατά 47,9%. 

Παρόλα αυτά, η δυναμική της χρονιάς θα μπορούσε να είναι ακόμη καλύτερη αν δεν υπήρχαν τα προβλήματα στις παραδόσεις αυτοκινήτων. Προβλήματα που προέκυψαν εξαιτίας της πανδημίας και της παγκόσμιας έλλειψης ημιαγωγών (microchip). 

Η κατηγορία Β, ήταν αυτή που αναδείχθηκε πρωταθλήτρια καθώς αντιπροσωπεύει συνολικά το 48,3% της αγοράς, από το οποίο το 22% αντιπροσωπεύει τα B-SUV.

Σε ό,τι αφορά τις τεχνολογίες που επέλεξαν οι Έλληνες καταναλωτές, τα αυτοκίνητα με κινητήρες βενζίνης ήταν αυτά που πήραν τη μερίδα του λέοντος με ποσοστό 49,2%, ενώ οι κινητήρες ντίζελ προτιμήθηκαν από το 17,4% των αγοραστών. 

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η πορεία της αγοράς στην κατηγορία των ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Το 2021, τα επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) αυτοκίνητα αποκόμισαν μερίδιο της τάξης του 6,9% έναντι 2,6% το 2020. Η σημαντική αυτή αύξηση οφείλεται τόσο στην έλευση νέων μοντέλων όσο βέβαια και το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά», αλλά και στις σημαντικές φορολογικές ελαφρύνσεις της συγκεκριμένης κατηγορίας, ειδικά για εταιρική χρήση. 

Αύξηση παρουσίασαν και τα υβριδικά που έφτασαν το 23,2% της αγοράς έναντι μεριδίου 14,5% το 2020.