GAC: Ντεμπούτο στην Ελλάδα με το Aion V – Τιμές και επόμενα μοντέλα
Η κινεζική εταιρεία ξεκινά την ευρωπαϊκή της πορεία από τη χώρα μας μέσω της Inchcape Ελλάς, λανσάροντας το ηλεκτρικό Aion V με αυτονομία έως 510 km και πλούσιο πακέτο εξοπλισμού.
Η GAC κάνει επίσημα το πρώτο της βήμα στην ελληνική αγορά, εγκαινιάζοντας τη συνεργασία της με την Inchcape Ελλάς και παρουσιάζοντας το Aion V, ένα ηλεκτρικό SUV που ανοίγει τον δρόμο για την είσοδο της μάρκας Aion στη χώρα μας.
Η Aion αποτελεί το εξηλεκτρισμένο και τεχνολογικά προσανατολισμένο brand της κινεζικής GAC, με σαφή στόχευση στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στην Ευρώπη. Η παρουσίαση της μάρκας και του πρώτου μοντέλου έγινε σε ειδική εκδήλωση, όπου η Inchcape Ελλάς -γνωστή ήδη από τη μακροχρόνια συνεργασία της με τις Toyota και Lexus- ανέλυσε τη στρατηγική εισόδου της GAC στη χώρα και την ευρωπαϊκή αγορά.
Με το Aion V, η GAC και η Inchcape Ελλάς φέρνουν στην Ελλάδα την επόμενη γενιά ηλεκτρικών SUV
Το Aion V έρχεται να εκπροσωπήσει τη μάρκα στην απαιτητική κατηγορία των ηλεκτρικών SUV, με μήκος περίπου 4,6 m, σύγχρονη σχεδιαστική ταυτότητα και ποιοτική κατασκευή. Κάτω από το καπό βρίσκεται ένας ηλεκτροκινητήρας 150 kW (204 ίππων) και 240 Nm, που μεταδίδει την κίνηση στους εμπρός τροχούς. Την ενέργεια αποθηκεύει μια μπαταρία τεχνολογίας Magazine 2.0, με καθαρή χωρητικότητα 75,26 kWh.
Η Magazine Battery 2.0 είναι ειδικός σχεδιασμός συστοιχίας μπαταριών με στόχο πρώτα απ’ όλα την ασφάλεια. Το όνομα «Magazine» («γεμιστήρας», «περίβλημα») αναφέρεται στη δομική διάταξη: Κάθε κελί της μπαταρίας τοποθετείται σε ξεχωριστή θήκη, έτσι ώστε στην περίπτωση που πάθει κάτι (π.χ. θερμική διαφυγή, βραχυκύκλωμα), να μην κινδυνεύει να αναφλεγεί και να μην μεταδοθεί η ζημιά από τη θερμότητα στα υπόλοιπα.
Η συγκεκριμένη μπαταρία υποστηρίζεται ως «πιο ασφαλής» από πολλές παραδοσιακές λύσεις, για διάφορους λόγους:
- Μεγάλη αντοχή στη θερμοκρασία και ανθεκτικότητα Χρησιμοποιούνται επικαλύψεις νανο-επίπεδου στα καθοδικά υλικά, και αναβαθμισμένα πρόσθετα στον ηλεκτρολύτη, ώστε να μειωθεί η πιθανότητα θερμικής διαφυγής.
- Θερμομονωτικά/ανθεκτικά διαμερίσματα Κάθε κελί βρίσκεται μέσα σε ειδικό κέλυφος που μπορεί να αντέχει πολύ υψηλές θερμοκρασίες (αναφέρεται έως ~1400 °C). Έτσι σε ακραίες καταστάσεις ζημιάς, δεν μεταδίδεται αναγκαστικά σε όλο τη συστοιχία.
- Σύστημα ταχείας ψύξης (3D cooling) Ειδικά κανάλια ψύξης, βελτιστοποιημένη αγωγιμότητα θερμότητας, που αυξάνουν την επιφάνεια ψύξης και βοηθούν στη γρήγορη απαγωγή της θερμότητας.
- Προηγμένο σύστημα διαχείρισης Για συνεχή εποπτεία όλων των κελιών, 24/7, με μετρήσεις έως και δέκα φορές το δευτερόλεπτο έτσι ώστε να ανιχνεύονται άμεσα οποιεσδήποτε ανωμαλίες και να ενεργοποιούνται μέτρα ασφαλείας.
- Βελτιωμένη ενεργειακή πυκνότητα και αυτονομία Η έκδοση Magazine Battery 2.0 του Aion V έχει χωρητικότητα 75,26 kWh και προσφέρει αυτονομία έως ~510 km.
- Ανθεκτικότητα και μεγάλη υποσχόμενη ζωή μπαταρίας Με την τεχνολογία να φέρεται να βελτιώνει τη σταθερότητα και την αντοχή της μπαταρίας σε βάθος χρόνου.
Η επίσημη αυτονομία του Aion V, όπως είπαμε λοιπόν, φτάνει τα 510 km στον κύκλο WLTP, με την ταχεία φόρτιση σε DC να φτάνει έως τα 180 kW. Σε ιδανικές συνθήκες, 15 λεπτά φόρτισης επαρκούν για 370 km αυτονομίας, με το 30%-80% να ολοκληρώνεται σε μόλις 18 λεπτά -επιδόσεις που τοποθετούν το Aion V ανταγωνιστικά απέναντι στα ευρωπαϊκά και κορεατικά ηλεκτρικά SUV.
Η εγγύηση της GAC για το μοντέλο είναι οκτώ χρόνια ή 160.000 km για το αυτοκίνητο και οκτώ χρόνια ή 200.000 km για τη μπαταρία. Ιδιαίτερη μνεία γίνεται στο γεγονός ότι το Aion V δεν κατασκευάζεται στην Κίνα αλλά στην Ευρώπη, συγκεκριμένα στο εργοστάσιο της Magna Steyr στην Αυστρία.
Στο εσωτερικό, το Aion V ακολουθεί μια καθαρά hi-tech γραμμή με δύο μεγάλες οθόνες: μία κεντρική 14,6" αφής και έναν ψηφιακό πίνακα 8,88". Υποστηρίζει Apple CarPlay και Android Auto, ενώ η εφαρμογή GAC App επιτρέπει απομακρυσμένες λειτουργίες, προσθέτοντας ένα ακόμη επίπεδο συνδεσιμότητας.
Η έκδοση Luxury δίνει περισσότερο premium χαρακτήρα στο μοντέλο, διαθέτοντας μεταξύ άλλων ηχοσύστημα εννέα ηχείων, θερμαινόμενα και αεριζόμενα καθίσματα με μνήμη, λειτουργία μασάζ οκτώ σημείων και ψυγειάκι στην κεντρική κονσόλα.
Η εμπορική διάθεση στην Ελλάδα περιλαμβάνει δύο εκδόσεις εξοπλισμού: Την Premium στις €33.900 και τη Luxury στις €36.900, με επτά διαθέσιμα χρώματα και τρεις επιλογές εσωτερικού διάκοσμου.
Ωστόσο, μέσω του προγράμματος «Level Up» της Inchcape Hellas, η τιμή μπορεί να μειωθεί αισθητά χάρη στην επιδότηση των €1.000 και τη δωρεάν φόρτιση €300 που προσφέρει η ελληνική εισαγωγική και το προνομιακό επιτόκιο 4,9%. Έτσι, η τιμή απόκτησης μπορεί να πέσει, σε συνδυασμό και με το πρόγραμμα «Κινούμε Ηλεκτρικά» στις €29.900 ή 399 €/μήνα.
Η GAC δεν θα περιοριστεί στο Aion V. Ήδη έχει επιβεβαιωθεί η άφιξη του Aion UT μέσα στο πρώτο 3μηνο του 2026. Ενός πιο μικρού ηλεκτρικού που θα συμπληρώσει την γκάμα και θα ενισχύσει την παρουσία της μάρκας στην ελληνική αγορά.
Η GAC (Guangzhou Automobile Group Co., Ltd.) αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους κατασκευαστές της Κίνας. Αν και ιδρύθηκε επίσημα το 2008, οι ρίζες της ξεκινούν από τις συνεργασίες με τις Honda και Toyota στις δεκαετίες του ’90 και του 2000. Η Aion, από την πλευρά της, δημιουργήθηκε το 2017 με στόχο την εξέλιξη προηγμένων ηλεκτρικών μοντέλων και ήδη μετρά πάνω από ένα εκατομμύριο ταξινομήσεις παγκοσμίως.
Με την ευρωπαϊκή της επέκταση να ξεκινά το 2025, η GAC φιλοδοξεί να γίνει ένας νέος, ισχυρός παίκτης στην αγορά της ηλεκτροκίνησης. Και η Ελλάδα, όπως φαίνεται, είναι το πρώτο βήμα αυτής της προσπάθειας.




