hybrid
node/43754

Ευρώπη 2021, τα hybrid πούλησαν καλύτερα από τα ντίζελ

Σύμφωνα με τον ACEA, το 2021 είναι μια ιστορική χρονιά καθώς οι ταξινομήσεις των νέων hybrid ξεπέρασαν αυτές των ντίζελ -έστω για λίγες μονάδες.

Μπορεί το επίκεντρο του ενδιαφέροντος το 2021 να ήταν η πτώση στις ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων κυρίως λόγω της έλλειψης μάικροτσιπ, παράλληλα όμως σηματοδότησε μια αλλαγή στην ισορροπία ισχύος μεταξύ των διαφόρων τύπων κινητήρων. Σύμφωνα με στοιχεία του ACEA (Association of European Automobile Manufacturers), για πρώτη φορά στην Ευρώπη, τα ντίζελ νικήθηκαν από τα αυτοφορτιζόμενα υβριδικά ή hybrid. Για λιγότερα από 50 μονάδες, αλλά ο συμβολισμός παραμένει δυνατός και μαρτυρεί μια βασική τάση που υπόσχεται στο εγγύς μάλλον να είναι αδυσώπητη.

Πρώτα απ’ όλα, χρειάζεται να γίνει σαφής διάκριση μεταξύ των hybrid (HEV) και των επαναφορτιζόμενων υβριδικών ή plug-in hybrid (PHEV).

Τα hybrid έχουν ένα σύστημα μετάδοσης κίνησης που συνδυάζει κινητήρα εσωτερικής καύσης και έναν ηλεκτροκινητήρα που τροφοδοτείται από μια μικρή μπαταρία. Αυτή η τελευταία επαναφορτίζεται χρησιμοποιώντας την κινητική ενέργεια που ανακτάται κατά το φρενάρισμα και τη συμβολή του κινητήρα εσωτερικής καύσης. Επομένως, τα hybrid δεν μπορούν να επαναφορτιστούν συνδέοντας το αυτοκίνητο με καλώδιο σε εξωτερικό τροφοδοτικό.

hybrid

Ένα PHEV χρησιμοποιεί μεν παρόμοια αρχιτεκτονική, αλλά γενικά με έναν πιο ισχυρό ηλεκτροκινητήρα και πάνω απ’ όλα μια μπαταρία με πολύ μεγαλύτερη χωρητικότητα. Συσσωρευτής που χρησιμοποιεί τις ίδιες τεχνικές «on board» φόρτισης, προσθέτοντας όμως τη δυνατότητα επαναφόρτισης της μπαταρίας, συνδέοντας το αυτοκίνητο στο ρεύμα σε ένα εξωτερικό τερματικό.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Επαναφορτιζόμενα υβριδικά, τα «γιατί» και τα «πώς»

Με αυτή τη διευκρίνιση κατά νου, ο ACEA έχει καταμετρήσει ταξινομήσεις 1.901.239 αυτοκίνητων hybrid στην Ευρώπη το 2021, έναντι 1.901.191 ταξινομήσεων με κινητήρα ντίζελ. Πολύ παρόμοιες επιδόσεις που τις χωρίζουν μόλις 48 ταξινομήσεις –που ωστόσο αντικατοπτρίζουν εκ διαμέτρου αντίθετες εξελίξεις. Εκεί που τα hybrid αυξήθηκαν σημαντικά από τα 1,1 εκατ. σε περισσότερα από 1,9 εκατ. αυτοκίνητα, τα ντίζελ μειώθηκαν δραστικά, χάνοντας πάνω από 30% σε πωλήσεις -από 2,77 σε 1,9 εκατ.

hybrid

Η αυξανόμενη επιτυχία των αυτοφορτιζόμενων υβριδικών, τα οποία επωφελούνται από χαμηλότερες εκπομπές CO2 από τα «κλασικά» θερμικά μοντέλα, αλλά που γενικά δεν επιτρέπουν κίνηση με 100% ηλεκτρική λειτουργία για περισσότερα από μερικές εκατοντάδες μέτρα, είναι η μια πλευρά του νομίσματος.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ευρωπαϊκές πωλήσεις, τα TOP 25 μοντέλα του ’21

Η άλλη είναι ότι τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά ( PHEV) και τα 100% ηλεκτρικά μοντέλα (κατά πλειονότητα BEV) γνωρίζουν σημαντική ανάπτυξη, με τη βοήθεια των φορολογικών κινήτρων και επιδοτήσεων που παρέχονται σε πολλές χώρες για την αγορά αυτού του τύπου αυτοκινήτων.

hybrid

Συνολικά το 2021, οι συνδυασμένες πωλήσεις PHEV και BEV ξεπέρασαν το συμβολικό ορόσημο του ενός εκατομμυρίου μονάδων για να φτάσουν σχεδόν τα 1,75 εκατομμύρια, αντιπροσωπεύοντας μία στις 11 πωλήσεις. Συνολικά, φαίνεται ότι η κατανομή μεταξύ των δύο τύπων κινητήρων είναι ισορροπημένη με 878.500 BEV (+63,1%) έναντι 867.100 PHEV (+70,7%). Για την Ιστορία, η βενζίνη διατηρεί την ηγετική θέση στην αγορά. Αλλά βλέπει επίσης το προβάδισμά της να διαβρώνεται με μερίδιο αγοράς 40% σε σύγκριση με το 48% του 2020. Ωστόσο, αυτά τα δεδομένα, παρόλο που αντικατοπτρίζουν μια σταθερή υποκείμενη τάση, πρέπει να λαμβάνονται με τις συνήθεις επιφυλάξεις.