node/40086

Έρευνα LeasePlan: Οικονομικότερη χώρα για EV και ντίζελ η Ελλάδα

Ποιες είναι οι ακριβότερες και ποιες οι φθηνότερες χώρες σύμφωνα με την έρευνα της εταιρείας.

Όλο και πιο οικονομική γίνεται η χρήση ηλεκτρικού αυτοκινήτου στην Ευρώπη, σύμφωνα με τα ευρήματα του ετήσιου Δείκτη Κόστους Αυτοκινήτου (Car Cost Index) που δημοσίευσε η LeasePlan.

Σύμφωνα με ανακοίνωση, η έρευνα αναδεικνύει την Ελλάδα ως την πιο οικονομική χώρα για χρήση ηλεκτρικού αυτοκινήτου, παρότι, σύμφωνα με τα ευρήματα, το κόστος χρήσης του δεν είναι ανταγωνιστικό σε σχέση με το κόστος χρήσης αυτοκινήτου με μηχανή εσωτερικής καύσης.

Ταυτόχρονα, το κόστος χρήσης diesel αυτοκινήτου στην Ελλάδα, είναι το χαμηλότερο μεταξύ των χωρών που συμμετείχαν στην έρευνα. Γενικότερα, η Ελλάδα είναι μια από τις πιο οικονομικές χώρες για οδήγηση αυτοκινήτου, καθώς έχει από τα πιο χαμηλά συνολικά μηναία κόστη χρήσης, €501 κατά μέσο όρο, σε σύγκριση με άλλες χώρες. Στην πλειονότητα των χωρών που συμμετείχαν στην έρευνα, η μετακίνηση με ηλεκτρική ενέργεια είναι πιο προσιτή από τη βενζίνη και το diesel στη μεσαία κατηγορία.

Σε σχέση με το ΑΕΠ της κάθε χώρας, το συνολικό κόστος χρήσης είναι το υψηλότερο για τους οδηγούς στην Ιταλία και την Πορτογαλία και το χαμηλότερο για τους οδηγούς στη Δανία και τη Σουηδία. Ακόμη, η Νορβηγία και η Ελβετία είναι τα πιο ακριβά κράτη για οδήγηση αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης (ICE). Αντίθετα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι σημαντικά φθηνότερα από όλα τα ICE στη Νορβηγία και φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα στην Ελβετία.

Όσον αφορά στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην κατηγορία compact (C1) είναι ανταγωνιστικά ως προς το κόστος σε οκτώ ευρωπαϊκές χώρες, ενώ τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην κατηγορία μεσαίου μεγέθους (D2) είναι ανταγωνιστικά ως προς το κόστος σε 14 ευρωπαϊκές χώρες. Ταυτόχρονα, καμία χώρα δεν διαθέτει αυτή τη στιγμή ανταγωνιστικά, ως προς το κόστος χρήσης, ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην κατηγορία executive (E2).


Το Car Cost Index αποτελεί μια περιεκτική ανάλυση που αποκαλύπτει το πραγματικό κόστος χρήσης ενός αυτοκινήτου - συμπεριλαμβανομένου του κόστους καυσίμων, της απόσβεσης, των φόρων, της ασφαλιστικής κάλυψη και του κόστος συντήρησης - σε 18 ευρωπαϊκές χώρες: Αυστρία, Βέλγιο, Τσεχία, Δανία, Φινλανδία, Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα, Ουγγαρία, Ιρλανδία, Ιταλία, Ολλανδία, Νορβηγία, Πορτογαλία, Ισπανία, Σουηδία, Ελβετία και Ηνωμένο Βασίλειο.

Ο Κωνσταντίνος Πετρούτσος, διευθύνων σύμβουλος της LeasePlan Hellas, δήλωσε σχετικά: «Το γεγονός ότι η Ελλάδα αναδεικνύεται για ακόμη μία χρονιά η χώρα με το χαμηλότερο κόστος χρήσης ηλεκτρικού αυτοκινήτου, μεταξύ των υπόλοιπων ευρωπαϊκών κρατών, μας προσφέρει μεγάλη ικανοποίηση. Οι δράσεις προς την εξέλιξη των υποδομών και η σταδιακή αύξηση των παρεχόμενων κινήτρων για τη χρήση της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας αρχίζουν να θέτουν γερές βάσεις για την περαιτέρω ανάπτυξή της. Εμείς στη LeasePlan Hellas, ως πρωτοπόροι στη μίσθωση ηλεκτρικών αυτοκινήτων, θα συνεχίσουμε να προσπαθούμε καθημερινά ώστε η οδήγηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων να αποτελεί προσιτή επιλογή για όλους τους πελάτες μας, μένοντας ταυτόχρονα πιστοί στη δέσμευση της εταιρείας για καθαρές εκπομπές ρύπων από τον συνολικό στόλο της έως το 2030».

Δείτε ΕΔΩ το LeasePlan Car Cost Index 2020

[Πηγή: LeasePLan]

node/40252

Πόσο κοστίζει το FIAT 500e στην Ελλάδα;

Η FIAT ανακοίνωσε την αρχική τιμή του 500e που αποτελεί ένα από τα φθηνότερα ηλεκτρικά μοντέλα στη χώρα μας.

Πέμπτη, 29 Οκτωβρίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Πόσο κοστίζει το FIAT 500e στην Ελλάδα;

Η ελληνική αντιπροσωπεία της FCA ανακοίνωσε την εμπορική διάθεση του ηλεκτρικού 500e το οποίο θα φτάσει στην ελληνική αγορά από τον προσεχή Δεκέμβριο, με τιμή από €19.970 (συμπεριλαμβανομένης της έκπτωσης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα).

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το FIAT 500e

To FIAT 500e θα είναι διαθέσιμο με τρία διαφορετικά αμαξώματα - το παραδοσιακό χάτσμπακ, το κάμπριο με υφασμάτινη αναδιπλούμενη οροφή και το πιο πρακτικό, τετράπορτο 3+1. Οι εκδόσεις εξοπλισμού είναι επίσης τρεις, οι Earth Action, Earth Passion και Earth Icon, ενώ υπάρχουν δύο εκδόσεις ισχύος/μπαταρίας.

FIAT 500e

Η αρχική τιμή των €19.970 που καθιστά το 500e ένα από τα πιο προσιτά ηλεκτρικά της ελληνικής αγοράς, αφορά τη βασική έκδοση Earth Action με αμάξωμα χάτσμπακ. Σε αυτήν, ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 95 PS (70 kW) και 220 Nm, προσφέροντας επιτάχυνση 0-100 km/h σε 9,5" και τελική ταχύτητα ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 135 km/h για το όχημα βάρους 1.180 kg. Η μπαταρία ιόντων λιθίου 23,8 kWh (400V) προσφέρει αυτονομία 180 km κατά WLTP και υποστηρίζει ταχυφορτιστή έως 50 kW επιτρέποντας μια πλήρη φόρτιση σε 30 λεπτά (8 ώρες και 45 λεπτά από οικιακή πρίζα).

Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ψηφιακό πίνακα οργάνων 7", πολυλειτουργικό τιμόνι με ενσωματωμένα πλήκτρα, βάση στήριξης για smartphone στην κεντρική κονσόλα, συνδεσιμότητα Bluetooth, air condition, επενδύσεις καθισμάτων από οικολογικό ύφασμα Seaqual, καθώς και τα συστήματα ADAS Attention Assist, Lane control, Traffic sign recognition και Autonomous emergency braking. Εξωτερικά, το FIAT 500e Action έχει φώτα αλογόνου και ατσάλινους τροχούς 15". Όπως όλα τα 500e, το μοντέλο έχει διαστάσεις 3.632 x 1.683 x 1.527 mm με τετραθέσια καμπίνα και χώρο αποσκευών 185 lt.

FIAT 500e

Οι πλουσιότερες εκδόσεις Earth Passion και Earth Icon - έχουν ισχυρότερο μοτέρ 118 PS (87 kW), μεγαλύτερη μπαταρία 42 kWh (400V) και αυτονομία έως 320 km (WLTP). Λόγω της μεγαλύτερης μπαταρίας (294,3 kg) και του επιπλέον εξοπλισμόυ, τα 500 Earth Passion και Earth Icon ζυγίζουν 1.290 kg – ή 1.320 kg όταν συνδυάζονται με αμάξωμα 3 + 1 που έχει την έξτρα πόρτα. Παράλληλα υποστηρίζουν ταχυφορτιστή έως 85 kW, με την μπαταρία να φτάνει στο 80% της φόρτισης σε 35 λεπτά , προσθέτοντας 50 km αυτονομίας για κάθε 5 λεπτά φόρτισης (πλήρης φόρτιση σε οικιακή πρίζα 15 ώρες και 5 λεπτά). Τέλος, ο ισχυρότερος ηλεκτροκινητήρας προσφέρει επιτάχυνση 0-100 km/h σε 9” και τελική ταχύτητα 150 km/h.

Η FCA δεν ανακοίνωσε τις τιμές των υπόλοιπων εκδόσεων του 500e που αναμένονται πιο κοντά στο εμπορικό λανσάρισμα του μοντέλου τον Δεκέμβριο του 2020. Διαμορφώστε το δικό σας FIAT 500e εδώ.

[Πηγή: FCA]

Ακολουθήστε το drive.gr στο Goole News

 

node/40244

Έρευνα UBS: Το 2024 το κόστος των EV θα εξισωθεί με αυτό των συμβατικών αυτοκινήτων

Αιτία ότι το κόστος των μπαταριών το 2022 θα έχει πέσει στα $100/kWh και θα βαίνει συνεχώς μειούμενο. 

Τρίτη, 27 Οκτωβρίου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Έρευνα UBS: Το 2024 το κόστος των EV θα εξισωθεί με αυτό των συμβατικών αυτοκινήτων

Μόλις 10 χρόνια πριν, όταν η ηλεκτροκίνηση άρχισε να αχνοφαίνεται στον ορίζοντα, όλοι μιλούσαν για το υψηλό κόστος παραγωγής των EV, λέγοντας πως όταν αυτά βγουν στην αγορά θα απευθύνονται μόνον σε πολύ πλούσιους πελάτες. 

Έκτοτε έχουν αλλάξει πολλά. Αρχικά το μεγάλο πρόβλημα που αντιμετώπιζαν τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα ήταν αυτό της μικρής τους αυτονομίας. Όμως αυτό φαίνεται να λύθηκε, όπως και εκείνο των επαρκών υποδομών φόρτισης (σ.σ.: στην Ελλάδα όχι ακόμη). Έτσι, αυτό που απέμεινε είναι το κόστος των μπαταριών.

Όμως αυτό δεν θα διαρκέσει για πολύ ακόμη. Τουλάχιστον έτσι ισχυρίζεται μια έκθεση της UBS, της 29ης μεγαλύτερης τράπεζας στον κόσμο. Ο αναλυτής της UBS, Tim Bush, ισχυρίζεται ότι το 2022 το κόστος των μπαταριών θα έχει πέσει στα $100/kWh, κάτι που πολλοί ισχυρίζονται ότι η Tesla το έχει πετύχει ήδη. 

Επί του παρόντος, το κόστος της μπαταρίας για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μπορεί να ισούται με το 40% της τιμής πώλησής του, αλλά η UBS αναμένει ότι μέχρι το 2024, το κόστος ενός EV θα έχει εξισωθεί με αυτό ενός συμβατικού αυτοκινήτου. Η εκτίμηση βασίζεται σχετικά με την ανάλυση των επτά μεγαλύτερων κατασκευαστών μπαταριών στον κόσμο. Παράλληλα, η UBS λέει ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες που προσπαθούν να διατηρήσουν τις πωλήσεις βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων κινδυνεύουν να μείνουν πίσω από ανταγωνιστές όπως η Tesla και η Volkswagen - η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως σε όγκο - η οποία επενδύει € 33 δις για να επεκτείνει την παραγωγική της ικανότητα σε EV. Ο Tim Bush μάλιστα προσθέτει ότι η πτώση των τιμών των μπαταριών θα αλλάξει τόσο που θα καταστήσει τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά ξεπερασμένα.

Η UBS προβλέπει ότι τα EV θα αντιπροσωπεύουν το 17% των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων έως το 2025 και το 40% έως το 2030. Ο Matthias Schmidt, ανεξάρτητος αναλυτής αυτοκινήτων, λέει στον «Guardian» ότι ένα εκατομμύριο ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα θα πωληθούν το 2020 στην ΕΕ, ποσοστό περίπου 10% της συνολικής αγοράς.