node/8520

Η BMW παίρνει κεφάλι από Audi και Mercedes-Benz

Η BMW πούλησε περισσότερα μοντέλα από την Audi και τη Mercedes-Benz το 2013. Ας δούμε το πώς.

Το BMW Group έχει διατηρήσει τον τίτλο του πιο πετυχημένου κατασκευαστή premium μοντέλων, καταγράφοντας 1.963.798 πωλήσεις μέσα στο 2013.

Πρόκειται για μια αύξηση 6,4% σε σχέση με το 2012. Οι συνολικές πωλήσεις που έκαναν οι τρεις φίρμες του –η BMW, η MINI και η Rolls-Royce– σημείωσαν αύξηση.

Η οικογένεια της Σειράς 3 εξακολουθεί να είναι η πιο δημοφιλής, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 30% σε σχέση με το 2012. Η μεγαλύτερη ζήτηση αφορούσε τη σεντάν και την Touring (σ.σ. SW), ενώ σε αυτές προστέθηκαν και 23.000 ταξινομήσεις της νέας GT.



Επίσης, η καλή επίδοση της μικρής Χ1, οδήγησε σε ετήσια αύξηση κατά 9%. Η μεγαλύτερη Χ3 πήγε εξίσου καλά. Με τη νέα Σειρά 2 και την Χ4 που αναμένονται στην επόμενη χρονιά, σίγουρα θα δούμε περαιτέρω αύξηση. Το ηλεκτρικό i3 μέχρι στιγμής έχει πετύχει μόλις 311 πωλήσεις, αλλά περιμένουμε πως αυτό το μέγεθος θα εκτοξευθεί μόλις η παραγωγή του μπει σε πλήρη ρυθμό.

Η MINI πήγε εξίσου καλά με πτώση μόλις 2,35%, δεδομένου ότι το βασικό μοντέλο διήνυε τους τελευταίους του μήνες πριν την ανανέωση. Μικρή πτώση είχαμε και στην περίπτωση του Countryman που εκπροσωπεί το 1/3 των πωλήσεων της MINI, όμως το έδαφος κάλυψε το πολύ πετυχημένο Paceman με 15.000 μονάδες μέσα στο 2013.



Την ίδια στιγμή, οι πωλήσεις της Audi αυξήθηκαν κατά 8,3% τη χρονιά που μας πέρασε, χάρη στη μεγάλη επιτυχία των SUV και των μικρών αυτοκινήτων της. Ενώ τα A4 και Α6 σημείωσαν αύξηση πωλήσεων, το A3 κλέβει τη δόξα, με 202.273 μονάδες, έναντι 170.523 το 2012. Το Q3 αντίστοιχα έφτασε τα 147.224 από 91.841, το Q5 έκανε 28.065 περισσότερες πωλήσεις και το Q7 σημείωσε αύξηση κατά σχεδόν 3.000 μονάδες.



Η Mercedes-Benz καλύπτει γρήγορα το χαμένο έδαφος, με σύνολο 1.562.382 μονάδες το 2013. Δεν μας έχει ανακοινώσει τις ακριβείς πωλήσεις για κάθε μοντέλο της πλατφόρμας MFA, όμως αθροιστικά η A-Class, η B-Class και η CLA έφτασαν στα 371.399 αυτοκίνητα, με αύξηση 66% από το 2012. Στις απερχόμενες C-Class και SLK η μείωση ήταν στο 16%, αλλά στην Ε-Class και στα SUV σημειώθηκε αύξηση κατά 6% και 9% αντίστοιχα.



Σε τελική ανάλυση, οι premium κατασκευαστές στοχεύουν σε υψηλό περιθώριο κέρδους και εδώ η Mercedes Benz μένει ένα βήμα πίσω. Ενώ η Audi είχε πέρυσι ποσοστό 10,1% και η BMW ήταν στο 9,4%, η Mercedes-Benz πέτυχε μόλις 6,2%. 

TAGS