Αγορά αυτοκινήτου: Αυτά είναι τα αυτοκίνητα που έσπασαν ταμεία το 2019

Δείτε αναλυτικά τα μοντέλα που πρώτευσαν ανά κατηγορία – Στα SUV η μερίδα του λέοντος.

Λίγες ημέρες πριν, δημοσιεύσαμε τους πρωταθλητές της ελληνικής αγοράς για το 2019 σε ό,τι έχει να κάνει με τις μάρκες των αυτοκινήτων που προτίμησαν οι Έλληνες οδηγοί (Δείτε ΕΔΩ αναλυτικά).

Σήμερα θα εμβαθύνουμε λίγο περισσότερο και θα δούμε ποια μοντέλα είναι αυτά που πρώτευσαν ανά κατηγορία. Να διευκρινίσουμε πως η κατηγοριοποίηση δεν είναι δική μας αλλά του Συνδέσμου Εισαγωγέων.

Ξεκινώντας από τη μικρή κατηγορία (Segment A) συναντάμε στην πρώτη θέση το FIAT Panda με 3.764 πωλήσεις, που ακολουθείται από τα Hyundai i10 και Toyota Aygo. Στα SUV της κατηγορίας η πρωτιά πήγε στο Suzuki Ignis (1.184 μονάδες).

Στην κατηγορία Β, το χρυσό μετάλλιο πήγε στο Toyota Yaris με 6.992 πωλήσεις και ακολούθησαν τα Opel Corsa και VW Polo. Στα B-SUV το VW T-Roc κατέγραψε τις υψηλότερες πωλήσεις (1.699) ακολουθούμενο από τα Suzuki Vitara και Hyundai Kona.

Στην κατηγορία C η Α-Class της Μercedes-Benz πέτυχε την καλύτερη επίδοση (1.992 πωλήσεις), με την τριάδα να συμπληρώνουν τα Opel Astra και Fiat Tipo, ενώ στα C-SUV το Nissan Qashqai διατήρησε στα σκήπτρα (3.442), ακολουθούμενο από τα Toyota C-HR και Peugeot 3008.

Η κατηγορία D είναι υπόθεση της Skoda. Το Οctavia είναι αυτό που πρώτευσε με 603 πωλήσεις ακολουθούμενα από τη Mercedes-Benz C-Series και Mercedes-Benz CLA-Series, την ώρα που στα D-SUV το Kodiaq πήρε τηνπρωτιά με 731 πωλήσεις ακολουθούμενο από τα Volvo XC60 και Nissan X-Trail.

Περνώντας στην μεγαλύτερη κατηγορία Ε, συναντάμε στην πρώτη θέση την Mercedes-Benz E-Series με 84 πωλήσεις, ενώ στα E-SUV με 123 πωλήσεις προηγείται το Volvo XC90.

Στην κατηγορία F-G η Porsche Panamera με 19 πωλήσεις επιβλήθηκε των Mercedes-Benz S-Series και BMW 7-Series, ενώ στα SUV της κατηγορίας το Range Rover κέρδισε τα Audi Q8 και Land Rover Discovery.

Κυριαρχία των SUV
Στο σύνολο της ελληνικής αγοράς, η κατηγορία των SUV  πούλησε 40.092 αυτοκίνητα που αντιπροσωπεύει το 35,13% των πωλήσεων. Πρωταθλητής για μια ακόμη χρονιά αναδείχθηκε το Nissan Qashqai, με την πεντάδα να συμπληρώνουν τα Toyota C-HR, VW T-Roc, Peugeot 3008 και Suzuki Vitara.

Στα MPV το FIAT 500L ήταν αυτό που πρώτευσε και στα MPV-M/Combi το Peugeot Expert Traveller. Την ίδια στιγμή στα Sport το MINI Cabrio με 11 πωλήσεις επικράτησε των Mazda MX-5 και Ford Mustang.

Tα ηλεκτρικά
Μπορεί διεθνώς η ηλεκτροκίνηση να κερδίζει έδαφος, αλλά στη χώρα μας φαίνεται ότι ακόμη είμαστε πολύ πίσω. Οι συνολικές πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών μαζί με τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά σε απόλυτο αριθμό έφτασαν μόλις τα 478 οχήματα, αριθμός που αντιπροσωπεύει μόλις το 0,42% της συνολικής αγοράς. Στην κατηγορία τις καλύτερες πωλήσεις σημείωσε το Range Rover PHEV (80), ακολουθούμενο από το Volvo XC60 PHEV (72) και το αμιγώς ηλεκτρικό BMW i3 με 61 αυτοκίνητα.

Να θυμίσουμε ότι στο σύνολό της, η ελληνική αγορά για το 2019 έκλεισε με άνοδο της τάξης του 10,3%. Συγκεκριμένα τη χρονιά που έφυγε πουλήθηκαν 114.109 καινούργια αυτοκίνητα, έναντι 103.431 του 2018.