node/32590

2.000+ υβριδικά για την ουκρανική Αστυνομία!

Περισσότερα από 650 επαναφορτιζόμενα υβριδικά και 1.500 υβριδικά. Από το 2014, η ουκρανική Αστυνομία έχει εισέλθει στην ενεργειακή μετάβαση και αποτελεί παράδειγμα για χώρες που συνεχίζουν να αγοράζουν μόνο θερμικά αυτοκίνητα.

Από το 2014, η ουκρανική Αστυνομία έχει παραλάβει σε αρκετές παρτίδες περίπου 1.500 υβριδικά οχήματα Toyota Prius III. Η εμπειρία της ανανεώθηκε το 2017 με την αγορά 651 επαναφορτιζόμενων υβριδικών Mitsubishi Outlander PHEV. Αυτή η μετάβαση αποτελεί μέρος της ανανέωσης της ουκρανικής Αστυνομίας μετά τη ρηξικέλευθη επιλογή της το 2014. Η νέα ουκρανική Αστυνομία φιλοδοξεί με αυτό τον τρόπο να γίνει πιο επαγγελματική, πιο οικολογική και πιο ανθρώπινη.

Τα Prius και Outlander αντικατέστησαν διάφορους τύπους αυτοκινήτων που έχουν ξεπερασθεί εδώ και πολλά χρόνια. Τα Lada 2105 και 110 και μπόλικα Daewoo Nexus έχουν σχεδόν εξαφανιστεί από το στόλο των Ουκρανών. Τα Prius χρησιμοποιούνται κυρίως σε μεγάλες πόλεις (Κίεβο, Χάρκοβο, Ντνίπρο, Λβοφ...) ως περιπολικά και τα νέα Mitsubishi, όντα πιο πολυχρηστικά, χρησιμοποιούνται σε όλη την ουκρανική επικράτεια.

ukrainian police car

Οι ουκρανικές αρχές εκτιμούν ότι η αγορά των Outlander PHEV θα εξοικονομήσει περισσότερα από δέκα εκατομμύρια ευρώ ετησίως. Από περιβαλλοντική άποψη, η μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα εκτιμάται σε περίπου 600 τόνους ετησίως. Το αντίστοιχο με αυτό που θα κατανάλωναν 87 Airbus A380 για να φτάσουν σε έναν προορισμό στη μέγιστη απόσταση που είναι ικανά, στα 15.200 km. Προφανώς και οι Ουκρανοί αστυνομικοί δεν θα πετυχαίνουν τη θεωρητική κατανάλωση των 1,8 lt/100 km του Mitsubishi Outlander PHEV. Σε σύγκριση όμως με τους προηγούμενους τύπους οχημάτων που χρησιμοποιούσαν, δεν υπάρχει αμφιβολία για το περιβαλλοντικό και οικονομικό όφελος.

ukrainian police car

Η χρηματοδότηση του υβριδικού στόλου της Αστυνομία στην Ουκρανία πραγματοποιήθηκε μέσω του προγράμματος μείωσης των εκπομπών CO2 των Ηνωμένων Εθνών. Πράγματι, σε σύγκριση με το 1990, η Ουκρανία έχει μειώσει σημαντικά τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, κάτι που της επέτρεψε να διεκδικήσει αυτό το είδος χρηματοδότησης.

Δεν βλέπουμε γιατί δεν θα ήταν συναφές για το ελληνικό κράτος να προκηρύξει διαγωνισμούς για την ενσωμάτωση υβριδικών αυτοκινήτων (επαναφορτιζόμενων ή μη) για την ΕΛ.ΑΣ. Εκτός και αν θεωρούμε ότι οι αποστολές της Αστυνομίας δεν είναι πλήρως συμβατές με τις δυνατότητες των υβριδικών μοντέλων και τα επιχειρησιακά κατάλληλα περιπολικά είναι αρχαίες Citroen Xsara και νεότερα Skoda Octavia. Και ακόμη δεν γνωρίζουμε αν η ελληνική πολιτεία γνωρίζει από τη μεριά της το είδος αυτής της χρηματοδότησης του OHE και τις προϋποθέσεις ένταξης σε αυτή.

ukrainian police car

Το παράδειγμα της Ουκρανίας δείχνει ότι ακόμη και εμπρός σε μια πολύ δύσκολη οικονομική κατάσταση, όπως αυτή που βιώνουμε στην Ελλάδα, εξακολουθούν να υπάρχουν άνθρωποι που διατηρούν τη βούληση να βελτιώνουν την καθημερινή ζωή των πολιτών και που σκέφτονται να ανασυντάξουν τη χώρα τους με βιώσιμο τρόπο. Εάν η Ουκρανία είναι σε θέση να προμηθεύεται μαζικά οχήματα χαμηλών εκπομπών, άλλες, πιο σταθερές χώρες, με δεδομένη τη ευρωπαϊκή προοπτική και ταυτότητά τους, που δεν αντιμετωπίζουν ακραία εθνικά και άλλα προβλήματα θα πρέπει επίσης να λάβουν μέτρα φιλικά προς το περιβάλλον για όλους. Κι ενώ σε πολλές χώρες, η όποια δημοτικότητα των υβριδικών αυτοκινήτων έχει επιτευχθεί χάρη στους ιδιώτες, στην Ουκρανία, είναι η πολιτεία εκείνη που δίνει το παράδειγμα και επιτρέπει στους πολίτες της να ανακαλύψουν αυτό το είδος συστήματος κίνησης.

[Πηγές mvs.gov.ua/ua, mvs.gov.ua/ru]

node/39109

Εξαρθρώθηκε σπείρα με... αδυναμία στα πολυτελή αυτοκίνητα 

Βρέθηκαν και κατασχέθηκαν 38 αυτοκίνητα, εκ των οποίων 23 κλεμμένα και 15 πλαστογραφημένα - Η συνολική αξία των αυτοκινήτων φτάνει τα € 1,5 εκατ. 

Παρασκευή, 29 Μαΐου 2020 | Επικοινωνία

Εξαρθρώθηκε σπείρα με... αδυναμία στα πολυτελή αυτοκίνητα 

Εξαρθρώθηκε από το Τμήμα Εγκλημάτων κατά Ιδιοκτησίας της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής, εγκληματική οργάνωση που διέπραττε συστηματικά διακεκριμένες κλοπές οχημάτων.

Συνελήφθησαν, πρωινές ώρες της 27-5-2020 σε διάφορες περιοχές της Αττικής, κατόπιν συντονισμένης επιχείρησης αστυνομικών της παραπάνω υπηρεσίας, έξι ημεδαποί και δύο αλλοδαποί, μέλη της οργάνωσης.

Οι ανωτέρω είχαν συστήσει από αρχές του έτους 2019 εγκληματική οργάνωση και προέβαιναν συστηματικά σε κλοπές πολυτελών αυτοκινήτων σε διάφορες περιοχές της Αττικής.

pol

Για την επίτευξη του σκοπού τους, είχαν κατανείμει μεταξύ τους ρόλους, τους οποίους ενάλλασσαν ανάλογα με τον στόχο που είχαν επιλέξει. Ορισμένα από τα μέλη της ομάδας εντόπιζαν και αφαιρούσαν τα οχήματα, ενώ άλλα μέλη φρόντιζαν να φτιάχνουν πλαστές πινακίδες για να τις τοποθετούν στα κλαπέντα οχήματα και στη συνέχεια είτε να παραποιούν τα στοιχεία κυκλοφορίας τους (αριθμός πλαισίου και αριθμός κινητήρα) και να τα μεταπωλούν αυτούσια είτε να τα διαθέτουν για αξιοποίηση των ανταλλακτικών τους.

Διέθεταν ειδικό τεχνικό εξοπλισμό, (laptops που συνδέονται με το διαγνωστικό των οχημάτων, φύσες, κλειδιά οχημάτων κ.ά.) ο οποίος χρησιμοποιείται από άτομα που διαπράττουν κλοπές κατ’ επάγγελμα και είναι δυσεύρετος στην Ελλάδα και τις περισσότερες φορές τον εισήγαγαν από το εξωτερικό.

Από την έρευνα διαπιστώθηκε ότι αφού εντόπιζαν το όχημα που θα έκλεβαν, επέστρεφαν είτε στις οικίες τους είτε σε χώρους-καβάτζες και παραλάμβαναν τον ειδικό εξοπλισμό που απαιτούνταν. Ακολούθως μετέβαιναν εκ νέου στο σημείο της κλοπής και έκλεβαν το όχημα. Στη συνέχεια, το μετέφεραν και το στάθμευαν σε ασφαλές σημείο και ερευνούσαν το εσωτερικό του για να εντοπίσουν τυχόν συστήματα γεωγραφικού εντοπισμού (GPS TRACKERS).

ploi

Σε κάποιες περιπτώσεις και ειδικά όταν επρόκειτο για πολυτελή οχήματα ιδιαίτερα μεγάλης αξίας, τοποθετούσαν σε αυτά πλαστές πινακίδες που είχαν φτιάξει εκ των προτέρων, από αγγελίες πώλησης οχημάτων ίδιου τύπου, μοντέλου και χρώματος στο διαδίκτυο. Ακολούθως, τα στάθμευαν σε περιοχές όπου διαμένουν εύπορα άτομα και χρησιμοποιούν πολυτελή οχήματα, για να μην κινήσουν υποψίες και ειδοποιηθούν οι Αρχές.

Ύστερα την πάροδο 2-3 ημερών και αφού τα οχήματα δεν είχαν εντοπιστεί από τους ιδιοκτήτες τους, είτε τα μετέφεραν σε υπόγειους χώρους στάθμευσης είτε τα παρέδιδαν σε άτομα που σχετίζονται με καταστήματα εμπορίας ανταλλακτικών αυτοκινήτων για να τα αποσυναρμολογήσουν.

poli

Επίσης, ορισμένα εξ αυτών, τα μετέφεραν σε συνεργείο που χρησιμοποιούσε η οργάνωση, ιδιοκτησίας ενός εκ των συλληφθέντων, όπου αφού πραγματοποιούσαν διάφορες αλλαγές, πλαστογραφούσαν αριθμούς πλαισίου οχημάτων πρακτορείου ενοικίασης αυτοκινήτων, επίσης ιδιοκτησίας του ίδιου συλληφθέντα και στην συνέχεια μέσω αυτού τα διέθεταν για ενοικίαση σε ανυποψίαστους πελάτες, αποκομίζοντας με αυτό τον τρόπο οικονομικό όφελος.

Μάλιστα αναζητούσαν στο διαδίκτυο αγγελίες πώλησης ολοσχερώς κατεστραμμένων οχημάτων και αφού αγόραζαν τέτοια οχήματα σε ιδιαίτερα χαμηλές τιμές, στη συνέχεια χρησιμοποιούσαν τους χαρακτηριστικούς αριθμούς τους (αριθμό πλαισίου και πινακίδες κυκλοφορίας) για να πλαστογραφήσουν τα κλεμμένα οχήματα ίδιου μοντέλου, τύπου και χρώματος και με τον τρόπο αυτό να τα «νομιμοποιήσουν».

Από τις έρευνες που πραγματοποιήθηκαν, βρέθηκαν και κατασχέθηκαν 38 ΙΧ , εκ των οποίων 23 κλεμμένα και 15 πλαστογραφημένα, πινακίδες και άδειες κυκλοφορίας κλεμμένων αυτοκινήτων, πλήθος εξαρτημάτων, ανταλλακτικών οχημάτων, μικροποσότητα ναρκωτικών ουσιών, καθώς και το χρηματικό ποσό των 18.000 ευρώ.

polic

Μέχρι στιγμής έχουν εξιχνιαστεί 44 κλοπές ΙΧ οχημάτων και δύο κλοπές πινακίδων κυκλοφορίας. Η συνολική αξία των κλαπέντων αυτοκινήτων υπερβαίνει το χρηματικό ποσό των €1,5 εκατ. Στην πλειονότητά τους τα μέλη της οργάνωσης έχουν συλληφθεί και κατά το παρελθόν για παρόμοια αδικήματα. Σε βάρος τους σχηματίσθηκε ποινική δικογραφία -για τα κατά περίπτωση αδικήματα- της συγκρότησης και ένταξης σε εγκληματική οργάνωση, διακεκριμένες κλοπές κατά συναυτουργία και κατά συρροή, πλαστογραφίες, νομιμοποίηση εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες και για παραβάσεις της Νομοθεσίας περί Όπλων και περί Ναρκωτικών.

Οι συλληφθέντες με τη σε βάρος τους σχηματισθείσα δικογραφία οδηγήθηκαν στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Αθηνών.

[Πηγή ΕΛ.ΑΣ.]

node/39064
Tyre microplatics

Μικροπλαστικά: Tο λάστιχο, ένας αόρατος και συχνά ξεχασμένος ρυπαίνων

Το Σουηδικό Ινστιτούτο Έρευνας για την Ασφάλεια των Μεταφορών, δείχνει σε μελέτη του, ότι ο ρόλος των ελαστικών στη ρύπανση με μικροσωματίδια και ιδιαίτερα οι επιπτώσεις στο περιβάλλον -και όχι μόνο στην ανθρώπινη υγεία, εξακολουθεί να εξετάζεται ελάχιστα

Δευτέρα, 25 Μαΐου 2020 | Επικοινωνία

Μικροπλαστικά: Tο λάστιχο, ένας αόρατος και συχνά ξεχασμένος ρυπαίνων

Ακούμε συχνά για τα μικροσωματίδια, αυτά τα μικροσκοπικά σωματίδια που εκπέμπονται από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, επιβλαβή για το αναπνευστικό σύστημα των ανθρώπων. Ωστόσο, έχουν πραγματοποιηθεί λίγες μελέτες σχετικά με τη φθορά των ελαστικών, η οποία έχει μεγάλη ευθύνη -μαζί με τα φρένα- γι’ αυτήν την αόρατη ρύπανση που δυνητικά είναι πολύ επικίνδυνη.

Το VTI (Σουηδικό Ινστιτούτο για την Ασφάλεια των Μεταφορών) μόλις διενήργησε μια μακρά μελέτη, μεταφρασμένη στα αγγλικά, σχετικά με τις μεθόδους μέτρησης των «μικροπλαστικών» που εκπέμπονται από τα λάστιχα των τροχοφόρων. Πρόκειται για σωματίδια μεγαλύτερα από τα διάσημα μικροσωματίδια, υποθετικά λιγότερο επικίνδυνα για την αναπνευστική οδό μας αλλά επικίνδυνα σε άλλους βαθμούς. Αυτά τα μικρά κομμάτια ελαστικού και χημικών πολυμερών στη συνέχεια περνούν στο έδαφος και στο νερό, και όλη η δυσκολία είναι η επεξεργασία του νερού ακριβώς στους ειδικούς σταθμούς για την εξάλειψή τους. Ή μήπως αυτό δεν συμβαίνει στο βαθμό που απαιτείται;

Στη συνέχεια έρχεται το πρόβλημα της δημόσιας υγείας: Το VTI αναγνωρίζει ότι προς το παρόν, κανείς δεν έχει αντιμετωπίσει πραγματικά αυτά τα προβλήματα. Τα μικροπλαστικά στους ωκεανούς (λόγω των απορριμμάτων) αποτελούν πλέον αντικείμενο συζήτησης, αλλά όχι αυτά που προέρχονται από τις μεταφορές. Και όμως το επίπεδό τους θα μπορούσε να είναι ιδιαίτερα υψηλό:

«Με βάση τις τρέχουσες γνώσεις μας στη Σουηδία, μπορούμε να πούμε ότι τουλάχιστον οι μισές από τις εκπομπές μικροπλαστικών της χώρας προέρχονται από τη φθορά των ελαστικών. Άλλες πηγές εκπομπών μικροπλαστικών περιλαμβάνουν, για παράδειγμα, τη φθορά των σημάνσεων στην άσφαλτο. Ένα μεγάλο μέρος της διασποράς στο περιβάλλον αυτών των πλαστικών σωματιδίων προέρχεται από τις μετακινήσεις στους δρόμους, από τους ανέμους, από τον εκχιονισμό και τον καθαρισμό του δρόμου». Η μελέτη διευκρινίζει ότι αυτά τα μικρά κομμάτια πλαστικού στη συνέχεια τα βρίσκουμε στις αρόσιμες γαίες.

Προς το παρόν, η γνώση σχετικά με την επιδράσεις αυτών των πλαστικών σωματιδίων όταν καταναλώνονται από τον άνθρωπο (σε πόσιμο νερό ή σε τρόφιμα) είναι πενιχρή, επισημαίνει το VTI.