node/32590

2.000+ υβριδικά για την ουκρανική Αστυνομία!

Περισσότερα από 650 επαναφορτιζόμενα υβριδικά και 1.500 υβριδικά. Από το 2014, η ουκρανική Αστυνομία έχει εισέλθει στην ενεργειακή μετάβαση και αποτελεί παράδειγμα για χώρες που συνεχίζουν να αγοράζουν μόνο θερμικά αυτοκίνητα.

Από το 2014, η ουκρανική Αστυνομία έχει παραλάβει σε αρκετές παρτίδες περίπου 1.500 υβριδικά οχήματα Toyota Prius III. Η εμπειρία της ανανεώθηκε το 2017 με την αγορά 651 επαναφορτιζόμενων υβριδικών Mitsubishi Outlander PHEV. Αυτή η μετάβαση αποτελεί μέρος της ανανέωσης της ουκρανικής Αστυνομίας μετά τη ρηξικέλευθη επιλογή της το 2014. Η νέα ουκρανική Αστυνομία φιλοδοξεί με αυτό τον τρόπο να γίνει πιο επαγγελματική, πιο οικολογική και πιο ανθρώπινη.

Τα Prius και Outlander αντικατέστησαν διάφορους τύπους αυτοκινήτων που έχουν ξεπερασθεί εδώ και πολλά χρόνια. Τα Lada 2105 και 110 και μπόλικα Daewoo Nexus έχουν σχεδόν εξαφανιστεί από το στόλο των Ουκρανών. Τα Prius χρησιμοποιούνται κυρίως σε μεγάλες πόλεις (Κίεβο, Χάρκοβο, Ντνίπρο, Λβοφ...) ως περιπολικά και τα νέα Mitsubishi, όντα πιο πολυχρηστικά, χρησιμοποιούνται σε όλη την ουκρανική επικράτεια.

ukrainian police car

Οι ουκρανικές αρχές εκτιμούν ότι η αγορά των Outlander PHEV θα εξοικονομήσει περισσότερα από δέκα εκατομμύρια ευρώ ετησίως. Από περιβαλλοντική άποψη, η μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα εκτιμάται σε περίπου 600 τόνους ετησίως. Το αντίστοιχο με αυτό που θα κατανάλωναν 87 Airbus A380 για να φτάσουν σε έναν προορισμό στη μέγιστη απόσταση που είναι ικανά, στα 15.200 km. Προφανώς και οι Ουκρανοί αστυνομικοί δεν θα πετυχαίνουν τη θεωρητική κατανάλωση των 1,8 lt/100 km του Mitsubishi Outlander PHEV. Σε σύγκριση όμως με τους προηγούμενους τύπους οχημάτων που χρησιμοποιούσαν, δεν υπάρχει αμφιβολία για το περιβαλλοντικό και οικονομικό όφελος.

ukrainian police car

Η χρηματοδότηση του υβριδικού στόλου της Αστυνομία στην Ουκρανία πραγματοποιήθηκε μέσω του προγράμματος μείωσης των εκπομπών CO2 των Ηνωμένων Εθνών. Πράγματι, σε σύγκριση με το 1990, η Ουκρανία έχει μειώσει σημαντικά τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, κάτι που της επέτρεψε να διεκδικήσει αυτό το είδος χρηματοδότησης.

Δεν βλέπουμε γιατί δεν θα ήταν συναφές για το ελληνικό κράτος να προκηρύξει διαγωνισμούς για την ενσωμάτωση υβριδικών αυτοκινήτων (επαναφορτιζόμενων ή μη) για την ΕΛ.ΑΣ. Εκτός και αν θεωρούμε ότι οι αποστολές της Αστυνομίας δεν είναι πλήρως συμβατές με τις δυνατότητες των υβριδικών μοντέλων και τα επιχειρησιακά κατάλληλα περιπολικά είναι αρχαίες Citroen Xsara και νεότερα Skoda Octavia. Και ακόμη δεν γνωρίζουμε αν η ελληνική πολιτεία γνωρίζει από τη μεριά της το είδος αυτής της χρηματοδότησης του OHE και τις προϋποθέσεις ένταξης σε αυτή.

ukrainian police car

Το παράδειγμα της Ουκρανίας δείχνει ότι ακόμη και εμπρός σε μια πολύ δύσκολη οικονομική κατάσταση, όπως αυτή που βιώνουμε στην Ελλάδα, εξακολουθούν να υπάρχουν άνθρωποι που διατηρούν τη βούληση να βελτιώνουν την καθημερινή ζωή των πολιτών και που σκέφτονται να ανασυντάξουν τη χώρα τους με βιώσιμο τρόπο. Εάν η Ουκρανία είναι σε θέση να προμηθεύεται μαζικά οχήματα χαμηλών εκπομπών, άλλες, πιο σταθερές χώρες, με δεδομένη τη ευρωπαϊκή προοπτική και ταυτότητά τους, που δεν αντιμετωπίζουν ακραία εθνικά και άλλα προβλήματα θα πρέπει επίσης να λάβουν μέτρα φιλικά προς το περιβάλλον για όλους. Κι ενώ σε πολλές χώρες, η όποια δημοτικότητα των υβριδικών αυτοκινήτων έχει επιτευχθεί χάρη στους ιδιώτες, στην Ουκρανία, είναι η πολιτεία εκείνη που δίνει το παράδειγμα και επιτρέπει στους πολίτες της να ανακαλύψουν αυτό το είδος συστήματος κίνησης.

[Πηγές mvs.gov.ua/ua, mvs.gov.ua/ru]

node/39676
Cadillac Lyriq

Νέα Cadillac Lyriq: Το αμερικανικό e-SUV σε (σχεδόν) τελική μορφή

Γνωστή για τις επιδόσεις της στους θερμικούς κινητήρες, η Cadillac άλλαξε τον προσανατολισμό της και εισήλθε στην ηλεκτρική εποχή. Η Lyriq εγκαινιάζει αυτό το νέο κεφάλαιο για την αμερικανική φίρμα.

Κυριακή, 09 Αυγούστου 2020 | Επικοινωνία

Νέα Cadillac Lyriq: Το αμερικανικό e-SUV σε (σχεδόν) τελική μορφή

Η Cadillac είχε αποκτήσει εδώ και καιρό φήμη για τη στροφή της προς μικρότερους κινητήρες που πήγαιναν αντάμα με το επίσης downsizing στο μέγεθος των αυτοκινήτων της. Με την τάση αυτή να αποτελεί πλέον «περυσινά, ξινά σταφύλια», φαίνεται ότι πλέον κινείται σε μια νέα πορεία που θα την τοποθετήσει ως την premium φίρμα-ηλεκτρική αιχμή του ομίλου της General Motors. Και για να εγκαινιάσει αυτόν τον νέο προσανατολισμό, η Cadillac αποκαλύπτει τη Lyriq στη σχεδόν τελική μορφή της.

Βέβαια, η Lyriq ή καλύτερα το είδος αυτοκινήτου που αντιπροσωπεύει, δεν αποτελεί έκπληξη: Για την άφιξή της στον κόσμο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η φίρμα του Detroit παρουσιάζει ένα ηλεκτρικό SUV. Μια πολύ δημοφιλής μορφή, ειδικά στις Ηνωμένες Πολιτείες όπου η αγορά κυριαρχείται από το Tesla Model X, το αιώνιο σημείο αναφοράς που οφείλει η Lyriq να κατατροπώσει. Και για να φτάσει σε αυτή την πλεονεκτική θέση, η Cadillac πιέζει τα… ποτενσιόμετρα στο μάξιμουμ.

Cadillac Lyriq

Αυτό ισχύει σφόδρα και για το στιλ, καθώς το αμερικανικό SUV ξεπατικώνει το Cadillac EV Concept, το πρωτότυπο που ανακοίνωσε τη Lyriq το 2019. Επομένως, βρίσκουμε έναν αδρό σχεδιασμό με έντονες γωνίες και ακμές, και μια πτυχωτή πρόσοψη με τεράστια νικελένια (και φωτιζόμενη) μάσκα -μια υποτιθέμενη κληρονομιά από τις Cadillac Eldorado και DeVille από τις δεκαετίες του ’50 και του ’60.

Παρόλο που η Lyriq βρίσκεται ακόμα στο στάδιο του show car (κάτι μεταξύ πρωτοτύπου και παραγωγής), το ηλεκτρικό SUV πιθανότατα θα διατηρήσει όλη την πλαστική φορεσιά του στο μοντέλο παραγωγής που θα λανσαριστεί το 2023.

Cadillac Lyriq

Το αμερικανικό SUV θα έρθει να τοποθετηθεί στην γκάμα της Cadillac μεταξύ των XT5 και XT6, κάτι που μας δίνει τη ένδειξη του μήκους της Lyriq που αναμένεται στα 4,9 m. Αυτό όμως το κάνει 14 πόντους πιο κοντό από το Tesla Model X, το οποίο είναι και ο εμπορικός στόχος του. Λεπτομέρειες σχετικά με τη χωροταξία της καμπίνας δεν έχουν ακόμη δοθεί στη δημοσιότητα, αλλά δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι επιβάτες δεν θα πάσχουν από έλλειψη χώρου. Μια παρτίδα στην οποία η Lyriq θα παίξει τα ρέστα της, με μια καμπίνα σχετικά λιτή και χωρίς τούνελ μετάδοσης.

Η Lyriq θα εξοπλίζεται με μια οθόνη με την υψηλότερη πυκνότητα πίξελ στον κόσμο. Έτσι, στην καμπίνα, μια τεράστια καμπύλη οθόνη 33 ιντσών θα κλέβει την παράσταση. Η Cadillac δεν έχει δημοσιοποιήσει καμία πληροφορία σχετικά, αλλά θα μπορούσε να βασιστεί στην τεχνολογία P-OLED που είναι ήδη γνωστή από την Cadillac Escalade και υποστηρίζει/εμφανίζει ένα δισεκατομμύριο χρώματα. Μια επίδοση, 64 φορές καλύτερη από οποιοδήποτε αντίστοιχο σύστημα, διαθέσιμο σε αυτοκίνητο σήμερα. Ένα τεχνολογικό προβάδισμα που θα συνοδεύεται από σύστημα ήχου AKG με 19 ηχεία.

Cadillac Lyriq

Στα «μηχανολογικά» στοιχεία της Lyriq τώρα, το e-SUV της Cadillac θα διαθέτει συστοιχία μπαταριών Ultium, τοποθετημένη στο πάτωμα, εξασφαλίζοντας τη βέλτιστη κατανομή βάρους 50:50, ενώ η «χημεία» της περιορίζει τη χρήση κοβαλτίου.

Με χωρητικότητα 100 kWh, θα μπορούσε να πετύχει αυτονομία μέχρι 480 km. Επίδοση όμως που δεν είναι ανταγωνιστική για να αντιμετωπίσει τα 500+ km του Tesla Model X. Το οποίο αναμφίβολα θα έχει εξελιχθεί σε μεγάλο βαθμό έως το 2023.

Cadillac Lyriq

Οι υπόλοιπες προδιαγραφές, ιδίως όσον αφορά την ισχύ και την απόδοση, αποτελούν ακόμη γνώση μόνο της Cadillac. Ωστόσο, η αμερικανική φίρμα ανακοινώνει ταχεία επαναφόρτιση που θα μπορεί να ανταποκριθεί σε ισχύ 150 kW, ενώ ο ενσωματωμένος φορτιστής AC θα φτάνει τα 19 kW.

Η Cadillac Lyriq παραγωγής θα παρουσιαστεί σε κοινό και Τύπο το 2022, με το εμπορικό λανσάρισμα να έχει προγραμματιστεί έναν χρόνο αργότερα. Η γκάμα της Lyriq θα περιλαμβάνει ένα βασικό, προσθιοκίνητο μοντέλο και έκδοση 4x4 με δύο ηλεκτρομοτέρ.

node/39668

Δημοσιεύτηκε η ΚΥΑ για την επιδότηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Από σήμερα μπορεί να επιδοτείται η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων μέσω του προγράμματος «Κινούμαι ηλεκτρικά»- Διείτε τι προβλέπεται, πώς μπορείτε να κάνετε αίτηση για την επιδότηση

Σάββατο, 08 Αυγούστου 2020 | Επικοινωνία

Δημοσιεύτηκε η ΚΥΑ για την επιδότηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Οι ενδιαφερόμενοι για αγορά ηλεκτρικού οχήματος με επιδότηση από τη δράση “Κινούμαι Ηλεκτρικά” του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας μπορούν από σήμερα να δώσουν προκαταβολή ή να αγοράσουν/μισθώσουν το ηλεκτρικό όχημα που επιθυμούν. Η Κοινή Υπουργική Απόφαση για το πρόγραμμα δημοσιεύθηκε χθες στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ 3323 Β/7.8.2020), πράγμα που σημαίνει ότι οι δαπάνες είναι από σήμερα επιλέξιμες προς επιδότηση, με την προϋπόθεση φυσικά ότι συντρέχουν οι λοιπές προϋποθέσεις που θέτει ο Οδηγός του προγράμματος.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Αυτά είναι τα 10 βήματα για την αίτηση επιδότησης αγοράς ηλεκτρικού οχήματος

Η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων για την επιδότηση θα ανοίξει στις 24 Αυγούστου, ενώ ήδη έχει ενεργοποιηθεί η ιστοσελίδα του προγράμματος (http://kinoumeilektrika.ypen.gr) όπου έχουν αναρτηθεί όλες οι σχετικές ανακοινώσεις. Επιπλέον για τη δράση «Κινούμαι Ηλεκτρικά» λειτουργεί καθημερινά από τις 3 Αυγούστου (από τις 10.00 έως τις 18.00) Help Desk στα τηλέφωνα 2131513640/2131513643. Κατά την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας του δέχθηκε περίπου 400 τηλεφωνικές κλήσεις και 250 ηλεκτρονικά μηνύματα τα οποία απαντήθηκαν στο σύνολο τους.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Τα ηλεκτρικά μοντέλα που θα δούμε μέσα στο 2020

Ο προϋπολογισμός του προγράμματος είναι 100 εκατ. ευρώ, ποσό που εκτιμάται ότι αρκεί για την επιδότηση αγοράς 15.000 αυτοκινήτων και 12.500 δικύκλων (σκούτερ και ποδήλατα). Ωστόσο ο υπουργός Περιβάλλοντος & Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης, τόνισε κατά την παρουσίαση του προγράμματος ότι ανάλογα με τη ζήτηση που θα εκδηλωθεί το πρόγραμμα θα ενισχυθεί με επιπλέον πόρους.

Οι επιδοτήσεις είναι:

- Για αυτοκίνητα με λιανική τιμή προ φόρων έως 30.000 ευρώ, η επιδότηση είναι 20% με όριο τα 6.000 ευρώ. Από 30.001 έως 50.000 ευρώ, η επιδότηση είναι 15% με όριο τα 6.000 ευρώ.

- Για δίκυκλα/τρίκυκλα, ποσοστό 20% επί της αξίας με όριο τα 800 ευρώ.

- Για ποδήλατα, ποσοστό 40% με όριο τα 800 ευρώ.

Τα φυσικά πρόσωπα μπορούν να ζητήσουν επιπλέον επιδότηση 500 ευρώ για αγορά έξυπνου οικιακού φορτιστή (σε συνδυασμό με αγορά ΙΧ, όχι ποδήλατου ή σκούτερ).

Με απόσυρση παλαιού οχήματος/δικύκλου (εξαιρούνται τα ποδήλατα) παρέχεται επιπλέον μπόνους 1.000 και 400 ευρώ αντίστοιχα.

- Για ταξί η επιδότηση είναι 25% επί της λιανικής τιμής προ φόρων με όριο τα 8.000 ευρώ ή, αν πρόκειται για plug in υβριδικό μοντέλο, ποσοστό 15% με όριο τα 5.500 ευρώ. Στην περίπτωση των ταξί είναι υποχρεωτική η απόσυρση του παλιού οχήματος (πρέπει να είναι παλαιότερο από την 1-1-2013), η οποία επιδοτείται με επιπλέον μπόνους 2.500 ευρώ. Άρα η επιδότηση για τα ταξί φθάνει πρακτικά στα 10.000 ευρώ για ηλεκτρικό όχημα και 8.000 για υβριδικό.

- Για τις εταιρίες υπάρχει όριο αγοράς έως 3 αυτοκινήτων (6 για όσες έχουν δραστηριότητα σε νησιά) και το ποσοστό της επιδότησης είναι 15% με όριο τα 5.500 ευρώ ή 4.000 για υβριδικά. Για τα δίκυκλα η επιδότηση είναι ποσοστό 20% επί της αξίας με όριο τα 800 ευρώ.

Σε όλες τις περιπτώσεις δίνονται αυξημένες επιδοτήσεις για αγορά οχημάτων από πολύτεκνους και άτομα με ειδικές ανάγκες (1.000 ευρώ για αυτοκίνητο και 500 ευρώ για δίκυκλο/ποδήλατο).