node/32590

2.000+ υβριδικά για την ουκρανική Αστυνομία!

Περισσότερα από 650 επαναφορτιζόμενα υβριδικά και 1.500 υβριδικά. Από το 2014, η ουκρανική Αστυνομία έχει εισέλθει στην ενεργειακή μετάβαση και αποτελεί παράδειγμα για χώρες που συνεχίζουν να αγοράζουν μόνο θερμικά αυτοκίνητα.

Από το 2014, η ουκρανική Αστυνομία έχει παραλάβει σε αρκετές παρτίδες περίπου 1.500 υβριδικά οχήματα Toyota Prius III. Η εμπειρία της ανανεώθηκε το 2017 με την αγορά 651 επαναφορτιζόμενων υβριδικών Mitsubishi Outlander PHEV. Αυτή η μετάβαση αποτελεί μέρος της ανανέωσης της ουκρανικής Αστυνομίας μετά τη ρηξικέλευθη επιλογή της το 2014. Η νέα ουκρανική Αστυνομία φιλοδοξεί με αυτό τον τρόπο να γίνει πιο επαγγελματική, πιο οικολογική και πιο ανθρώπινη.

Τα Prius και Outlander αντικατέστησαν διάφορους τύπους αυτοκινήτων που έχουν ξεπερασθεί εδώ και πολλά χρόνια. Τα Lada 2105 και 110 και μπόλικα Daewoo Nexus έχουν σχεδόν εξαφανιστεί από το στόλο των Ουκρανών. Τα Prius χρησιμοποιούνται κυρίως σε μεγάλες πόλεις (Κίεβο, Χάρκοβο, Ντνίπρο, Λβοφ...) ως περιπολικά και τα νέα Mitsubishi, όντα πιο πολυχρηστικά, χρησιμοποιούνται σε όλη την ουκρανική επικράτεια.

ukrainian police car

Οι ουκρανικές αρχές εκτιμούν ότι η αγορά των Outlander PHEV θα εξοικονομήσει περισσότερα από δέκα εκατομμύρια ευρώ ετησίως. Από περιβαλλοντική άποψη, η μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα εκτιμάται σε περίπου 600 τόνους ετησίως. Το αντίστοιχο με αυτό που θα κατανάλωναν 87 Airbus A380 για να φτάσουν σε έναν προορισμό στη μέγιστη απόσταση που είναι ικανά, στα 15.200 km. Προφανώς και οι Ουκρανοί αστυνομικοί δεν θα πετυχαίνουν τη θεωρητική κατανάλωση των 1,8 lt/100 km του Mitsubishi Outlander PHEV. Σε σύγκριση όμως με τους προηγούμενους τύπους οχημάτων που χρησιμοποιούσαν, δεν υπάρχει αμφιβολία για το περιβαλλοντικό και οικονομικό όφελος.

ukrainian police car

Η χρηματοδότηση του υβριδικού στόλου της Αστυνομία στην Ουκρανία πραγματοποιήθηκε μέσω του προγράμματος μείωσης των εκπομπών CO2 των Ηνωμένων Εθνών. Πράγματι, σε σύγκριση με το 1990, η Ουκρανία έχει μειώσει σημαντικά τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, κάτι που της επέτρεψε να διεκδικήσει αυτό το είδος χρηματοδότησης.

Δεν βλέπουμε γιατί δεν θα ήταν συναφές για το ελληνικό κράτος να προκηρύξει διαγωνισμούς για την ενσωμάτωση υβριδικών αυτοκινήτων (επαναφορτιζόμενων ή μη) για την ΕΛ.ΑΣ. Εκτός και αν θεωρούμε ότι οι αποστολές της Αστυνομίας δεν είναι πλήρως συμβατές με τις δυνατότητες των υβριδικών μοντέλων και τα επιχειρησιακά κατάλληλα περιπολικά είναι αρχαίες Citroen Xsara και νεότερα Skoda Octavia. Και ακόμη δεν γνωρίζουμε αν η ελληνική πολιτεία γνωρίζει από τη μεριά της το είδος αυτής της χρηματοδότησης του OHE και τις προϋποθέσεις ένταξης σε αυτή.

ukrainian police car

Το παράδειγμα της Ουκρανίας δείχνει ότι ακόμη και εμπρός σε μια πολύ δύσκολη οικονομική κατάσταση, όπως αυτή που βιώνουμε στην Ελλάδα, εξακολουθούν να υπάρχουν άνθρωποι που διατηρούν τη βούληση να βελτιώνουν την καθημερινή ζωή των πολιτών και που σκέφτονται να ανασυντάξουν τη χώρα τους με βιώσιμο τρόπο. Εάν η Ουκρανία είναι σε θέση να προμηθεύεται μαζικά οχήματα χαμηλών εκπομπών, άλλες, πιο σταθερές χώρες, με δεδομένη τη ευρωπαϊκή προοπτική και ταυτότητά τους, που δεν αντιμετωπίζουν ακραία εθνικά και άλλα προβλήματα θα πρέπει επίσης να λάβουν μέτρα φιλικά προς το περιβάλλον για όλους. Κι ενώ σε πολλές χώρες, η όποια δημοτικότητα των υβριδικών αυτοκινήτων έχει επιτευχθεί χάρη στους ιδιώτες, στην Ουκρανία, είναι η πολιτεία εκείνη που δίνει το παράδειγμα και επιτρέπει στους πολίτες της να ανακαλύψουν αυτό το είδος συστήματος κίνησης.

[Πηγές mvs.gov.ua/ua, mvs.gov.ua/ru]

node/40215

KOSMORIDE: Πρόγραμμα απόσυρσης του συμβατικού ποδηλάτου με ένα ηλεκτρικό

Το πρόγραμμα απόσυρσης λειτουργεί συνδυαστικά με την κρατική επιχορήγηση «ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ».

Παρασκευή, 23 Οκτωβρίου 2020 | Επικοινωνία

KOSMORIDE: Πρόγραμμα απόσυρσης του συμβατικού ποδηλάτου με ένα ηλεκτρικό

Η KOSMORIDE παρέχει την δυνατότητα απόσυρσης του συμβατικού ποδηλάτου -ακόμα και με μηδενική εμπορική αξία- με ένα ηλεκτρικό, επιλέγοντας ανάμεσα από τα καλύτερα Ε-Βikes του κόσμου, αναγνωρισμένα για την τεχνολογία τους και την ποιότητα κατασκευής τους. 

Η καινοτόμα πολιτική της KOSMORIDE προσφέρει bonus απόσυρσης του συμβατικού ποδηλάτου με πρόσθετο όφελος 5% της αξίας επιλεγμένων κορυφαίων Ε-Βikes.

Το πρόγραμμα απόσυρσης λειτουργεί συνδυαστικά με την κρατική επιχορήγηση «ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ» που περιλαμβάνει οικολογικό bonus για την αγορά ηλεκτρικού ποδηλάτου, με επιδότηση στο 40% της αξίας του Ε-Βike και με μέγιστο ποσό τα €800.
Η KOSMORIDE διαθέτει ηλεκτρικά ποδήλατα με κορυφαίες «υπογραφές», όπως αυτές των Ducati, Giant, Gocycle, KTM, Lacros, Moustache, Riese & Müller και Stromer.

Παράλληλα, η KOSMORIDE (Ανδρέα Παπανδρέου 21 - Μαρούσι) δίνει τη δυνατότητα σε όσους θέλουν να πραγματοποιήσουν μια δοκιμή σε όποιο E-Bike θέλουν για να γνωρίσουν τον κόσμο της ηλεκτροκίνησης και με ποδήλατο. 

[Πηγή: Δελτίο Τύπου KOSMORIDE]

node/40213

Έρευνα: Ποιο είναι το προφίλ του οδηγού που προκαλεί τροχαίο ατύχημα 

Τι αποκαλύπτει έρευνα του Ινστιτούτου Δημόσιας Υγείας του Αμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδος - Τα ερωτήματα που τέθηκαν στους συμμετέχοντες

Πέμπτη, 22 Οκτωβρίου 2020 | Επικοινωνία

Έρευνα: Ποιο είναι το προφίλ του οδηγού που προκαλεί τροχαίο ατύχημα 

Είναι άνδρας, ηλικίας κυρίως 17 με 35 χρόνων, δεν φορά ζώνη ασφαλείας ενώ οδηγεί, ταυτόχρονα πίνει, παραβιάζει όριο ταχύτητας και STOP, μιλά στο κινητό, στέλνει μηνύματα, ενώ τέλος δεν ξέχνα να παρκάρει παράνομα.

Αυτά είναι μερικά από τα χαρακτηριστικά του Έλληνα παραβάτη οδηγού, που ευθύνεται σημαντικά για τα τροχαία, το προφίλ του οποίου σκιαγραφούν τα στοιχεία έρευνας του Ινστιτούτου Δημόσιας Υγείας του Αμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδος, που παρουσιάστηκαν χτες βράδυ στη δεύτερη διαδικτυακή εκδήλωση του ΣΤ’ Κύκλου Διαλέξεων.

Μερίδιο ευθύνης στα τροχαία ατυχήματα, όπως δείχνουν τα στοιχεία έχουν και οι γυναίκες οδηγοί, οι οποίες σε μερικές παραβάσεις φαίνεται να «συναγωνίζονται» τους άνδρες. «Στόχος μας είναι να συμβάλουμε στην επίλυση ενός σημαντικού προβλήματος και να σβήσουμε -όπως κάναμε με το κάπνισμα- τη θλιβερή πρωτιά που έχει η χώρα μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, κι αυτό είναι το πρώτο δείγμα γραφής» τόνισε ο Διευθυντής του Ινστιτούτου Δημόσιας Υγείας, του Αμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδος, Καθηγητής Παναγιώτης Μπεχράκης, κατά την παρουσία των στοιχείων της πανελλήνιας έρευνας.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από τις 28/8/2020 έως 9/9/2020 και συμμετείχαν 1.600 άτομα (Άνδρες και γυναίκες) ηλικίας 17 ετών και άνω από το σύνολο των αστικών και αγροτικών περιοχών της ηπειρωτικής και νησιωτικής Ελλάδας.


Βασικό ερώτημα στους συμμετέχοντες ήταν πόσες φορές τους τελευταίους τρεις μήνες παραβίασαν τις διατάξεις του κώδικα οδικής κυκλοφορίας όσον αφορά:

Tη χρήση ζώνης ασφαλείας: Σύμφωνα με τα στοιχεία, σε αναγωγή επί του συνόλου των οδηγών της χώρας, 1.260.000 δηλαδή το 24% οδήγησαν από μια έως δέκα φορές χωρίς ζώνη ασφαλείας! Τα πρωτεία έχουν οι επαγγελματίες οδηγοί!
Υπέρβαση ορίου ταχύτητας: Το παραβίασαν 2.800.000 ,δηλαδή το 49%, με πρώτους τους μοτοσικλετιστές και δεύτερους τους επαγγελματίες
Επιτάχυνση για να περάσουν με πορτοκαλί φανάρι: Πάτησαν γκάζι, αντί για φρένο 3.116.000, πάνω από τους μισούς το 54%. Από αυτούς το 56% ήταν άνδρες και 52% γυναίκες
Παραβίαση STOP: 346.000 οδηγοί, ποσοστό 6%. Δυστυχώς οι περισσότεροι ήταν επαγγελματίες
Τη χρήση αλκοόλ: 750.000οδήγησαν έχοντας κάνει χρήση πάνω από ένα ποτό, δηλαδή το 13%!
Κινητό και οδήγηση: 2.827.000 μιλούσαν και οδηγούσαν κρατώντας το κινητό στο χέρι,ποσοστό 49% . Οι μοτοσυκλετιστές πρώτοι, με δεύτερους τους επαγγελματίες
Να στέλνει ή να διαβάζει μήνυμα στο κινητό: 577.000 είχαν...αφήσει το τιμόνι και ασχολούνταν με το κινητό, ποσοστό 10%
Προγραμματισμός GPS κατά την οδήγηση: 1.038.000 το… ξέχασαν πριν ξεκινήσουν, ποσοστό 18%
Παραβίαση λωρίδας έκτακτης ανάγκης: 404.000 ήταν οι «έξυπνοι» ποσοστό 7%
Οδήγηση μοτοσικλέτας χωρίς κράτος: 180.000, ποσοστό 35%,
Παράνομο παρκάρισμα: 865,000 , ποσοστό 15% , ενώ 1.211.000 ανέφεραν ότι διπλο-πάρκαραν,ποσοστό 21% !

Κι όλα αυτά τη στιγμή που η χώρα μας κατέχει «τη θλιβερή πρωτιά στην Ευρωπαϊκή Ένωση σε με το υψηλότερο ποσοστό σε θανάτους από τροχαία δυστυχήματα. Ταυτόχρονα, το μεγαλύτερο ποσοστό των θυμάτων είναι ηλικίας 17 έως 35 ετών» όπως ανέφερε κατά την έναρξη της ομιλίας του ο Υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη Ελευθέριος Οικονόμου.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο κ. Οικονόμου (Παγκόσμια Τράπεζα), το οικονομικό κόστος από τα τροχαία ατυχήματα ανέρχεται στο 1-3% του ΑΕΠ κάθε κράτους. Στην Ε.Ε. ετησίως δαπανάται ποσό ύψους €160 δισ., το οποίο ισοδυναμεί με το 2% του ΑΕΠ της Ε.Ε. Η ελληνική οικονομία επιβαρύνεται ετησίως με δαπάνες άνω των 3 δισεκατομμυρίων ευρώ. Για την πρόληψη και μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, όπως εξήγησε ο υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη θα πρέπει να βελτιωθούν συντονισμένα όλοι οι παράγοντες που συνθέτουν το πρόβλημα: οδηγός - όχημα - οδικό δίκτυο.

Συγκεκριμένα απαιτείται:

Η αναβάθμιση του συστήματος εκπαίδευσης των οδηγών,
Η σταδιακή αντικατάσταση των οχημάτων,
Η καθιέρωση του μαθήματος της κυκλοφοριακής αγωγής,
Η ενίσχυση των μεθόδων τεχνικής επιτήρησης οδικής συμπεριφοράς αλλά και της αστυνόμευσης με τη χρήση ηλεκτρονικών μέσων όπως π.χ. ραντάρ,
Περαιτέρω βελτίωση του οδικού δικτύου,
Η σύσταση ενός ενιαίου φορέα κεντρικού συντονισμού των εμπλεκόμενων υπηρεσιών σε ένα τροχαίο ατύχημα.
Καταλήγοντας ο κ. Οικονόμου ανέφερε πως «Σημαντικότερη όμως προϋπόθεση για την επιτυχία οποιασδήποτε πολιτικής στην οδική ασφάλεια είναι η καλλιέργεια κουλτούρας Οδικής Ασφάλειας στα παιδιά, γιατί μόνο έτσι μπορεί να αλλάξει μελλοντικά η κοινωνική αντίληψη για το σοβαρό αυτό πρόβλημα» άποψη με την οποία συμφώνησε και ο κ. Μπεχράκης τονίζοντας πως «έτσι έγινε και με το κάπνισμα, όταν το παιδί έλεγε μπαμπά μη καπνίζεις, τώρα πρέπει να μάθει να λέει μπαμπά μη τρέχεις …».

Την εκδήλωση προλόγισε ο κ. Παναγιώτης Αρκουμανέας, Πρόεδρος του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας, ο οποίος ανέφερε πως «ο ΕΟΔΥ σε συνεργασία με φορείς έχει ως κύριο στόχο να λάβει μέτρα για τα τροχαία για πρόληψη, προστασία και ευαισθητοποίηση του κόσμου σε θέματα οδικής ασφάλειας».