Porsche 911 R vs 911 R ’67

Ο Γερμανός κατασκευαστής έφερε σε αντιπαράθεση τη νέα 911 R με το χειροκίνητο σασμάν και μια των 60s με σπέσιαλ ομολογκασιόν, οπότε βάλτε τσίτα τα ηχεία σας

Χρειάζεται να θυμόσαστε ότι η νέα 911 R είναι ένα δημιούργημα του Porsche Motorsport και γι’ αυτό ακριβώς το λόγο κληρονομεί πολλά από την εξοικονόμηση του βάρους σε σασί και μέρη του αμαξώματος από την GT3 RS.

Και για του λόγου το ασφαλές, να ξέρετε ότι ζυγίζει 1.370 kg, δηλαδή είναι η ελαφρύτερη αυτή τη στιγμή 911. Κάτω από το καπό της βρίσκεται ο ατμοσφαιρικός 4λιτρος κινητήρας flat six που αποδίδει μέγιστη ισχύ 500 ίππων και μέγιστη ροπή 46,9 kgm, ενώ γυρίζει ωφέλιμα μέχρι τις 8.250 rpm. Η Porsche δηλώνει ότι η ελαφρύτερη σημερινή 911 πιάνει από στάση τα πρώτα 100 km/h σε 3,8” και επιμένει ότι η βελόνα του στροφόμετρου χτυπάει κόκκινο με , ενώ την ίδια στιγμή η ταχύτητα του αυτοκινήτου είναι 323 km/h.

Μόνο 23 αυθεντικές 911 R κατασκευάστηκαν το 1967, αλλά ουδέποτε κατάφερε να τις ομολογκάρει το εργοστάσιο. Έτσι τέλειωσαν την αγωνιστική καριέρα τους τρέχοντας σε κατηγορίες εκτός αυτοκινήτων παραγωγής ή ως rally cars, όπου η ομολογκασιόν δεν ήταν απαραίτητη. Από τα αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν, τρία κράτησε η Porsche, ενώ τα υπόλοιπα κομμάτια πουλήθηκαν σε επιλεγμένους πελάτες. Φτιαγμένη ως καθαρόαιμη αγωνιστική εκδοχή της 911, η R (για το Rennsport) φορούσε δίλιτρο flat six με 213 άλογα που γύριζε ωφέλιμα μέχρι τις 8.000 rpm. Και ψιθυριζόταν ότι το μοτέρ ήταν πανομοιότυπο με αυτό που κινούσε τις αγωνιστικές 906 Carrera 6.

Με χρήση πειραματικού πολυμερούς με ενίσχυση φάιμπεργκλας για το εμπρός καπό, συν ένα λεπτότερο παρμπρίζ (4 mm) και πλευρικά παράθυρα από πλεξιγκλάς, η πιο ελαφριά 911 που κατασκευάστηκε ποτέ, στη ζυγαριά έδειχνε το απίστευτο νούμερο των 800 kg. Ο παραπάνω συνδυασμός βάρους/μοτέρ, που έδινε αναλογία κάτι λιγότερο από 3,8 kg ανά ίππο, εκτόξευε το αυτοκίνητο το 1967 από στάση στα πρώτα 100 km/h σε 5,9”.

Καθένα από τα 991 κομμάτια 911 R 2016 που θα φτιαχτούν αναμένεται να κοστίζει περισσότερο από €350.000. Και αν δεν κόβετε φλέβες για το air conditioning και το σύστημα πολυμέσων, ενώ βολεύεστε μια χαρά με παράθυρα από πλεξιγκλάς –όπως η ορίτζιναλ- και η πίστα είναι για εσάς ό,τι το γραφείο για τους συνηθισμένους ανθρώπους, τότε έχετε βρει το αυτοκίνητό σας.

Αν από την άλλη, αν εκτός από την πίστα και τις ασφάλτινες ειδικές, και το vintage είναι χούι σας, τότε για μια 911 R του 1967 θα χρειαστεί να καταβάλετε αστρονομικό ποσό.  

[Πηγή Porsche]