Για διαστρεβλωτική διαφήμιση εγκαλείται η Nissan στις ΗΠΑ

Για διαστρεβλωτική διαφήμιση εγκαλείται η Nissan στις ΗΠΑ

Για πρώτη φορά στα τελευταία 20 χρόνια, η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου των ΗΠΑ (Federal Trade Commission-FTC) άνοιξε μια υπόθεση εγκαλώντας ένα κατασκευαστή.

Οι εγκαλούμενοι είναι η Nissan B. Αμερικής και η διαφημιστική εταιρεία της, την TBWA. Η κατηγορία είναι ότι χρησιμοποίησαν ειδικά αποπροσανατολιστικά εφέ για να υπερβάλλουν σχετικά με τις επιδόσεις του ημιφορτηγού Frontier.

Το διαφημιστικό σποτάκι που βρίσκεται υπό την κρίση της FTC τιτλοφορείται «Hill Climb» κι δείχνει ένα πικάπ Frontier και επιταχύνει σε έναν αμμόλοφο μεγάλης κλίσης και να σπρώχνει ένα buggy που έχει κολλήσει, ανεβάζοντάς το στην κορυφή.

Σύμφωνα με τη FTC, το τηλεοπτικό σποτ δείχνει την κλίση του αμμόλοφου μεγαλύτερη απ’ ό,τι είναι στην πραγματικότητα, ενώ το buggy ρυμουλκείται στην κορυφή από κρυμμένα συρματόσχοινα.

«Τα ειδικά εφέ στα διαφημιστικά σποτ μπορεί να είναι διασκεδαστικά, αλλά οι διαφημιστές δεν μπορούν να τα χρησιμοποιούν για να διαστρεβλώσουν τις ικανότητες ενός προϊόντος», δήλωσε η Jessica Rich, διευθύντρια του γραφείου προστασίας του καταναλωτή της FTC. «Αυτή η διαφήμιση κάνει το Nissan Frontier να φαίνεται ικανό να καταφέρνει κάτι που στην πραγματικότητα δεν μπορεί», συμπλήρωσε η Rich.

Η FTC είπε ότι προτείνει συμβιβαστικά «H Nissan και η TBWA να μην μπορούν να διαστρεβλώνουν οποιοδήποτε τεχνικό ή άλλο χαρακτηριστικό ενός ημιφορτηγού, μέσω ενός τεστ, πειράματος ή παρουσίασης». Ωστόσο, τα ειδικά εφέ και οι άλλες τεχνικές παραγωγής είναι θεμιτές «καθ’ όσον δεν διαστρεβλώνουν τα χαρακτηριστικά και τις επιδόσεις του ημιφορτηγού».

Στη Nissan και στη TBWA δεν επεβλήθη πρόστιμο, αλλά συμφώνησαν ότι στο μέλλον δεν θα χρησιμοποιήσουν διαστρεβλωτικές παρουσιάσεις σχετικά με τις ικανότητες του πικάπ της ιαπωνικής εταιρείας.

[Πηγή carscoops.com]