Τα 10 εξωφρενικά πρωτότυπα που βγήκαν στην παραγωγή

Τα 10 εξωφρενικά πρωτότυπα που βγήκαν στην παραγωγή

Συνήθως τα πρωτότυπα που παρουσιάζονται στις μεγάλες Εκθέσεις Αυτοκινήτου είναι τόσο προχωρημένα που σπάνια βγαίνουν ως μοντέλα παραγωγής. Υπάρχουν όμως και οι εξαιρέσεις...

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες χρησιμοποιούν συχνά το πρωτότυπα, ως προάγγελους μελλοντικών μοντέλων παραγωγής. Θα ήταν ένα υπερβολικά μεγάλο έξοδο να κατασκευάσεις κάτι εντελώς εκτός πραγματικότητας, που δεν θα έφτανε ποτέ σε τελικό στάδιο παραγωγής.

Η παρουσιάση των πρωτότυπων σε διάφορες Εκθέσεις Αυτοκινήτου παγκοσμίως χρησιμεύει στους κατασκευαστές να μετρήσουν τις αντιδράσεις κοινού και τύπου και να τις αξιοποιήσουν ώστε να βελτιώσουν το προϊόν και να εξασφαλίσουν όσο το δυνατό μεγαλύτερες μελλοντικές πωλήσεις. Αυτό, ωστόσο που συμβαίνει συχνότερα είναι ότι οι εταιρείες αποκαλύπτουν κάποια πολύ εντυπωσιακά στην όψη πρωτότυπα και μετά, όταν το πραγματικό μοντέλο κάνει την εμφάνισή του, είναι εντελώς διαφορετικό ή -στην καλύτερη περίπτωση- πολύ πιο ήπιο σχεδιαστικά. Πράγμα μάλλον απογοητευτικόΚι όμως υπάρχουν ορισμένα μοντέλα παραγωγής που έμειναν πιστά στην αρχική σχεδίαση των πρωτότυπων, όσο εξωφρενική κι αν ήταν αυτή. Και μπράβο τους. Ακολουθεί μια λίστα με τα 10 πιο χαρακτηριστικά από αυτά.

10 Plymouth Prowler


To πρωτότυπο Plymouth Prowler παρουσιάστηκε –προς μεγάλη έκπληξη όλων- το 1993, ως ένα φουτουριστικό hot rod. Τότε πολλοί στοιχημάτιζαν ότι η Chrysler δεν θα τολμούσε ποτέ να το βγάλει στην παραγωγή. Και έχασαν, αφού το ίδιο ακριβώς σχέδιο βγήκε ως κανονικό μοντέλο, με το ίδιο όνομα, τέσσερα χρόνια μετά. Το εξωφρενικό σχήμα του Prowler έχει ακόμα αρκετούς ένθερμους οπαδούς (εντάξει στην Αμερική...) και παρόλο που δεν έκανε ποτέ σημαντικές πωλήσεις και η παραγωγή του κράτησε μέχρι το 2002, ωστόσο πρέπει να αναγνωρίσουμε στην Chrysler ότι διατήρησε σχεδόν αυτούσιο το σχέδιο του πρωτότυπου.

9 Ford Atlas Concept / F-150


Το pickup F-Series της Ford είναι το πιο καλοπουλημένο αυτοκίνητο στην Αμερική. Υπό αυτή την έννοια η Ford πήρε ένα μεγάλο ρίσκο, δίνοντας δραματικές σχεδιαστικές γραμμές στο νέο F-150. Προπομπός αυτής της νέας προσέγγισης ήταν το Atlas Concept που παρουσιάστηκε στην Έκθεση του Detroit το 2013. Οι σχεδιαστικές γραμμές ήταν πολύ πιο τολμηρές και έπαιρναν σαφείς αποστάσεις από το στιλ του παραδοσιακού F-Series. Όταν το F-150 παρουσιάστηκε, έδειχνε σχεδόν ίδιο με κείνο το πρωτότυπο, με μειωμένο βάρος, αφού έγινε εκτεταμένη χρήση αλουμινίου.

8 Toyota C-HR


Η Toyota μας παρουσίασε το C-HR Concept το 2015, στην Έκθεση της Φρακφούρτης και λίγους μόλις μήνες μετά το κανονικό μοντέλο παραγωγής, στην Έκθεση της Γενεύης, τον Μάρτιο του 2016. Η σχεδίαση, παρόλο που σε κάποια σημεία έγινε λίγο πιο ήπια, έμεινε στην ίδια φουτουριστική φιλοσοφία. Κύρια χαρακτηριστικά της είναι η σφηνοειδής μάσκα, τα ιδιαίτερα -σχεδιαστικά- πίσω φώτα και τα έντονα φτερά των θόλων. Επιπλέον, η κλίση της οροφής, οι μεγάλοι τροχοί και τα πλαστικά προστατευτικά χαρίζουν ένα δυναμικό παρουσιαστικό. Το νέο C-HR βασίζεται στη νέα πλατφόρμα TNGA που χρησιμοποιεί και το νέο υβριδικό Prius. Από το νέο Prius είναι και το υβριδικό σύστημα της έκδοσης που διαθέτει θερμικό κινητήρα 1,8 λίτρων και η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 122 ίππους. Οι άλλες εκδόσεις κινητήρα που θα εξοπλίζουν την γκάμα είναι με τον 4κύλινδρο βενζίνης 1.2 D-4T των 116 ίππων που γνωρίσαμε από το ανανεωμένο Auris, ενώ σε μερικές αγορές θα προσφέρεται και με 2λιτρο μοτέρ που θα συνδυάζεται με αυτόματο CVT κιβώτιο. Μάλιστα, το 1.2 θα προσφέρεται τόσο με 6άρι χειροκίνητο ή CVT αυτόματο κιβώτιο, ενώ θα υπάρχουν και τετρακίνητες εκδόσεις.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Νέο Toyota C-HR: Οι πρώτες μας εντυπώσεις από το "μικρό RAV"


7 Honda Civic


Η γιαπωνέζικη φίρμα έδειξε στην φετινή Έκθεση της Γενεύης το πρωτότυπο του νέου Civic και κάτι μας έλεγε από τότε πως και το μοντέλο παραγωγής ελάχιστα θα διαφέρει. Κάτι που επαληθεύτηκε στην αποστολή που έκανε το DRIVE στην Αγγλία, για την επίσημη παρουσίαση της 10ης γενιάς του πιο δημοφιλούς μοντέλου της Honda. Το νέο, ευρωπαϊκών προδιαγραφών Civic έχει αλλάξει άρδην σχεδιαστικά και έχει μεγαλώσει σε διαστάσεις, με αποτέλεσμα το μήκος του 5θυρου να φτάνει τα 4.497 mm και να τοποθετείται πλέον εμπορικά ανάμεσα σε δύο κατηγορίες. Σε συνδυασμό μάλιστα με το μεγαλύτερο πλάτος, αλλά και το μικρότερο συνολικά ύψος, το αποτέλεσμα είναι μια πιο δυναμική παρουσία. Η πλατφόρμα στην οποία βασίζεται αποτελείται από λιγότερα κομμάτια, διαθέτει αυξημένη ακαμψία κατά 52% και παρά το γεγονός ότι έχει αυξήσει αρκετά τις διαστάσεις του νέου Civic, είναι και 16 κιλά ελαφρύτερη. Στην Ελλάδα θα αρχίσει τις πωλήσεις τον Μάρτιο του 2017.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Πρωτότυπο του νέου Honda Civic Type R στο Παρίσι [video]

6 Infiniti Q60


Στην Ελλάδα, ήλθε, είδε και απήλθε, αλλά στο εξωτερικό η Infiniti, η μάρκα κύρους της Nissan πάει πολύ καλά, ντεμπουτάροντας το ένα όμορφο πρωτότυπο μετά το άλλο. Ένα από αυτά ήταν το εκθαμβωτικό πρωτότυπο του coupe Q60, στην Έκθεση του Detroit, το 2015. Το μοντέλο παραγωγής, παρότι έριξε λίγο τους σχεδιαστικούς τόνους, έμεινε σχεδόν ίδιο στις βασικές γραμμές και αναμένεται να έχει την ίδια εμπορική επιτυχία που είχαν τα G35 και G37.

5 BMW i8


Η πρώτη φορά που πήραμε μια ιδέα του ρηξικέλευθου μοντέλου που αργότερα θα γνωρίζαμε ως i8, ήταν από το πρωτότυπο Vision Efficient Dynamics που παρουσίασε η BMW στην Έκθεση της Φρανκφούρτης, πίσω στο 2009. Λίγο καιρό αργότερα επανήλθε με το i8 Concept, από το οποίο προήλθε σχεδόν αυτούσιο και το μοντέλο παραγωγής. Η αλήθεια ήταν ότι ακόμα και οι δημοσιογράφοι του Ειδικού Τύπου αιφνιδιαστήκαμε από το πόσο φουτουριστικό ήταν το μοντέλο παραγωγής, όχι μόνο σχεδιαστικά, μέσα-έξω αλλά και τεχνολογικά, μιας και το i8 είναι ένα εξαιρετικά γρήγορο και ικανό υβριδικό plug-in σούπερκαρ.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Με το BMW i8 στο δρόμο και στις Σέρρες


4 Audi Le Mans Quattro Concept / R8


Πίσω στο μακρινό πλέον 2003, παρουσιάστηκε από την Audi στην Έκθεση της Φρακφούρτης ένα πρωτότυπο με την κωδική ονομασία Audi Le Mans Quattro. Όσοι το είχαν δει τότε από κοντά και από φωτογραφίες, τους πετάχτηκαν τα μάτια έξω: «αποκλείεται να βγει στο δρόμο ένα τέτοιο μοντέλο, ειδικά από την Audi». Και στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα παρουσιάστηκε το πρώτο σούπερκαρ παραγωγής από την γερμανική εταιρεία με το όνομα Audi R8, προς τιμή του επιτυχημένου αγωνιστικού Audi R8 LMP. Οι αλλαγές που έγιναν από το πρωτότυπο στο μοντέλο παραγωγής ήταν ελάχιστες και το R8 έγινε ένα από τα πιο επιτυχημένα σούπερκαρς της δεκαετίας. Σήμερα συνεχίζει με τη δεύτερη γενιά, η οποία είναι πολύ πιο εξελιγμένη τεχνολογικά, αλλά διατηρεί εκείνο το ίδιο βασικό σχήμα που είχαμε πρωτοδεί πριν από 13 χρόνια.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: Audi R8 @ Serres Racing Circuit [video]

3 Jaguar C-X16 Concept / F-Type


Όταν παρουσιάστηκε το πρωτότυπο C-X16 της Jaguar, στην Έκθεση της Φρανκφούρτης το 2011, προοριζόταν ως ένα υβριδικό σπορ. Τελικά όμως πέρασε στην παραγωγή ως F-Type και με «απλούς» θερμικούς κινητήρες. Η F-Type ομολογουμένως είναι ένα από τα πιο όμορφα coupe και cabrio αυτοκίνητα της δεκαετίας, μια πραγματική απειλή για τις Porsche 911, δείχνοντας πως η Jaguar έχει επιστρέψει για τα καλά.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Οδηγούμε την Jaguar F-Type R AWD


2 Lexus LF-LC / LC500


Η Lexus παρουσίασε το φουτουριστικό και πολύ όμορφο πρωτότυπο LF-LC στην Έκθεση του Detroit, το 2012 και ανακοίνωσε ότι δεν πρόκειται ποτέ να βρει το δρόμο προς την παραγωγή. Ο σχεδιασμός της εταιρείας ήταν να δείξει το συγκεκριμένο πρωτότυπο ώστε να σηματοδοτήσει τη μετάβαση προς μια νέα σχεδιαστική εποχή, όπου τα Lexus θα έβγαζαν το συναίσθημα και την συγκίνηση που μέχρι τότε έλειπε τόσο από την γκάμα της. Το LF-LC ήταν μια σχεδιαστική άσκηση, με στοιχεία τα οποία (κάποια από αυτά) θα περνούσαν αργότερα σε μελλοντικά μοντέλα. Ωστόσο η εταιρεία είδε ότι το συγκεκριμένο coupe είχε τόσο θετική ανταπόκριση, που αποφάσισε να δώσει το πράσινο φως για την παραγωγή του. Το αποτέλεσμα ήταν να δούμε το νέο Lexus LC500 στην έκθεση του Detroit του 2016, τέσσερα χρόνια μετά και σχεδόν απαράλλαχτο από το πρωτότυπο.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Οδηγούμε το νέο Lexus RC 200t


1 Honda NSX


Όπως και το Lexus έτσι και το πρωτότυπο Honda NSX έκανε το ντεμπούτο του στην Έκθεση του Detroit το 2012, βάζοντας φωτιά στις προσδοκίες των απανταχού φανατικών της γιαπωνέζικης φίρμας. Σε αυτή την περίπτωση όμως η Honda είχε από την αρχή σχέδιο. Μετά τη πρώτη παρουσίαση ξεκίνησε μια επιθετική προβολή του NSX, δείχνοντάς το ακόμα και σε ταινία με τους Avengers. Μετά το είδαμε στο Gran Turismo 6 και επιτέλους το μοντέλο παραγωγής παρουσιάστηκε και πάλι στην Έκθεση του Detroit το 2015. Η αναμονή πάντως άξιζε διότι το μοντέλο παραγωγής είναι ακριβώς ίδιο εμφανισιακά με το πρωτότυπο.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Honda NSX: Η κληρονομιά που άφησε ο Senna [videos]

[πηγή: autoguide]

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube