Η Audi έτοιμη για το LeMans 2017. Και την αποχώρηση από το WEC

Η Audi έτοιμη για το LeMans 2017. Και την αποχώρηση από το WEC

Μετά από χρόνια κυριαρχίας, η Audi φέρεται έτοιμη να αποχωρήσει από τους αγώνες αντοχής στο τέλος του 2017.

Σύμφωνα με πληροφορίες από ανώνυμες πηγές εντός της εταιρείας που επικαλείται το Autocar αλλά και ένα δημοσίευμα του γερμανικού Auto Motor und Sport, η Audi οδεύει προς το τέλος του αγωνιστικού προγράμματος LMP1, την κορυφαία κατηγορία του WEC, του παγκοσμίου πρωταθλήματος αγώνων αντοχής.

Στον 21ο αιώνα, η Audi έχει κυριαρχήσει απόλυτα στους αγώνες αντοχής με τα σπορ πρωτότυπα. Από το ’99 που παρουσιάστηκε το ανοιχτό R8 LMP1,  η εταιρεία έχει κατακτήσει 13 νίκες στο LeMans και αμέτρητες ακόμη στους υπόλοιπους αγώνες.

Έχουμε γράψει πολλές φορές για τις οικονομικές συνέπειες του dieselgate και το πως αυτές θα μπορούσαν να επηρεάσουν τα αγωνιστικά προγράμματα ή να οδηγήσουν σε περιορισμό της γκάμας των μοντέλων. Να υπενθυμίσουμε ότι πρόσφατα ανακοινώθηκε η συμμετοχή ως εργοστασιακής ομάδας της Audi στην Formula E, έναν θεσμό με διαρκώς αυξανόμενο ενδιαφέρον, στον οποίο μπήκαν ή μπαίνουν και άλλα εργοστάσια. Φέτος μπήκε η Jaguar, θα μπει η BMW, ενώ και η Mercedes έχει κλείσει θέση στην Formula E για το 2018. Άλλωστε τόσο η VW όσο και η Audi έχουν αποκαλύψει ότι εστιάζουν στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα για το μέλλον. Το κόστος της εξέλιξης τέτοιων μοντέλων είναι μεγάλο και ενδεχομένως ένας καλός λόγος για την διακοπή του προγράμματος LMP1. Ακόμη και η τεχνολογία του R18, του σημερινού αγωνιστικού LMP1 της Audi, δεν ταιριάζει με τα σχέδια του τμήματος μαρκετινγκ. Είναι υβριδικό, με πετρελαιοκινητήρα. Όμως η τεχνολογία TDI έχει «καεί» αφού δεν ενδιαφέρει την εταιρεία να προωθήσει το ντίζελ, μετά το σκάνδαλο χειραγώγησης εκπομπών ρύπων.

Το 2000 η VW είχε μπλοκάρει τη συμμετοχή της Porsche στο WEC για 10 χρόνια, με αντάλλαγμα την πλατφόρμα του Touareg πάνω στην οποία εξελίχθηκε η Cayenne. Τώρα η Porsche επέστρεψε, από το 2014 και πρωταγωνιστεί. Το θέμα είναι πως όταν κερδίζει η Porsche χάνει η Audi και το αντίθετο. Η εμφύλια διαμάχη και μάλιστα με τέτοιο βαρύ κόστος όπως αυτό της συμμετοχής με δύο ομάδες σε μια τόσο ακριβή μορφή αγώνων, ίσως δεν είναι ένα πλάνο συμβατό με τις ανάγκες του ομίλου.

Πηγή R&T

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube