NHK: Η Nissan έκανε ακατάλληλες επιθεωρήσεις τουλάχιστον 20 χρόνια

NHK: Η Nissan έκανε ακατάλληλες επιθεωρήσεις τουλάχιστον 20 χρόνια

Οι ακατάλληλες πρακτικές επιθεώρησης της Nissan διαρκούν τουλάχιστον 20 χρόνια, ανέφερε ο ιαπωνικός εθνικός ραδιοτηλεοπτικός οργανισμός NHK.

Η Nissan δήλωσε την Πέμπτη που μας πέρασε ότι αναστέλλει την παραγωγή οχημάτων στα ιαπωνικά εργοστάσιά της για την εγχώρια αγορά για τουλάχιστον δύο εβδομάδες.

Ο λόγος ήταν προκειμένου να αντιμετωπίσει την παράτυπη πρακτική στις τελικές διαδικασίες ελέγχου, οι οποίες αποκαλύφθηκαν για πρώτη φορά τον περασμένο μήνα. Το σκάνδαλο οδήγησε σε ανάκληση όλων των 1,2 εκατομμυρίων αυτοκινήτων που διέθεσε στην Ιαπωνία η Nissan τα τελευταία τρία χρόνια.

Εσωτερική έρευνα στη Nissan έδειξε ότι για τουλάχιστον 20 χρόνια, η αυτοκινητοβιομηχανία δεν ακολουθούσε τις κατάλληλες διαδικασίες για τις τελικές επιθεωρήσεις που απαιτούσε το υπουργείο Μεταφορών της Ιαπωνίας για όλα τα οχήματα που πωλούνταν στη χώρα, ανέφερε το NHK την Παρασκευή, χωρίς να επικαλείται καμία πηγή.

Ο υπουργός Μεταφορών της Ιαπωνίας, Keiichi Ishii, δήλωσε την Παρασκευή ότι η επιθεώρηση των εγκαταστάσεων συναρμολόγησης της Nissan συνεχίζεται, προσθέτοντας ότι παραμένει ασαφές για πόσο διάστημα οι τελικοί έλεγχοι διεξήχθησαν από μη πιστοποιημένους τεχνικούς, κατά παράβαση των απαιτήσεων του υπουργείου.

Εκπρόσωπος της Nissan αρνήθηκε να επιβεβαιώσει άμεσα ή να απορρίψει την αναφορά του NHK και παραπέμπει στο Reuters και στις παρατηρήσεις του CEO, Hiroto Saikawa, την Πέμπτη. Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας είχε δηλώσει ότι το σύστημα εκπαίδευσης της Nissan για την πιστοποίηση του προσωπικού για την επιθεώρηση οχημάτων δεν είχε αλλάξει για 20 χρόνια.

Ο Saikawa πρόσθεσε ότι αυτό ήταν ένα ξεχωριστό ζήτημα από το πόσο καιρό συνέβαινε το παράπτωμα. Είπε ότι, από τη μια η εστίαση στην αύξηση της αποτελεσματικότητας και από την άλλη η κακή επικοινωνία σε εργοστάσια συναρμολόγησης, φαίνεται να συνέβαλλαν στο θέμα αυτό.

Η Nissan θα συνεχίσει να παράγει αυτοκίνητα στην Ιαπωνία για εξαγωγή, συμπεριλαμβανομένου του δημοφιλούς SUV/ crossover X-Trail και του ηλεκτρικού Leaf, καθώς η διαδικασία πιστοποίησης τελικών επιθεωρήσεων δεν ισχύει για οχήματα που εξάγονται στο εξωτερικό.

Η αυτοκινητοβιομηχανία κατασκεύασε περίπου 79.300 επιβατικά και επαγγελματικά αυτοκίνητα στην Ιαπωνία τον περασμέο Αύγουστο. Περίπου 27.600 από αυτά προορίζονταν για την εγχώρια αγορά, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 6% της παγκόσμιας παραγωγής της Nissan.

Και ενώ η Nissan δήλωσε ότι η παρατυπία δεν έχει επίδραση στην ποιότητα των οχημάτων της, έχει θέσει ερωτήματα σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο ακολουθούνται πιστά οι κανόνες στα εργοστάσια κατασκευής της εταιρείας, ενώ ταυτόχρονα τονίζει τα ζητήματα συμμόρφωσης από τους Ιάπωνες κατασκευαστές.

H Nissan είναι η δεύτερη εταιρεία που εγκαλείται για ανάρμοστες πρακτικές, ακατάλληλες επιθεωρήσεις και μη συμμόρφωση με τους κείμενους νόμους και διατάξεις της Ιαπωνίας. Να θυμίσουμε ότι η Kobe Steel, η τρίτη μεγαλύτερη χαλυβουργία της χώρας, έχει παραδεχτεί ότι παραποίησε στοιχεία σχετικά με τις προδιαγραφές των προϊόντων της, παραπλανώντας πάνω από 500 προμηθευόμενους σε όλον τον κόσμο. Μεταξύ αυτών δε, η πλειονότητα της αυτοκινητοβιομηχανίας, αλλά και μέρος της αεροπορικής και αεροδιαστημικής βιομηχανίας και άλλες βιομηχανίες που χρησιμοποιούν τα μεταλλευτικά της προϊόντα.

Το σκάνδαλο με τη Nissan έρχεται επίσης σε μια πολύ κρίσιμη περίοδο, στο βιράζ θα λέγαμε πριν από την τελική ευθεία του αγώνα για το μεγαλύτερο όμιλο παγκοσμίως. Volkswagen AG, Συμμαχία Renault-Nissan και Toyota θέλουν να είναι η κάθε μία από την πλευρά της εκείνη που θα κατακτήσει τον επίζηλο τίτλο.

[Πηγή Reuters]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube