Main menu

Γιάννης Κουτσουφλάκης
Παρασκευή, 13 Οκτωβρίου 2017 - 1:00μμ

Το σκάνδαλο «Kobe Steel» επηρεάζει την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία

Η υπόθεση με την προμήθεια ατσαλιού από την ιαπωνική βιομηχανία Kobe αποκτά διαστάσεις παγκόσμιου σκανδάλου

Η υπόθεση «Kobe Steel» προσλαμβάνει τεράστιες διαστάσεις και εξελίσσεται σε παγκόσμιο σκάνδαλο, με σοβαρές επιπτώσεις στην ποιότητα των σχετικών προϊόντων που, αν εξακολουθούν να αξιολογούνται, ενδέχεται να γίνουν περισσότερο από ανησυχητικές.

Προς το παρόν, ο ιαπωνικός όμιλος δεν είναι σε θέση να προσδιορίσει τον πιθανό αντίκτυπο όσον αφορά την ασφάλεια, λέγοντας απλώς ότι μέχρι στιγμής δεν έχει αναφερθεί κανένα περιστατικό και ότι συνεργάζεται με τους προμηθευόμενους σε αυτό τον τομέα. Και ο κατάλογος του διευρύνεται, όπως και τα επηρεαζόμενα μοντέλα…

Η Kobe Steel αναγνωρίζει ότι έχει παραδώσει αλουμίνιο ή χαλκό, οι τεχνικές προδιαγραφές των οποίων είχαν παραποιηθεί. Αρχικά, η ιαπωνική βιομηχανία ανέφερε πρόβλημα με το αλουμίνιο, το χαλκό και τα εξαρτήματα που χρησιμοποιούνται στην παραγωγή DVD, καθώς και μια μικρή ποσότητα σκόνης σιδήρου. Αλλά τώρα μιλάμε για χαλύβδινα καλώδια, που χρησιμοποιούνται γενικά σε κινητήρες και λάστιχα, στοιχεία που επίσης πρέπει να τεθούν υπό αμφισβήτηση.

Όσον αφορά τους επιχειρηματικούς πελάτες της, αυτοί έφτασαν στο νούμερο 200 με τους 30 θα είναι εταιρείες εκτός Ιαπωνίας, σύμφωνα με την ημερήσια εφημερίδα Nikkei. Μεταξύ αυτών, ο κατασκευαστής αεροσκαφών Airbus και οι Γάλλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων Renault και PSA. Υπάρχει επίσης ο Γάλλος κατασκευαστής εξοπλισμού Valeo, η αμερικανική Tesla, η Ford και η General Motors, η νοτιοκορεατική Hyundai και η γερμανική Daimler. Τελευταίο αλλά εξίσου σημαντικό ανάμεσα στους προμηθευόμενους περιλαμβάνεται και ο Βρετανός κατασκευαστής κινητήρων Rolls-Royce, ο αμερικανικός όμιλος General Electric και ο κατασκευαστής των μικροεπεξεργαστών Intel.

Στην εσωτερική αγορά, οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Ιαπωνίας, όπως η Toyota, η Nissan και η Mazda, ερευνούν εάν τα ψευδώς επισημασμένα προϊόντα που προμηθεύει η Kobe Steel έχουν επηρεάσει την ασφάλεια των αυτοκινήτων τους.

Η Kobe Steel, η τρίτη μεγαλύτερη χαλυβουργία της Ιαπωνίας, δήλωσε ότι το προσωπικό της παραποίησε στοιχεία σχετικά με τη σύσταση και την ανθεκτικότητα ορισμένων προϊόντων από αλουμίνιο και χαλκό που χρησιμοποιούνται σε αεροσκάφη, αυτοκίνητα και ίσως ακόμη και διαστημόπλοιο.

Περίπου το 4% των αποστολών της σε εξαρτήματα αλουμινίου και χαλκού και τα χυτά και σφυρήλατα αλουμινίου, από τον Σεπτέμβριο του 2016 έως τον Αύγουστο του 2017, χαρακτηρίστηκαν αναληθώς ότι ικανοποιούν τις προδιαγραφές που ζήτησε ο πελάτης, δήλωσε η Kobe Steel, ανακαλύπτοντας την παραποίηση δεδομένων στις επιθεωρήσεις που διενήργησε.

Η Toyota χαρακτήρισε την παραβίαση των αρχών συμμόρφωσης «ένα σοβαρό ζήτημα» και δήλωσε ότι εργάζεται για να προσδιορίσει ποια από τα οχήματά της ενδέχεται να επηρεαστούν. Είπε ότι τα υλικά της Kobe Steel έχουν χρησιμοποιηθεί σε καπό, πίσω πόρτες και περιφερειακές περιοχές. Τα υλικά που παραδόθηκαν σε εργοστάσια στην Ιαπωνία και αλλού δεν επηρεάστηκαν, δήλωσε η Toyota.

Η Nissan δήλωσε ότι σπεύδει να ελέγξει την απόδοση, επειδή το υλικό χρησιμοποιείται σε μέρη όπως καπό και μπορεί να επηρεάσει την προστασία των πεζών.

Η Honda είπε ότι χρησιμοποίησε τα εν λόγω υλικά για τις πόρτες και τα καπό των αυτοκινήτων της.

Η Mazda, η Mitsubishi Motors, η Suzuki και η Subaru δήλωσαν ότι θα ελέγξουν να δουν ποια από τα οχήματά τους χρησιμοποίησαν τα προϊόντα της Kobe Steel και αν υπάρχει αντίκτυπος στην ασφάλεια.



Η παραποίηση των στοιχείων βρέθηκε ότι γινόταν συστηματικά και στα τέσσερα τοπικά εργοστάσια αλουμινίου της Kobe Steel και για ορισμένα στοιχεία η πρακτική αυτή χρονολογείται πριν από περίπου δέκα χρόνια, δήλωσε την περασμένη Τετάρτη, ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος της εταιρείας, Naoto Umehara.

Οι πωλήσεις του τμήματος αλουμινίου και χαλκού της Kobe Steel μειώθηκαν κατά 6,4% σε 323,3 δισ. γέν ($2,87 δισ.) το οικονομικό έτος που έληξε το Μάρτιο του 2017, με τα επαναλαμβανόμενα κέρδη να μειώνονται κατά 20,5% στα 12 δισ. γέν.

Η εταιρεία, με έδρα το Kobe στη δυτική Ιαπωνία, επεξέτεινε -και συνέχισε να το κάνει- την παραγωγή της σε αλουμίνιο, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο το υλικό αυτό, καθώς είναι ελαφρύτερο από το χάλυβα και για να πληρούν αυστηρότερους περιβαλλοντικούς κανόνες.

Ο όμιλος Kobe Steel εξουσιοδότησε μια ανεξάρτητη δικηγορική εταιρεία να αναδείξει αυτές τις κακές πρακτικές. Ένα μέτρο που ωστόσο δεν εμπόδισε την κατάρρευση της μετοχή της στο χρηματιστήριο. Μια απώλεια 41% της αξίας της μέσα σε μια εβδομάδα και μάλλον έπεται συνέχεια.

[Πηγές Automotive News, Bloomberg, Reuters, Wall Street Journal]

Κάθε αναγνώστης του drive.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam).
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία