Το Mazda Arata στοχεύει το Tesla Model Y, EV και με γεννήτρια

Το Mazda Arata στοχεύει το Tesla Model Y, EV και με γεννήτρια

Το Mazda Arata έρχεται να ταράξει τα νερά των ηλεκτρικών, με αιχμή του δόρατος τις αξίες της εταιρείας από τη Χιροσίμα.

Μπορεί να μοιάζει με το CX-30 του μέλλοντος, αλλά το πρωτότυπο Mazda Arata έχει μια πολύ πιο σημαντική αποστολή: Να ανταγωνιστεί το πιο καλοπουλημένο αυτοκίνητο του 2023, το Tesla Model Y. 

Για να το πετύχει αυτό, το Mazda Arata δεν θα επαφίεται μόνο στο αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης, αλλά θα υπάρχει και μια έκδοση αντίστοιχη του MX-30 R-EV. Θα χρησιμοποιεί δηλαδή θερμικό κινητήρα ως γεννήτρια.

Η ηλεκτροκίνηση χρειάζεται την πρωτοπόρα και τολμηρή προσέγγιση της Mazda

Mazda Arata

Προσώρας, δεν γνωρίζουμε αν το Mazda Arata θα στοχεύει αποκλειστικά την κινεζική αγορά ή θα διατεθεί και σε άλλες χώρες. Σε καμία περίπτωση δεν θα αντικαταστήσει τα CX-30 και CX-5. Αναμένεται να μοιράζεται πολλά χαρακτηριστικά με το Deepal S7 που πουλάει η Changan στην Κίνα, ο τοπικός συνεργάτης της Mazda. 

Μιλάμε για ένα μεγάλων διαστάσεων μοντέλο. Το μήκος του αναμένεται να φτάνει τα 4.750 mm, το πλάτος του θα ξεπερνά τα 1.900 mm και το ύψος του τα 1.600 mm. Το δε μεταξόνιο θα είναι περί τα 2.900 mm.

Mazda Arata

Αυτό σημαίνει ότι θα είναι σχεδόν αντίστοιχο σε όγκο με το Model Y κι οριακά μεγαλύτερο από το CX-60, αλλά μικρότερο από τη ναυαρχίδα της Χιροσίμα, το crossover CX-80 που διατίθεται με τρεις σειρές καθισμάτων.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δεν χρειάζεται να βιαστούμε με τα ηλεκτρικά, λέει η Mazda

Το Arata χρησιμοποιεί τη σχεδιαστική γλώσσα KODO της Mazda, για αυτό και καταλαβαίνεις αμέσως την προέλευσή του με την πρώτη ματιά. Αν κάποιος έχει απορία, αρκεί να κοιτάξει τα φωτιζόμενα γράμματα στο πλαϊνό μαρσπιέ. Οι κάμερες αντί για τους παραδοσιακούς πλαϊνούς καθρέφτες κι οι κρυφές χειρολαβές των θυρών λογικά δεν θα ενσωματωθούν στο μοντέλο παραγωγής.

Mazda Arata

Η Mazda ξεκίνησε διστακτικά την είσοδό της στην ηλεκτροκίνηση. Το MX-30 ήταν πολύ ιδιαίτερο σε σχεδίαση, με πίσω πόρτες που άνοιγαν ανάποδα, αλλά περιορισμένους χώρους, αδύναμο ηλεκτρομοτέρ κι αστική αυτονομία. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Mazda, υπερηφάνεια για τις δύο εκατομμύρια πωλήσεις Wankel

Τώρα, ένας περιστροφικός κινητήρας σε ρόλο γεννήτριας θα απογειώσει την ικανότητα του πολύ ποιοτικού μοντέλου να καλύπτει μεγάλες αποστάσεις. 

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube