Το σκάνδαλο «Kobe Steel» επεκτείνεται σε κινητήρες και λάστιχα

Το σκάνδαλο «Kobe Steel» επεκτείνεται σε κινητήρες και λάστιχα

Το σκάνδαλο των παραποιημένων προδιαγραφών σε προϊόντα μεταλλουργίας αγγίζει κάθε γωνία της βιομηχανίας και απειλεί την Kobe Steel με κατάρρευση.

Το σκάνδαλο των παραποιημένων δεδομένων της Kobe Steel επεκτάθηκε στις κύριες δραστηριότητές της, σε συνέχεια της παραδοχής από την  εταιρεία για «ακατάλληλες ενέργειες» που σχετίζονται με χαλύβδινο σύρμα που παράγεται στο εξωτερικό.

Οι πελάτες ενημερώθηκαν σχετικά με το ζήτημα, το οποίο έχει επιλυθεί, δήλωσε ο εκπρόσωπος Τύπου της εταιρείας στο Τόκιο, Emi Hamano, αρνούμενος όμως να παράσχει λεπτομέρειες. Το Kobe Steel παραποίησε τα πιστοποιητικά ποιότητας για τα χαλύβδινα καλώδια που χρησιμοποιούνται στους κινητήρες αυτοκινήτων και για την ενίσχυση των ελαστικών, ανέφερε η εφημερίδα Nikkei εχθές, Παρασκευή.

Η παραδοχή της παράνομης συμπεριφοράς της Kobe στη χαλυβουργική δραστηριότητά της, η οποία αντιπροσωπεύει περίπου το ένα τρίτο των εσόδων της, επιτείνει την πίεση στον τρίτη μεγαλύτερη χαλυβουργία της Ιαπωνίας.

Οι αποκαλύψεις της εταιρείας μέχρι σήμερα αφορούσαν προϊόντα αλουμινίου, χαλκού και σιδηρούχων μεταλλευμάτων που χρησιμοποιούνται στα πάντα, από αυτοκίνητα και σκληρούς δίσκους υπολογιστών μέχρι τα περίφημα τρένα υψηλής ταχύτητας της Ιαπωνίας, αν και δεν έχουν αναφερθεί μέχρι στιγμής ανακλήσεις προϊόντων ή ανησυχίες σχετικά με την ασφάλεια. Μέχρι και η αεροπορική βιομηχανία της Boeing περιλαμβάνεται στους πελάτες της kobe.

Το βαθύτατο σκάνδαλο «υποδηλώνει ότι πρόκειται για την εταιρική κουλτούρα και όχι μόνο για τις ενέργειες μερικών απατεώνων», δήλωσε ο Alexander Robert Medd, διευθύνων σύμβουλος της Bucephalus Research Partnership στο Hong Kong. Το ζήτημα που πρέπει να επιλυθεί είναι «εάν προσπαθούσαν να εξοικονομήσουν χρήματα ή απλώς δεν μπορούσαν να παράγουν τις σωστή προδιαγραφή στη σωστή ποσότητα», είπε ο Medd.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Το σκάνδαλο «Kobe Steel» επηρεάζει την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία

Η Kobe αποκάλυψε την Κυριακή ότι είχε καταγράψει δεδομένα σχετικά με τη στιβαρότητα και την ανθεκτικότητα των μεταλλουργικών προϊόντων που διανέμονται σε 200 πελάτες παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένων των Toyota Motor Corp., της General Motors και του διαστημικού πυραύλου Mitsubishi Heavy Industries Ltd. Σε νέα αποκάλυψη του διευθύνοντος συμβούλου της, Hiroya Kawasaki, αυτός ανεβάζει τον αριθμό σε 500!

Ανταλλακτικά Ford
Η τελευταία εταιρεία που σχολιάζει τους συνδέσμους της με το Kobe, η Ford Motor Co., δήλωσε εχθές Παρασκευή ότι χρησιμοποίησε αλουμίνιο από την εταιρεία την οροφή των Mondeo στην Κίνα, παρόλο που δεν επιβεβαίωσε εάν οι προδιαγραφές των τμημάτων αυτών τίθενται υπό αμφισβήτηση. Η Daimler και τo Groupe PSA αρνήθηκαν την αναφορά της εφημερίδας Nikkei την Παρασκευή ότι είχαν παραλάβει υλικά με παραποιημένα στοιχεία από την Kobe Steel. Και οι δύο εταιρείες δήλωσαν ότι η ιαπωνική χαλυβουργία δεν ήταν ένας από τους προμηθευτές τους.

Η υπόθεση έχει εξανεμίσει 1,9 δισεκατομμύρια δολάρια από την αγοραία αξία της Kobe Steel και οδήγησε σε εικασίες πως θα μπορούσε να καταρρεύσει.

Οι έρευνες έχουν ολοκληρωθεί  σε περίπου 100 από τις εταιρείες που προμήθευσε η Kobe Steel, δήλωσε την Πέμπτη ο διευθύνων δύμβουλος της εταιρείας, Hiroya Kawasaki.

[Πηγές Reuters, Bloomberg, New York Times]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube