Top 50: Τα πιο καλοπουλημένα μοντέλα κάθε εταιρίας

Γνωρίζετε ποιο είναι το πιο επιτυχημένο εμπορικά μοντέλο κάθε κατασκευαστή, σε όλη τη διάρκεια της ιστορίας του;

Είναι εύκολο να έχουμε μια εικόνα για τα μοντέλα αυτοκινήτων που γνωρίζουν τη μεγαλύτερη απήχηση σήμερα. Τα βλέπουμε να κυκλοφορούν ολοένα και περισσότερο ανάμεσά μας, και διαβάζουμε γι’ αυτά στα αποτελέσματα των πωλήσεων κάθε χώρας και στα υπερήφανα δελτία τύπου των εταιριών. Τι γίνεται όμως αν αναζητήσουμε το πιο καλοπουλημένο μοντέλο κάθε εταιρίας, συνολικά; Όχι σήμερα, αλλά καθ’ όλη τη διάρκεια της μικρής ή μεγάλης ιστορίας της καθεμιάς;

Αυτό έκαναν οι συνάδελφοι του βρετανικού Autocar, με μια γενναία βουτιά στα στοιχεία πωλήσεων του περασμένου αιώνα. Από την οποία προέκυψαν μερικά μάλλον αναμενόμενα αποτελέσματα, αλλά και κάποιες εκπλήξεις. Σημειώστε ποιο πιστεύετε εσείς ότι είναι το πιο καλοπουλημένο μοντέλο για όσες και όποιες αυτοκινητοβιομηχανίες θέλετε, και δείτε παρακάτω αν το έχετε πετύχει!

Tα μοντέλα εμφανίζονται με αύξουσα σειρά αριθμού πωλήσεων.


50. Bugatti Τype 57 (1934-1939)
Πωλήσεις: 685

Bugatti Type 57

Σήμερα η Bugatti δεν επιδιώκει τις υψηλές πωλήσεις, αλλά το αυξημένο κέρδος από λιγότερα αυτοκίνητα, οπότε περιορίζει εσκεμμένα την παραγωγής της. Έτσι, οι 450 παραλλαγές της Veyron που διέθεσε ανά τον πλανήτη τα τελευταία χρόνια δεν είναι αρκετές για να την κάνουν το πιο επιτυχημένο μοντέλο της ιστορίας της. Αυτό είναι η αριστοκρατική Type 57, που κυκλοφόρησε πριν από 85 χρόνια.


49. Alpine A310 (1971-1984)
Πωλήσεις: 11.616

Alpine A310

Από τα λίγα μοντέλα του μικρού Γάλλου κατασκευαστή, το Α310 ήταν εκείνο που σημείωσε τη μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία –εξαργυρώνοντας την επιτυχία του προκατόχου του Α110 στους αγώνες ράλι. Η τοποθέτηση κινητήρα V6 το 1976, στη θέση του 4κύλινδρου που φορούσε αρχικά, βοήθησε αρκετά. Το σύγχρονο Alpine A110 πάντως, μάλλον θα καταφέρει σύντομα να πάρει αυτό τον τίτλο, αφού σε σχεδόν 2,5 χρόνια παρουσίας στην αγορά έχει σημειώσει πάνω από 6.500 πωλήσεις.


48. Lamborghini Huracán (2014-σήμερα)
Πωλήσεις: 14.200+

Lamborghini

Η σχετικά προσιτή Gallardo, για τα δεδομένα των μοντέλων της Lamborghini, στα 10 χρόνια που έμεινε στην παραγωγή σημείωσε 14.022 πωλήσεις, νούμερο-ρεκόρ για τη φίρμα. Όμως, τον Οκτώβριο του 2019, η Lamborghini ανακοίνωσε ότι η διάδοχός της, η Huracán, έφτασε στο ίδιο νούμερο στο μισό διάστημα, δηλαδή μέσα σε μόνο πέντε χρόνια καριέρας. Και με τη Huracán Evo να έχει μόλις λανσαριστεί, το σίγουρα είναι ότι θα αυξήσει κι άλλο τη διαφορά της τα χρόνια που έρχονται.


47. Aston Martin DB9 (2003-2016)
Πωλήσεις: 16.500

Aston Martin DB9

Το μοντέλο που «έσωσε» την Aston από τη χρεοκοπία ήταν η DB7 του 1994. Όμως εκείνο που απέδειξε ότι η εταιρία μπορεί πλέον να κοιτά στα μάτια κάθε άλλο κατασκευαστή σπορ και πολυτελών μοντέλων, ήταν η DB9. Με έναν V12 κάτω από το εμπρός καπό να γουργουρίζει ήσυχα στις καθημερινές μετακινήσεις και να ουρλιάζει όταν πιέζεται, ήταν ένα πολύ απολαυστικό GT.


46. Ferrari F430 (2004-2009)
Πωλήσεις: 17.499

Ferrari F430

Εμφανίστηκε σε μια περίοδο μεγάλης δόξας της Ferrari στην F1, αλλά και μεγάλης οικονομικής ανάπτυξης παγκοσμίως, οπότε δεν μπορούσε παρά να γίνει επιτυχία. Η ανοιχτή έκδοση Spider αποτέλεσε περίπου το 1/3 των πωλήσεων της F430, μαζί με τις ειδικές εκδόσεις Scuderia και 16Μ. Με τη μετάβαση στην 458 ήρθε και η αλλαγή νοοτροπίας της Ferrari, η οποία πλέον στοχεύει σε μεγαλύτερο κέρδος/αυτοκίνητο και όχι σε υψηλότερες πωλήσεις, οπότε η F430 δύσκολα θα χάσει τη θέση της.


45. Lotus Elise (1996-σήμερα)
Πωλήσεις: 20.000+

Lotus Elise

Καμία έκπληξη εδώ. Η Elise, το μοντέλο που επέτρεψε στη βρετανική φίρμα να ορθοποδήσει υπό την ιδιοκτησία του Romano Artioli, βρίσκεται στην γκάμα της Lotus εδώ και 24 χρόνια με λίγες αλλαγές. Επανέφερε στο προσκήνιο τα πολύ ελαφριά σπορ αυτοκίνητα κι ακόμη και σήμερα βγαίνει σε νέες εκδόσεις. Στο μεγάλο όγκο πωλήσεων βοήθησε και η διάθεσή της στις ΗΠΑ, από το 2005 ως το 2011.


44. Rolls-Royce Silver Shadow (1965-1980)
Πωλήσεις: 29.030

Rolls-Royce

Για ένα τόσο ακριβό αυτοκίνητο, που στόχευε αποκλειστικά σε πολύ ευκατάστατους πελάτες, η Silver Shadow τα πήγε εντυπωσιακά καλά σε πωλήσεις. Στις δύσκολες δεκαετίες του ’60 και το ’70 κατάφερε να προσελκύει την αριστοκρατία και τις διασημότητες της εποχής επί 15 χρόνια –ακόμη και κατά τη διάρκεια της πετρελαϊκής κρίσης!


43. Maserati Biturbo (1981-1994)
Πωλήσεις: 36.373

Maserati

Πιθανότατα η Biturbo δεν είναι η πιο ποθητή Maserati που σου έρχεται στο μυαλό σήμερα. Ήταν όμως όσο εξωτική, στιλάτη και προσιτή χρειαζόταν για να κάνει μια λαμπρή εμπορική καριέρα στην εποχή της. Διατέθηκε σε πολλές παραλλαγές, με αμάξωμα κουπέ, 4πορτο ή ανοιχτό (Spyder). Και πάντα με έναν V6 κάτω από το καπό, ο οποίος όταν εμφανίστηκε ήταν ο πρώτος κινητήρας παραγωγής με δύο τούρμπο!


42. Bentley Continental GT (2003-σήμερα)
Πωλήσεις: 70.000

Bentley

Στις αρχές της χιλιετίας, η Bentley ήταν ένας μικρός κατασκευαστής που έφτιαχνε μόλις 800 αυτοκίνητα το χρόνο. H Continental GT, το πρώτο μοντέλο που εξελίχθηκε με την εταιρία υπό την ιδιοκτησία του ομίλου VW, κυκλοφόρησε το 2003 και τα πήγε καλύτερα από κάθε πρόβλεψη. Το 2007 η Bentley πούλησε περισσότερα από 10.000 αυτοκίνητα, σημειώνοντας και ρεκόρ κερδών. Σήμερα, στην αγορά διατίθεται η 3η γενιά Continental GT.


41. Tesla Model 3 (2017-σήμερα)
Πωλήσεις: 500.000

Tesla

Το Model S του 2012, το πρώτο μοντέλο της Tesla, είχε μεγάλη απήχηση στο κοινό, ήταν όμως αρκετά ακριβό για πολλά πορτοφόλια. Ο κόσμος παρακαλούσε για ένα πιο προσιτό μοντέλο με παραπλήσια χαρακτηριστικά, κι έτσι όταν προέκυψε το Model 3, πριν από τρία χρόνια, έγινε αμέσως επιτυχία. Έχει ήδη ξεπεράσει τις 500.000 πωλήσεις, ενώ το μεγαλύτερο αδερφάκι του έχει φτάσει τις 300.000.


40. Rover 800 (1986-1999)
Πωλήσεις: 317.126

Rover

Στα μέσα του ’80, η Rover έψαχνε απεγνωσμένα έναν τρόπο να αυξήσει τις πωλήσεις της. Το προηγούμενο μεγάλο μοντέλο της, το SD1, υστερούσε σε ποιότητα κατασκευής, και για να ανατρέψει αυτή την αρνητική εικόνα η εταιρία εξέλιξε το νέο τότε 800 σε συνεργασία με τη Honda –από την οποία προέκυψε και το πρώτο Legend. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 800 λανσαρίστηκε και στις ΗΠΑ, όχι ως Rover αλλά ως Sterling, όμως και πάλι είχε προβλήματα αξιοπιστίας που δεν του επέτρεψαν να πετύχει εκεί τις πωλήσεις που στόχευε η εταιρία.


39. Jaguar XJ (1968-2019)
Πωλήσεις: 1.000.000

Jaguar

Μετά από 50 χρόνια συνεχούς παρουσίας στην αγορά, φέτος είναι η πρώτη χρονιά που η γκάμα της Jaguar δεν περιλαμβάνει μια XJ. Ανεξάρτητα από τις δυσκολίες που αντιμετώπιζε κατά καιρούς η βρετανική εταιρία, το σεντάν με τη χαρακτηριστική, μακριά και επίπεδη ουρά (σε όλες τις γενιές εκτός από την τελευταία) έφερνε πάντα κάποια χρήματα στα ταμεία της. Καταργήθηκε προσωρινά, όχι μόνιμα, αφού το 2021 περιμένουμε τον πλήρως ηλεκτρικό αντικαταστάτη της.


38. Alfa Romeo Alfasud (1972-1989)
Πωλήσεις: 1.020.000

Alfasud

Το πρώτο προσθιοκίνητο μοντέλο της Alfa φτιάχτηκε ως αντίπαλος του VW Golf. Η Alfasud ενσωμάτωνε κορυφαία τεχνολογία για την εποχή όπως επικεφαλής εκκεντροφόρους, τέσσερα δισκόφρενα και ράβδο Πανάρ στον πίσω άξονα. Κι έγινε αμέσως επιτυχία, παρά τα προβλήματα σκουριάς που την ταλαιπωρούσαν. Η 5πορτη έκδοση αντικαταστάθηκε από την 33 το 1983, όμως η κουπέ έκδοση Alfasud Sprint συνέχισε την καριέρα της ως το 1989.


37. Porsche 911 (1963-σήμερα)
Πωλήσεις: 1.100.000

Porsche

Μάλλον κανένας δεν αμφέβαλλε για το ποιο θα ήταν το πιο επιτυχημένο μοντέλο της Porsche... Το πιο εμβληματικό μοντέλο της ήταν και ο στυλοβάτης των πωλήσεων επί δεκαετίες, συνδυάζοντας επιδόσεις τις ενός supercar με την ευκολία στην καθημερινή χρήση ενός συμβατικού μοντέλου. Σήμερα, μπορεί μόνο το 10% των νέων Porsche να είναι 911, αυτή όμως η ποσότητα φέρνει το 30% των κερδών της εταιρίας.


36. Saab 900 (1978-1998)
Πωλήσεις: 1.200.000

Saab

Τα αυτοκίνητα της Saab ήταν πολύ ξεχωριστά, και είχαν ένα πολύ φανατικό κοινό. Το 900, το πιο προσιτό της μοντέλο τις δεκαετίες του ’80 και του ’90, ήταν και το πιο επιτυχημένο. Η πρώτη γενιά, που βασιζόταν στο παλαιότερο Saab 99, σημείωσε πάνω από 900.000 πωλήσεις, ενώ η επόμενη 273.568. Με την έμφαση να δίνεται πάντα στην ασφάλεια και στην άνεση, αλλά και στις επιδόσεις, στην περίπτωση των κορυφαίων εκδόσεων Turbo.


35. Lancia Y (1996-σήμερα)
Πωλήσεις: 1.800.000

Lancia

Η Lancia, μια εταιρία με τεράστια ιστορία, έχει μείνει σήμερα μόνο με ένα μοντέλο στην γκάμα της, το οποίο μάλιστα διατίθεται αποκλειστικά στην ιταλική αγορά. Ακόμα κι έτσι, το μικρό Υpsilon συνεχίζει να ανεβάζει τον αριθμό των πωλήσεων που το φέρνουν στην κορυφή. Η σημερινή, 3η γενιά του συγγενεύει με το FIAT 500 και κατασκευάζεται δίπλα του, στην Πολωνία.


34. Chrysler Newport (1961-1981)
Πωλήσεις: 1.900.000

Chrysler

Αν σας ζητήσουν να πείτε τα πρώτα 2-3 μοντέλα της Chrysler που σας έρχονται στο νου, μάλλον το Newport δεν θα περιλαμβάνεται σε αυτά. Ήταν ένα μοντέλο με προσιτή τιμή που διατέθηκε ως σεντάν, κουπέ και στέισον και γνώρισε μεγάλη δόξα τη δεκαετία του ’60. Οι συνολικά πέντε γενιές του έμειναν στην παραγωγή για 20 χρόνια, με την πετρελαϊκή κρίση και την αλλαγή στη σχεδίαση να πλήττουν σημαντικά τις πωλήσεις των επόμενων γενεών του.


33. Land Rover Defender (1948-2016)
Πωλήσεις: 2.000.000

Land Rover

Στην... 67χρονη καριέρα του, το Defender υπέστη αρκετές αλλαγές, όμως επί της ουσίας παρέμεινε ίδιο. Ένα απλό στην κατασκευή του, σκληροτράχηλο και αρκετά διαμορφώσιμο όχημα με εξαιρετικές ικανότητες κίνησης εκτός δρόμου. Η παραγωγή του σταμάτησε το 2016. Ο αντικαταστάτης του, που λανσαρίστηκε πρόσφατα, είναι ένα σύγχρονο και σαφώς πιο upmarket προϊόν, αλλά είναι απίθανο να προλάβει να ξεπεράσει τον προκάτοχό του.


32. Smart Fortwo (1998-σήμερα)
Πωλήσεις: 2.100.000

Smart

Όπως τα περισσότερα πρωτοποριακά μοντέλα, έτσι και το Fortwo αντιμετώπισε αρκετά εμπόδια στο δρόμο προς την παραγωγή του, με τη VW να αποχωρεί από την αρχική συμμαχία και τους υπεύθυνους να διαφωνούν για το αν έπρεπε να είναι ηλεκτρικό ή υβριδικό. Τελικά βγήκε με κινητήρα βενζίνης 600 cc, και με την ικανότητα να παρκάρει κάθετα ανάμεσα στα συμβατικά αυτοκίνητα. Στην πορεία μεγάλωσε, αλλά εξακολουθεί να αποτελεί το πιο ευέλικτο αυτοκίνητο πόλης.


31. Dodge Coronet (1949-1976)
Πωλήσεις: 2.500.000

Dodge

Άλλο ένα μοντέλο καθόλου γνωστό σε εμάς καταλαμβάνει την πρωτιά για μια αμερικανική εταιρία. Το Dodge Coronet είχε πολύ ξεχωριστή σχεδίαση, ειδικά στην 4η γενιά του, που εμφανίστηκε το 1957, με τις χαρακτηριστικές αψίδες πάνω από τα εμπρός φανάρια. Το κοινό σίγουρα το εκτίμησε αρκετά, επιτρέποντάς του να σημειώνει μεγάλο αριθμό πωλήσεων καθ’ όλη τη διάρκεια της 27ετούς ζωής του.


30. Volvo 200 Series (1974-1993)
Πωλήσεις: 2.860.000

Volvo

Αν έπρεπε να επιλέξουμε από κάθε κατασκευαστή το μοντέλο που τον εκφράζει περισσότερο, τότε για τη Volvo θα επιλέγαμε σίγουρα αυτό. Με εντελώς τετραγωνισμένη σχεδίαση, σεντάν και στέισον αμάξωμα και τόση έμφαση να έχει δοθεί στην ασφάλεια, που οι αρχές των ΗΠΑ το χρησιμοποιήσαν ως σημείο αναφοράς για τα standards ασφάλειας που θα όριζαν.


29. Lexus RX (1998-σήμερα)
Πωλήσεις: 2.900.000

Lexus

Το ντεμπούτο της Lexus έγινε με τη λιμουζίνα LS, όμως το RX, το μακροβιότερο SUV της, είναι αυτό που σέρνει το χορό των πωλήσεων, σημειώνοντας ιδιαίτερα υψηλά νούμερα στην αγορά των ΗΠΑ. Από την 1η του γενιά διατέθηκε σε υβριδική έκδοση, και σήμερα το RX 450h καταλαμβάνει το 1/3 όλων των υβριδικών μοντέλων της πολυτελούς ιαπωνικής φίρμας.


28. Jeep Wrangler (1987-σήμερα)
Πωλήσεις: 3.300.000

Jeep

Αρκετοί είχαν στοιχηματίσει ότι σε αυτή τη θέση θα βρισκόταν το Cherokee, όμως είναι το πιο εμβληματικό μοντέλο της Jeep αυτό που βρίσκεται τελικά στην κορυφή. Το αγαπημένο σκληροτράχηλο όχημα των Αμερικανών αποδεικνύεται μια διαχρονική επιτυχία. Η εμφάνιση της τελευταίας γενιάς του το 2018 αγκαλιάστηκε θετικά, ειδικά από το κοινό των ΗΠΑ, με αποτέλεσμα στην εποχή μας να πουλά περισσότερο από κάθε άλλη περίοδο στην ιστορία του.


27. Citroen 2CV (1948-1990)
Πωλήσεις: 3.870.000

Citroen

Τι να πει κανείς για αυτό το αυτοκίνητο; Η ιδέα της δημιουργίας ενός μικρού και προσιτού, λαϊκού Citroen είχε προκύψει τη δεκαετία του ’30. Όμως το τελικό προϊόν εμφανίστηκε αρκετά μετά το τέλος του Β’ Π.Π., αρχικά με κινητήρα 375 cc με 9 PS. Η συνταγή ήταν τόσο επιτυχημένη και η αγάπη του κοινού τόσο μεγάλη, που τελικά έμεινε στην παραγωγή για 42 χρόνια, με ελάχιστες ουσιαστικές αλλαγές –πέρα από τους ισχυρότερους κινητήρες, που έφτασαν τους 29 PS!


26. Pontiac Grand Am (1973-2006)
Πωλήσεις: 4.000.000

Pontiac

Ένα βαρετό οικογενειακό, κι όχι η σπορ Firebird που ίσως μας έρχεται στο μυαλό όταν ακούμε «Pontiac», είναι το πιο επιτυχημένο μοντέλο της αμερικανικής φίρμας. Ωστόσο, κι αυτό ξεκίνησε ως ένα κουπέ με κινητήρα V8 χωρητικότητας έως... 7,5 lt, πριν μετουσιωθεί σε ένα προσιτό σεντάν, στα μισά της 33χρονης καριέρας του. Λίγο μετά την κατάργησή του, η GM έκλεισε οριστικά την Pontiac.


25. Nissan Qashqai (2006-σήμερα)
Πωλήσεις: 4.500.000

Nissan

Γνωρίζουμε όλοι πόσο επιτυχημένη είναι η εμπορική πορεία του Qashqai, ωστόσο το μέγεθός της γίνεται ακόμα πιο ξεκάθαρο όταν διαπιστώνεις ότι είναι το πιο καλοπουλημένο μοντέλο της Nissan. Βρίσκεται σε αυτή τη θέση ξεπερνώντας άλλα μοντέλα που έχουν πουληθεί σε εκατομμύρια αγοραστές, όπως το Sunny. Η 2η γενιά του κατασκευάζεται από το 2014 στην Αγγλία, και αρχικά ο ρυθμός παραγωγής της ήταν ένα αυτοκίνητο/λεπτό.


24. Subaru Legacy (1988-σήμερα)
Πωλήσεις: 5.000.000

Subaru

Οι φανατικοί φίλοι του αυτοκινήτου που έχουν συνδέσει τη Subaru με τα αγωνιστικά Impreza, θα θυμούνται ότι το αυτοκίνητο με το οποίο εμφανίστηκε η εταιρία στο WRC ήταν το Legacy. Και είναι αυτό το μοντέλο που σέρνει το χορό των πωλήσεων παγκοσμίως. Όχι λόγω επιτυχιών σε αγώνες, αλλά επειδή είναι ένα οικογενειακό που έχει ταυτίσει το όνομά του με την αξιοπιστία και την ασφάλεια, καταφέρνοντας να κερδίσει και το αμερικανικό κοινό.


23. Suzuki Wagon R (1993-σήμερα)
Πωλήσεις: 5.200.000

Suzuki

Αυτό, μπορεί και να μην το περίμενε κανείς. Τουλάχιστον όχι όποιος δε γνωρίζει ότι το Wagon R έχει κατακτήσει επανειλημμένα τον τίτλο του best-seller της ιαπωνικής αγοράς, στην οποία κατατάσσεται ως kei car. Προσφέρει δυσανάλογα μεγάλους εσωτερικούς χώρους για τις πολύ μαζεμένες διαστάσεις του, και μπορεί να μεταφέρει ακόμα και μια οικογένεια. Στη σημερινή, 6η γενιά του, είναι ήπιο υβριδικό (MHEV).


22. Kia Sportage (1993-σήμερα)
Πωλήσεις: 5.500.000+

Kia

Στα μέσα της δεκαετίας του ’90, το Sportage ήταν ένα από τα μοντέλα με τα οποία διεκδίκησε το μερίδιό της στην ευρωπαϊκή –και την ελληνική– αγορά η Kia. Σήμερα, μετά από ακόμη τέσσερις γενιές, έχει εξελιχθεί σε ένα μοντέλο με παγκόσμια απήχηση, στις διάφορες παραλλαγές του. Δεν γνωρίζουμε το ακριβές νούμερο των Sportage που έχουν κυκλοφορήσει, όμως πέρασε τα πέντε εκατομμύρια τον Απρίλιο του 2018, και συνεχίσει ακάθεκτο έκτοτε.


21. Buick Le Sabre (1959-2006)
Πωλήσεις: 6.000.000

Buick

Η Buick λάνσαρε το φανταχτερό Le Sabre ως έναν ανταγωνιστή των μεγάλων μοντέλων της Cadillac. Παρέμεινε ξεχωριστό και ιδιαίτερο ως τη δεκαετία του ’70, οπότε και οι συνθήκες ανάγκασαν την εταιρία να το μετατρέψει σε ένα μικρότερο, πολύ ελαφρύτερο, πιο διακριτικό και μάλλον συντηρητικό αυτοκίνητο. Το 1992 η κουπέ εκδοχή καταργήθηκε και το LeSabre συνέχισε ως σεντάν για δύο ακόμη γενιές, σημειώνοντας κορυφαία νούμερα πωλήσεων ακόμη και την τελευταία χρονιά της διάθεσής του στην αγορά.


20. Mazda 3 (2003-σήμερα)
Πωλήσεις: 6.000.000

Mazda

Χωρίς να τραβά όλα τα φώτα της δημοσιότητας πάνω του όπως τα σπορ μοντέλα της Mazda, το «3άρι» σίγουρα τραβά το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού. Έχει βρει πέντε φορές περισσότερους αγοραστές από το ΜΧ-5, το πιο επιτυχημένο διθέσιο του πλανήτη, σε μισά χρόνια παρουσίας στην αγορά, και συγκεκριμένα έξι εκατομμύρια σε 17 χρόνια. Και στην τελευταία γενιά του, μάλλον δεν έχει να ζηλέψει τίποτα ούτε σε εμφάνιση από το σπορ αδερφάκι του.


19. SEAT Ibiza (1984-σήμερα)
Πωλήσεις: 6.000.000

Seat

Για τη δημιουργία της 1ης γενιάς του Ibiza είχαν βάλει το μηχανικό και σχεδιαστικό χεράκι τους η Porsche, η Karmann και η ItalDesign. Και οι πωλήσεις έφτασαν τα 1,3 εκατομμύρια πριν εμφανιστεί η 2η γενιά του, βασισμένη στο Polo, όταν η ισπανική φίρμα είχε περάσει πλέον την ιδιοκτησία της VW. Η εταιρία άλλαξε χέρια αλλά δεν αποχώρησε από την Ισπανία, και μέχρι σήμερα το εργοστάσιό της στο Martorell έχει κατασκευάσει πάνω από 10 εκατομμύρια οχήματα.


18. FIAT Uno (1983-1995)
Πωλήσεις: 6.032.911

Fiat

Ο αριθμός πωλήσεων του Uno γίνεται ακόμα πιο εντυπωσιακός αν αναλογιστεί κανείς το μικρό διάστημα κατά το οποίο έμεινε στην αγορά. Από οικονομικό και ευρύχωρο σουπερμίνι μέχρι μικρή βόμβα, ως Turbo i.e., το Uno κάλυπτε πολλές ανάγκες και πολλά διαφορετικά γούστα. Και μπορεί να αντικαταστάθηκε από το Punto, όμως συνέχισε να παράγεται για αγορές όπως η Βραζιλία και η Ινδία, οπότε στην πραγματικότητα θα έπρεπε να βρίσκεται ψηλότερα σε αυτή τη λίστα...


17. Skoda Octavia (1998-σήμερα)
Πωλήσεις: 6.600.000

Skoda

Καμία ιδιαίτερη έκπληξη εδώ. Το μοντέλο που βρίσκεται στην γκάμα της Skoda για περισσότερα από 20 χρόνια είναι και το πιο επιτυχημένο στο στίβο των πωλήσεων. Το αυτοκίνητο που από την αρχή της καριέρας του συγγενεύει με το αντίστοιχο VW Golf, αλλά είναι πολύ καλύτερο ως οικογενειακό, δεν είναι πιο δημοφιλές μόνο μεταξύ των ομόσταυλών του, αλλά και μεταξύ των ανταγωνιστών: Σε αρκετές ευρωπαϊκές αγορές είναι το απόλυτο best-seller, ενώ στις υπόλοιπες σίγουρα μπαίνει στο Top 10.


16. ΜΙΝΙ Hatchback (1959-σήμερα)
Πωλήσεις: 6.700.000

Mini

Ελάχιστη σχέση έχει το αυτοκίνητο του Άλεκ Ισιγόνη με το σημερινό ΜΙΝΙ, όμως ένα κοινό τους είναι σίγουρα η... διάθεση του κοινού να τα αποκτήσει: Τόσο το σύγχρονο όσο και ο προκάτοχός του σημείωσαν από ένα εκατομμύριο πωλήσεις μέσα στα πρώτα έξι χρόνια από το λανσάρισμά τους. Προς το παρόν πάντως το προβάδισμα το έχει ο «παππούς», με 3,75 εκατομμύρια πωλήσεις στην απλή δίθυρη μορφή του (και 5,3 σε όλες τις παραλλαγές).


15. Audi A4 (1998-σήμερα)
Πωλήσεις: 7.300.000

Audi

Η επέλαση των SUV έχει στείλει σήμερα λίγο στο περιθώριο τα παραδοσιακά σεντάν, όπως το Α4. Ωστόσο, η 22χρονη καριέρα του και η μεγάλη επιτυχία των προηγούμενων ετών το φέρνουν στην κορυφή. Διαχρονικό χαρακτηριστικό είναι η πληθωρική γκάμα του, με μικρές εκδόσεις βενζίνης και ντίζελ μέχρι το θηριώδες RS4.


14. Mitsubishi Lancer (1973-σήμερα)
Πωλήσεις: 7.600.000

Mitsubishi

Για όποιον δεν έχει πειστεί ακόμη ότι για να πετύχει εμπορικά ένα αυτοκίνητο δεν χρειάζεται να είναι εντυπωσιακό ή καινοτόμο, αλλά «απλώς» να καλύπτει τις ανάγκες των περισσότερων ανθρώπων, να είναι αξιόπιστο και να διατίθεται σε σωστή τιμή, το Lancer είναι ένα καλό παράδειγμα. Η παρουσία στο WRC βελτίωσε λίγο την εικόνα του, όμως σίγουρα οι περισσότεροι αγοραστές του αδιαφορούν γι’ αυτή -ιδίως σήμερα, που συνεχίζει να διατίθεται στην Κίνα.


13. Peugeot 206 (1998-2013)
Πωλήσεις: 8.400.000

Peugeot

Η ελκυστική εμφάνιση έπαιξε σίγουρα το ρόλο της στην επιτυχία που γνώρισε το 206 από το λανσάρισμά του. Με γνώριμα μηχανικά μέρη από τα άλλα μοντέλα της Peugeot και ποικιλία αμαξωμάτων, που περιλάμβανε ένα στέισον, αλλά και το ανοιχτό CC με αναδιπλούμενη σκληρή οροφή, προσέλκυσε αγοραστές με μεγαλύτερο ρυθμό απ’ ότι κάθε άλλο μοντέλο της εταιρίας. Και πολύ μετά την παρουσίαση του 207, αυτό συνέχισε να διατίθεται στις αγορές της Κίνας και της Ν. Αμερικής.


12. Chevrolet Malibu (1964-σήμερα)
Πωλήσεις: 10.300.000

Chevrolet

Αν κάποιος υποστηρίξει ότι είχε προβλέψει πως σε αυτή τη θέση, από αυτή την εταιρία, θα έβρισκε αυτό το αυτοκίνητο, μάλλον λέει ψέματα. Όμως το Malibu αποτελούσε ένα δυνατό χαρτί της Chevrolet στην αγορά της πατρίδας της ως το 1983, μέχρι τη στιγμή που η 4η γενιά του καταργήθηκε. Και συνέχισε να το κάνει από το 1997, όταν επαναλανσαρίστηκε ως ένα προσθιοκίνητο, προσιτό σεντάν –που σήμερα συγγενεύει με το Opel Insignia.


11. Mercedes-Benz C-Class (1994-σήμερα)
Πωλήσεις: 10.500.000

Mercedes-Benz

Το πρώτο αυτοκίνητο της λίστας με 8ψήφιο αριθμό πωλήσεων είναι το μεσαίο μοντέλο της Mercedes-Benz. Χτίζοντας πάνω στο καλό όνομα της 190Ε, και με την έμφαση που έδινε στην άνεση, την ασφάλεια και την πολυτέλεια να έχει αρκετά μεγάλη απήχηση στους αγοραστές της κατηγορίας, η επιτυχία της ήταν σχεδόν δεδομένη. Και συνεχίζει με μια ευρεία γκάμα που ξεκινά από τα 1,5 lt και φτάνει ως τους 510 PS της AMG C 63 S.


10. Oldsmobile Cutlass (1961-1999)
Πωλήσεις: 11.900.000

Oldsmobile

Άλλη μια ψηλή θέση για ένα αμερικανικό μοντέλο, ενδεικτική ίσως του μεγέθους της αμερικανικής αγοράς αυτοκινήτου μετά τα μέσα του προηγούμενου αιώνα. Ακολουθώντας την πορεία που έχουμε δει για τα ομοεθνή του μοντέλα ήδη πολλές φορές σε αυτή τη λίστα, το Cutlass ξεκίνησε με ποικιλία αμαξωμάτων και ένα δυνατό V8 κάτω από το καπό, για να καταλήξει ένα συντηρητικό σεντάν από τη δεκαετία του ’80 και έπειτα.


9. Hyundai Elantra (1990-σήμερα)
Πωλήσεις: 14.000.000

Hyundai

Αυτό το σεντάν ήταν ένα από τα μοντέλα με τα οποία ξεκίνησε η επέλαση της Hyundai στην ευρωπαϊκή αγορά τη δεκαετία του ’90. Εδώ χρησιμοποιούσε το όνομά του λίγο αλλαγμένο, Lantra, και έγινε ιδιαίτερα επιτυχημένο στη 2η γενιά του, με έναν 1.600άρη που απέδιδε 114 PS. Η 3η γενιά διατήρησε το αρχικό της όνομα, μέχρι το 2006 που το μοντέλο αποσύρθηκε από την ήπειρό μας. Συνεχίζει όμως κανονικά την καριέρα του μέχρι σήμερα, στον υπόλοιπο πλανήτη.


8. BMW 3 Series (1975-σήμερα)
Πωλήσεις: 14.300.000

BMW

Μάλλον δεν χρειαζόταν ιδιαίτερη σοφία για να προβλέψει κάποιος ότι στην κορυφή των πωλήσεων της BMW θα βρισκόταν η 3άρα. Το μεσαίο μοντέλο των Βαυαρών αποτελεί διαχρονικά πρότυπο στο συνδυασμό της πολυτέλειας με το σπορ χαρακτήρα. Και χάρη στην πολυετή παρουσία της στην αγορά, η 3άρα τερματίζει αρκετά ψηλότερα από τους βασικούς ανταγωνιστές της, A4 και C-Class.


7. Renault Clio (1991-σήμερα)
Πωλήσεις: 15.000.000

Renault

Το μοντέλο που αντικατέστησε το Renault 5 έγινε αμέσως αγαπητό στη χώρα του και σύντομα κατέκτησε τις περισσότερες ευρωπαϊκές αγορές, ενώ σε αρκετές από αυτές είναι στο Top 3 σήμερα. Αυτό το τεράστιο νούμερο πωλήσεων όμως, οφείλεται στην παγκόσμια αποδοχή του. Βοήθησε το ότι εκτός από το συμβατικό χάτσμπακ σουπερμίνι που όλοι γνωρίζουμε, διατέθηκε και με στέισον αλλά και σεντάν αμάξωμα, καλύπτοντας πολλές διαφορετικές ανάγκες.


6. Lada Riva (1980-2015)
Πωλήσεις: 18.000.000

Lada

Ωπ! Έκπληξη; Περιμένατε να δείτε τόσο ψηλά στη λίστα ένα Lada; Βασισμένο στο FIAT 124 του 1966, το εμβληματικότερο μοντέλο της Lada ήταν ήδη ξεπερασμένο όταν παρουσιάστηκε, όμως ήταν όσο αξιόπιστο και σκληροτράχηλο χρειαζόταν το κοινό του. Διατέθηκε με πληθώρα διαφορετικών ονομάτων, όπως 2105, Nova, Classic κ.ά. Η παραγωγή του σταμάτησε πριν το 2012 στη Ρωσία, όμως συνεχίστηκε στην Αίγυπτο ως το 2015.


5. Opel Corsa (1982-σήμερα)
Πωλήσεις: 18.300.000

Opel

Το όνομα Corsa εμφανίστηκε το 1982 και σύντομα απέκτησε μια πληθωρική γκάμα που περιλάμβανε ακόμα και εκδόσεις σεντάν, κουπέ και βαν. Η πρώτη γενιά του αγαπήθηκε ιδιαίτερα στο Ην. Βασίλειο, ως Vauxhall Nova, όπου βρήκε πάνω από 500.000 αγοραστές. Σήμερα κυκλοφορεί το Corsa 6ης γενιάς, το οποίο συγγενεύει με το Peugeot 208, αφού η εταιρία βρίσκεται πλέον στην ιδιοκτησία του Ομίλου PSA.


4. Honda Civic (1972-σήμερα)
Πωλήσεις: 18.500.000

Honda

Η ρευστή, δυναμική σχεδίαση του σημερινού Civic δεν έχει καμία σχέση με εκείνη του χάτσμπακ που λάνσαρε αυτό το όνομα, πριν από σχεδόν 50 χρόνια. Παραμένει όμως συνώνυμο της αξιοπιστίας, της οικονομίας και της υψηλής απόδοσης, στις περισσότερες αγορές του κόσμου. Σήμερα κατασκευάζεται στο Ην. Βασίλειο, όμως το ήδη αποφασισμένο κλείσιμο αυτού του εργοστασίου της Honda το 2021, ίσως στείλει την παραγωγή του στην Ιαπωνία, απ’ όπου ξεκίνησε.


3. Volkswagen Golf (1974-σήμερα)
Πωλήσεις: 35.300.000

Volkswagen

Στην ίδια ακριβώς θέση της κατάταξης θα μπορούσε να βρίσκεται και το Beetle, αφού στα 65 χρόνια που έμεινε στην παραγωγή, ο Σκαραβαίος βρήκε πάνω από 21,5 εκατομμύρια αγοραστές. Όμως το πιο καλοπουλημένο μοντέλο της VW, με αρκετή διαφορά, είναι το εξαιρετικά δημοφιλές Golf. Καθημερινά κατασκευάζονται περισσότερα από 2.000 Golf, και μετά το λανσάρισμα της νέας, 8ης γενιάς του, η ζήτηση για αυτό δεν προβλέπεται να μειωθεί σύντομα.


2. Ford F-Series (1948-σήμερα)
Πωλήσεις: 39.000.000

Ford

Ξεχάστε τα Fiesta, τα Escort και τα Focus, και οποιοδήποτε άλλο μοντέλο έρχεται στο μυαλό σας όταν ακούτε «Ford». Οι περισσότεροι πελάτες της φίρμας διαχρονικά, έχουν αποκτήσει ένα –ή και περισσότερα– pick-up F-Series! Σκληροτράχηλο, απλό και με σωστή τιμή, έχει τεράστια απήχηση στις ΗΠΑ, εκεί όπου το F-150 αναδεικνύεται best-seller της αγοράς, ανεξαρτήτως κατηγορίας, εδώ και... 38 χρόνια!


1. Toyota Corolla (1966-σήμερα)
Πωλήσεις: 46.000.000

Toyota

Το πιο καλοπουλημένο αυτοκίνητο του πλανήτη δεν είναι άλλο από την Toyota Corolla. Η πρώτη χρονιά που το ιαπωνικό μοντέλο κατέκτησε την κορυφή των παγκόσμιων πωλήσεων ήταν το 1974, και έκτοτε δεν έχει σταματήσει να πωλείται σε τεράστιες ποσότητες σε κάθε γωνιά του κόσμου. Σήμερα, μια Corolla βγαίνει από τις γραμμές παραγωγής κάθε 15" και είναι πιο δυναμική από ποτέ, προσελκύοντας νέους αγοραστές, οπότε φαίνεται απίστευτα δύσκολο να χάσει σύντομα τη θέση της.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Τα 12 μακροβιότερα μοντέλα όλων των εποχών