Οι πρώτοι κινητήρες εσωτερικής καύσης η αλήθεια είναι ότι ξεκίνησαν με μικρή χωρητικότητα. Αλλά στην εποχή που γεννιόταν το αυτοκίνητο, αυτό είχε τη μορφή μιας μηχανοκίνητης άμαξας και στόχος της ήταν να πηγαίνει μόλις πιο γρήγορα από ένα πεζό και λίγο αργότερα από ένα άλογο.
Η ανάγκη για ταχύτερη και πολυτελέστερη ιδιωτική μεταφορά, αλλά και το πάθος του ανθρώπου για αγώνες, άρχισαν να ανεβάζουν τη χωρητικότητα του κινητήρα ως υποκατάστατο της ισχύος. Η τεχνολογία ήταν ακόμη στα σπάργανα για να καταφέρει έναν μικρού κυβισμού κινητήρα να αποδώσει μεγάλη ισχύ. Από την άλλη, τα αυτοκίνητα ήταν βαριά, ενώ η βιοτεχνική παραγωγή τα έκανε ακριβά. Ως εκ τούτου, σιγά σιγά το αυτοκίνητο άρχισε να γίνεται μέσο ιδιωτικής μεταφοράς μόνο για την οικονομική ελίτ. Κάτι που ανατράπηκε εν μέρει στις ΗΠΑ με το Ford Model T και την κινητή γραμμή παραγωγής.

Παρόλα αυτά, ένα Model T κόστιζε το 1912 σχεδόν $600 με το μέσο ετήσιο αμερικανικό εισόδημα να φτάνει τα $750. Στην Ευρώπη, ο συσχετισμός αυτός ήταν ακόμη χειρότερος.
Από τη δεκαετία του ’20 όμως και πολύ περισσότερο αυτή του ’30, με την εκβιομηχάνιση της παραγωγής του, το ΙΧ άρχισε να αποκτά δημοφιλή διάσταση. Ενώ παράλληλα εντάθηκε η έρευνα και βοηθούσης της εξέλιξης της τεχνολογίας όλο και μικρότεροι κινητήρες αναλάμβαναν να κινήσουν τα αυτοκίνητα του «λαού».

Βέβαια όλα τα αυτοκίνητα που υπάρχουν στη λίστα μας δεν φόρεσαν μικρούς κινητήρες αποκλειστικά για οικονομικές ανάγκες, με αρκετά από αυτά να επικεντρώνονται στην υψηλή απόδοση παρά στην αποδοτικότητα. Πριν όμως τα διαβάσετε με την φθίνουσα σειρά τους, δείτε τον πίνακα των αυτοκινήτων παραγωγής με τη χαμηλότερη χωρητικότητα ανά αριθμό κυλίνδρων -το πρώτο χρονολογικά.
Κύλινδροι |
Μοντέλο |
Χρονολογία |
Κυβικά |
Μονοκύλινδρο |
Peel P50 |
1962-1965 |
49 |
Δικύλινδρο |
Honda N360 |
1967-1972 |
352 |
3κύλινδρο |
Suzuki Fronte |
1967-1970 |
356 |
4κύλινδρο |
Honda T360 |
1963-1967 |
356 |
5κύλινδρο |
Audi 100 |
1980-1982 |
1.921 |
6κύλινδρο |
Mitsubishi Mirage |
1992-1994 |
1.597 |
8κύλινδρο |
Ferrari 208 GT4 |
1975-1980 |
1.991 |
10κύλινδρο |
Lexus LFA |
2010-2012 |
4.805 |
12κύλινδρο |
Ferrari 166 Inter |
1948-1950 |
1.995 |