Top 12 μικρότερα μοτέρ παραγωγής

Η υπόθεση του downsizing δεν είναι νέα ιδέα. Χρονολογείται, όπως ήταν αναμενόμενο εξάλλου, από την εποχή που το αυτοκίνητο άρχισε να γίνεται δημοφιλές μέσο ιδιωτικής μεταφοράς και όχι ένα αντικείμενο μόνο για την ελίτ.
Honda S500 engine

Από 479 έως... 49 κυβικά!

Οι πρώτοι κινητήρες εσωτερικής καύσης η αλήθεια είναι ότι ξεκίνησαν με μικρή χωρητικότητα. Αλλά στην εποχή που γεννιόταν το αυτοκίνητο, αυτό είχε τη μορφή μιας μηχανοκίνητης άμαξας και στόχος της ήταν να πηγαίνει μόλις πιο γρήγορα από ένα πεζό και λίγο αργότερα από ένα άλογο. 

Η ανάγκη για ταχύτερη και πολυτελέστερη ιδιωτική μεταφορά, αλλά και το πάθος του ανθρώπου για αγώνες, άρχισαν να ανεβάζουν τη χωρητικότητα του κινητήρα ως υποκατάστατο της ισχύος. Η τεχνολογία ήταν ακόμη στα σπάργανα για να καταφέρει έναν μικρού κυβισμού κινητήρα να αποδώσει μεγάλη ισχύ. Από την άλλη, τα αυτοκίνητα ήταν βαριά, ενώ η βιοτεχνική παραγωγή τα έκανε ακριβά. Ως εκ τούτου, σιγά σιγά το αυτοκίνητο άρχισε να γίνεται μέσο ιδιωτικής μεταφοράς μόνο για την οικονομική ελίτ. Κάτι που ανατράπηκε εν μέρει στις ΗΠΑ με το Ford Model T και την κινητή γραμμή παραγωγής.

Ford Model T

Παρόλα αυτά, ένα Model T κόστιζε το 1912 σχεδόν $600 με το μέσο ετήσιο αμερικανικό εισόδημα να φτάνει τα $750. Στην Ευρώπη, ο συσχετισμός αυτός ήταν ακόμη χειρότερος. 

Από τη δεκαετία του ’20 όμως και πολύ περισσότερο αυτή του ’30, με την εκβιομηχάνιση της παραγωγής του, το ΙΧ άρχισε να αποκτά δημοφιλή διάσταση. Ενώ παράλληλα εντάθηκε η έρευνα και βοηθούσης της εξέλιξης της τεχνολογίας όλο και μικρότεροι κινητήρες αναλάμβαναν να κινήσουν τα αυτοκίνητα του «λαού». 

Ford Model T engine

Βέβαια όλα τα αυτοκίνητα που υπάρχουν στη λίστα μας δεν φόρεσαν μικρούς κινητήρες αποκλειστικά για οικονομικές ανάγκες, με αρκετά από αυτά να επικεντρώνονται στην υψηλή απόδοση παρά στην αποδοτικότητα. Πριν όμως τα διαβάσετε με την φθίνουσα σειρά τους, δείτε τον πίνακα των αυτοκινήτων παραγωγής με τη χαμηλότερη χωρητικότητα ανά αριθμό κυλίνδρων -το πρώτο χρονολογικά. 

 Κύλινδροι  Μοντέλο  Χρονολογία  Κυβικά
 Μονοκύλινδρο  Peel P50  1962-1965  49
 Δικύλινδρο  Honda N360  1967-1972  352
 3κύλινδρο  Suzuki Fronte  1967-1970  356
 4κύλινδρο   Honda T360  1963-1967  356
 5κύλινδρο   Audi 100  1980-1982  1.921
 6κύλινδρο   Mitsubishi Mirage  1992-1994  1.597
 8κύλινδρο   Ferrari 208 GT4  1975-1980  1.991
 10κύλινδρο   Lexus LFA  2010-2012  4.805
 12κύλινδρο   Ferrari 166 Inter  1948-1950  1.995